Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 23 Dec 2013 17:09

Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

daar heb ik wat vragen voor omdat ik steeds meer het vermoeden krijg dat onze dochter het ook misschien wel heeft.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem331

Bericht 23 Dec 2013 17:11

Re: Wie heeft er hier een druemes met suikerziekte?

Als je al het vermoeden hebt, zou ik gelijk je huisarts bellen voor een afspraak om dat na te gaan. Als ze het namelijk echt heeft, weet je dat liever vandaag dan morgen.
Waarom denk je dat ze het zou kunnen hebben?
<<

Anoniem187

Bericht 23 Dec 2013 20:04

Re: Wie heeft er hier een druemes met suikerziekte?

Kun je dan niet beter de huisarts bellen?
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Dec 2013 22:01

Re: Wie heeft er hier een druemes met suikerziekte?

Ik heb zelf diabetes type 1.
Misschien kan ik je helpen?
Waarom heb je een vermoeden?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem18

Bericht 23 Dec 2013 22:30

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik zou ook meteen bellen en morgen nog bij de huisarts zitten als je het vermoeden hebt. Uit je berichtje leid ik af dat jij of je man/vriend of andere naaste familieleden het ook hebben?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Dec 2013 22:32

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Loesje ik ben dietist. Misschien kan ik je helpen. Waarom heb je het vermoeden?

Maar ik sluit me daarnaast ook bij de rest aan. Als je maar enigszins het vermoeden hebt zou ik een afpraak bij de huisarts plannen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 23 Dec 2013 22:48

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ikzelf heb type 1, en mijn moeder kwam er bij mij snel achter maar was wel bijna uitgedroogd... Dus sluit ik me aan bij de rest... Bellen en naar de huisarts!

Waarom denk je dat jou dochter diabetes heeft? Wat voor symptomen laat zij zien?
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem75

Bericht 24 Dec 2013 00:03

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Het dochtertje van een meisje die met mij samen op zwangerschapsgym zat heeft het ook. Ze is nu ruim 3 en het is begin dit jaar bij haar ondekt. Ze dronk ineens heel erg veel en was vooral heel de dag door moe.
<<

Anoniem18

Bericht 24 Dec 2013 23:02

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik ben eigenlijk erg benieuwd of je vandaag nog bij de huisarts bent geweest?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Dec 2013 23:08

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Als je het vermoeden hebt zou ik ook snel naar de huisarts gaan. Iemand uit mijn omgeving heeft net te horen gekregen dat haar zoontje van 3 diabetes heeft. Hij dronk vorige week opeens extreem veel, daarom hebben ze een afspraak bij de huisarts gemaakt. Door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 24 Dec 2013 23:40

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

in het nieuwe jaar ga ik met mijn dochter na de kinderarts om dat zei erg veel wilt drinken en plast ook erg veel.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Dec 2013 23:48

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Waarom wacht je nog zo lang??
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 23:53

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik zou echt niet nog zo lang wachten. Het kan net zo goed niks zijn, maar als het wil diabetes is, dan is dat best gevaarlijk als je er niks aan doet!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Dec 2013 23:57

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik zou ook niet zolang wachten. Ben je al bij de huisarts geweest? Omdat je zegt dat je in het nieuwe jaar naar de kinderarts gaat, heeft de huisarts je al doorgestuurd?
Bij het kindje waar ik het over had heeft de huisarts een vingerprik gedaan waaruit bleek dat zijn suiker te hoog was en dezelfde dag is hij nog doorgestuurd naar het ziekenhuis.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 24 Dec 2013 23:59

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

ik vind het eerlijk gezegd een beetje onverantwoord, je weet niet half hoe belangrijk het is om hier snel mee naar de dokter te gaan... er zitten meer risico's aan dan alleen veel drinken... Ik heb het inmiddels 21 jaar dus weet waar ik over praat... het is niet zomaar een 'griepje' daarnaast zou je dochter zich weleens heel ellendig kunnen voelen als ze daadwerkelijk diabetes heeft...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem33

Bericht 25 Dec 2013 00:01

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Blue flower schreef:ik vind het eerlijk gezegd een beetje onverantwoord, je weet niet half hoe belangrijk het is om hier snel mee naar de dokter te gaan... er zitten meer risico's aan dan alleen veel drinken... Ik heb het inmiddels 21 jaar dus weet waar ik over praat... het is niet zomaar een 'griepje' daarnaast zou je dochter zich weleens heel ellendig kunnen voelen als ze daadwerkelijk diabetes heeft...


Heel erg eens....
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:02

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

En juist met deze dagen voor de deur, zou ik echt uit willen sluiten dat haar iets mankeert.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Dec 2013 00:15

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Niet om je bang te maken, maar een van mijn collega's had dezelfde symptomen. Een exvriendje van mij heeft diabetes dus ik weet er best iets van. Collega ging naar de dokter, bloed prikken, zou over 3 dagen gebeld worden met de uitslag. Hij werd de volgende ochtend al gebeld en moest met spoed pillen ophalen in het ziekenhuis.

Hij voelde zich niet eens zo naar, maar de schade aan organen, je hart en ogen, kunnen al in werking gesteld zijn als je te lang blijft doorlopen met een te hoge suikerspiegel. Bij mijn collega gebeurde dit alles binnen anderhalve week, hij was er nog redelijk bijtijds bij en zelfs toen was het dus al acuut.

Ik zou dus met zoiets ook zeker niet zo lang wachten en je hoeft al helemaal niet per se naar de kinderarts hiermee.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Dec 2013 00:16

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik zou er ook echt mee naar de huisarts gaan as vrijdag. Ik heb een keer een kleuter gehad die had ook suikerziekte en dat kwam allemaal heel nauw met prikken en insuline spuiten. Ik moest haar een paar keer per dag prikken en dan haar moeder bellen over de waarde die eruit kwam. Moeder vertelde dan wat ze moest eten/ drinken etc.
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:21

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ze zegt toch naar de kinderarts te gaan? Misschien is ze allang bij de huisarts geweten en heeft huisarts haar de verwijzing gegeven voor deze kinderarts, en kon ze niet eerder. Wachtlijsten, you know.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 25 Dec 2013 00:26

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maar er kunnen naar mijn weten beste heftige dingen gebeuren als je niet snel handeld.
En wachtlijst of niet als je hier aan denkt kan je ook een spoedplek regelen.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:27

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Dan zou het handig zijn dat ze die informatie er gewoon bij vermeld.
Al ga ik er vanuit dat wanneer een huisarts haar gezien heeft en de kans zit er in dat je dit hebt, je niet te maken hebt met wachtlijsten!
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 25 Dec 2013 00:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:28

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ja, en daarom is een arts ook een arts en zijn wij dat niet. Áls het daadwerkelijk zo is gegaan zoals ik hierboven schets, dan ga ik ervan uit dat een arts echt wel verantwoord handelt.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:29

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maar een huisarts kan dit ook vaststellen hoor. Dat is zo gepiept. Maar goed, misschien missen we een stukje informatie!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:30

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Misschien is ze bij de huisarts geweest, is het al bloed geprikt en is er geen rede voor acuut handelen?
Sterkte ermee!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers