Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluid bij het zoenen.

<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 11:08

Geluid bij het zoenen.

Dan heb ik het niet over het zoenen met je partner, want dat vind ik sowieso ranzig om te horen in films ofzo.
Nee, ik heb het over de standaard zoenen die je wel eens geeft als je familie, vrienden etc ziet.
Waarom gaat dat altijd gepaard met geluid? Het is gewoon nep,zo gemaakt!
Dat geluid creeren we zelf en is dus helemaal niet nodig. Ja, ik doe dat ook en eigenlijk vind ik dat best stom van mezelf.

Ik vind dat 3 zoenen geven sowieso al absurd opzich is. Het komt vanuit Brabant (als ik het goed heb) en blijkbaar denkt heel Nederland onderhand dat dat dan ook zo ''hoort''. Bah, doe mij er maar 2 of liever 1 en bij bepaalde mensen geen :P

Hoe denken jullie daarover?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Dec 2013 11:14

Re: Geluid bij het zoenen.

Nou, ik, een brabander, vind dat 3 zoenen echt vreemd! En ik werd er ook pas mee geconfronteerd boven de rivieren. Ik vind 2 of 1 ook stom trouwens en dan is het ook nog eens duidelijker als je iemand minder goed mag, want die zoent iemand dan niet. Arrrggg zo ingewikkeld!

(oke, niets over het geluid, maar wel over dat 3 zoenen geven)
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 11:15

Re: Geluid bij het zoenen.

Dus jij geeft er geen een, begrijp ik dat nou goed? Het lijkt onderhand een verplichting............verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie doet dat zelfs met kerst. Ze hebben toch een kaart gestuurd, dat zegt genoeg. Moet je dan echt perse iemand fijne kerst wensen door iemand te zoenen?
Dat kunnen ze wel en mij feliciteren mbt mijn verjaardag laatst dat is teveel gevraagd omdat ik heel terecht het niet meer vier!
Steek die maar in je $%^&* denk ik dan!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Dec 2013 12:43

Re: Geluid bij het zoenen.

Wanneer was je eigenlijk jarig cbl? Nog gefeliciteerd!
#teammaple🍁
<<

Anoniem131

Bericht 18 Dec 2013 12:52

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik kan niet zonder geluid zoenen en zo overdreven klinkt dat niet. Niet hard ofzo.
Tja, hier wordt in de familie (Fransen zoenen sowieso wat af) heel veel gezoend maar in mijn vriendengroep ook. Denk aan een tijdje niet gezien, etentjes, verjaardagen. En met collega's zoen ik ook met verjaardagen en de eerste werkdag na O&N.
<<

Anoniem79

Bericht 18 Dec 2013 12:57

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik hou er ook helemaal niet van, maar het is inderdaad een soort van verplichting geworden. Ik heb het heel lang volgehouden om het niet te doen, maar uiteindelijk voelde dat ongemakkelijker dan wel, iedereen zoent elkaar en dan sta je er maar een beetje bij. Dus nu doe ik het maar gewoon wel en ik merk dat mensen dat echt wel waarderen. Bij mijn eigen familie (als in gezin, geen ooms en tantes brrr) doe ik het niet, die krijgen een knuffel, dat vind ik veel liever en minder gemaakt.

Over dat geluid haha, ik vind het wel grappig dat je daar een topic over opent. Volgens mij maak ik weinig herrie. Ik kende vroeger iemand die maakte er een heel hard ploppend geluid bij, het was geen kusgeluid maar zeg maar als je je lippen op elkaar doet en dan een beetje naar binnen en dan ploppen, haha, echt heel raar. Ik denk dat hij geen zoengeluiden kon.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Dec 2013 13:01

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik heb geen problemen met het geven van drie zoenen, ik vind het een normale begroeting eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 13:03

Re: Geluid bij het zoenen.

Urban Naked schreef:Wanneer was je eigenlijk jarig cbl? Nog gefeliciteerd!


Dank je wel was afgelopen zaterdag.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 13:06

Re: Geluid bij het zoenen.

Herfstblaadjes schreef:Ik hou er ook helemaal niet van, maar het is inderdaad een soort van verplichting geworden. Ik heb het heel lang volgehouden om het niet te doen, maar uiteindelijk voelde dat ongemakkelijker dan wel, iedereen zoent elkaar en dan sta je er maar een beetje bij. Dus nu doe ik het maar gewoon wel en ik merk dat mensen dat echt wel waarderen. Bij mijn eigen familie (als in gezin, geen ooms en tantes brrr) doe ik het niet, die krijgen een knuffel, dat vind ik veel liever en minder gemaakt.

Over dat geluid haha, ik vind het wel grappig dat je daar een topic over opent. Volgens mij maak ik weinig herrie. Ik kende vroeger iemand die maakte er een heel hard ploppend geluid bij, het was geen kusgeluid maar zeg maar als je je lippen op elkaar doet en dan een beetje naar binnen en dan ploppen, haha, echt heel raar. Ik denk dat hij geen zoengeluiden kon.


Een verplichting is het gelukkig niet. Een vriendin van mijn moeder steekt haar hand op zegt iets als ''hallo allemaal'' en groet/feliciteerd de persoon die jarig is alleen, vind ik een prima oplossing.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 13:07

Re: Geluid bij het zoenen.

Francaise schreef:Ik kan niet zonder geluid zoenen en zo overdreven klinkt dat niet. Niet hard ofzo.
Tja, hier wordt in de familie (Fransen zoenen sowieso wat af) heel veel gezoend maar in mijn vriendengroep ook. Denk aan een tijdje niet gezien, etentjes, verjaardagen. En met collega's zoen ik ook met verjaardagen en de eerste werkdag na O&N.


Dat geluid vind ik overbodig. Waarom is dat er altijd bij? Het is toch gek!
<<

Anoniem131

Bericht 18 Dec 2013 13:09

Re: Geluid bij het zoenen.

caribbeanlover schreef:
Francaise schreef:Ik kan niet zonder geluid zoenen en zo overdreven klinkt dat niet. Niet hard ofzo.
Tja, hier wordt in de familie (Fransen zoenen sowieso wat af) heel veel gezoend maar in mijn vriendengroep ook. Denk aan een tijdje niet gezien, etentjes, verjaardagen. En met collega's zoen ik ook met verjaardagen en de eerste werkdag na O&N.


Dat geluid vind ik overbodig. Waarom is dat er altijd bij? Het is toch gek!

Als ik mijn lippen tuit en die komen tegen de wang aan dan hoor je dat (heel zacht). Nouja, nog nooit klachten gehad.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Dec 2013 13:20

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik vind dat zoenen altijd wel gezellig CBL! Ik heb jou ook lekker gezoend toen we elkaar ontmoetten :D Maar toen wist ik nog niet dat je er niet zo van houdt. Wat ik wel vervelend vind trouwens is zoenen met collega's als ik jarig ben of in het nieuwe jaar. Dat hoeft van mij niet. Heb je 30 mensen gezoend die dag, vind ik niet zo fris.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Dec 2013 13:24

Re: Geluid bij het zoenen.

Carrie schreef:Wat ik wel vervelend vind trouwens is zoenen met collega's als ik jarig ben of in het nieuwe jaar. Dat hoeft van mij niet. Heb je 30 mensen gezoend die dag, vind ik niet zo fris.
Ja dat dus. Bleh. Maar ik doe het tegenwoordig maar gewoon, ik was eerst altijd die ongezellige die nooit wilde zoenen en dan gaan mensen het weer expres doen en heb je veel meer gedoe ermee dan dat je ze gewoon zoent.
Maar ik probeer het soms wel door net als wat CBL hierboven zei gewoon heel hard 'GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL' te brullen.
#teammaple🍁
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Dec 2013 13:29

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik houd eigenlijk niet zo van dat drie kussen geven, maar is wel de gewoonte hier. Dus doe ik het maar!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Dec 2013 13:29

Re: Geluid bij het zoenen.

caribbeanlover schreef:Dus jij geeft er geen een, begrijp ik dat nou goed? Het lijkt onderhand een verplichting............verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie doet dat zelfs met kerst. Ze hebben toch een kaart gestuurd, dat zegt genoeg. Moet je dan echt perse iemand fijne kerst wensen door iemand te zoenen?
Dat kunnen ze wel en mij feliciteren mbt mijn verjaardag laatst dat is teveel gevraagd omdat ik heel terecht het niet meer vier!
Steek die maar in je $%^&* denk ik dan!


Enkel in sommige vriendengroepen, omdat ze het verwachten en de aanzet maken. Maar inderdaad anders zeg ik gewoon Hallo! of Doeg! en geef ik hier en daar wel een knuffel als ik iemand lang niet meer gezien heb.

Op verjaardagen zoen ik trouwens enkel de jarige job en ouders bv. De mensen die ik niet ken geef ik een handje en anders is het inderdaad een hand ophoog en Gefeliciteerd iedereen.

Ik vind het trouwens ook vreselijk als ik voorgesteld word aan iemand en die willen direct drie zoenen. Nou nee, zo snel zoen ik niet :P

In Z-A was het trouwens heel normaal om iedereen 1 zoen te geven. Nou dat deed ik dan nog net, maar niet bij mijn huisgenoten die ik elke dag drie tot vier keer wel hoi of gedag zei. Dat word me ook teveel gedoe. Die ene zoen ook enkel en alleen omdat het daar dus zo hoort en het beledigend was om het niet te doen.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Dec 2013 13:34

Re: Geluid bij het zoenen.

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Wat ik wel vervelend vind trouwens is zoenen met collega's als ik jarig ben of in het nieuwe jaar. Dat hoeft van mij niet. Heb je 30 mensen gezoend die dag, vind ik niet zo fris.
Ja dat dus. Bleh. Maar ik doe het tegenwoordig maar gewoon, ik was eerst altijd die ongezellige die nooit wilde zoenen en dan gaan mensen het weer expres doen en heb je veel meer gedoe ermee dan dat je ze gewoon zoent.
Maar ik probeer het soms wel door net als wat CBL hierboven zei gewoon heel hard 'GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL' te brullen.


Ja ik deed het eerst ook nooit, dat zoenen op het werk. Of tenminste, dat probeerde ik. Als ik een hand gaf met een strakke arm, dan trokken sommige mensen zich toch naar me toe. Tegenwoordig zet ik maar gewoon mijn verstand op nul.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 14:19

Re: Geluid bij het zoenen.

Carrie schreef:Ik vind dat zoenen altijd wel gezellig CBL! Ik heb jou ook lekker gezoend toen we elkaar ontmoetten :D Maar toen wist ik nog niet dat je er niet zo van houdt. Wat ik wel vervelend vind trouwens is zoenen met collega's als ik jarig ben of in het nieuwe jaar. Dat hoeft van mij niet. Heb je 30 mensen gezoend die dag, vind ik niet zo fris.


Van jou vond ik het alleen maar lekker :dance: . Vind het overbodig om iedereen te feliciteren met bijv. mij nichtje a.s zondag. Zij zelf (ook al snapt ze het niet echt) en haar ouders ja dat is normaal, maar ik hoef toch zeker niet die anderen langs te gaan.
Elke keer neem ik me voor het anders te doen, gewoon hand omhoog en gedag zeggen tegen iedereen, dus niks geen gezoen. Eens kijken of dat nu wel gaat lukken.

Dat met een strakke arm wat jij zei dat was een keer op tv. Een vrouw had iets opgezet en droeg zelfs een button met een tekst als '' 3 zoenen, nee bedankt'' zoiets het ging erom dat zij die 3 onzin vind.

Ze gaf tips om afstand te creeren met doe strakke arme dus zodat men jou echt naar hun toe moet trekken. Door los te laten voorkom je dat gezoen, maar bij jou dus niet helaas.

Je wilt niet weten hoeveel bacterieen erop een wang zitten............blegh!
Ik heb er niet zozeer een hekel aan, maar als je iemand gewoon ziet en met kerst dat vind ik echt stom!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 18 Dec 2013 14:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 14:21

Re: Geluid bij het zoenen.

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Wat ik wel vervelend vind trouwens is zoenen met collega's als ik jarig ben of in het nieuwe jaar. Dat hoeft van mij niet. Heb je 30 mensen gezoend die dag, vind ik niet zo fris.
Ja dat dus. Bleh. Maar ik doe het tegenwoordig maar gewoon, ik was eerst altijd die ongezellige die nooit wilde zoenen en dan gaan mensen het weer expres doen en heb je veel meer gedoe ermee dan dat je ze gewoon zoent.
Maar ik probeer het soms wel door net als wat CBL hierboven zei gewoon heel hard 'GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL' te brullen.


Nou dat doe ik niet hoor, maar wat ik zei wat ene vriendin van mijn moeder altijd doet vind ik een goed alternatief, je doet niks verkeerd en groet toch alleen op een andere manier.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 14:22

Re: Geluid bij het zoenen.

Maddie schreef:Ik houd eigenlijk niet zo van dat drie kussen geven, maar is wel de gewoonte hier. Dus doe ik het maar!


Tja, wat is gewoonte he? Dat is dit eigenlijk niet en is niet verplicht hoor, wil jij het niet, dan maak je dat nog altijd zelf uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 14:27

Re: Geluid bij het zoenen.

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Dus jij geeft er geen een, begrijp ik dat nou goed? Het lijkt onderhand een verplichting............verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie doet dat zelfs met kerst. Ze hebben toch een kaart gestuurd, dat zegt genoeg. Moet je dan echt perse iemand fijne kerst wensen door iemand te zoenen?
Dat kunnen ze wel en mij feliciteren mbt mijn verjaardag laatst dat is teveel gevraagd omdat ik heel terecht het niet meer vier!
Steek die maar in je $%^&* denk ik dan!


Enkel in sommige vriendengroepen, omdat ze het verwachten en de aanzet maken. Maar inderdaad anders zeg ik gewoon Hallo! of Doeg! en geef ik hier en daar wel een knuffel als ik iemand lang niet meer gezien heb.

Op verjaardagen zoen ik trouwens enkel de jarige job en ouders bv. De mensen die ik niet ken geef ik een handje en anders is het inderdaad een hand ophoog en Gefeliciteerd iedereen.

Ik vind het trouwens ook vreselijk als ik voorgesteld word aan iemand en die willen direct drie zoenen. Nou nee, zo snel zoen ik niet :P

In Z-A was het trouwens heel normaal om iedereen 1 zoen te geven. Nou dat deed ik dan nog net, maar niet bij mijn huisgenoten die ik elke dag drie tot vier keer wel hoi of gedag zei. Dat word me ook teveel gedoe. Die ene zoen ook enkel en alleen omdat het daar dus zo hoort en het beledigend was om het niet te doen.


Maar waarom zou je iedereen feliciteren met de jarige? Waarom zou ik bijv. de achtertante van mijn nichtje die ik amper of nooit heb gezien feliciteren?

Ik heb dat eens gehad bij een verjaardag van een oud oom van mijn man. Daar was een vrouw, zag haar voor het eerst en gelijk 3 zoenen. Later zei ik tegen mijn man dat ik dat raar vond dus hij zei dat zij zo is. Ja nou en, niks mee te maken denk ik dan.

Als je dat niet wilde doen in Zuid Afrika?, dan doe je dat toch niet, beledigend of niet je bent je eigen baas hoor, kom op nou zeg!
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 14:53

Re: Geluid bij het zoenen.

Mijn schoonouders kunnen sowieso het heen en weer krijgen en hun zoenen probeer ik te vermijden. Gaan ze mij feliciteren met hun kleinkids, schoonzoon en dochter. Zijn zelf te beroerd om iets simpels als een kaartje te sturen omdat ik jarig was. Zak maar lekker in de %^& denk ik dan.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 18 Dec 2013 18:39

Re: Geluid bij het zoenen.

Het zit je toch best hoog hè? Aangezien ik hier al 2x iets over je verjaardag en je schoonouders lees :P

Wat betreft het zoenen, ik houd daar zelf ook helemaal niet van en ga op een verjaardag ook echt niet iedereen af.
Met nieuwjaar wensen kom je er bijna niet onderuit. Ja, als kind zijnde maar zodra je volwassen bent verwachten mensen toch van je dat je er in meegaat. Ik doe het in ieder geval zo weinig mogelijk en ben al blij dat ik niet elk jaar meer naar de nieuwjaarsreceptie van de familie ga. Van die ooms en tantes die je eigenlijk gewoon op je mond willen zoenen want in de buurt van mijn wang komen ze zelden. Bah! Of van de natte fleppers .... duidelijk dat ik er eigenlijk niks van moet hebben? :wink:
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 22:50

Re: Geluid bij het zoenen.

Ik vind het gewoon in en in triest dat mensen zo kinderachtig kunnen zijn. Had het er met mijn man over en hij zei dat anderen verjaardagen gezellig vinden. Heb hem gezegd dat ik er geen plezier aan beleef omdat ik amper kan zitten ivm drinken ed te geven. Bovendien is het zo gezellig niet, want de gesprekken gaan nooit ergens over. Snap ook niet waarom zij dat gezellig vinden als de jarige in kwestie amper even kan zitten. Ja, echt reuze gezellig!
Als ze het zo leuk vind, dan doen ze dat toch zelf fijn iedere maand ofzo, gewoon doen alsof je jarig bent, lekker standaard in een nutteloze kring zitten en elkaar aangapen.

Maar wacht maar, ik ga ze een keer wat zeggen dat ze hopelijk eens tot nadenken aanzet. Tja, dan kan je beter even een kaart sturen en anders zul je het wel weten. Ik sta niet voor lul, ik zet hun eens voor schut eens kijken of ze dan nog kunnen lachen. Ik zou me diep schamen als ik hun was en iemand niet onder ogen durven komen, maar zij hebben dat lef dus wel. Ik zou het heel erg vinden als ik iemand niks heb laten weten en dan denken hoe stom ik heb kunnen zijn.

Denk dat ik, althans mijn man en ouders pas een kaart krijgen mocht ik ineens overlijden. Dan kunnen ze het ineens wel! Rot toch op!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2013 07:10

Re: Geluid bij het zoenen.

caribbeanlover schreef:Ik vind het gewoon in en in triest dat mensen zo kinderachtig kunnen zijn. Had het er met mijn man over en hij zei dat anderen verjaardagen gezellig vinden. Heb hem gezegd dat ik er geen plezier aan beleef omdat ik amper kan zitten ivm drinken ed te geven. Bovendien is het zo gezellig niet, want de gesprekken gaan nooit ergens over. Snap ook niet waarom zij dat gezellig vinden als de jarige in kwestie amper even kan zitten. Ja, echt reuze gezellig!
Als ze het zo leuk vind, dan doen ze dat toch zelf fijn iedere maand ofzo, gewoon doen alsof je jarig bent, lekker standaard in een nutteloze kring zitten en elkaar aangapen.

Maar wacht maar, ik ga ze een keer wat zeggen dat ze hopelijk eens tot nadenken aanzet. Tja, dan kan je beter even een kaart sturen en anders zul je het wel weten. Ik sta niet voor lul, ik zet hun eens voor schut eens kijken of ze dan nog kunnen lachen. Ik zou me diep schamen als ik hun was en iemand niet onder ogen durven komen, maar zij hebben dat lef dus wel. Ik zou het heel erg vinden als ik iemand niks heb laten weten en dan denken hoe stom ik heb kunnen zijn.

Denk dat ik, althans mijn man en ouders pas een kaart krijgen mocht ik ineens overlijden. Dan kunnen ze het ineens wel! Rot toch op!


Dat jij op je verjaardag niet kunt zitten en kletsen ligt toch wel aan jezelf, ik kan dat namelijk altijd wel. Ik zet gewoon een grote tafel met glazen en drinken klaar. Dan schenk ik het eerste drankje in en de rest kunnen ze zelf pakken. Erg gezellig altijd!

Daarnaast vind ik je erg verbitterd overkomen. Misschien kun je je beter eens ergens overheen zetten? Maakt je leven vast leuker!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Dec 2013 09:18

Re: Geluid bij het zoenen.

caribbeanlover schreef:
Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Dus jij geeft er geen een, begrijp ik dat nou goed? Het lijkt onderhand een verplichting............verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie doet dat zelfs met kerst. Ze hebben toch een kaart gestuurd, dat zegt genoeg. Moet je dan echt perse iemand fijne kerst wensen door iemand te zoenen?
Dat kunnen ze wel en mij feliciteren mbt mijn verjaardag laatst dat is teveel gevraagd omdat ik heel terecht het niet meer vier!
Steek die maar in je $%^&* denk ik dan!


Enkel in sommige vriendengroepen, omdat ze het verwachten en de aanzet maken. Maar inderdaad anders zeg ik gewoon Hallo! of Doeg! en geef ik hier en daar wel een knuffel als ik iemand lang niet meer gezien heb.

Op verjaardagen zoen ik trouwens enkel de jarige job en ouders bv. De mensen die ik niet ken geef ik een handje en anders is het inderdaad een hand ophoog en Gefeliciteerd iedereen.

Ik vind het trouwens ook vreselijk als ik voorgesteld word aan iemand en die willen direct drie zoenen. Nou nee, zo snel zoen ik niet :P

In Z-A was het trouwens heel normaal om iedereen 1 zoen te geven. Nou dat deed ik dan nog net, maar niet bij mijn huisgenoten die ik elke dag drie tot vier keer wel hoi of gedag zei. Dat word me ook teveel gedoe. Die ene zoen ook enkel en alleen omdat het daar dus zo hoort en het beledigend was om het niet te doen.


Maar waarom zou je iedereen feliciteren met de jarige? Waarom zou ik bijv. de achtertante van mijn nichtje die ik amper of nooit heb gezien feliciteren?

Ik heb dat eens gehad bij een verjaardag van een oud oom van mijn man. Daar was een vrouw, zag haar voor het eerst en gelijk 3 zoenen. Later zei ik tegen mijn man dat ik dat raar vond dus hij zei dat zij zo is. Ja nou en, niks mee te maken denk ik dan.

Als je dat niet wilde doen in Zuid Afrika?, dan doe je dat toch niet, beledigend of niet je bent je eigen baas hoor, kom op nou zeg!


Ik zeg toch ook niet dat dat moet. Ik zeg vooral juist dat ik dus niet iedereen afga en ga zoenen. En als je dan niet precies weet wie wie is en wie familie.. ja dan feliciteer ik maar gewoon iedereen in 1 keer met een paar luide woorden. Boeiend. Ik vind het trouwens heel normaal om bijvoorbeeld de ouders te feliciteren. Zelf denk ik zeker weleens, wat hebben zij gedaan dan? Maar als ik zelf jarig ben en al die felicitaties krijg, denk ik ook weleens "ach, ik heb hier niets voor gedaan ofzo hoor". Echter is dit een hele andere discussie dan 3 zoenen geven. Als je graag het erover wilt hebben, over verjaardagen, moet je daar een topic over openen.

En je laatste zin vond ik nogal ruw op mijn dak vallen. Jij bent toch ook je eigen baas en jij ging toch ook een vrouw die je voor het eerst zag zoenen. Kom op nou zeg! Als jij dat raar vindt, waarom deed jij dat dan? Je bent toch eigen baas!

Ik pas mij graag aan in andere culturen. Plus ik vind 1 of 3 zoenen nog steeds een verschil. Daarbij planten ze die gewoon op je wang en daarmee klaar. De eerste keren zag ik het niet eens aankomen en daarna raakte ik er een beetje aan gewend. En nu vind ik dat trouwens nog steeds beter dan die stomme 3 zoenen die wij in nederland ongeveer verplicht zijn om te doen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers