Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gourmetten

<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 20 Dec 2013 12:58

Gourmetten

Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om te gourmetten, maar we vinden het huis dan zo gaan stinken en vet worden. Sinds we in dit nieuwe huis wonen hebben we het daarom ook nog nooit gedaan. We gourmetten regelmatig met zijn ouders, maar als ik dan die lucht na afloop ruikt :silent: Bij mijn ouders werd er ook nooit gegourmet wegens de rommel die het gaf.
Vorig jaar hebben we op vakantie gegourmet en de rest van de week stonk dat huis gewoon.
Maar omdat we het toch wel erg leuk vinden vroeg ik me af hoe jullie dat doen? Hoe krijgen jullie die stank snel weg en moet je daarna echt al je gordijnen wassen en dat soort dingen?
<<

Anoniem187

Bericht 20 Dec 2013 13:02

Re: Gourmetten

<<

Anoniem 43

Bericht 20 Dec 2013 13:02

Re: Gourmetten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 27 Mrt 2014 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 20 Dec 2013 13:15

Re: Gourmetten

Ik heb vorige week nog gegourmet en dezelfde avond was de geur alweer weg. Ik doe altijd tijdens het gourmetten één raampje open (op de kantelstand), alle ventilatieroosters staan open en ik zet de afzuigkap heel hard aan en de mechanische ventilatie ook. Na afloop ruim ik meteen alles op en zet ik een scentchips dingetje aan. Nergens last van!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Dec 2013 13:35

Re: Gourmetten

Het schijnt dat als je erna een schoteltje spiritus neerzet, de volgende ochtend alle luchtjes verdwenen zijn (maar heb dit nooit geprobeerd). Verder inderdaad ramen en afzuigkap open/aan en dan zal het wel iets meevallen denk ik.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 20 Dec 2013 13:38

Re: Gourmetten

Toch maar eens over na gaan denken om te gaan gourmetten met de kerst samen, vind dat zo gezellig! De tafel staat onder het raam waar 2 klapraampjes van open kunnen en de afzuigkap zit ongeveer 3 meter verder, dus die ook maar aan zetten.
Goede reden om lekker eventjes van die geurende blokjes te kopen (zijn dat scentchips? Zie ze zo vaak in een winkeltje hier in het dorp liggen en dat ruikt zo lekker) en die daarna op te steken.
<<

No. 3

Bericht 20 Dec 2013 13:39

Re: Gourmetten

Wij gebruiken zo'n lange grillplaat ipv gourmetten. Zelfde idee, maar minder rook en stank. De overige geuren halen we idd weg door een bakje spiritus op tafel te zetten. Bovendien zetten we tijdens het gourmetten ook een raam of deur open.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Dec 2013 14:08

Re: Gourmetten

Wij zetten na afloop een pannetje met wat azijn op een theelichtje, dan zijn alle geurtjes ook zo weg!
10.04.17
<<

Anoniem14

Bericht 20 Dec 2013 17:52

Re: Gourmetten

Scentchips verrichten ook wonderen.

Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers