Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gynaecoloog

<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Dec 2013 13:35

Gynaecoloog

Ik heb vd week te horen gekregen dat ik onder controle vd gynaecoloog moet of de vk van het ziekenhuis.
Zit daar veel verschil in dan bij de verloskundige ? Krijg je meer echo's? Vaker controles?
Ik ben nog niet geweest dus kan het nog niet vragen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Dec 2013 13:38

Re: Gynaecoloog

Ik ben vanaf 8 weken overgedragen naar de gynaecoloog. Ik krijg niet meer controles dan dat je normaal gesproken bij de verloskundige zou krijgen. Ze maken in mijn ziekenhuis ook bij elke controle standaard een echo. Ik krijg de ene keer de klinisch verloskundige en de andere keer de gynaecoloog.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Dec 2013 13:57

Re: Gynaecoloog

Met deze zwangerschap heb ik tot de 12 bij een gynaecoloog gelopen en met 30 weken moet ik weer terug. Is normaal pas weer met 36 weken maar ik zit nu bij de Pop Poli. Tussendoor ben ik bij een verloskundige geweest.

Ik kreeg niet echt meer controle's maar ik had wel voor de 12 weken al 2 echo's gehad en met 30 weken krijg ik weer een echo. Normaal krijg je die pas weer een met 36 weken geloof ik. Met 30 weken ga ze kijken of de groei goed gaat en met 36 weken kijken ze hoe de baby ligt. Tussendoor krijg ik dan volgens mij geen echo's meer.
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Dec 2013 15:04

Re: Gynaecoloog

Ik zit net als de vorige zwangerschap vanaf het begin bij de gynaecoloog. Van wat ik hier gelezen heb, heb ik gek genoeg minder controles dan je meestal bij de vk hebt. Maar dat kan ook per ziekenhuis verschillen, want ik heb ook gelezen dat vrouwen ongeveer net zo vaak naar de gynaecoloog gaan als een ander naar de verloskundige. Zowel vorige zwangerschap als deze heb ik zeker meer echo's gehad. En niet omdat er speciale reden voor was, maar ze hebben daar toch het apparaat binnen handbereik en als ze tijd hebben dan kijken ze soms een keer extra. Dat vind ik wel erg leuk!
<<

Anoniem171

Bericht 18 Dec 2013 15:20

Re: Gynaecoloog

Ik heb van mijn 3 zwangerschappen alleen de eerste vanaf 37 weken bij de gyn gelopen. Ik vond dit erg tegenvallen omdat ik ze erg onpersoonlijk in hun benadering en mij meer als patiënt (met bijbehorende ziekte) zagen dan als zwangere.
<<

Anoniem106

Bericht 18 Dec 2013 15:30

Re: Gynaecoloog

Ik kreeg bij elke controle een echo bij de gynaecoloog of bij de verloskundige van het ziekenhuis. Naar mijn idee heb ik niet vaker controle gehad als dat ik bij de gewone verloskundige geweest zou zijn.

Er zat wel verschil in beide zwangerschappen. Bij de eerste kreeg ik elke keer een echofoto mee en bij de tweede minder vaak.

En de ervaring van Nana heb ik dus niet gehad, maar dat heeft er misschien mee te maken vanaf welk moment je bij gyn terecht komt.
<<

Anoniem66

Bericht 18 Dec 2013 16:01

Re: Gynaecoloog

Ik heb al mijn zwangerschappen bij de gyneacoloog gelopen. Kreeg vaak echo's en zoveel mogelijk controle bij dezelfde gyn. Ik weet niet hoe het bij een verloskundige is natuurlijk, maar ik vond het allemaal wel prima hoor. Lekker vaak kijken naar je kindje. De gynaecologen hier zeiden altijd 'de apparatuur staat er toch, dus er gaan gewoon weer even kijken' :)
<<

Anoniem133

Bericht 18 Dec 2013 17:00

Re: Gynaecoloog

Ik was bij mijn oudste onder controle van de vk, en heb daar in totaal 2 echo's gehad. Bij mijn jongste ben ik tot 14 weken en vanaf 30 weken onder controle geweest bij de gynaecoloog en ik had iedere controle een echo. Tot 14 weken ben ik drie keer geweest, en vanaf 30 weken wekelijks.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Dec 2013 21:23

Re: Gynaecoloog

Hier vanaf 30 weken ook nar de gyn. Het eerste bezoekje zal ik idd niet vergeten, vond mezelf ook een nummertje ipv persoon. Zelfs ex vond dat ook wel.
Ik kreeg 1 extra echo, maar dat was ivm de suiker. Daarna afhankelijk hoe de echo was of je vaker echo kreeg. Controles waren wel evenvaak. De ene keer was het de gyneaocoloog, de andere de vk van daar (die zoveel fijner was!)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Dec 2013 21:54

Re: Gynaecoloog

Hadden jullie dan altijd dezelfde gyn en vk? Of elke x anders?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Dec 2013 22:33

Re: Gynaecoloog

Ik zie elke keer iemand anders.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Dec 2013 22:48

Re: Gynaecoloog

Ik had steeds dezelfde gyn en kreeg iedere keer dat ik op controle kwam ook een echo. Eigenlijk vond ik het wel prima, de gyn was een vrouw die ik durfde te vertrouwen en dat was bij de verloskundigen waar ik eerst liep wel anders helaas. Dezelfde gyn heeft ook de curretage 6 weken na de bevalling en het plaatsen van het spiraaltje gedaan.
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Dec 2013 23:16

Re: Gynaecoloog

Ik heb steeds dezelfde, op een uitzondering na (volgende week is ze bijvoorbeeld vrij). Voel me ook absoluut geen nummer daar, gelukkig maar. Ik heb een hele lieve gyn vind ik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers