Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Funny memories aan je bevalling?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Dec 2013 19:31

Re: Funny memories aan je bevalling?

Weet je, ondanks de pijn vind ik bevallen écht fijn. Zou het zo nog eens doen, maar de zwangerschap en het kind hoef ik niet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 21 Dec 2013 19:34

Re: Funny memories aan je bevalling?

Bevallen is heftig, maar ik doe het ook gerust nog een keer over hoor. Ik keek ook heel erg uit naar de tweede bevalling, terwijl ik de eerste best wel heftig vond. Pijnloos is het niet, maar de hele ervaring op zich is echt bizar bijzonder. Het is dat je een kindje krijgt als je bevalt, maar anders had ik 't nog wel een paar keer willen doen;)
<<

Anoniem66

Bericht 21 Dec 2013 19:39

Re: Funny memories aan je bevalling?

Dan doe jij de bevalling Rejoy, krijg ik het kindje :). Ik zou best een 4e willen, als ik maar niet meer zwanger hoef te zijn en te bevallen :thumbup:
<<

Anoniem28

Bericht 21 Dec 2013 19:40

Re: Funny memories aan je bevalling?

haha, deal;) Maar ik dacht dat jij sowieso geen vierde wilde?
<<

Anoniem66

Bericht 21 Dec 2013 19:41

Re: Funny memories aan je bevalling?

Nee, niet de slapeloze nachten enzovoort. Wel als het een kind van 2 is dat al doorslaapt enzovoort ;)
<<

ChiQ

Bericht 21 Dec 2013 19:42

Re: Funny memories aan je bevalling?

Luce schreef:Nee, niet de slapeloze nachten enzovoort. Wel als het een kind van 2 is dat al doorslaapt enzovoort ;)


Als die online te bestellenz ijn let me know.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 21 Dec 2013 19:46

Re: Funny memories aan je bevalling?

Ik vind bevallen ook eigenlijk niet zo heel erg, is dat ik nog geen kindje erbij wil maar zou zo weer willen bevallen. Vind het echt het allermooiste wat ik heb meegemaakt. Ook het zwanger zijn trouwens, al vond ik dat soms ook best zwaar.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Dec 2013 20:06

Re: Funny memories aan je bevalling?

Zwanger zijn zou ik zo weer willen, maar bevallen niet! Toch bijzonder hoe iedereen het weer anders ervaart.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Dec 2013 21:29

Re: Funny memories aan je bevalling?

Misschien kunnen we een dealtje sluiten.
Ik zou namelijk heel graag een gewone kraamtijd mee willen maken!

Als iedereen zich nou ergens voor intekent :P
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Dec 2013 21:50

Re: Funny memories aan je bevalling?

Voor degene die bang zijn voor de bevalling of die heel veel pijn hebben gehad en graag nog een kindje willen kan ik echt een cursus hypnobirthing aanraden....en laat je niet inleiden (tenzij er anders een levensbedreigende situatie ontstaat). Mijn eerste bevalling was een hel waar ik een trauma aan heb overgehouden. Ik heb heel lang geen tweede meer gewild. Mijn tweede bevalling was geweldig...vanzelf opgang gekomen en doordat ik zo goed had geleerd te ontspannen was t zo goed als pijnloos. Ik had gerust de volgende dag nog eens willen bevallen en zei ook toen we t zh uitgereden werden 'tot over een maand of 9'.

De gekke dingen die ik heb gedaan...bij de eerste vroeg ik tijdens t hechten aan de gyn of mn vriend al om een steekje meer had gevraagd...daar had hij va te voren steeds grapjes over gemaakt met zn vrienden. De tweede keer heb ik tussen de persweeen door nog even geroepen dat ik minimaal 1u huid op huid contact wilde met mn baby. De verpleegkundige vroeg aan mn vriend of hij de kleertjes alvast wilden pakken zodat ze konden opwarmen. Achteraf ben ik best boos dat ze daarom vroeg ipv naar de camera..we hebben helemaal geen foto's terwijl ik daar wel duidelijk om gevraagd had.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 21 Dec 2013 21:54

Re: Funny memories aan je bevalling?

Luce schreef:
Isis schreef:Wat ik wel jammer vind om te lezen is dat sommige mensen vanwege het pompje of andere pijnstilling de gehele bevalling niet helemaal bewust mee hebben gemaakt of dat ze high waren. Als ik dat had gehad zou ik dat echt heel erg gevonden hebben.


Je wordt ook high door je eigen endorfinen. Zal niet best zijn als je alles nuchter mee maakte denk ik. Zou betekenen dat je lichaam geen pijnstiller aanmaakt en dan is een bevalling echt niet te doen.


Alleen erg jammer dat je lichaam dat amper aanmaakt als het heel snel gaat.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem66

Bericht 21 Dec 2013 21:56

Re: Funny memories aan je bevalling?

Mamsie schreef:
Luce schreef:
Isis schreef:Wat ik wel jammer vind om te lezen is dat sommige mensen vanwege het pompje of andere pijnstilling de gehele bevalling niet helemaal bewust mee hebben gemaakt of dat ze high waren. Als ik dat had gehad zou ik dat echt heel erg gevonden hebben.


Je wordt ook high door je eigen endorfinen. Zal niet best zijn als je alles nuchter mee maakte denk ik. Zou betekenen dat je lichaam geen pijnstiller aanmaakt en dan is een bevalling echt niet te doen.


Alleen erg jammer dat je lichaam dat amper aanmaakt als het heel snel gaat.


Ja, dat is een béétje jammer.. :pale:
<<

Anoniem66

Bericht 21 Dec 2013 21:57

Re: Funny memories aan je bevalling?

Teddyaapje schreef: Mijn tweede bevalling was geweldig...vanzelf opgang gekomen en doordat ik zo goed had geleerd te ontspannen was t zo goed als pijnloos. .


Zoals de Vodafone 4G reclame? *plop*
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Dec 2013 22:00

Re: Funny memories aan je bevalling?

Dan kun je proberen je voet te laten masseren...van hak naar tenen laten masseren...weet niet of er verder nog een aparte greep voor nodig is. Mn schoonvader heeft dat eens voor de grap bij me gedaan. Of je eraan denkt als.je bevalling zo heftig opgang is is een tweede natuurlijk haha
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem25

Bericht 21 Dec 2013 22:00

Re: Funny memories aan je bevalling?

Luce schreef:
Teddyaapje schreef: Mijn tweede bevalling was geweldig...vanzelf opgang gekomen en doordat ik zo goed had geleerd te ontspannen was t zo goed als pijnloos. .


Zoals de Vodafone 4G reclame? *plop*


Dat heb ik serieus wel eens op tv gezien! Weet niet meer welk programma... DIe vrouw kreeg een tweeling en die eerste flubberde er zo uit. Heel bizar gezicht!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Dec 2013 22:05

Re: Funny memories aan je bevalling?

Haha Luce, niet zo snel (13u gebroken vliezen, 4u45min bevalling, 7min persweeen waarvan 1x actief meegeperst) maar wel zo makkelijk denk ik
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 21 Dec 2013 22:06

Re: Funny memories aan je bevalling?

Jaa ik vond dat echt niet tof. Daarna werd ik ook nog boos (bij de 2e) omdat niemand mij had verteld over naweeën. Bij de 1e nooit gehad.

Ik vond bevallen trouwens goed te doen, zolang je maar echt in je pijn kan duiken. Dat kon ik bij de 3e niet vanwege mijn rug en bekken waar S vast tegen aan zat. Daardoor deed er zo veel meer zeer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Dec 2013 22:06

Re: Funny memories aan je bevalling?

Dat was bij babyboom idd. Zo ging t bij mij ook een beetje idd
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 21 Dec 2013 22:12

Re: Funny memories aan je bevalling?

Mijn tijdsbesef was ook helemaal weg. Bij de eerst had ik het gevoel dat ik 5 min geperst had en dat waren er 50. Bij de 2e dacht ik dat het wel een uur duurde en dat waren er maar 9.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 22 Dec 2013 09:17

Re: Funny memories aan je bevalling?

[/quote]

Of soms juist een te snelle bevalling. 50 minuten later lag mijn jongste bij me vanaf het moment van inleiden.
En nee dat is zeker geen pretje![/quote]

Nou inderdaad, T lag 15 min na het breken van mijn vliezen op mijn buik(de vk brak mijn vliezen omdat het wat rommelde dus was nog niet actief aan het bevallen). Ik vond het een hel, echt geef mij maar mijn eerste bevalling van 5 uur. Dan heb je een aanloop en neemt de pijn langzaamaan toe, dit was niet te handelen.

Mijn vk was haar koffertje bij de vorige bevalling vergeten dus moest wat spullen bij elkaar sprokkelen op de praktijk ze was alleen een schort vergeten. De kraamhulp bood een schort aan maar die wilde ze niet, was niet nodig. Ik had behoorlijk wat vruchtwater (leek wel een zwembad) en de bevalling ging dus bizar snel waardoor haar kleding dus niet bepaald schoon meer was. Toen ze dit benoemde vond ik het nodig om te zeggen dat ze zelf geen schort om wilde.
Laatst gewijzigd door maia op 22 Dec 2013 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 22 Dec 2013 09:29

Re: Funny memories aan je bevalling?

Dat was het bij mij inderdaad ik heb het helemaal nuchter doorstaan, geen tijd voor ontspannen en endorfine etc. Echt jammer want ik had ook een cursus hypnotherapie gehad maar dus geen tijd hier iets mee te doen.
Mother of 3 adorable children
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 22 Dec 2013 22:14

Re: Funny memories aan je bevalling?

Tijdens de bevalling van N. reageerde haar hartslag heel sterk tijdens het persen. Op een gegeven moment zei de verloskundige dat ik nog één of twee keer mocht persen en dat ik anders een knip zou krijgen. Ik was doodsbang voor een knip dus probeerde te persen zonder wee. Geen succes, kan ik je vertellen :wink: De verloskundige zei: "Volgens mij heb je nu geen wee, hè?" Ik: "Nee, ik geloof het ook niet..." Achteraf angst voor niks. Bij F. zei de verloskundige na de bevalling dat ze ging hechten. Dus ik vroeg of ik uitgescheurd was. Bleek ik dus een knip te hebben gehad, niks van gemerkt.

Toen F. geboren was, was ik ontzettend blij dat het weer achter de rug was. Tot ik besefte dat de placenta er nog uit moest. Volgens mij zag ik er toen echt zo uit :pale:

Wat ik wel stom vond was dat de volgende ochtend, voor we ontslagen werden, kwam een verloskundige nog even een praatje maken. Ze gaf toen aan dat ik bij een volgend kindje sowieso in het ziekenhuis zou moeten bevallen. F. was toen amper 24 uur oud. Als ik ergens nog totáál niet aan wilde denken was het wel nog een keer bevallen.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Dec 2013 12:18

Re: Funny memories aan je bevalling?

Mamsie schreef:Mijn tijdsbesef was ook helemaal weg. Bij de eerst had ik het gevoel dat ik 5 min geperst had en dat waren er 50. Bij de 2e dacht ik dat het wel een uur duurde en dat waren er maar 9.


Dat had ik juist niet. M'n perfectionisme was kennelijk sterker dan de bevallingspijn- en emoties. Ik keek namelijk regelmatig op de klok en wist bijna alle tijd-statistieken aan het ziekenhuispersoneel te vertellen, voordat zij dat mij konden vertellen (behalve het persen, al zat ik goed in de buurt. Ik dacht een ruim uur, het was 1 uur en 1 minuut. En het loskomen van de placenta. Dat bleek een kwartier te zijn geweest, terwijl ik de indruk had dat het meer dan een halfuur had geduurd, omdat ze zo aan het trekken en duwen waren).
<<

Anoniem315

Bericht 23 Dec 2013 12:25

Re: Funny memories aan je bevalling?

Novalee schreef:
Toen F. geboren was, was ik ontzettend blij dat het weer achter de rug was. Tot ik besefte dat de placenta er nog uit moest. Volgens mij zag ik er toen echt zo uit :pale:

Wat ik wel stom vond was dat de volgende ochtend, voor we ontslagen werden, kwam een verloskundige nog even een praatje maken. Ze gaf toen aan dat ik bij een volgend kindje sowieso in het ziekenhuis zou moeten bevallen. F. was toen amper 24 uur oud. Als ik ergens nog totáál niet aan wilde denken was het wel nog een keer bevallen.


Wat apart dat ze je niet hebben verteld dat ze gingen knippen. Best een beetje gemeen eigenlijk. Anderzijds ook voor jou, gezien je angst, misschien beter.

Waarom vond je het er uit moeten van de placenta zo vervelend of eng? Het idee dat er nog iets doorheen moet? Of dat het niet wil?

Dat laatste deden ze bij mij ook: 'Bij een volgend kindje, ja, daar zul je nu nog wel niet aan denken, maar... dan móet je in het ziekenhuis bevallen' en ik kreeg ook nog de toevoeging (kennelijk trok ik een raar of vies gezicht): 'De meeste moeders zie ik binnen 2 a 3 jaar wel weer'... Haha, nou, ik was er op dat moment stellig van overtuigd dat het bij deze ene zou blijven. Inmiddels is dat gevoel iets bekoeld :wink:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 23 Dec 2013 15:24

Re: Funny memories aan je bevalling?

Exogenesis schreef:
Novalee schreef:
Toen F. geboren was, was ik ontzettend blij dat het weer achter de rug was. Tot ik besefte dat de placenta er nog uit moest. Volgens mij zag ik er toen echt zo uit :pale:

Wat ik wel stom vond was dat de volgende ochtend, voor we ontslagen werden, kwam een verloskundige nog even een praatje maken. Ze gaf toen aan dat ik bij een volgend kindje sowieso in het ziekenhuis zou moeten bevallen. F. was toen amper 24 uur oud. Als ik ergens nog totáál niet aan wilde denken was het wel nog een keer bevallen.


Wat apart dat ze je niet hebben verteld dat ze gingen knippen. Best een beetje gemeen eigenlijk. Anderzijds ook voor jou, gezien je angst, misschien beter.

Waarom vond je het er uit moeten van de placenta zo vervelend of eng? Het idee dat er nog iets doorheen moet? Of dat het niet wil?

Dat laatste deden ze bij mij ook: 'Bij een volgend kindje, ja, daar zul je nu nog wel niet aan denken, maar... dan móet je in het ziekenhuis bevallen' en ik kreeg ook nog de toevoeging (kennelijk trok ik een raar of vies gezicht): 'De meeste moeders zie ik binnen 2 a 3 jaar wel weer'... Haha, nou, ik was er op dat moment stellig van overtuigd dat het bij deze ene zou blijven. Inmiddels is dat gevoel iets bekoeld :wink:

Nou, bij F. heb ik maar twee minuten geperst. Ze moest er zo snel mogelijk uit omdat ze met haar schouder achter mijn schaambot bleef steken. Ik heb 2 of 3 losse persweeën gehad maar voor mij voelde het meer als één hele lange. Op dat moment heb ik niks meegekregen van wat er om mij heen gebeurde, de gynaecoloog en kinderarts werden bijvoorbeeld opgeroepen maar daar heb ik niks van gemerkt. Het kan dus best dat het wel gezegd is maar dat ik het gewoon niet meegekregen heb. En anders was er misschien geen tijd voor.

Voor wat betreft de placenta, daar zag ik niet tegenop hoor. Het was meer dat ik er gewoon even niet meer aan had gedacht dat dat ook moest. Om 9:05 hebben ze mijn vliezen gebroken bij 2 cm ontsluiting en aangesloten op een infuus met weeënopwekkers. De verloskundige gaf aan dat ze hoopte dat ik die middag zou bevallen. Om 9:30 uur begonnen de weeën, 10 uur waren de weeën zo heftig dat ik volledig in mezelf gekeerd was en om 10:44 uur is ze geboren. Het is dus allemaal ontzettend snel gegaan. Toen F. er uit was wilde ik even een momentje bijkomen om te beseffen dat het allemaal al achter de rug was en even op adem komen, maar toen moest dus die placenta er nog uit. Dat kostte overigens meer moeite qua persen dan F., haha! Maar hij was ook echt huge
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde