Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geef mij een opvoedcursus please!

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Dec 2013 13:05

Re: Geef mij een opvoedcursus please!

Ja ik heb ook een triple p cursus gedaan en op mijn werk gaat het altijd prima. Maar bij je eigen kind/ kinderen is het altijd moeilijk om het precies zo te doen. Maar goed dat je negeren gaat proberen. Ik denk wel dat het echt kan helpen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem124

Bericht 21 Dec 2013 13:46

Re: Geef mij een opvoedcursus please!

Ik vind triple p ook eigenlijk vreselijk om te geven. Zo bedachtzaam en geautomatiseerd gaat toch niemand met z'n kind om. Ik schaamde me altijd voor het adviseren, ben blij dat ik dat niet meer doe.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Dec 2013 14:44

Re: Geef mij een opvoedcursus please!

Nou ik vind het idee van het positief opvoeden op de groep wel heel goed werken. Qua snel ingrijpen en dan een korte time-out en weer terug. En dat je kinderen in plaats van helemaal aan de kant te zetten bijvoorbeeld met iets anders laat spelen al ze zich misdragen. Maar voor thuis is het toch anders. En als het gemaakt wordt dan is het inderdaad niet de methode die bij je past!
Ik heb niveau 2 afgerond en voer triple p gesprekken met de ouders naar aanleiding van de sheets. Vooral zindelijkheid, je kind voorbereiden op de komst van een kleine, driftbuien behandel ik vaak met ze. En voor hun werkt het redelijk. In ieder geval de bewustwording van het gedrag en waar het vandaan komt. Je merkt dat dat wel handvaten geeft bij sommige ouders.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem115

Bericht 21 Dec 2013 20:39

Re: Geef mij een opvoedcursus please!

Vooral het leren omgaan en benadrukken van positief gedrag vond ik fijn.
Bij R. Werkt het erg goed om het positieve te benadrukken en het negatieve te negeren.
Mits het negatieve gedrag genegeerd kan worden.
En als het negatieve niet genegeerd kan worden heb ik geleerd om hier consequent mee om om te gaan.

Ik neem ook echt niet alles mee van de cursus, ik heb mijn eigen draai er aan gegeven.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers