Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken met feestdagen/weekenden

<<

Anoniem173

Bericht 23 Dec 2013 23:54

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk ongeveer 2 Vd 5 weekenden. Ik vind het zelf niet erg. Hooguit dat ensen het om me geen zielig vinden wat mij een zielig gevoel geeft. Ik moet nu oud en nieuw. Vind dat altijd al stom dus vind het wel best. Maar Pippa waarom doe jij door de weeks niet alleen je boodschappen. Bedoel zoveel heb je ook weer niet nodig voor 2 personen. En het huishouden enzo.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Dec 2013 00:13

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ja of boodschappen samen op de dag dat je vrij hebt. Wij doen in principe op zondag boodschappen voor de hele week, maar als ik dan toevallig moet werken en ben maandag vrij ofzo, dan doen we t gewoon die dag. Dat maakt me echt niet uit.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 24 Dec 2013 00:30

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk ook altijd de weekenden / feestdagen en natuurlijk ook altijd 's avonds.
Ik vind het heerlijk en toen ik vorig jaar in de ziektewet zat, vond ik het maar raar om mijn vriend zoveel te zien haha!
Dit jaar werk ik kerstavond, beide kerstdagen en oudjaarsdag. Dit omdat ik momenteel de keuken run en ik eigenlijk alles alleen moet doen. Maar voor nieuwjaarsdag heb ik gelukkig een externe kok kunnen regelen!
Mijn vriend heeft nu wel vakantie, maar ik geniet er al van dat we nu samen iedere ochtend wakker worden, dat hij dus niet al naar zijn werk is.
10.04.17
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 24 Dec 2013 01:03

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk in een fastfood restaurant en wij zijn ook zeven dagen per week open van 10 tot 24.00 uur, ook met de kerstdagen (alleen eerste Kerstdag zijn wij dicht). Regelmatig werk ik op zaterdag en/of zondag, en ook dit jaar werk ik op tweede Kerstdag. Ik werk ook 31 december tot redelijk laat. Eigenlijk vind ik het niet zo erg, ik plan alles er gewoon om heen (en Kerst is voor mij kerstavond, 24 december en dus 25 december). Mijn vriend werkt wel vijf dagen, regelmatige uren maar voor mijn gevoel hebben wij genoeg quality time.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 24 Dec 2013 02:06

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Mijn man werkt als kok en is in de zomer sowieso nooit vrij in het weekend en met Kerst ook nooit. En de dagen dat hij werkt, is hij van 9.30 uur tot 22.00 uur ongeveer van huis (in de zomer nog langer). Die dagen kunnen we dus echt niets anders plannen. We zijn eraan gewend en waarderen de vrije doordeweekse dagen des te meer. We hebben er beiden nooit moeite mee eigenlijk. Nu de kinderen wat groter worden, is het wel soms vervelend. Ik moet bijna altijd alleen met ze op pad als we in het weekend iets willen ondernemen.
Groot verschil met jullie situatie is dat ik mijn uren vrij kan indelen en dus net als hij mijn werk vaak in de avonduren en het weekend plan. Zo leven we niet langs elkaar. Het is alleen moeilijk om met anderen af te spreken, dan kan hij bijna nooit mee, omdat hij eigenlijk altijd werkt om momenten dat anderen vrij zijn. Ik kan me voorstellen dat het bij jou extra vervelend is, omdat je familie zo ver weg woont en je vriend zo'n ander schema heeft dan jij... :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem30

Bericht 24 Dec 2013 07:32

Re: Werken met feestdagen/weekenden

dit topic was niet echt om tips te vragen ofzo hoor, meer hoe andere mensen zulke dagen ervaren. Natuurlijk kan ik doordeweeks boodschappen doen en het huishouden en dat doe ik ook, maar vind ik soms ook irritant op de fiets en als ik juist even lekker vrij ben na veel dagen werken. Dus doen we dat maar in de avond samen of vriend alleen in het weekend bv.
<<

Anoniem30

Bericht 24 Dec 2013 07:33

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Marin schreef:Ja of boodschappen samen op de dag dat je vrij hebt. Wij doen in principe op zondag boodschappen voor de hele week, maar als ik dan toevallig moet werken en ben maandag vrij ofzo, dan doen we t gewoon die dag. Dat maakt me echt niet uit.


Maar dan lopen we soms pas om negen uur in de supermarkt en ben ik alsnog overdag brood enz. Aan het halen want dat is er dan niet meer ;)
<<

Anoniem119

Bericht 24 Dec 2013 10:38

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ja snap ik Pip, even ervaringen delen. Hoe ik t ervaar is chaos, chaos, chaos, niet meer weten of het nou ochtend of avond is (want ik werk niet alleen weekenden maar ook altijd onregelmatige diensten) dus ik werk, eet en slaap gewoon en die tussendoor leuke dingen. Ik noem m'n middelste pauze ook steevast de 'lunch', of dat nou om 11.00 s ochtends of 19.30 s avonds is, het is m'n lunchpauze en dus het midden van de 'dag' dat ik leef. Maar juist door die chaos heb ik een betere structuur in m'n leven dan ook. Ik heb nu juist een ritme ondanks dat het geen vast ritme is. Maar het is doodvermoeiend, dat wel. Ik kan me voorstellen dat die reistijd er bij jou ook inhakt.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Dec 2013 11:02

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Oh de kerst sfeer is hier trouwens ook echt aanwezig op kantoor. Dat motiveert mij ook all. Ik liep al kerstliedjes fluitend rond in m'n kerst trui zonet :redface: :muts:
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 24 Dec 2013 11:08

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk al jaren op 2e kerstdag en vindt het helemaal niet erg. Het is dan ook maar van 12 tot 17
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Dec 2013 12:05

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk al jaren in het weekend, sinds mijn eerste bijbaantje in de spoelkeuken. Inmiddels al 5 jaar standaard elke zondagavond, voorheen vanaf 5 uur maar sinds ik moeder ben vanaf 20 uur.

Ik werk ook vrijwel alle feestdagen, behalve 1e kerstdag, dat is de enige dag per jaar dat we dicht zijn.

Meestal vind ik het niet erg, alleen is mijn oma 2e kerstdag jarig en kan ik die dag nooit vrij krijgen. Ze is al heel oud, dus ik vind het wel belangrijk om er bij te zijn. Gelukkig moet ik nu 's ochtends werken.

Mijn vriend werkt ook 2 van de 3 weekenden, dus ik kan ook niet bij hem zien wat ik mis.
R. 2013
D. 2016
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 24 Dec 2013 12:12

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik werk ook al jaren in de weekenden en met de feestdagen. Ik vind het zelf heerlijk en totaal geen probleem. Mijn man vind het wel jammer/vervelend dat ik in de weekenden zoveel weg ben.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Dec 2013 12:12

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Pippa, heb je dit verhaal al eens op je werk neergelegd?
Is er geen mogelijkheid dat je volle weekenden gaat werken, zodat je (bijv) 2 weekenden in de maand werkt en 2 weekenden vrij bent? Je werkt maar 24 uur, het klinkt in mijn oren een beetje onredelijk dat je elk weekend een dag moet werken. Het is ook gewoon lekker om niet te hoeven denken 'ah wat een fijne dag was vandaag, nu vroeg naar bed want morgen moet ik weer werken..'.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Dec 2013 15:01

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik weet niet beter dan dit eigenlijk..
Nou scheelt het misschien ook dat mijn moeder in de zorg werkt en daardoor ook steeds de wisseling had tussen vroege, late en nacht diensten. Ook op feestdagen moest er gewoon gewerkt worden natuurlijk. Ik heb het idee dat, doordat ik die onregelmatigheid van huis uit gewend ben, ik er misschien iets minder moeite mee heb.
Maar eerlijk is eerlijk, sinds februari hoef ik voor het eerst in 8 jaar geen weekeinden of feestdagen meer te werken en tsja, dat is toch wel heerlijk hoor.. Al was het maar omdat je nu gewoon samen met andere mensen vrij bent, in plaats van op een dag waarop verder iedereen moet werken en dus geen tijd heeft om af te spreken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 25 Dec 2013 15:36

Re: Werken met feestdagen/weekenden

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo maar het is maar net waar je aan kan wennen natuurlijk. Ik werk altijd 6 en regelmatig 7 dagen in de week maar ik plan dingen daar heel makkelijk omheen. Een dag is 24 uur, min 8 uur slaap min 8 uur werk hou je toch nog genoeg tijd over om dingen te doen? Maargoed wellicht heb ik makkelijk praten, geen eigen huis, op dit moment geen relatie en altijd energie voor 10 :p
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 25 Dec 2013 15:38

Re: Werken met feestdagen/weekenden

En verder eens met Parel! Best onlogisch dat je zoveel weekenden moet werken terwijl je maar 24 uur werkt.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers