Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerk moet verboden worden

<<

Anoniem73

Bericht 20 Dec 2013 18:59

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Happinaz schreef:
No. 3 schreef:
Happinaz schreef: Toch, is er in mijn directe omgeving nog nooit iemand gewond geraakt door vuurwerk. Noem mij naïef maar ik denk dat 9 van de 10 gevallen toch ook wel te maken hebben met veilige omgang.
Ik ken een verhaal uit mijn nabije omgeving waar een vriend van die familie op Oudjaarsavond een vuurpijl in zijn gezicht kreeg. Terwijl hij heel rustig buiten bij de deur stond en zelf geen vuurwerk afstak. Die pijl is uit de bocht geraakt of wat dan ook. Uiteindelijk is 'ie overleden aan de grote hoeveelheid kruit dat in zijn longen was gekomen. Hij was net zo oud als ik nu ben. Sinds zijn begrafenis ben ik echt een stuk banger voor vuurwerk.


Dat vind ik heel naar te horen. Wat verdrietig. Ik kan mij je angst dan goed voorstellen.

Mijn vader werkt op de ambulance & spoedeisende hulp en de meeste gevallen die hij binnenkrijgt zijn toch wel gebaseerd op onveiligheid, stunten en stoer doenerij. Maar goed, dit valt allemaal in het niet bij zoiets naars als wat jij net verteld.


Mijn is 5 jaar geleden blind geworden door gewoon legaal vuurwerk. Afgestoken met alle veilige middelen behalve een bril. De ppot ging niet af en op het moment van terug lopen zo'n 5 min later kwamen er ineens 2 kogels uit. En toen stond ie op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. In 1 klap harstikke blind aan 1 oog. Dag dromen, dag pilotenbaan! Toen op de seh zaten veel gewonden en dan voornamelijk vingers en handen.
<<

Anoniem130

Bericht 20 Dec 2013 19:06

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Ben zelf als 13 jarige ofzo geraakt door een alarmkogel. Ook Vanaf meters afstand door andere eikels. Gelukkig goed afgelopen omdat mensen om me heen adequaat reageerden, maar stond wel mooi in de hens.

Afgeschaft hoeft niet per se van mij, wel mogen ze controleren en hoge straffen geven voor vuurwerk afsteken onder invloed.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 20 Dec 2013 19:16

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Als het aan mij ligt in ieder geval het knalvuurwerk. Siervuurwerk zie ik de lol wel van in, maar dat geknal.. :thumbdown:!
2014 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Dec 2013 21:08

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Carbid schieten midden op straat, dat mag van mij wel afgeschaft worden.
En gooien met rotjes terwijl het zo mistig is dat je de overkant van de straat niet eens ziet.. :thumbdown:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Dec 2013 21:23

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Afschaffen hoeft van mij niet, vind het toch wel bij oud & nieuw horen.
Misschien alleen nog wat strengere eisen aan het vuurwerk, bepaald vuurwerk niet meer in verkoop(vooral die rotjes weg) en niet door amateurs laten afsteken, strengere verkoopregels.
Afsteektijd vanaf 22.00u 's avonds t/m 02.00u.
Maar is een lastige discussie.
Ik vind het mooi om naar vuurwerk te kijken, maar geef er zelf geen geld aan uit.
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 20 Dec 2013 21:47

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Elvie schreef:Als het aan mij ligt in ieder geval het knalvuurwerk. Siervuurwerk zie ik de lol wel van in, maar dat geknal.. :thumbdown:!


+1 Haat aan rotjes :thumbdown:
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem123

Bericht 20 Dec 2013 22:12

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden. Zoveel last hebben wij er niet van, en die paar dagen in het jaar maak ik mij niet druk om.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2013 22:38

Re: Vuurwerk moet verboden worden

SarahKey schreef:Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden. Zoveel last hebben wij er niet van, en die paar dagen in het jaar maak ik mij niet druk om.



+1 We kunnen wel alles gaan afschaffen in dit land, maar dan wordt het er niet gezelliger op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Dec 2013 12:47

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Als ik puur vanuit mezelf kijk zou ik een gat in de lucht springen als het verboden werd. Ik ben voor weinig dingen zo bang als voor vuurwerk en ik zie teveel ongelukken gebeuren om me heen met dat spul.

Maar ik ben niet alleen op deze wereld en ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen prachtig is en dat er heus wel mensen zijn die er wél goed mee omgaan. Mijn broertje geeft elk jaar weer bakken geld uit aan vuurwerk en is ondertussen door schade en schande wel wijs geworden. Een verbod dan dus toch maar niet. Maar dan zou het toch wel heel prettig zijn als er veel strenger gecontroleerd ging worden. Met name op het afsteken van die bende vóór oudjaarsdag. Het is hier alweer weken oorlog.... Die ene dag in het jaar blijf ik dan wel binnen (en hoop ik dat m'n huis niet affikt).
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 21 Dec 2013 13:00

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Lady starstruck schreef:Ik ben hierin heel erg dubbel. Aan de ene kant zeg ik verbieden die hap. Want ik ben doodsbang voor vuurwerk. Ik kan 31-12 de straat niet op. Omdat ik bang ben dat er strijkers etc. op mij af komen. Ik ben net een angstig dier dan. Maar aan de andere kant hoort het wel bij oudjaar. Het lijkt wel of ze alle leuke dingen willen verbieden de laatste tijd. Ik vind deze lastig.

Dit vind ik zo'n vreemde zin. Wie zijn 'ze'? En wat voor leuke dingen zijn er de laatste tijd verboden? Dit is maar een discussietopic, geen wetsvoorstel.

En dat je verwondingen kunt voorkomen door zelf voorzichtig te zijn, dat gaat helaas echt niet altijd op. De helft van de oogverwondingen komen voor bij omstanders, dus mensen die zelf geen vuurwerk afstaken. Bovendien raken elk jaar meerdere kleine kinderen ernstig gewond, vooral oogklachten, brandwonden en doofheid. Ik heb zelf als 5-jarige een brandwond opgelopen door een rotje die naar mij was gegooid door buurkinderen. Dus ik vind zelf de veiligheid het belangrijkste argument om vuurwerk in te perken. Strengere controles zijn volgens mij zinloos om de veiligheid te verbeteren, je kunt niet in elke straat een agent hebben.
<<

Anoniem178

Bericht 21 Dec 2013 14:59

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Het is moeilijk om zoiets goed te controleren. Hoorde dat ze in Leiden microfoons op flats geplaatst hebben zodat direct de juiste locatie doorgegeven wordt van een knal. Leuk idee, maar denk niet dat het gaat werken, voordat politie ter plaatse is zijn de afstekers alweer een paar straten verder. Elke groep opgeschoten jochies in de buurt aanhouden kun je ook niet doen.

Met oudjaar blijf ik liever binnen. Als ik ergens heenga op de fiets ben ik verschrikkelijk gespannen. Wanneer iedereen er verantwoordelijk mee om zou gaan zou ik het minder erg vinden, maar dat kun je gewoon niet weten.

Huisdieren vallen best mee hier. Henk heb ik vorig jaar per ongeluk buitengesloten op het balkon voor 10 minuten, toen was hij wel even uit zijn doen, maar dat stopte direct nadat de knallen weg waren.

Jaren terug eens professioneel vuurwerk op de Erasmusbrug gezien. Dat was zoveel mooier dan de poefknalletjes waarmee consumenten lopen. Dringen was ook totaal niet nodig, in een straal van 3km kon iedereen het zien.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Dec 2013 02:00

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Ik vind dat in Nederland vuurwerk allang niet meer is waarvoor het gebruikt zou moeten worden. Grote bommen worden er gemaakt in het dorp waar ik vandaan kom, de ramen trillen ervan. En die klote rotjes altijd. Vroeger moest ik altijd om 00.30 beginnen in de discotheek, dan moest ik dus om kwart over 12 met de fiets ernaartoe. Elk jaar kwam ik in tranen aan omdat er allemaal vuurwerk naar me toe werd gegooid. Het komt bij mij over wie het meeste lawaai kan maken.

Ik woon natuurlijk in de stad dat beroemd is om zijn vuurwerk om middernacht. Heel spektakel natuurlijk en er wordt zelf ook geen vuurwerk afgestoken. Elke zaterdag is hier ook vuurwerkshow in de stad. Dát vind ik wel weer prachtig.

Overigens is waar ik vandaan kom de regel dat je tussen 00.00 en 2.00 vuurwerk mag afsteken, anders word je beboet. Uitzondering is voor de enorme bommen, waar je een vergunning aan moet vragen en die je de hele avond voorafgaand aan oud en nieuw dan hoort, je schrikt je elke keer rot.
Afbeelding
Afbeelding
<<

helena

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 23 Dec 2014 13:00

Bericht 23 Dec 2014 13:11

Re: Vuurwerk moet verboden worden

Ik geniet juist altijd van de vuurwerktraditie dus wat mij betreft geen verbod. Maar je kan gemakkelijk ongelukken veroorzaken als je niet oplet. Kijk dus kritisch waar je vuurwerk afsteekt en hoe. En laat je goed adviseren voordat je zomaar wat gaat doen (als je nog nooit vuurwerk hebt afgestoken). Dat scheelt een hoop ongelukken. En koop legaal vuurwerk ipv dat rotte illegale spul! Reclame verwijderd.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 13:13

Re: Vuurwerk moet verboden worden

RECLAME.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Dec 2014 20:27

Re: Vuurwerk moet verboden worden

wat worden er de laatste tijd toch veel oude topics geopent
Afbeelding
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Dec 2014 21:30

Re: Vuurwerk moet verboden worden

We zijn inmiddels erg goed te vinden via Google. Vandaar dat er veel topics worden geupt (door bijv. Spammers)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron