Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speenthermometer..

<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 11:03

Speenthermometer..

Onze N is weer flink ziek en heeft op en af steeds koorts. Nu is het opmeten alleen echt een drama geworden, ze wordt helemaal gek wanneer ik haar probeer te temperaturen. Nu vind ik een oorthermometer niets, maar ja wat dan?
Ik vind haar helemaal vasthouden en toch temperaturen ook geen goed idee en nu zag ik ook een speenthermometer.


De meningen erover verschillen maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Dec 2013 11:13

Re: Speenthermometer..

Waarom vind je een oorthermometer niks? Ik zou eerder een oorthermometer dan een speenthermometer gebruiken, is volgens mij accurater.
En anders toch rectaal? In de blote billen voor de tv leggen, lekker afleiden, liedje zingen, beentjes omhoog en verder niks doen, laten ontspannen en dan voorzichtig inbrengen? Hier lukt het zo wel in ieder geval.

rot dat ze ziek is trouwens, beterschap voor haar!
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 11:18

Re: Speenthermometer..

Heb al van alles geprobeerd.. Ipad boven dr hoofd, tv, onze kat erbij gezet, speelgoed ze wil niets.

Een oorthermometer schijnt helemaal niet accuraat te zijn en al helemaal niet onder de twee, en aangezien ze ook een oorontsteking heeft durf ik er eigenlijk al helemaal niet aan te zitten.

Er stond ook als tip om een baby eventueel op de buik te leggen en dan te temperaturen, misschien zo maar eens proberen vanmiddag.
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2013 11:19

Re: Speenthermometer..

Haha Highway, als N van Printje een beetje zoals Julian is, is t zo goed als onmogelijk om rectaal te meten. Je wil niet weten hoe gek Julian wordt als we zijn temp. opmeten. Hij maakt zich helemaal stijf, rekt zich uit, draait zich om, schopt en slaat! Dit compleet hysterisch! Dan is hij echt kwaad! En sterk dat hij is, hij schopt me gewoon. Dat pikt hij niet! Oor pikt hij al helemaal niet! Het nadeel hiervan is, als ze zo hysterisch zijn schiet hun temp omhoog.

Printje, ik weet niet of een speenthermometer werkt. Maar ik las wel dat onder de oksel en mond ook een goed beeld geeft. Lastig he?
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2013 11:21

Re: Speenthermometer..

Printje schreef:Heb al van alles geprobeerd.. Ipad boven dr hoofd, tv, onze kat erbij gezet, speelgoed ze wil niets.

Een oorthermometer schijnt helemaal niet accuraat te zijn en al helemaal niet onder de twee, en aangezien ze ook een oorontsteking heeft durf ik er eigenlijk al helemaal niet aan te zitten.

Er stond ook als tip om een baby eventueel op de buik te leggen en dan te temperaturen, misschien zo maar eens proberen vanmiddag.


Julian kruipt gewoon weg hoor.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 11:21

Re: Speenthermometer..

Chiq; wat jij vd week al zei op fb, over dat het zo heerst, zei mijn huisarts ook. Dat het erg hardnekkig is dat virus en dat ze er lang last van kunnen hebben :(

N is idd op dit gebied ook wel vrij pittig hahaha ze draait alle kanten op, begint te gillen ( op zijn meisjes = heeeeeeeeel hard) en probeert weg te kruipen. Daardat ze zo hysterisch wordt denk ik dan idd ook dat haar temperatuur ook niet meer helemaal klopt omdat die door dat gegil meteen omhoog schiet denk ik.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Dec 2013 11:21

Re: Speenthermometer..

Oh wij gebruiken wel oorthermometers op het werk? Maar misschien is het dan hoe je ze gebruikt en kindjes zitten natuurlijk niet graag stil. Maar ik snap dat je bij een oorontsteking dat liever niet wilt, had de link even niet gelegd :)

Misschien inderdaad op buik leggen. En anders inderdaad maar speen... weet je in ieder geval een richtlijn.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Dec 2013 11:22

Re: Speenthermometer..

ChiQ schreef:Haha Highway, als N van Printje een beetje zoals Julian is, is t zo goed als onmogelijk om rectaal te meten. Je wil niet weten hoe gek Julian wordt als we zijn temp. opmeten. Hij maakt zich helemaal stijf, rekt zich uit, draait zich om, schopt en slaat! Dit compleet hysterisch! Dan is hij echt kwaad! En sterk dat hij is, hij schopt me gewoon. Dat pikt hij niet! Oor pikt hij al helemaal niet! Het nadeel hiervan is, als ze zo hysterisch zijn schiet hun temp omhoog.

Printje, ik weet niet of een speenthermometer werkt. Maar ik las wel dat onder de oksel en mond ook een goed beeld geeft. Lastig he?


ik heb blijkbaar een soms nog braaf monstertje :P daarbij kruipt ze niet dus dat scheelt :thumbup:
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2013 11:25

Re: Speenthermometer..

Heb je antibiotica gekregen? Bij Julian duurde het 5 dagen, en toen ging t elke dag beter. Nu anderhalve week later gaat 't beter. Het schijnt dus dat rond 11 maanden alle reserves van mama weg zijn en hun eigen immuunsysteem werkt doet, maar N heeft ook prikjes gehad he? Ik wist op een gegeven moment helemaal niet meer waar 't van kwam. Kiezen/prikjes/oortjes.. Pff!! Huilt ze veel?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Dec 2013 11:28

Re: Speenthermometer..

Ik neem M in de houdgreep. Rectaal is en blijft de beste methode. Wij hebben wel een snelle thermometer, binnen 10 seconden heb ik de juiste temp.
M:21072011
J :08012014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Dec 2013 11:28

Re: Speenthermometer..

Het heerst idd heel erg! Ruben is ook ziek (geweest, nu snotterig en verkouden) en mijn nichtje is zelfs zo ziek geworden dat ze een ab kuur heeft tegen vocht in de longen. Bij mij in de buurt zijn et ook heel veel kindjes snotterig of echt ziek. Kdv trouwens ook.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2013 11:30

Re: Speenthermometer..

Happydobby schreef:Ik neem M in de houdgreep. Rectaal is en blijft de beste methode. Wij hebben wel een snelle thermometer, binnen 10 seconden heb ik de juiste temp.


Heb ik ook, maar soms is dat zelfs te lang pff!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Dec 2013 11:52

Re: Speenthermometer..

Wij hebben 1 voor het voorhoofd, heel makkelijk. (nou ja ik moet alsnog R in een greep houden). Als die aangeeft dat R koorts heeft zou ik het alleen alsnog wel rectaal willen checken.

Gelukkig hier nog niet aan de orde geweest.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 24 Dec 2013 19:13

Re: Speenthermometer..

Ik denk dat een oorthermometer net zo accuraat is als een speen hoor.
Dus ik zou dan voor een oor kiezen, die kan je ook bij je zoontje en bij jezelf gebruiken.
<<

Anoniem103

Bericht 24 Dec 2013 19:21

Re: Speenthermometer..

Mijn dochter vindt temperaturen en zetpillen ook vreselijk maar het moet gewoon, dan maar hysterisch en in de houdgreep. Oorthermometer met oorontsteking is onbetrouwbaar dus dat zou ik sowieso niet doen, speenthermometer weet ik niet maar mijn dochter spuugt elke speen die niet precies hetzelfde is als die van haar meteen uit dus dat zou hier niet veel zin hebben denk ik.
<<

Anoniem28

Bericht 24 Dec 2013 19:53

Re: Speenthermometer..

Kun je het temperaturen niet tot een minimum beperken? Wij temperaturen bijna nooit.++
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 20:36

Re: Speenthermometer..

Rejoy als ik temp doe ik het eigenlijk maar een keer per dag. Oorthermometer wil ik niet, wT ik erover lees en aangezien ze een oorontsteking heeft. Het leek er vandaag op dat ze veen koorts had, ik voel dan in de nek/ achter oor en dat was niet extreem warm. Duim en hoop dat het nu beter zal gaan.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 20:58

Re: Speenthermometer..

Ik heb toen met de eerste zo'n setje gekocht waar zo'n speen thermometer bij zat. Ik was alleen gezegend met een kind dat beslist geen speen in wou. Niks aan gehad dus. Heeft N anders ook een speen? Kan namelijk heel best zijn dat ze dan die andere niet wil, omdat het haar eigen niet is?
Je hebt ook van die stickers, die verkleuren als je kind koorts heeft. Misschien kun je daar wat mee?
<<

Anoniem28

Bericht 24 Dec 2013 21:01

Re: Speenthermometer..

Maar is het zo belangrijk om te weten hoe hoog de temperatuur precies is? Ik kan zo wel voelen of ze koorts heeft of alleen wat verhoging. Mijn beide kinderen zijn nu ook goed ziek. De oudste heeft zeker weten koorts, maar nog niet getemperatuurd. De jongste alleen even gecontroleerd toen ze wel héél warm aanvoelde.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 21:04

Re: Speenthermometer..

Ik zou niet eens weten waar onze thermometer is en wanneer we hem het laatst gebruikt hebben. Maar als het voor Printje een geruststelling is om te weten wat de cijfers zeggen, dan zoek je toch iets anders. Ik kan me wel voorstellen dat kinderen er een hekel aan hebben. Het is vaak ook niet prettig, op welke manier je het ook opneemt.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 21:25

Re: Speenthermometer..

Ik temperatuur ook niet snel hoor al maar ze heeft nu al dagen op en af flinke koorts dus wil het nu wel wat meer in de gaten houden. Ook omdat ik dus al bij de huisarts geweest ben en wel in de gaten wil houden hoe of wat.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 21:27

Re: Speenthermometer..

Afbeelding


Zoiets? Al heb je daar nu niks aan, je kunt het wel kopen maar word toch pas na een aantal dagen verzonden.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 22:41

Re: Speenthermometer..

Dank je wel, dat is misschien ook een idee. Hoe heten die dingen weet je dat? Ik ga het dan sowieso eens bestellen omdat het dan altijd wel van pas komt.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 23:11

Re: Speenthermometer..

Ik heb even gegoogelt op thermometer sticker baby. Vind je ze zo. Ze zijn er in allerlei varianten!
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 23:14

Re: Speenthermometer..

Oke dank je wel. Ik ga er eens naar kijken. Bedankt voor de tip.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers