Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding voor premature kindjes

<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2013 10:27

Kleding voor premature kindjes

Ik wil wat kleding kopen voor een kindje dat met 33 weken is geboren. Met welke leeftijd mogen kindjes in de couveuse kleertjes aan? Kindjes weegt nu 2 kilo, lengte is onbekend.
Ik weet niet goed wat voor maat ik moet kopen. Behoefte aan kleren is er wel, want de ouders hebben nog maar 3 setjes is maat 50.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 10:36

Re: Kleding voor premature kindjes

L. mocht al vrij snel kleertjes aan, hij was ook 2 kilo en lag nog in de couveuse. In het begin in de couveuse hebben ze meestal nog niet zo veel aan. Hij had dan bijvoorbeeld alleen een rompertje aan.

Ik zou gewoon maat 44 kopen, dat zat L. in het begin nog een heel klein beetje ruim, maar het scheelde nauwelijks en heel snel paste hij het perfect.
Neomaatjes heeft echt mooie dingen maar wel prijzig, verder verkopen ze bij de prenatal setjes in maat 44.
Ik heb ook nog een paar setjes die ik weg wil doen omdat ik ze dubbel heb (de rest bewaar ik vanwege de herinneringen). Ik ga alleen morgen op vakantie dus dan moeten we het vandaag regelen...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 10:48

Re: Kleding voor premature kindjes

Ik heb gelijk even foto's voor je gemaakt, ik moet zo weg maar vanmiddag heb ik wel tijd eventueel om het op de post te doen. Ze zijn niet zo heel goed de foto's zie ik maar heb nu even geen tijd voor nieuwe.

Dit is wat ik heb: 2 overslagrompertjes lange mouw, 2 kruippakjes en 1 pakje met een overslaghemdje lange mouw en wit broekje. Het witte broekje heeft een beetje pluisjes en is witter dan het overslaghemdje (ik twijfel ook of ze bij elkaar horen). De andere kleertjes zijn in gebruikte staat maar wel netjes (geen vlekken etc.).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2013 10:52

Re: Kleding voor premature kindjes

Wat wil je hebben voor de rompertjes en de kruippakjes?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 10:55

Re: Kleding voor premature kindjes

10 euro exclusief verzenden? Het kan gewoon door de brievenbus.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 10:57

Re: Kleding voor premature kindjes

Oh ja, nog even iets anders, alle kleding moest gewassen zijn! Deze kleding is uiteraard gewassen, maar ligt al een tijdje klaar. Bovendien is het niet met neutral gewassen en dat word wel aangeraden. Ik heb dat overigens nooit gedaan, maar ik denk dat dat een keuze van de ouders is.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2013 11:02

Re: Kleding voor premature kindjes

Is goed, pm je mij je gegevens?
Ik heb geloof ik nog wel neutral wasmiddel staan, dan kan ik wel meegeven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 11:10

Re: Kleding voor premature kindjes

Ik moet zo weg maar als jij even je adres PM't dan stuur ik de kleertjes vanmiddag op. Ik zal je dan later vandaag nog even een Pm sturen met mijn rekeningnummer en de verzendkosten.
Ik zelf vond het heel fijn als ik ze gewassen kreeg zodat ik ze gelijk kon gebruiken. Het was heel hectisch met dat kleintje in het ziekenhuis.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2013 11:15

Re: Kleding voor premature kindjes

Is goed, ga ik doen.

Maar als ik het was en het kindje kan het pas over 2 weken aan, moet het dan niet opnieuw worden gewassen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Dec 2013 12:26

Re: Kleding voor premature kindjes

Bij die Prenatalwarenhuizen hebben ze veel keuze.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Dec 2013 15:34

Re: Kleding voor premature kindjes

Sanne schreef:Is goed, ga ik doen.

Maar als ik het was en het kindje kan het pas over 2 weken aan, moet het dan niet opnieuw worden gewassen?


Nee hoor, als het maar schoon is! Maar kijk, ik heb het 8 maanden geleden gewassen of zo en daarna heeft het een hele tijd in een doosje op de trap naar zolder gestaan. Dat is wat anders dan dat je het twee weken geleden gewassen hebt en geeft.
Waarschijnlijk leggen ze dat dan ook in het ziekenhuis bij het kindje neer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers