Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verticale lijnen op muur verven

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Dec 2013 11:38

Verticale lijnen op muur verven

Ik heb eindelijk lekker veel tijd om aan de kinderkamers te beginnen. Er komt 1 accentmuur (de rest is wit en daar komen 2 a 3 beestjes op geschilderd) en dat zijn groene, roze en lichtroze verticale strepen die verschillen in dikte.

Hebben jullie tips en trucs om zo'n mooi mogelijke verticale lijnen op de muur te krijgen?


(We kiezen niet voor behang omdat we nog steeds niet kunnen behangen en het te duur is)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 22 Dec 2013 11:50

Re: Verticale lijnen op muur verven

Met een waterpas, en dan daar langs lijnen trekken? En deze dan afplakken met tape, zodat je zeker weet dat je strakke lijnen krijgt tijdens het schilderen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2013 11:51

Re: Verticale lijnen op muur verven

Ik heb dit ooit 1 keer gedaan in het huis van een vriend. Tis heeeeel veel werk!

Maar, om de lijnen goed op de muur te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan.

- ik had een loodrechte lat die de helft van de muur lang was (van boven naar beneden). Ik heb eerst het midden van de muur gemeten en op het midden een horizontale lijn over de muur getrokken. Vooraf goed checken of deze lijn waterpas is!
- daarna ben ik in het midden van de muur (op de horizontale lijn) begonnen. De eerste baan was bijv. 20 cm breed.
- meet het midden van de muur en trek 10 cm links van het midden van plafond tot horizontale lijn een streep.
- meet vanuit de eerste verticale lijn 20 cm naar rechts en trek de volgende verticale lijn.
- trek de lijnen nu door van horizontale lijn tot de vloer.
Nu heb je de eerste baan precies in het midden en kun je aan beide kanten het zelfde patroon (de volgorde van dikte in de strepen) aanhouden.

Check vooral steeds of de verticale lijnen waterpas zijn. Anders krijg je naderhand een 'dronken' gevoel als je naar de muur kijkt.
Voor je gaat verven goed afplakken (niet bezuinigen op de tape!), de randjes met een kwast verven en dan pas met een rollertje.

Zal kijken of ik een foto kan vinden van het resultaat.

Edit: *weg*
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Dec 2013 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Dec 2013 11:59

Re: Verticale lijnen op muur verven

Tuktuk, dat dacht ik ook, ja.

Ooh La La; ohja, ik denk dat ik het snap. Ik ga op zoek naar een lange lat oid. Ben benieuwd naar de foto.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2013 12:00

Re: Verticale lijnen op muur verven

Kun je de foto zien?
Heb 'm toegevoegd aan mn post.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Dec 2013 12:06

Re: Verticale lijnen op muur verven

Netjes! Leuke kleuren ook!

Ga straks dan beginnen met de lijnen te trekken en af te plakken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2013 12:09

Re: Verticale lijnen op muur verven

Succes!! Ben benieuwd hoe het wordt.
Als je iets niet snapt aan de uitleg zeg je het maar hoor.
Dan zal ik m'n best doen of het beter uit te leggen ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 15:39

Re: Verticale lijnen op muur verven

Misschien te laat, maar wij hebben een slaglijnmolen gebruikt om een strakke lijn te maken en daarlangs afgeplakt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers