Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamtranen

<<

Anoniem315

Bericht 18 Dec 2013 17:18

Kraamtranen

Hebben jullie ze gehad? En zo ja, wanneer?

Ik had ze de dag na de bevalling. De hele dag gehuild, omdat mijn dochter niet bij me was. Ik mocht er wel heen en ze werd bij me gebracht voor de voedingen, maar wát vond ik het vreselijk dat ik haar niet continue bij me had. Ik kon haar zien op een monitor en als ik haar dan zag huilen of veel zag bewegen... tranen met tuiten! Daarbij kwam er die dag 2 keer bezoek (onze ouders) en dat werd me gewoon te veel. Voeden, kolven, zelf eten, bezoek, voeden, kolven, etc. Ik zag het allemaal vreselijk op me af komen.
Na deze dag heb ik het niet meer gehad. Wel wat tranen van geluk, maar niet meer van 'onmacht'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Dec 2013 17:22

Re: Kraamtranen

Op de vijfde dag, toen had ik een heel klein rood plekje op mijn gezicht en ik was als de dood dat het een koortsuitslag was en dat Ezra ermee in aanraking was geweest. Ik was toen half in paniek. De tweede keer heb ik het niet gehad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 18 Dec 2013 17:49

Re: Kraamtranen

Ik heb bij de eerste heeeel veeel gehuild, deels door de traumatische bevalling en angst voor wat mijn kleine mannetje allemaal zou mankeren (hebben beide een week in het zhuis gelegen) maar ook bijvoorbeeld omdat mijn ouders met carpaccio in het zhuis kwamen haha.

Bij de 2e heb ik niet heel veel gehuild, alleen toen ik 's avonds op de monitor de kinderzuster zag waar ik bij de eerste veel nare ervaringen mee heb gehad, toen draaide ik door omdat ze weer erg naar deed bij mijn net geboren kindje...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2013 18:38

Re: Kraamtranen

Op de 6e of 7e dag. Ruben kwam niet aan en ik kreeg verlengde kraamzorg en er werden aan allerlei toeters en bellem getrokken. Dat was voor mij de druppel en van die dag weet ik ook niet zoveel meer, ik was echt van de kaart.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Dec 2013 18:51

Re: Kraamtranen

Hier vanaf dag 3 tot dag 9 ofzo. In het ziekenhuis stonden er continu kinderartsen erbij, mijn tepels waren stuk, de verpleegkundige die het wondverband had verwijderd en mijn huid kapot had getrokken. De bevalling die eindigde in een keizersnee.

Nee ik zie de kraamweek niet zonnig in.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem75

Bericht 18 Dec 2013 18:54

Re: Kraamtranen

Ik heb ze nooit gehad. Wel een keertje gehuild natuurlijk. Bijv. toen ik hem voor het eerst zag en daarna nog een paar keer van de pijn en de situatie rondom. Meer niet.
<<

Anoniem112

Bericht 18 Dec 2013 18:55

Re: Kraamtranen

Bij de eerste de dag voor de bevalling, ik kon alleen maar huilen, de dag erna beviel ik, na de bevalling niet meer gehad, bij de tweede twee dagen voor de bevalling weer alleen maar huilen, ik zei toen nog tegen mijn moeder let op morgen ga ik vast bevallen, en jewel de dag erna savonds braken mijn vliezen uiteindelijk de dag erna bevallen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Dec 2013 19:00

Re: Kraamtranen

Ik had met dag 4 last van de kraamtranen. Ik was ervan overtuigd dat er geen foto's van mij en d waren en heb de hele dag lopen brullen. Mn vriend vond het erg grappig.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Dec 2013 19:05

Re: Kraamtranen

Ja bij de 1e op de dag dat de kraamverzorgster wegging en bij de 2e al heel snel en veel meer denk dat dat kwam door de bevalling en de tijd erna.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Dec 2013 19:16

Re: Kraamtranen

Hij is op maandag geboren en vrijdagochtend mochten we naar huis.

Thuis kwamen er allemaal mensen en het was zo druk en ik was moe en had hartstikke veel pijn, dus toen ben ik op bed gaan huilen. Toen eindelijk iedereen weg was was Ravi suf geworden en wilde hij niet drinken, dus weer huilen. Toen kwam de verloskundige en die adviseerde om naar het ziekenhuis te gaan, weer huilen. In het ziekenhuis 'moest hij onder de lamp en mocht ik hem niet vasthouden; toen heb ik echt zitten brullen, het was inmiddels ook al 1 uur 's nachts en ik kón niet meer. Ik mocht op de kraamafdeling slapen maar dat wilde ik niet. Toen zijn we naar huis gegaan zonder Ravi, ik heb de hele rit keihard gehuild. De verpleegster heeft een aantal keer benadrukt dat ik thuis 's nachts echt met de hand moest kolven maar ik was zo moe en kapot, dat heb ik niet gedaan. Half 8 waren we weer in het ziekenhuis voor de eerste voeding, R was zo zielig, dus weer huilen. Wat voelde ik me een vreselijke moeder. Toen bleek dat hij moest blijven en ik dus nu ook was het hek helemaal van de dam. Zo veel heb ik nog nooit gehuild, op alle foto's van die dag sta ik met rode ogen. Ik had zo veel pijn, ik was nog hartstikke van de kaart door mijn (in mijn ogen) traumatische bevalling en ik vond het zo erg dat we niet met z'n drieën samen waren, als ik er aan denk kan ik wel weer huilen.

(Lucht wel op hoor, dit te typen!)
R. 2013
D. 2016
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 18 Dec 2013 19:57

Re: Kraamtranen

Op de 6e dag. Bij me op de kamer kwam een vrouwtje liggen die net bevallen was en haar baby mocht bij haar op de kamer. (Mijn zoon lag in de couveuse)
Wat vond ik het vreselijk dat ik de kamer met een moeder+kind moest delen! Zo niet tactvol van de verpleging want later kwam ik erachter dat er op een kamer bij een moeder waarvan het kindje ook in de couveuse lag plaats was. Had mij dan daar naar toe gebracht!
Het ergste vond ik dat ik snachts van haar baby wakker werd en niet van de mijne want die lag een afdeling verder! Ook schreeuwde ze het uit toen haar dochter verschoond werd: ' ooohhhh wat heeft ze schattige billetjesssss!' En zo ging het verder. Die dag heb ik zo veel gehuild! Ik ben toen ook naar huis gegaan, niet de 8 dagen volgemaakt waar ik eigenlijk recht op had.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Dec 2013 20:12

Re: Kraamtranen

Tot een week na de bevalling heb ik kraamtranen gehad, ik vond het verschrikkelijk dat ik helemaal niks kon.
Bij de oudste alleen op de 3e dag geloof ik.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem18

Bericht 18 Dec 2013 20:14

Re: Kraamtranen

Nooit gehad. Ik herken het dus ook helemaal niet. Sorry.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Dec 2013 20:16

Re: Kraamtranen

Ja na twee of drie dagen heb ik aardig wat af gehuild. Omdat mijn vriend moest werken en nachtdienst had. En omdat L niet aan de borst wilde drinken waardoor ik moest gaan kolven.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Dec 2013 20:24

Re: Kraamtranen

Ik heb vorige week veel gehuild. Vooral in de avonden als ik weer eens teveel had gedaan overdag en dus doodmoe was.
Dan hoefde mn vriend me maar aan te kijken of een knuffel te geven en ik huilde weer.
De eerste dagen huilde ik geregeld van geluk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Dec 2013 20:46

Re: Kraamtranen

Ik heb ze wel gehad. Mijn zoontje is vrijdagnacht geboren en woensdag mochten we naar huis. Die week in het ziekenhuis werd ik geleefd en heb ik niet heel veel gehuild. Wel toen ik net bevallen was en elke keer als ik hem weer moest achterlaten in de couveuse etc. Maar toen we die woensdag thuiskwamen, heb ik echt tranen met tuiten gehuild en de dagen erna ook elke keer. Ik wist gewoon niet wat me overkwam.
2012 & 2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Dec 2013 20:56

Re: Kraamtranen

Na 2 dagen ongeveer en het heeft zeker een week geduurd. Zelfde als bij jou: beide in het ziekenhuis maar niet bij elkaar. Kon de eerste dagen ook niet elke keer daarheen om zelf te voeden (ivm keizersnede, zwangerschapsvergiftiging, zoontje aan infuus etc...). Inderdaad zo naar om hem dan op het schermpje te zien huilen en je kan er niet heen. Het ging beter toen ik zelf wel weer kon lopen en er ook direct heen kon dan maar de drukte van voeden, kolven, bezoek etc breekt je gauw op.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 18 Dec 2013 21:14

Re: Kraamtranen

Ik heb echt tranen met tuiten gehuild, en dat heeft ook wel eventjes aangehouden. Iemand hoefde maar iets liefs te zeggen of iets te gebeuren en ik zat alweer te janken. Tja het hoort erbij... lekker huilen van geluk en het lucht ook nog eens goed op :-)
<<

Anoniem34

Bericht 18 Dec 2013 21:15

Re: Kraamtranen

Bij beide heb ik ze wel een dag gehad, zo 4 dagen na de bevalling.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Dec 2013 21:37

Re: Kraamtranen

Yep! Op dag 2 t/m 7 heb ik ze gehad, overigens ben ik vervolgens een emotioneel vergiet gebleven. Moederliefde is mooi ( huilen) en doet soms ook pijn ( huilen).
<<

Anoniem85

Bericht 18 Dec 2013 21:53

Re: Kraamtranen

Op dinsdag is hij geboren en op vrijdag kwamen de tranen, vooral door de verschrikkelijke pijn, ik voelde me anders dan ik dacht dat ik mij zou voelen (geen roze wolk gevoel) toen de dagen erna ging het wel weer, totdat op dinsdag de kraamzorg wegging, toen moest ik ook erg huilen.
<<

Anoniem20

Bericht 18 Dec 2013 22:00

Re: Kraamtranen

Zaterdagavond laat is de jongste geboren. Die donderdag erop is het losgebarsten.
De jongste mocht Ma naar huis en is Di weer opgenomen. Die avond kregen we van de kinderarts ook te horen dat de oudste een extreem laag HB had. Ik was fulltime in het ziekenhuis en de oudste had het hier erg moeilijk mee, naast het feit dat hij dus extreem moe was. Echt een zielig vogeltje. Die donderdag ben ik voor 3 uurtjes naar huis gekomen om samen met hem koekjes te versieren als traktatie op het kdv. Schoonouders wisten dit en kwamen zonder aankondiging eerst bij mij in het zkh, en daarna zaten ze ineens bij ons thuis....ben toen de keuken ingedoken samen met de oudste en toen mijn schoonouders beide in de keuken kwamen koekeloeren bemoeien en weet ik het....heb ik de koekjes weggegooid, geschreeuwd dat ze weg moesten gaan, ben naar boven gerend en ik in huilen uitgebarsten.
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 19 Dec 2013 08:02

Re: Kraamtranen

Op de dag dat de kraamzorg weg ging begon ik. Ik begon zo vreselijk te twijfelen, kan ik dit wel, wil ik dit wel, hoe ga ik dit doen. Laat ik even duidelijk maken dat ik natuurlijk superblij was dat k er was, maar normaal ben ik heel stabiel qua emoties, en dan opeens al die hormonen, vreselijk!
Ik zat ook echt niet meteen op een roze wolk, dat moest echt wel groeien bij mij.
Kan me er nog steeds schuldig over voelen, ook al weet ik dat dat niet hoeft. Ondertussen ben ik gelukkig wel echt smoor en smoor verliefd op mijn kind.

Vond het toen wel heel erg dat ik er met niemand over kon praten. Het lijkt wel of er een taboe op rust ofzo. Iedereen die het alleen maar over tranen van geluk had, terwijl ik me echt verschrikkelijk voelde. Waarschijnlijk heeft dat ook wel bijgedragen aan mijn schuldgevoel
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Dec 2013 08:26

Re: Kraamtranen

Ik heb na de bevalling de hele middag gehuild. Ik mocht niet naar mijn kind op de nepnatologie en ik mocht niet bij de eerste voeding zijn. Ik was zó verdrietig. Ik heb denk ik een uur of twee onafgebroken liggen snikken, ik voelde me ook heel alleen. Mijn man was wel naar beneden gegaan, hij kon eigenlijk niet meer, maar omdat ik zo huilde dat ik er niet bij mocht zijn is hij gegaan en heeft foto's gemaakt. Mijn bloeddruk was echt torenhoog doordat ik me zo druk maakte (en door de zwangerschapsvergiftiging).
Uiteindelijk kwam er een voedingsassistente vragen wat ik wilde drinken en die zag dat ik zo lag te huilen en die heeft me getroost en de veroleegkundige gezegd dat ze het niet vond kunnen dat ik niet naar mijn kind kon. Toen heeft de verpleegkundige beloofd dat ik die dag in élk geval mijn kind nog zou zien. Uiteindelijk werd dat tien uur 's avonds, ik was om twee uur 'smiddags bevallen. Vreselijk was dat.


Een week later kwamen de echte kraamtranen. Ik moest naar huis en ik zag het echt allemaal niet voor me. Ik wilde graag bij L. In het ziekenhuis blijven maar dat kon niet. Ik moest van alles regelen voor het naar huis gaan en zagook op tegen de zorgen voor mijn man weer. Ik huilde die dag om alles haha! Volgende dag ging het weer prima en heb ik alles geregeld wat moest en naar huis gegaan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Dec 2013 08:33

Re: Kraamtranen

Maar waarom mocht je dan niet naar L toe pompoen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin, Tom, Urban Naked