Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn je favoriete kindernamen?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2013 23:47

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Zo zit er op school een jongen genaamd Kyle, maar dat spreekt ie zelf uit als 'Kijl' (Kèèl). Klinkt toch nergens naar?!
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Dec 2013 23:49

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Hoe spreken jullie trouwens Rachel uit?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem286

Bericht 21 Dec 2013 23:57

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Doorgaan reetsjel maar ik ken ook een raggel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Dec 2013 23:58

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Ik zeg Reetsjel. Maar vriend bv zegt Ra-sjel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 22 Dec 2013 00:05

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Highway schreef:Doorgaan reetsjel maar ik ken ook een raggel.


Op z'n Engels inderdaad. Raggel vind ik echt klinken alsof er iets achter in je keel vast zit. Ik ken trouwens ook iemand bij wie t als Raagel wordt uitgesproken.
<<

Anoniem40

Bericht 22 Dec 2013 01:49

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Maar spreken jullie alle buitenlandse namen uit zoals het daar hoort of gewoon op z'n nederlands? Ik vind het altijd een beetje stom als ik een scandinavische naam hoor die dan op z'n nederlands wordt uitgesproken, maar het kan natuurlijk de bedoeling van de ouders zijn. Ik ben echt allergisch voor Ole uitspreken zoals je het schrijft bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe ik Lykke moet uitspreken, want dat is een klank die we in NL niet kennen. Gewoon uit interesse.
Zelf zou ik ook voor een scandinavische naam gaan, maar nog geen idee welke.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 22 Dec 2013 03:34

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Vivianne, Yenthe, Fenne en Fien voor een meisje!

En Viggo en Jent voor 'n jongetje. Dat zij onze all time favorites!
<<

Anoniem134

Bericht 22 Dec 2013 07:55

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Voor een meisje
Tess
Demi
Fenna
Liv
Evy
Linde
Esmee

Voor een jongen
Luca/lucas

Verder geen idee. Gelukkig hebben we nog een hele tijd om daar over na te denken.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2013 08:51

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Whoop! schreef:Maar spreken jullie alle buitenlandse namen uit zoals het daar hoort of gewoon op z'n nederlands? Ik vind het altijd een beetje stom als ik een scandinavische naam hoor die dan op z'n nederlands wordt uitgesproken, maar het kan natuurlijk de bedoeling van de ouders zijn. Ik ben echt allergisch voor Ole uitspreken zoals je het schrijft bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe ik Lykke moet uitspreken, want dat is een klank die we in NL niet kennen. Gewoon uit interesse.
Zelf zou ik ook voor een scandinavische naam gaan, maar nog geen idee welke.


Hoe moet je die namen dan uitspreken, kun je dat omschrijven? Lykke is iets van een zachte i, toch?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Dec 2013 09:24

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Wij spreken R.avi niet uit zoals het hoort. Het is eigenlijk rAwIe (lastig te omschrijven), maar omdat het geen klank is die in het Nederlands voorkomt en omdat hij het dan vast eindeloos moet spellen is het gewoon Raavie.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem19

Bericht 22 Dec 2013 11:55

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Caulfield schreef:
Whoop! schreef:Maar spreken jullie alle buitenlandse namen uit zoals het daar hoort of gewoon op z'n nederlands? Ik vind het altijd een beetje stom als ik een scandinavische naam hoor die dan op z'n nederlands wordt uitgesproken, maar het kan natuurlijk de bedoeling van de ouders zijn. Ik ben echt allergisch voor Ole uitspreken zoals je het schrijft bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe ik Lykke moet uitspreken, want dat is een klank die we in NL niet kennen. Gewoon uit interesse.
Zelf zou ik ook voor een scandinavische naam gaan, maar nog geen idee welke.


Hoe moet je die namen dan uitspreken, kun je dat omschrijven? Lykke is iets van een zachte i, toch?



Nee de y wordt uitgesproken als een u. Ik vind het wel wat anders als het een algemeen geaccepteerde naam is in Nederland, zoals Ravi. Daar bedoel ik iig niet mee dat het verkeerd wordt uitgesproken. Mijn eigen naam wordt in Scandinavië ook anders uitgesproken, de twee t's in het midden worden uitgesproken als d's. Ik bedoel meer namen als chloë duidelijk met een umlaut uitspreken als klowie. Of joaquin als djowakwin. Noem je kind dan niet zo, denk ik dan, of spel het anders. Enfin, lykke vind ik een twijfelgeval. Als je daadwerkelijk wilt dat het uitgesproken wordt als luuke denk ik wel dat je mensen enorm vaak zal moeten verbeteren.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2013 12:04

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

En Ole? Want dat ken ik alleen op z'n Nederlands, dus Oo-luh.
<<

Anoniem19

Bericht 22 Dec 2013 12:10

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

Caulfield schreef:En Ole? Want dat ken ik alleen op z'n Nederlands, dus Oo-luh.


Ik kan het niet echt goed noteren maar ongeveer "oooelè". De eerste klank is tussen een ô en een oe in.
<<

Anoniem40

Bericht 22 Dec 2013 21:37

Re: Wat zijn je favoriete kindernamen?

De y is een klank die wij niet echt kennen, tussen en u en ij in. Maar ik vroeg me af of je het in het Nederlands dan uitspreekt als Lijkke of Lieke? Heb geen idee hoe ik dat op z'n Nederlands uit kan spreken.

Ole spreek je inderdaad uit als Oele, met een lange oe, zoals Darcy ook zegt.

Ik zou bij een buitenlandse naam wel kijken wat het in die taal betekent. Lykke is in Scandinavië bijvoorbeeld geen naam, het is gewoon de vertaling van geluk. Mooie gedachte erachter, maar met de kans dat mijn toekomstige kinderen in Noorwegen zouden kunnen wonen zou ik het niet kiezen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers