Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgen om mijn paps

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 17 Dec 2013 22:25

Zorgen om mijn paps

Mijn vader voelde zich al een paar weken niet lekker. Eerst dacht hij een griepje en de nasleep van de chemo's. Vandaag was hij eindelijk verstandig om naar de huisarts te gaan want hij had al een paar dagen opgezette voeten. De dokter heeft hem direct doorgestuurd naar het ziekenhuis voor longfoto's en een bloedonderzoek.
Donderdag krijgt hij pas de uitslag en daarna kan hij behandeld worden als dat nodig is.

Ik maak me zo'n zorgen. Waar komt het ineens vandaan? Mijn paps was altijd een energieke man maar slaapt nu heel veel, kan bijna niet lopen, heeft ademnood als hij trappen heeft gelopen. Het zit me echt niet lekker maar helaas moeten we gewoon wachten.


Julie kunnen me verder niet helpen maar wilde het toch even kwijt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Dec 2013 22:38

Re: Zorgen om mijn paps

Het kunnen natuurlijk meerdere dingen zijn, maar het klinkt alsof hij teveel vocht vasthoudt. Dit verklaart de opgezette voeten en de benauwdheid. Het vocht gaat namelijk ook rondom je longen zitten. Mocht dit het inderdaad zijn, dan zou hij (extra) plasmedicatie moeten krijgen, zodat hij het overtollige vocht gaat uitplassen. Ik snap dan ook niet zo goed dat er donderdag pas verder wordt gekeken naar oorzaak en behandeling. Het zou best wat acuter mogen, omdat je vader er last van heeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Dec 2013 22:49

Re: Zorgen om mijn paps

:hug: He bah wat naar. En ook erg rot dat ze pas donderdag verder gaan kijken terwijl hij er zo'n last van heeft!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Dec 2013 01:39

Re: Zorgen om mijn paps

Mijn man had dit op een gegeven moment ook, toen zijn we de volgende dag weer naar de huisarts gegaan en toen werd hij alsnog naar het ziekenhuis gestuurd en opgenomen. Nou was het bij hem een complicatie na zijn openhartoperatie, maar hij werd opgenomen omdat hij het benauwd had, saturatie was laag. Ze hebben hem toen inderdaad ingesteld op plasmedicatie en de eerste dagen kreeg hij extra zuurstof.
Ik zou toch bij je vader er op aandringen dat hij nogmaals aan de bel trekt!
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 18 Dec 2013 16:27

Re: Zorgen om mijn paps

Ik vind het raar dat ze er pas 2 dagen later naar willen kijken, zeker omdat hij wel een voorgeschiedenis heeft!
Hoe is het nu met je vader?
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Dec 2013 21:09

Re: Zorgen om mijn paps

Ik vind het ook echt niet kunnen dat hij pas donderdag de uitslag krijgt. Ik weet verder niet of hij erop gehamerd heeft om sneller de uitslag krijgen. Hij heeft wel tegen de arts gezegd dat er iets moet gebeuren, dat het zo niet langer kan.

Maar men zeg, ik ben elke avond bang dat ik 's nachts gebeld kan worden omdat het niet goed gaat. Vorig jaar zijn we gebeld omdat mijn moeder bijna aan het doodgaan was en dat heeft er zo ingehakt.
En hij is herstellende van darmkanker, dus ben ik ook weer bang dat het daar iets mee te maken heeft.

Bah, er kan gewoon ooit een moment komen dat ze wegvallen en dit zijn zulke momenten dat ik daar erg bij stil sta.

Zodra ik morgen iets weet zal ik het wel even laten weten hier.

@ Lady: als hij plas tabletten zou krijgen, gaan zijn voeten ook slinken en gaat dan ook die benauwdheid weg? En kan het een teken van iets anders zijn?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Dec 2013 23:49

Re: Zorgen om mijn paps

ShallY schreef:Ik vind het ook echt niet kunnen dat hij pas donderdag de uitslag krijgt. Ik weet verder niet of hij erop gehamerd heeft om sneller de uitslag krijgen. Hij heeft wel tegen de arts gezegd dat er iets moet gebeuren, dat het zo niet langer kan.

Maar men zeg, ik ben elke avond bang dat ik 's nachts gebeld kan worden omdat het niet goed gaat. Vorig jaar zijn we gebeld omdat mijn moeder bijna aan het doodgaan was en dat heeft er zo ingehakt.
En hij is herstellende van darmkanker, dus ben ik ook weer bang dat het daar iets mee te maken heeft.

Bah, er kan gewoon ooit een moment komen dat ze wegvallen en dit zijn zulke momenten dat ik daar erg bij stil sta.

Zodra ik morgen iets weet zal ik het wel even laten weten hier.

@ Lady: als hij plas tabletten zou krijgen, gaan zijn voeten ook slinken en gaat dan ook die benauwdheid weg? En kan het een teken van iets anders zijn?


Ik antwoord even, met plastabletten wordt er meer vocht afgedreven, vocht is hetgeen dikke enkels en benauwdheid kan veroorzaken en in die combinatie is het volgens mij meestal inderdaad een vochtoverschot. De reden dat dat vocht er is weet ik niet precies, het wordt alleen om de een of andere reden niet goed afgevoerd, maar daar kunnen vele redenen voor zijn volgens mij. Plastabletten kunnen dus helpen om op te knappen.

Lijkt me heel naar die angst!
<<

Anoniem27

Bericht 18 Dec 2013 23:54

Re: Zorgen om mijn paps

Wilde je gewoon even een hart onder de riem steken. Las je topic en heb er geen verstand van dus kan helaas niet inhoudelijk reageren. Sterkte voor je vader.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Dec 2013 02:05

Re: Zorgen om mijn paps

Ik wil je ook even sterkte wensen! Ik hoop dat ze er morgen iets aan kunnen doen en dat hij weer opknapt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Dec 2013 10:27

Re: Zorgen om mijn paps

Wat Pompoen zegt, de plasmedicatie helpt inderdaad om het vocht te laten verdwijnen door het uit te gaan plassen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 19 Dec 2013 12:27

Re: Zorgen om mijn paps

Wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je je nu zo'n zorgen maakt. Ik hoop dat de uitslag vandaag mee valt. Succes en sterkte vandaag! :hug:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Dec 2013 21:25

Re: Zorgen om mijn paps

De uitslag was gelukkig niet verontrustend. De longfoto's waren goed maar uit blod onderzoek is gebleken dat er ergst een ontsteking zit. Dit kan ook een griepje zijn dus m'n vader hoefde zich nog niet ongerust te maken. Het ging vandaag al weer veel beter met hem en z'n voeten zijn ook niet meer zo dik.

Vorige week had hij van de een op de andere dag erge uitslag en dat kwam waarschijnlijk door paracetamol die hij weer geslikte had omdat hij toen grieperig was. Toen kreeg hij weer andere medicijnen voor die uitslag en nu denkt mijn vader dat het misschien wel eens door die tabletten kan komen dat hij zich zo voelt.

Ik hoop dat dat het is en dat hij nu een beetje op gaat knappen.
<<

anoniem196

Bericht 19 Dec 2013 23:05

Re: Zorgen om mijn paps

Hopen dat dat het is en hij snel opknapt!
<<

Anoniem187

Bericht 19 Dec 2013 23:11

Re: Zorgen om mijn paps

Ik hoop dat je vader snel beter wordt ShallY!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers