Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van blond naar (licht)bruin

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 16:18

Van blond naar (licht)bruin

Jaaa mensen, ik heb me weer iets in m'n hoofd gehaald! Het spookt al langer door m'n hoofd, maar ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld. Echter, nu gaat het niet meer uit m'n hoofd vrees ik, dus ik denk dat ik het moet doen :D Ik ben donkerblond van mezelf (lelijke peper-en-zoutkleur) en heb nu al tijden highlights erin. Maar ik ben zó toe aan iets anders! Vorig jaar was ik dat ook en toen heb ik er een groot stuk afgeknipt, maar nu laat ik het weer ff groeien. Dus nu wil ik het denk ik toch maar kleuren! Tien jaar geleden heb ik het ook donker gehad, toen verfde ik het gewoon zelf, maar dat werd echt wel heel donkerbruin toen! Was echt een hel om het weer blond te krijgen en ooit wil ik dat toch wel weer. Daarom denk ik nu aan lichtbruin, maar wat zou een mooie kleur zijn? Ik moet het natuurlijk gewoon ff met de kapper overleggen, maar misschien hebben jullie nog tips. Ik doe het nu gewoon één kleur en dan misschien een volgende keer nog wat highlights erin o.i.d. Ik wil proberen dinsdagochtend nog te gaan, net voor de kerst nog ff wat anders.
Met dat hele donkere vond ik de uitgroei altijd zo lelijk, leek dan wel grijs ofzo. Daarom wil ik nu wat dichter bij mn natuurlijke kleur blijven.

Even een recente foto, dan zien jullie hoe de kleur nu is:

Jeezz waarom zijn die foto's zo achterlijk groot steeds?!

Ik ga zo trouwens nog eens kijken of ik foto's kan vinden van mezelf met donker haar. Staan sowieso niet online, dus moet ff tussen de oude foto's kijken.
Laatst gewijzigd door Bliss op 26 Dec 2013 02:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem9

Bericht 22 Dec 2013 16:49

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik zou gaan (als je gaat zelfkleuren) voor een tintnummer 5 of 6.. Deze zijn niet gelijk heel donker. Met deze tinten durf ik het ook nog wel aan om zelf weer terug te kleuren :P
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 22 Dec 2013 16:55

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik heb een beetje hetzelfde als jij: lelijke donkerblonde doffe kleur van mezelf en verfde het de afgelopen jaren altijd een paar tinten lichter. Ik was het nu een beetje zat, dus heb ik er van de week wat donkerdere plukjes doorheen laten verven bij de kapper. Ik ben echt heel blij met het resultaat, het geheel oogt gelijk een stukje donkerder maar wel natuurlijk en zonder dat ik mijn hele haar heb hoeven verven. Misschien ook een idee voor jou?
2014 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 17:00

Re: Van blond naar (licht)bruin

Haaa ik heb een oude fotodoos tevoorschijn gehaald, ga ik zo ff doorspitten. Jammer dat ik met bijna niemand op die foto's nog contact heb, maar goed.

Check mn babyface, 7-10 jaar geleden denk ik:



Zo donker wil ik t echt niet meer trouwens, lijkt wel zwart!
Laatst gewijzigd door Bliss op 26 Dec 2013 02:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem172

Bericht 22 Dec 2013 18:16

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik vind dat donkere op de onderste foto je echt super goed staan bliss!! Ik ben zelf ook blond maar al zeker 13 jaar donker, gewoon doen!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Dec 2013 18:34

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik heb m'n blond/rossige haar ook sinds deze winter kastanjebruin geverfd (zelf gedaan), maar ondanks dat het voor m'n gevoel wat donker is uitgevallen, staat het prima en heb ik van veel mensen een compliment gekregen.
Maar goed, ik ben wat makkelijker wat dat betreft. Laat het makkelijk in een ander model knippen of een andere kleur verven (of ik doe het zelf).
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem315

Bericht 22 Dec 2013 18:39

Re: Van blond naar (licht)bruin

Dat donkere vind ik je goed staan zeg! Maar dan zou ik het haar niet sluik dragen, maar met wat meer pit er in/wat korter/opgebolder. Welke kleur het best past, weet ik niet. Sowieso niet te donker, maar slechts een paar tinten donkerder dan wat je nu hebt. Dan kun je het altijd nog met highlights weer blonder laten ogen óf met lowlights juist langzaamaan stapjes richting donkerder gaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Dec 2013 21:12

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik ben van ongeveer jouw kleur naar kastanjebruin gegaan een maandje geleden en ben daar zelf erg blij mee!
Het is niet te donker, maar je ziet wel duidelijk het verschil en het heeft net een warme gloed die ik zelf erg mooi vind.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 22 Dec 2013 21:16

Re: Van blond naar (licht)bruin

Je kunt anders een spoeling erin doen? Een die 28 wasbeurten houdt, mocht het dan echt niet bevallen kun je altijd weer terug naar blond. Ga ik ook doen :)
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 21:50

Re: Van blond naar (licht)bruin

Heb je een voor- en nafoto, Cinnamon? Ben wel benieuwd! Ik wil geen roodtint erin trouwens, dat lijkt me niet mooi bij mij, want mn huid is al een beetje roodachtig volgens mij. Denk dus dat ik een koele tint moet hebben? Mijn kapper is morgen gesloten, dus ik bel dinsdagochtend meteen en hoop dat ik dan eind vd ochtend terecht kan. Spannend!

Liz, kan zo'n spoeling ook bij de kapper? Ik was mn haar elke dag, dus dan is het wel heel snel verdwenen denk ik. Als ik de kleur niet te donker doe, kan ik met hightlights denk ik wel weer redelijk makkelijk terug naar blond. Toen ik het zoals hierboven had, heb ik het gebleekt en werd het oranje en later groen enzo :shock:
❤ 7 juni 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Dec 2013 21:52

Re: Van blond naar (licht)bruin

Haha ik zag net je foto's op fb en dacht dat donker haar je ook heel leuk stond en toen pas zag ik dit topic. :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 21:55

Re: Van blond naar (licht)bruin

Lonely Goatherd schreef:Haha ik zag net je foto's op fb en dacht dat donker haar je ook heel leuk stond en toen pas zag ik dit topic. :P


Haha ja ik zocht foto's van toen ik het donker had, nou dat werd me toch ff een trip down memory lane! Pure nostalgie :D
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 22:14

Re: Van blond naar (licht)bruin

Dit vind ik wel mooie kleuren:

Afbeelding

Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2013 22:23

Re: Van blond naar (licht)bruin

Hiervan vind ik de 8.1 en 7.1 het mooist denk ik. Snap alleen niet dat dat nog steeds blond wordt genoemd, ik vind het toch echt bruin!

Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem173

Bericht 23 Dec 2013 00:11

Re: Van blond naar (licht)bruin

Waarom geen bruinige highlights erin?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Dec 2013 00:16

Re: Van blond naar (licht)bruin

Nehh, dan blijf ik die peper-en-zoutkleur houden als basis. Ik wil echt ff iets anders en wat donkerder lijkt me ook pittiger staan ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem117

Bericht 23 Dec 2013 00:23

Re: Van blond naar (licht)bruin

Kan je niet kiezen voor een spoeling? Met verven krijg je een uitgroei en de kleur blijft ook niet mooi glanzen. Ik heb heel veel highlights om mijn zeer donkere haar lichter te krijgen, maar eens in de zoveel tijd wil ik weer terug naar donker. In het verleden heb ik het laten verven, maar het was altijd haast onmogelijk weer op een gezonde manier terug te gaan naar licht. Als ik nu weer zo'n drang krijg naar donker haar kies ik voor een kleurspoeling. Dan wordt het donkere geleidelijk weer lichter. Ik vind de kleuren die je hebt uitgezocht trouwens erg mooi.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Dec 2013 00:34

Re: Van blond naar (licht)bruin

Met een spoeling kan ik het elke maand opnieuw doen denk ik, omdat ik mn haar elke dag was (ja dat is slecht, I know, maar mn haar wordt zó snel vet!). Ik hoop dat de kleur dicht genoeg bij mn eigen haarkleur ligt, zodat de uitgroei niet ontzettend storend is. Ga het wel ff overleggen met de kapster.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem177

Bericht 23 Dec 2013 00:43

Re: Van blond naar (licht)bruin

Je zou je haar donker kunnen kleuren alleen zullen die highlights zichtbaar blijven omdat die ook lichter worden tijdens het kleuren. Wat ik heel mooi vind, is om er nu fullhead lowlights overheen te doen! En als je een kapper hebt met INOA verf dan de 7.8 :D
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Dec 2013 00:49

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ja ik dacht al dat je de highlights wel zou blijven zien, maar dat leek me niet zo erg, anders is het ook weer zo'n effen geheel ofzo! Ik wil wel kijken of ik het een volgende keer zelf kan kleuren, scheelt een hoop geld. Het enige probleem is dat ik dan bang ben dat het veel te donker uitvalt.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem177

Bericht 23 Dec 2013 00:54

Re: Van blond naar (licht)bruin

Nee dat is ook absoluut niet erg! Ik vind het persoonlijk altijd wel leuk.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Dec 2013 10:57

Re: Van blond naar (licht)bruin

En lowlights?

Aha, ik lees het al. Maar ik denk dat een kapper daar ook eerst mee zou aankomen. Ik heb een paar blonde vriendinnen met lowlights en dat zag er trouwens echt super gaaf uit en volgens mij ook precies wat jij wilt. Ik zou inderdaad niet te donker gaan, niet omdat het je niet staat, maar omdat het inderdaad een hel is om terug naar blond te gaan.

Verder lekker morgen naar de kapper gaan! :kt:
Laatst gewijzigd door Tabbie op 23 Dec 2013 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 23 Dec 2013 10:59

Re: Van blond naar (licht)bruin

Ik had in mijn blonde haar lowlights gedaan en dat zag je volgens mij alleen toen ik net bij de kapper vandaan kwam. Na een week was m'n haar weer net zo blond als daarvoor. Terwijl ze echt donkere plukken had gemaakt. Ik raad 't dus niet aan, zeker niet als je elke dag je haar wast.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 23 Dec 2013 11:15

Re: Van blond naar (licht)bruin

Kleur 7 en 8 zijn inderdaad nog blondtinten :).

Ik zou zelf nu kiezen voor kleur 6 en niet donkerder. Mijn zusje is ook van blond naar bruin gegaan, maar ik vind het wel steeds snel dof worden (= niet mooi). Ik heb het jarenlang wel (licht)bruin gehad maar wat een hels karwei om dat blond te krijgen zeg.. En wat een geld ook.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Dec 2013 12:10

Re: Van blond naar (licht)bruin

Leuk! Ik wil ook graag donker, maar durf niet. Zou het wel applauswaardig vinden als jij morgen nog een plekje bij de kapper weet te regelen :thumbup:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers