Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Welke feestdag is het leukst?

Nieuwjaarsdag
0
Geen stemmen
Valentijnsdag
0
Geen stemmen
Carnaval
6
7%
Pasen
2
2%
Koningsdag
14
17%
Bevrijdingsdag
1
1%
Moederdag/Vaderdag
0
Geen stemmen
Sinterklaas
12
14%
Kerstmis
43
51%
Oudejaarsdag
6
7%
 
Aantal stemmen : 84
<<

Kannibaal

Bericht 23 Dec 2013 18:28

Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Welke dag vind jij het leukst en waarom?

Er zitten ook een paar niet officiële feestdagen tussen.
Laatst gewijzigd door Kannibaal op 23 Dec 2013 21:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Dec 2013 18:30

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Ik vind k-dag het leukste. Maar oudjaar ook een kerst ook haha. Maar dat is mijn top 3 ;-)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Dec 2013 18:33

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Kerst vind ik toch wel het leukst. Ik vind alle lichtjes en versieringen zo leuk. Het mag van mij ook kouder zijn, dit is nog te soft winterweer. De bedoeling van Kerst vind ik ook leuk, althans het uitgangspunt samen te zijn. De commercie eromheen hoeft niet zo van mij.
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 23 Dec 2013 18:36

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Ik ga voor Koningsdag! Heerlijk die sfeer, de menigte die overal op de been is. De mooie beelden op tv, het unieke van zo'n dag!
Eerder altijd Kerst. Kon ik het hele jaar naar uitkijken. Maar sinds een aantal jaar terug heb ik geen contact meer met 2 van mijn broers, en dat maakt dat mijn kerststemming echt omgeslagen is. Word elk jaar weer wat opstandig als het zover is!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Dec 2013 18:36

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Koningsdag. Gezellig met vrienden de stad in, geen verplichtingen.

Kerst vind ik de gezelligheid te verplicht. Met feestdagen zoals pasen en valentijnsdag heb ik heb helemaal niks.

Edit: met kerst heb ik hetzelfde als Tangerine.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 23 Dec 2013 18:38

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Ik ga voor Kerstmis. Dat vind ik zelf het meest gezellige feest en heb ik het meeste mee.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Dec 2013 18:40

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Wij hebben een eigen invulling aan Kerst gegeven, waardoor ik het wel weer leuk en gezellig heb. Van familie hoeven wij het niet te hebben.
L2014 & H2017
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Dec 2013 19:26

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Koningsdag, al zeg ik nog steeds koninginnedag
<<

Anoniem 43

Bericht 23 Dec 2013 19:37

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Ik vind Kerst het leukst, gevolgd door oudjaarsdag en Koningsdag.
Vooral omdat die dagen vol zitten met gezelligheid :) .
<<

Anoniem111

Bericht 23 Dec 2013 19:41

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Sinterklaas! Maar die staat er niet tussen... :-P
<<

Anoniem29

Bericht 23 Dec 2013 19:43

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Kerstmis! Sowieso :D

Ik hou helemaal niet van Koningsdag. Te massaal, overdreven, nationalistisch, oranje.. Nee ik heb er niets mee haha.

Net als carnaval. Valt voor mij in hetzelfde genre als Koningsdag ;)
<<

Anoniem187

Bericht 23 Dec 2013 19:49

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Absoluut carnaval!!!
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 23 Dec 2013 19:50

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Sowieso Sinterklaas, maar die kan ik niet kiezen. Sinterklaasgedichten zijn mijn jaarlijkse creatieve hoogtepunten, langste-gedicht-wedstrijden waarbij je in 20 pagina's alle genante momenten van je vrienden de revue kunt laten passeren...
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Dec 2013 19:50

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Kerst is het enige west wij vieren...
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem171

Bericht 23 Dec 2013 20:04

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Sinterklaas!
<<

Anoniem119

Bericht 23 Dec 2013 20:05

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Kerst!! Absoluut. Familie, lekker koken, de hele sfeer. Vroeger ging ik naar de kerk en loved it. Alhoewel oo wel altijd Engeland extra mis in deze periode. Het is daar nog net even iets kerstiger.

Trouwens raar dat Sinterklaas er niet tussen staat maar andere niet officiële feestdagen wel. Misschien kan een burgemeester die nog toe voegen. Al vind ik kerst nog steeds leuker, maar toch. Sint hoort er bij.
<<

No. 3

Bericht 23 Dec 2013 20:14

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Voor mij toch ook is toch ook het Kerstfeest het mooist, ook al staat Pasen op nummer twee.
Ik vind het heerlijk: de kerstliederen, lichtjes, het samenzijn, eten en koken, de preken in de kerk, kerstbomen en
-versieringen, het contrast met de kou en duisternis, kinderuitvoeringen, kerstfilms etc.

Vroeger had ik er een hekel aan. Ik kon er niks met de kerstening van het Midwinterfeest, dat je de geboorte van Jezus viert maar Hij helemaal niet geboren is op 25 december, en de hele commerciele heisa eromheen. Inmiddels heb ik een andere visie, en snap ik dat tradities een verhaal vertellen dat over óns, mensen, gaat. Ik heb 't omhelsd. :-)
Laatst gewijzigd door No. 3 op 23 Dec 2013 20:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 23 Dec 2013 20:17

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Ik kies voor kerst. Dat vind ik nu het gezelligst met familie enzo. Kan me wel voorstellen dat dit in de loop van je leven verandert, als je andere dingen meer gaat waarderen oid.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 23 Dec 2013 20:20

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Sinterklaas, maar die staat er niet tussen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

No. 3

Bericht 23 Dec 2013 20:21

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Tangerine schreef:Maar sinds een aantal jaar terug heb ik geen contact meer met 2 van mijn broers, en dat maakt dat mijn kerststemming echt omgeslagen is. Word elk jaar weer wat opstandig als het zover is!
Wat vervelend voor je, dit. Kan me voorstellen dat zoiets je hele Kerst negatief beïnvloedt.
<<

Kannibaal

Bericht 23 Dec 2013 21:07

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst?

Sorry mensen ik zie nu pas dat ik Sinterklaas vergeten heb. Als het goed is kunnen de mensen die Sinterklaas willen stemmen nog hun stem wijzigen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Dec 2013 21:49

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Kerst vind ik het allerleukst, en dan niet alleen de gezelligheid op de dagen zelf, maar ook de voorbereidingen: huis versieren, recepten zoeken, lichtjes buiten, leuke post..

Sinterklaas staat voor mij op de 2e plek en Pasen op nummer 3.

Oudejaarsdag en nieuwjaarsdag vind ik echt niets aan. Ik hou niet van vuurwerk, het verplichte kussen met mensen waarmee je dat niet wil en ik heb altijd van die gedachten als: zou het volgende jaar net zo goed worden als dit jaar? Welke mensen zouden er nu weer dood gaan? etc.. Nee, dat is niet mijn feest.
<<

Anoniem 53

Bericht 23 Dec 2013 21:53

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Kerst vind ik met stip het gezelligst. Wij doen eigenlijk nooit iets speciaals, maar zijn gewoon gezellig met het gezin bij elkaar. Lekker eten, maar geen driegangendiner of zo, en lekker films kijken met lekkere hapjes. Ik hou ervan.

Sinterklaas komt nu een beetje terug hier in de familie vanaf volgend jaar denk ik nu ik een klein neefje heb. Vind dat met kleine kinderen ook echt heel leuk.
<<

Anoniem14

Bericht 24 Dec 2013 02:26

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Bevrijdingsdag vind ik het leukst. Kerst vind ik gezellig en sfeervol. Sinterklaas vind ik niet zo boeiend. Oud en nieuw, mwah. Ik word zenuwachtig van het aftellen en ik weet nooit waar ik zin in heb om te doen met oud en nieuw.

De andere genoemde feestdagen ben ik alweer vergeten nu ik dit typ.
<<

Anoniem17

Bericht 24 Dec 2013 09:25

Re: Poll: Welke feestdag is het leukst? Nu met Sinterklaas

Ik heb ook op kerstmis gestemd, omdat ik dat het meest 'speciale' feest vind. Ik las ergens anders hier op het forum dat mensen het onzin vinden om speciale kleren aan te trekken en dat vind ik echt zo jammer. Ik vind het erbij horen om een feestelijk jurkje ofzo aan te trekken, of een foute kersttrui for that matter. Gewoon iets speciaals, wat je op andere dagen niet zo snel uit de kast zou trekken. En dan de hele sfeer eromheen, de gezelligheid en al het lekkere eten, ik vind het heerlijk!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels