Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vecht je, vlucht je, of iets anders?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Dec 2013 23:30

Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Als jij in een relatie, of op je werk, of in je familie of ergens anders met problemen kampt, hoe ga je daarmee om?

Vecht je, vlucht je, of doe je iets anders?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem108

Bericht 17 Dec 2013 23:55

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Relatie: vechten als het naar mijn idee nog zin heeft. Bij vreemdgaan vecht ik niet en hoeft die ander dat ook niet meer te doen.

Werk: Vechten.

Familie: Vluchten als in pauze inlassen
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 18 Dec 2013 00:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Dec 2013 00:00

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik blijf stil zitten en hoop dat het zich vanzelf oplost.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Dec 2013 00:04

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik denk graag dat ik vecht, maar ik vlucht ook vaak. Teveel gevochten misschien.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Dec 2013 00:05

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik vlucht (helaas) veel te snel. Bang voor confrontaties en/of ruzies.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Dec 2013 00:08

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Hoe dan ook, ik ga er niet goed mee om trouwens. Ik kan namelijk echt verbaal je kop eraf bijten en ik ben soms helemaal niet leuk. Ik zou mezelf soms wat socialer op moeten kunnen stellen, zonder dat ik meteen het idee heb dat ik dan over me heen laat lopen. Ik zou wat liever moeten zijn.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Dec 2013 00:12

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik begin te huilen. Kan dat ook :nerd:

Nee ik ben over het algemeen wel een vechter maar soms kruip ik ergens diep weg.
<<

anoniem213

Bericht 18 Dec 2013 00:18

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Nou dat hangt nogal van de situatie af. Ik probeer vaak te doen wat goed is en dingen op te lossen met een gesprek, maar als iets geen zin heeft en ik weet dat bij voorbaat, dan ga ik niet aan een dood paard trekken.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Dec 2013 00:33

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Oh ja huilen doe ik ook Maple. Daar ben ik echt een ster in.
<<

Anoniem131

Bericht 18 Dec 2013 08:03

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik vecht maar soms is loslaten beter en dat gaat me steeds beter af.
<<

Anoniem32

Bericht 18 Dec 2013 09:52

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ligt volledig aan de situatie.

Ik ben gewend te vechten voor mezelf in welke situatie dan ook.
Maar ik heb gezien dat ik ook voor mezelf enorm kan vluchten. En dat in de zin van een eigen spiegel voor me plaatsten en te kijken naar mezelf. Hierin heb ik heel lang gevlucht, maar het wel uiteindelijk overwonnen.

Vluchten is zo makkelijk, maar het komt toch altijd weer bij jezelf terug.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Dec 2013 13:05

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik was geneigd te zeggen dat ik een vechter ben, maar dat is bij nader inzien helemaal niet waar.
Ik ben namelijk gauw geneigd te vluchten, vooral voor problemen die op mezelf betrekking hebben. Ik heb heel vaak een enorme schop onder mijn hol nodig voordat ik eindelijk in de vechtmodus kom.

Met betrekking tot anderen ben ik ook zeker een vluchter. Ik kan niet tegen confrontaties, begin dan ook meteen te huilen. Bah, ik vind dat zo zwak van mezelf maar ik kan het gewoon niet helpen. Ik weet ook altijd pas achteraf wat ik had moeten zeggen, en wat juist niet. Dus er is zeker nog werk aan de winkel.

Edit: als ik nog even verder nadenk zijn er ook zeker situaties waarin ik voor mezelf vecht. Daarbij denk ik aan prestaties op het sportieve vlak of qua studie. Als ik iets oppak, ga ik er 100 % voor.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 18 Dec 2013 14:21

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Voor mezelf ben ik wel een vechter. Als ik tegen problemen aanloop dan probeer ik er wat aan te doen. Soms duurt het wel even, zwelg ik even in zelfmedelijden, maar er komt altijd dat moment dat ik er wat aan ga doen.

Als er problemen met anderen zijn, dan vind ik dat wel lastig. Het is niet zo dat ik dan maar altijd vlucht, maar ik heb wel heel veel moeite met de confrontatie aangaan. Ik doe het wel, maar het kost me heel veel moeite. Soms besluit ik dan ook om het er bij te laten. Is wel een ontwikkelpuntje voor mij.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Dec 2013 14:24

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Relatie: Vechten
Familie: vechten/ uitpraten of tijdelijk even afstand nemen.
Werk: vechten
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem79

Bericht 18 Dec 2013 14:39

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Eerst probeer ik heel hard te vluchten, maar dat werkt meestal niet heel goed, dus dan ga ik piekeren en wakker liggen en dan ga ik pas vechten en ook extra hard. Niet heel efficient dus (ben er mee bezig).
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 18 Dec 2013 15:05

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Vechten, vaak tegen beter weten in. Dat is ook een leerpunt, vechten kan een goede manier zijn, maar soms is het juist beter om voor mezelf te kiezen en me terug te trekken in plaats van enorm veel (verspilde) energie ergens in te steken.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 18 Dec 2013 16:15

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Relatie:vechten
Familie: Vechten en denk soms een beetje vluchten
Werk: Vechten!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 18 Dec 2013 18:56

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ragazza schreef:Ik was geneigd te zeggen dat ik een vechter ben, maar dat is bij nader inzien helemaal niet waar.
Ik ben namelijk gauw geneigd te vluchten, vooral voor problemen die op mezelf betrekking hebben. Ik heb heel vaak een enorme schop onder mijn hol nodig voordat ik eindelijk in de vechtmodus kom.

Met betrekking tot anderen ben ik ook zeker een vluchter. Ik kan niet tegen confrontaties, begin dan ook meteen te huilen. Bah, ik vind dat zo zwak van mezelf maar ik kan het gewoon niet helpen. Ik weet ook altijd pas achteraf wat ik had moeten zeggen, en wat juist niet. Dus er is zeker nog werk aan de winkel.

Edit: als ik nog even verder nadenk zijn er ook zeker situaties waarin ik voor mezelf vecht. Daarbij denk ik aan prestaties op het sportieve vlak of qua studie. Als ik iets oppak, ga ik er 100 % voor.


+10000. Dat had volledig mijn antwoord kunnen zijn.
<<

Anoniem14

Bericht 18 Dec 2013 19:01

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Daar is toch niet (per categorie) een eenduidig antwoord op te geven? Het verschilt natuurlijk per situatie.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 18 Dec 2013 20:04

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik word dan helemaal gestrest en ik raak in de paniek. En uiteindelijk vlucht ik.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem 52

Bericht 18 Dec 2013 20:10

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

In relaties vlucht ik, op m'n werk vecht ik en in m'n familie houd ik me stil. Even kort door de bocht, want 't hangt verder van de situatie af, natuurlijk.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 19 Dec 2013 12:29

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Het ligt eraan. Het liefste vlucht ik overal voor, maar ik weet ook dat dat niet helpt. Als er erge ruzie is, dan zal ik vluchten. Dit is niet omdat ik de ruzie niet op wilt lossen, maar omdat ik in m'n boosheid nogal dingen kan zeggen die ik niet meen.
In mijn relaties vecht er voor en in mijn familie hou ik me ook stil. Ik ben nu eenmaal niet zo'n familiemens.
<<

Anoniem280

Bericht 19 Dec 2013 15:12

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Het ligt wel aan de situatie, maar ik raak in de stress, dat is al niet goed voor me, maar ik blijf er voor vechten.
<<

Anoniem 43

Bericht 19 Dec 2013 18:50

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 27 Mrt 2014 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Dec 2013 18:59

Re: Vecht je, vlucht je, of iets anders?

Ik vecht en als ik moe ben van het vechten en er komen meer situaties waar ik voor moet vechten dan kies ik om voor die nieuwe situaties te vluchten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers