Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 17 Dec 2013 22:17

Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

K is 11 maanden en is een vrolijk lief jongetje die zich heel goed alleen kan vermaken maar ook leuk met andere kinderen kan 'spelen'
Hij brabbelt en lacht tegen/naar iedereen en wil bij iedereen wel op schoot. Dit horen we ook van de gastouder en de meiden die bij haar werken/stage lopen.
Hij is dus helemaal niet eenkennig (geweest) terwijl ik vrijwel overal lees dat een baby dit tussen de 6e en 9e maand is.
Nu is het wel zo dat hij de eerste 4 maanden van zijn leven heel veel in het ziekenhuis heeft gelegen en daar dus bij veel verschillende mensen in handen is geweest.
Mijn vriend en ik mochten niet bij hem blijven slapen maar we woonden in de buurt en toen hij naar het WKZ werd overgeplaatst verbleven wij in het Ronald MC Donald huis dus waren wel veel en vaak bij hem.
Nu zit ik mij dus af te vragen of er meer kindjes zijn die niet eenkennig zijn geweest of dat ik mij 'zorgen' moet maken om de hechting van hem aan ons.
We merken wel dat als hij moe is of hij heeft zich pijn gedaan, hij het liefst bij 1 van ons is als er ook andere mensen zijn dus wat dat betreft herkent hij ons wel....
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Dec 2013 22:22

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

B heeft dit ook niet (gehad)
Ze heeft nu heel soms dat ze een kleeeein beetje verlegen is in nieuwe situaties, maar dit duurt 2 minuten en dan rent, holt en dolt ze door de kamer heen.
Als we gaan winkelen zwaait en sjanst ze met iedereen, dit heeft ze altijd al gedaan.
Ze vindt iedereen leuk, en iedereen aardig.

Ik kreeg een paar maanden geleden een opmerking van een mevrouw in de c1000 dat het wel gevaarlijk was, dat ze niet eenkennig was... :thumbdown:
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Dec 2013 22:23

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Lars is eigenlijk ook niet echt eenkennig geweest. Soms plakt ie vijf minuutjes aan mijn been als er bijvoorbeeld ineens een grote groep mensen is, verder niet
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 17 Dec 2013 22:24

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier kwam de eenkennigheid pas na zijn 1e verjaardag. Ik had het niet meer verwacht :wink:
Ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Sommige kindjes zijn heel open en spontaan en zijn nooit eenkennig. En wie weet komt het wel nog, zoals bij F.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem75

Bericht 17 Dec 2013 22:30

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier nooit gehad
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 17 Dec 2013 22:32

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

De oudste was/is totaal niet eenkennig en verlegen. Ze is de eerste 7 maanden van haar leven vrijwel alleen bij mij en haar vader geweest omdat we in het buitenland woonden en ik niet werkte. Dus denk niet dat het iets te maken heeft met het feit dat hij veel in het ziekenhuis heeft gelegen. Ieder kind is gewoon anders.
De jongste is wel behoorlijk eenkennig, echt even wennen na zo' n vrij kind.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem144

Bericht 17 Dec 2013 22:37

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

D. Heeft dat tot 1,5 jaar nooit gehad. Daarna wel een goed halfjaar.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Dec 2013 22:43

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

L is ook niet eenkennig. Als we ergens nieuw zijn of e bij iemand komen die ze niet zo vaak ziet kan ze wel even de kat uit de boom kijken.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 17 Dec 2013 22:45

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Onze zoon is verschrikkelijk eenkennig. Het is gewoon af en toe zielig om te zien hoe heftig hij reageert op onbekende mensen en omgevingen. Ik zal blij zijn als dat over gaat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 17 Dec 2013 22:54

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Mijn dochter is ook niet eenkennig geweest. Ik zou daar niet de conclusie aan willen verbinden dat ze minder goed gehecht is. Het wel of niet eenkennig worden is afhankelijk per kind, karakter etc. En vast ook wel een stukje omgeving, maar niet zo dat een niet eenkennig kind een minder goede band heeft met de ouders.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 17 Dec 2013 22:57

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier met de oudste niet gehad, en de jongste is nu bijna 9 maanden maar ook nog niks gemerkt. Beide zijn erg sociaal en praten en lachen tegen alles en iedereen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 17 Dec 2013 23:21

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier ook niet, ik dacht dat komt nog wel. Mijn man dacht van niet en hij kreeg gelijk haha.
Mijn zoontje vind ook iedereen leuk en interessant, hij loopt altijd te sjansen in de supermarkt enz.

Lejow: haha wat een nutteloze opmerking! Alsof je er iets aan kan doen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 17 Dec 2013 23:44

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

T. is niet eenkennig geweest in de zin van verlegen of bang zijn voor/ bij andere mensen. Wel roept hij om papa of mama als hij bijv. is gevallen of niet lkkr in zn vel zit.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem26

Bericht 17 Dec 2013 23:45

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Tot nu toe is ze niet eenkennig geweest.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Dec 2013 23:51

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Oh is dat echt tussen de 6 en 9 maanden? L. is tot nu toe ook niet echt eenkennig eigenlijk. Hij sjanst met iedereen, gaat ook op schoot bij mensen lekker plezier maken. Hij heeft momenteel wel wat meer last van verlatingsangst, maar dat is alleen als ik hem alleen laat (omdat ik naar een andere kamer loop bijvoorbeeld) en niet als hij bij iemand anders zit, dat vind hij prima.
Hij vond alleen twee personen die bovenop hem doken omdat ze hem zo leuk vonden niet leuk, maar die vond ik ook niet leuk dus dat was terecht :thumbup:.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2013 05:38

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier ook een allemansvriend, maar misschien komt het nog.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2013 07:46

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Shy schreef:Hier ook niet, ik dacht dat komt nog wel. Mijn man dacht van niet en hij kreeg gelijk haha.
Mijn zoontje vind ook iedereen leuk en interessant, hij loopt altijd te sjansen in de supermarkt enz.

Lejow: haha wat een nutteloze opmerking! Alsof je er iets aan kan doen..


Ja, dat vond ik dus ook..
En dacht ook nog, nou heb liever dit, dan dat ze altijd en eeuwig krijsend en gillend in onder en achter mijn benen verstopt staat.

B zwaait ook naar iedereen. Loop je weg bij de kassa's als je betaald heb, en B: Daaaahhhgggggg *zwaaien*! Loop je buiten langs iemand, en B: Haaaaaaaai!!! *zwaaien*
:laughcry:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 18 Dec 2013 09:28

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Haha lejow dat doet Elena ook. Zegt tegen iedereen "hai!" En vrijwel iedereen groet terug :-D hier is ze dus ook niet eenkennig geweest, maar met iemand mee gaan doet ze echt niet hoor! Vreemde krijgen niet snel een hand oid. Toevallig gister in de Hema bij een oudere mevrouw wel maar meestal gedraagt ze zich bij echt vreemde wel wat meer verlegen. Ze zijn leuk op afstand zeg maar ;-)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Dec 2013 09:33

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

A heeft het nu bij een jaar pas een beetje. Dat uit zich met even rustig opstarten bij anderen.ze is dn wel heel enthousiast naar anderen met zwaaien en lachen maar blijft dan het liefst even op schoot/ arm/ been.dat is snel over. Ook huilt ze wel eens als ik weg ga maar stopt dan ook meteen zodra ik uit het zicht ben en zodra ik binnenkom wil ze bij me.
<<

Anoniem121

Bericht 18 Dec 2013 10:10

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Lejow schreef:
Shy schreef:Hier ook niet, ik dacht dat komt nog wel. Mijn man dacht van niet en hij kreeg gelijk haha.
Mijn zoontje vind ook iedereen leuk en interessant, hij loopt altijd te sjansen in de supermarkt enz.

Lejow: haha wat een nutteloze opmerking! Alsof je er iets aan kan doen..


Ja, dat vond ik dus ook..
En dacht ook nog, nou heb liever dit, dan dat ze altijd en eeuwig krijsend en gillend in onder en achter mijn benen verstopt staat.

B zwaait ook naar iedereen. Loop je weg bij de kassa's als je betaald heb, en B: Daaaahhhgggggg *zwaaien*! Loop je buiten langs iemand, en B: Haaaaaaaai!!! *zwaaien*
:laughcry:


Als ze twee zijn zit er nog niet zoveel gevaar in. Ik zag het gevaar ook nooit... Nu is hij drie, ondernemend, niet verlegen en totaal niet eenkennig en zodra ik me omdraai is hij weg, even buurten in het winkelcentrum of laatst met iemand mee in Oranjestad want die meneer ging ook van de glijbaan. Allemaal onschuldig tot hij vorige week met een man mee liep want die meneer had gezegd dat hij thuis ook speelgoed had. Omdat hij niet eenkennig is loopt hij ook met iedereen mee en ik denk dat een eenkennig kindje toch wat meer bij vader of moeder blijft.

Onze kinderen zijn trouwens wel heel vrij. Mijn ouders hebben een café in een sporthal en daar zijn ze ook vaak. Ze komen dus van baby af al in het café waar overdag de basisscholen gymles krijgen en 's avonds de sportclubs trainen. 1 school ligt ook op de route naar huis en dan waren ze 'klassenbaby' van groep 4. Dan mochten de kinderen met de kinderwagen terug naar school lopen of de baby in bad doen of een fles geven.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Dec 2013 10:47

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

E heeft er ook nog niet echt last van. Pas 2x meegemaakt dat ze huilde, maar verder lacht ze naar alles en iedereen.
Wel idd stukje verlatingsangst/zichzelf niet altijd goed kunnen vermaken/aandacht. Dat begin ik nu wel te merken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Dec 2013 12:15

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Er was eergisteren een oudere dame in de supermarkt die vreselijk verliefd op L. was. Ze zat ook steeds aan hem, dat vind ik zelf nooit zo fijn, maar Lucas ging naar haar lachen steeds dus ik heb het gelaten. Was wel heel grappig want op een gegeven moment gaf ze mij ook een arm en ik bleef haar maar tegen komen op plekken in de supermarkt. Dus ik zat al grapjes te maken dat ze me achtervolgde en zij zei dat ik maar trots moest zijn op dat jongetje en dat ze hem zo mee zou willen nemen. Dus toen ik haar bij de kassa wéér tegen kwam en weer in de wagen dook zei ik toen ik weg ging: "nou ik ga maar gauw, voordat u hem echt mee neemt." en dat vrouwtje lachen en grappen maken en weer mijn arm vast pakken.
Haha ik liep echt met een brede grijns de supermarkt uit. Gek, soms kun je dat hebben en soms helemaal niet en L. reageert daar net zo op. Dit dametje vond hem gewoon echt helemaal het einde, ze was straalverliefd, het was gewoon echt heel lief! Ze had het ook niet gedaan als L. was gaan huilen of zo, maar die ging juist steeds heel lief naar haar lachen.
<<

Anoniem135

Bericht 18 Dec 2013 12:18

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Hier is dochter volgens mij nog steeds eenkennig ;) Verlegen in nieuwe situaties en heel erg aan mij hangen,gelukkig gaat het beter!
Als baby was het gelukkig niet zo erg en was ze vrolijk tegen iedereen
<<

Anoniem255

Bericht 18 Dec 2013 15:25

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Mijn dochter is dat ook nooit geweest en ze is nu bijna 4.
Ik snap wel wat die mevrouw bedoelt, Lejow.
Je hebt weliswaar niks aan de opmerking maar het is niet vervelend bedoelt.
Nu mijn dochter 4 is en vrijwel niet meer in de buggy zit, vind ik het steeds enger worden eigenlijk.
Ik weet zeker dat als iemand aan haar vraagt om mee te lopen, ze dat zo doet. Ondanks dat ik er al maanden mee bezig ben dat ze nooit met andere mensen mee mag lopen. Als we het daarover hebben en ik vraag wat ze zou doen, zegt ze netjes dat ze niet mee mag lopen. Maar in een winkel loopt ze rustig richting magazijn om te kijken of daar iemand is zodat ze om een ballon kan vragen... Om een voorbeeld te noemen.
Dan is het maar goed dat ik ogen in mijn achterhoofd heb zitten en 4 handen heb :angel:
<<

Anoniem112

Bericht 18 Dec 2013 20:05

Re: Meer kindjes die niet eenkennig zijn (geweest)?

Mijn oudste is ook nooit eenkennig geweest en is ook heel vrij en net als pluis en ook mien al aangeven nu is dat soms behoorlijk uitkijken en opletten.

Mijn jongste is wel eenkennig geweest en is soms wat verlegen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers