Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar je werk moeten slepen

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 21 Dec 2013 06:19

Naar je werk moeten slepen

Ik bolg een opleiding met meerdere stageplaatsen, waarvan nu mijn laatste jaar. Maar waar ik nu zit vind ik het zo vreselijk vervelend, dat ik me iedere dag meer mezelf naar mijn werk moet slepen. Met lood in mijn schoenen en stresspijnklachten tot gevolg.

Helaas moet ik het jaar hier vol maken waarschijnlijk en ik moet nog tien maanden. Heb het gisteren nog een keer aangrgeven en vandaag een gesprek er weer over en dinsdag met de hogere manager. Ik trek het namrlijk echt niet meer.

Hoe slepen jullie je naar je werk? Wie kan me toch nog een beetje opbeuren?
Zeker n u ik het hele weekend moet werken en hele kerst, verpest het echt mijn dagen. Wat een ellende. Zot nu al weer misselijk van de stress te zijn dat ik zo om 7.00 weer de hele dag moet...

Hellup!!
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:48

Bericht 21 Dec 2013 10:33

Re: Naar je werk moeten slepen

Tja welcome to the real life...
<<

Anoniem273

Bericht 21 Dec 2013 10:41

Re: Naar je werk moeten slepen

Churrito schreef:Tja welcome to the real life...


Wat een onzin reactie. Waar lees jij dat TO geen zin heeft in werken in het algemeen?

On topic: tien maanden op een plek waar je het totaal niet naar je zin hebt is echt heel lang. Kun je echt niet wisselen van stage? Heb je dat concreet gevraagd?
Toen ik tijdens het tweede jaar van m'n opleiding een echte helse mentrix had en vreselijke stageschool, ben ik op verzoek van m'n stagebegeleider vanuit school daar gestopt en kreeg ik een nieuwe stageplaats. Anders vrees ik dat ik met m'n studie was gestopt en ik vind m'n werk echt het allerleukste werk wat er is. De dame in kwestie mocht trouwens geen stagiaires meer opleiden vanuit mijn school. Ze had het ook heel bont gemaakt bij m'n stagebegeleider.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Dec 2013 12:46

Re: Naar je werk moeten slepen

Ik heb dit ook gehad bij een baan. Heb geen tips voor je! Ik hoop dat je kan en mag switchen! :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem185

Bericht 21 Dec 2013 12:51

Re: Naar je werk moeten slepen

Als jij je echt zo slecht voelt op je stageplaats, is er dan geen mogelijkheid tot overplaatsing? Zie dat Aziraphale en Maddie dat ook al opperen. Als jij aangeeft aan je begeleider van school uit dat jij je op deze manier niet goed voelt, zullen zij echt wel met je mee willen denken toch?
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 21 Dec 2013 20:47

Re: Naar je werk moeten slepen

Dat is inderdaad een rarereactie. Ik vind het normaal gesproken geen probleem om te werken ofzo hoor.

Ik hoop idd dat ze overplaatsing kunnen regelen, desnoods in mei bv zisat ik toch een half jaar hier he b gewerkt en du een ervaring opgedaan heb. En daarna weer terug naar stage op iets wat me wel boeit.

Zie wel flink op tdgen het gesprek met de manager, wil ook niet dat ze me als zeur zien.
<<

Anoniem17

Bericht 23 Dec 2013 10:24

Re: Naar je werk moeten slepen

Waar ligt het aan dat je er zo tegenop ziet om te werken? Zijn je collega's niet aardig, is het werk niet leuk? Als het aan de collega's ligt helpt het misschien al om op een andere afdeling te werken. Als het aan het werk ligt kun je misschien vragen of je andere/meer/minder taken kunt krijgen. Ik zou zeker niet tien maanden op deze manier doorgaan, want dat hou je niet vol. Vervelend hoor, ik hoop dat het gesprek met de manager goed gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Dec 2013 10:31

Re: Naar je werk moeten slepen

Churrito schreef:Tja welcome to the real life...



Als dat je graadmeter is van het echte leven, wil ik niet weten hoe jij je werk ervaart!


Ik heb het jaren terug ook gehad. Ik had altijd al aangegeven dat ik geen stage wou lopen in de gehandicaptenzorg. Daar ligt mijn hart niet, en dus vond ik het zonde van mijn tijd om daar een stage te gaan doen. Helaas zocht school toen die tijd de adressen voor je uit, en kwam in een afgelegen dorp, die lastig met ov te bereiken was. Ik had dus een fiets op het station, en moest na een busrit van 3 kwartier nog een ruim kwartier fietsen in weer en wind. Ik kwam op een moeilijke groep. Daar noemden ze het de pubergroep. Kinderen van 10 tot 20 jaar met een ernstige beperking. Soms zo erg dat ik zelfs bang voor hun was. Ik heb me daar diep maar dan ook echt diep ongelukkig gevoeld. Wist ook echt niet hoe ik een jaar vol moest maken.
Gelukkig kwam er voor mij een buitenkans. De collega's op mijn oude stageadres waren gelijkertijd zwanger, en wilden mij wel als vervanging. Ik ben dus met iets minder dan een half jaar overgestapt, en nu 9 jaar later werk ik daar nog steeds.
Ik zou het echt erg vinden als iemand dan had gezegd ' Ja, dat is het leven meid' want hoewel werk tot dagelijkse kost behoort, moet het wel een plek zijn waar je graag heen gaat, en waar je jezelf kunt zijn. Ik hoop dat er wat voor je geregeld kan worden.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers