Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 25 Dec 2013 00:30

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Helaas kan je er niet altijd vanuit gaan dat een arts het goed heeft. Zelf heb ik dit nog met mijn jongste meegemaakt.
Ik ga toch ook echt mijn moedergevoel achterna. Het is hier wel gebleken dat ik die echt moet volgen.
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:32

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maar ik vind wel dat er hier erg gedramd wordt. Ze heeft het over een kinderarts, zonder doorverwijzing kom je daar niet.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 25 Dec 2013 00:35

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maple schreef:Maar ik vind wel dat er hier erg gedramd wordt. Ze heeft het over een kinderarts, zonder doorverwijzing kom je daar niet.

Dat komt ook ik omdat er niet genoeg informatie word gegeven. Vandaar dat meiden dat hier zeggen denk ik.
En zonder mijn gedram en eis op een echo 1 haar terug wisten we uiteindelijk een wat mijn dochter had. De huisarts vond dat niet echt nodig.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:38

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Nou ja, gedramd. Het is gewoon vervelend dat we niet het hele verhaal kennen. Was wellicht handiger geweest om daar wat duidelijker in te zijn.
Je kan er van uitgaan dat wanneer je zo'n topic opent, dat mensen in die zin met je mee denken en/of leven. Ik vind er niks geen gedram aan eigenlijk.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 25 Dec 2013 00:41

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maple, er wordt hier een topic geplaatst met een serieus onderwerp, daar wordt advies op gevraagd en iedereen geeft een oordeel/advies, en dit kan inderdaad gevolgen hebben als er niet juist gehandeld wordt...

Daarnaast kan een huisarts binnen een aantal seconde weten in wat voor situatie het meisje zit, en dan zal een huisarts niet wachten met doorsturen...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem18

Bericht 25 Dec 2013 22:28

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Eens met Tangerine en Blue flower. De informatie die ze geeft is nu heel summier. Ik interpreteer dat als: 'We zien in januari wel verder'. En als dat zo is, vind ik het echt onverantwoord.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 25 Dec 2013 22:57

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik snap jullie reactie wel meiden, aan de andere kant als het wel zo is (wat ik niet hoop natuurlijk) dan kan ze het ook al weken/maanden hebben. En bij een kinderarts zit je ook niet zo 1,2,3. Wel vraag ik me af waarom de huisarts niet eerst zelf onderzoek doet. Dat heb je gelijk wat uitslagen
Laatst gewijzigd door Ella op 25 Dec 2013 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 25 Dec 2013 23:00

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Hmm ook hier zou ik weer een goed antwoord hebben maar dit gaat een wellus nietus spelletje worden...
Iedereen heeft zijn mening gegeven en dan moet ze maar kijken wat ze ermee doet..


Om even aan te geven hoe gevaarlijk suikerziekte kan zijn....
Ik heb een week zonder te weten rondgelopen met diabetes en was bijna uitgedroogd, daarnaast heb ik een verleden met coma door mijn diabetes...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Dec 2013 23:03

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maar als het om diabetes gaat dan heeft een kind toch niet al langere tijd zoveel dorst, als ze extreme dorst hebben dan wacht je geen weken of maanden met naar de huisarts gaan. Een huisarts kan een vingerprikje doen en als die waarde dan te hoog is dan stuurt een huisarts je meteen door naar het ziekenhuis en niet pas dagen later.
Ik heb in mijn omgeving deze week gemerkt hoe snel dat gaat. Dat jongetje is dezelfde dag nog opgenomen in het ziekenhuis.
Ik vraag me dus af of Loesje wel al bij de huisarts geweest is.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 23:08

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Symptomen als veel plassen en veel drinken komen 'pas' voor bij hoge tot zeer hoge bloedglucosewaarden. Dus een paar dagen maken dan wel degelijk uit.

Maar goed, zolang TO er zelf niet op terug komt, blijft het raden en gissen.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Dec 2013 10:03

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Er moet meer informatie zijn; dat ze zelf diabetes heeft of iemand in de naaste familie. Anders denk je niet bij die symptomen gelijk aan diabetes, tenminste. .. Dat denk Ik.
Er moet dus een aanleiding zijn waarom ze aan suikerziekte denkt. (Ik dronk echt gigaveel en pieste de heeeele dag door maar er ging echt geen belletje rinkelen, omdat ik er totaal niet bekend mee was....)
En Als ze er bekend mee is, ga ik er vanuit dat ze de risico's en gevaren kent. Dan zou ze toch inderdaad actie ondernemen?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Dec 2013 10:13

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

De meeste nieuwe diabeten hebben echt meer klachten dan alleen veel drinken en (logischerwijs) veel plassen. Ze vallen bijvoorbeeld enorm af, slapen slecht doordat ze met name 's nachts veel moeten plassen, transpireren veel en ik kan me van een baby met een te hoog bloedsuiker voorstellen dat ze op een gegeven moment suf wordt. Als het niet goed zou gaan met haar dochter, zal ze echt wel eerder actie ondernemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem75

Bericht 26 Dec 2013 14:32

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Hoe gaat het nu met haar Loesje?
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Dec 2013 22:58

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ja,hoe is het ondertussen?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2013 23:41

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

dat vraag ik me ook af...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Dec 2013 23:42

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Sorry.. het irriteert me een beetje dat je een topic opent over zo iets belangrijks, iedereen een beetje laat 'schrikken' en vervolgens wel online komt maar geen opheldering komt geven.
:thumbdown: :nopompom:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 31 Dec 2013 21:23

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Lejow schreef:Sorry.. het irriteert me een beetje dat je een topic opent over zo iets belangrijks, iedereen een beetje laat 'schrikken' en vervolgens wel online komt maar geen opheldering komt geven.
:thumbdown: :nopompom:


eens, ik vind het sowieso jammer als mensen een topic openen en niet meer reageren
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2013 21:26

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ze is wel ook gewoon online geweest. Erg vervelend inderdaad. Open dan niks, en vraag geen raad. Beter voor iedereen dan.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2014 19:52

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

He en alweer is Loesje online! Update?
<<

Anoniem26

Bericht 03 Jan 2014 20:07

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ben nu ook wel benieuwd eigenlijk... Ook waarom ze niet meer reageerd op haar eigen topic
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2014 20:08

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Jammer hoor...
Mag toch echt hopen voor haar dochter dat het óf vals alarm is, óf dat ze al bij een dokter geweest zijn ondertussen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Jan 2014 21:19

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Wat jammer zeg, nog geen reactie.
<<

Anoniem7

Bericht 03 Jan 2014 21:46

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ik denk niet dat er een update gaat komen. Zal nog eens voor iemand opkomen :laughcry:
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2014 21:50

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Maple schreef:Ik denk niet dat er een update gaat komen. Zal nog eens voor iemand opkomen :laughcry:



:yes: Jaa, moet je doen! Leuk! :thumbup:

Neeh, zonder gekheid, ik vind het wel wat jammer. Laat dan in ieder geval even weten hoe of wat!
<<

Anoniem121

Bericht 03 Jan 2014 21:57

Re: Wie heeft er hier een dreumes met suikerziekte?

Ja en dan even snel online komen en Eens onder een quote van -ED- zetten van oktober 2013.

Geef dan hier gewoon een zinvol antwoord...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers