Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2013 21:27

Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Wij hebben altijd een vast bedrijf mbt energie ed. Mochten zij binnen moeten wezen, dan wordt dat altijd dmv een brief kenbaar gemaakt. Ik weet dan precies wanneer en hoe laat ze komen. Soms moeten ze in de portiek zijn voor de meterkast, daar weet ik dan ook meestal wel vanaf.
Onze portiek is afgesloten. Daarnet werd er gebeld, ''wij zijn van energie blablabla''. Ik met mijn stomme kop die deur open gedaan dmv een systeem hier bij ons in het halletje.
Staan er 2 jongemannen voor de deur dus ik praatte met een van hen door achter de deur te staan die gelukkig op slot was.
Ik zei dat ik geen melding had gehad en dus ook niet open deed.
Iet wat gefrustreerd knalde die jongen zijn pasje tegen het glas als een ''bewijs''. Ik had nooit van hun gehoord en bovendien hebben wij altijd de bedrijven hier komen die wij kennen.
Ik zei '' sorry ik doe niet open, ik weet er niks vanaf''.

Ben even naar de buren gegaan, maar daar zijn ze niet geweest. Zei tegen de buurman dat ik het wel vreemd vond, want je zou denken als ze betrouwbaar zijn dan gaan ze nu ze toch toegang hebben tot de andere woningen daar ook langs wat dus niet zo was.

Ben ook even naar de bovenbuurvrouw gelopen, maar zij was niet thuis dus probeer het later nog eens.

Je hoort vaak zat verhalen en ook op tv heb ik dat vaak genoeg gezien dat ze met een verborgen camera dat deden. Die jongen liet zo snel zijn pasje zien, maar ik kon nog net een woord zien. Ik heb ze gegoogled en ga morgen eens bellen hoe dat zit.

Ik doe nooit open als ik ze niet ken, weet ik veel wat ze anders hadden gedaan, ze waren ook nog eens samen!

Bovendien als ze mensen willen werven,dan hoeven ze echt niet hier binnen te wezen dat is gewoon deur tot deur verkoop.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 22:17

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Wij hebben dat ook al een paar keer gehad. Dan zeggen ze aan de intercom we zijn van jou energiebedrijf. Ze zijn dan van de concurrent en proberen je dan over te halen om over te stappen. Meestal zijn ze van oxio.
<<

Barbabella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:11

Bericht 17 Dec 2013 22:20

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Het kan toch ook gewoon voor deur aan deur verkoop geweest zijn? Hoeven ze niet persee binnen te zijn maar dan moet je wel je deur open doen :laughcry:
<<

Anoniem7

Bericht 17 Dec 2013 22:23

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Je hebt jezelf gewoon een beetje voor schut gezet tegenover een paar simpele verkopers.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2013 22:57

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Barbabella schreef:Het kan toch ook gewoon voor deur aan deur verkoop geweest zijn? Hoeven ze niet persee binnen te zijn maar dan moet je wel je deur open doen :laughcry:


Dat is nou het stomme, want ze stonden al binnen nl in de portiek en toen zei hij dus dat hij binnen moest wezen.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2013 22:58

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Maple schreef:Je hebt jezelf gewoon een beetje voor schut gezet tegenover een paar simpele verkopers.


Waar slaat dat op zeg! Laat jij wel Jan en alleman binnen? Er hoeft maar 1 gek te zijn hoor, je hoort het vaak zat!
Mijn man, zelfs zijn collega's en mijn buurman vonden het heel slim dat ik niet open heb gedaan. De buurman doet dat zelf ook niet als hij ze niet kent, dus nee ik sta zeker niet voor schut!

Dat heet veiligheid, jezelf beschermen!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 17 Dec 2013 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 17 Dec 2013 22:59

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Ik snap wel dat je voorzichtig bent. Je hoort toch wel eens rare verhalen van mensen die zich zo proberen binnen te praten... Ik zou ze waarschijnlijk ook buiten hebben laten staan. Ook als het verkopers zijn, ga toch niks aan de deur kopen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2013 23:00

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Fjell schreef:Ik snap wel dat je voorzichtig bent. Je hoort toch wel eens rare verhalen van mensen die zich zo proberen binnen te praten... Ik zou ze waarschijnlijk ook buiten hebben laten staan. Ook als het verkopers zijn, ga toch niks aan de deur kopen.


Precies, stel ik had ze wel binnen gelaten, de een kan onze hond neersteken en vervolgens grijpt de ander of beide mij, ik kan dan niks beginnen dus het is ook aan mijzelf denken.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Dec 2013 23:02

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Je hebt jezelf gewoon een beetje voor schut gezet tegenover een paar simpele verkopers.


Waar slaat dat op zeg! Laat jij wel Jan en alleman binnen? Er hoeft maar 1 gek te zijn hoor, je hoort het vaak zat!
Mijn man, zelfs zijn collega's en mijn buurman vonden het heel slim dat ik niet open heb gedaan. De buurman doet dat zelf ook niet als hij ze niet kent, dus nee ik sta zeker niet voor schut!

Dat heet veiligheid, jezelf beschermen!

Ik laat ze niet binnen, maar ik doe wel even de deur open. Ik heb het idee dat ze totaal niet de kans hebben gekregen om te vertellen waar ze voor kwamen en je direct al hebt besloten dat ze vást onbetrouwbaar waren.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 23:03

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Ik ben het wel eens met Maple! Ik snap ook niet waarom je dan de portiek open doet.
Ik luister ook altijd aan de intercom wie het zijn en sta ze dan aan de deur netjes te woord dat ik geen interesse heb. Vind ik wel zo netjes!
<<

Anoniem122

Bericht 17 Dec 2013 23:05

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Kan het niet zo zijn dat ze van de Netbeheerder waren? Al komen die vaak alleen.. Bij ons neemt de netbeheerder 1x in de 3 jaar de meterstanden op. Dat regelt het energiebedrijf niet zelf.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Dec 2013 23:34

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Heb ze een tijdje geleden van Essent aan de deur gehad. Ook afgewimpeld met nee hoor geen interesse.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2013 23:37

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Nou Maple, denk eerder dat zij voor schut stonden omdat zij voor een dichte deur stonden en hun zin niet kregen. Het bedrijf is mij onbekend en bovendien was het volgens mijn buurman een vreemd tijdstip aangezien ze de meterstand oid niet zo laat zullen opnemen.

Penelope, achteraf gezien had ik de portiek beter niet kunnen open doen, maar da's achteraf nietwaar! Opzich maakt het niks uit, want onze voordeur zelf heb ik niet open gedaan, dus was nog wel zo slim om dat niet te doen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Dec 2013 23:39

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

TukTuk schreef:Kan het niet zo zijn dat ze van de Netbeheerder waren? Al komen die vaak alleen.. Bij ons neemt de netbeheerder 1x in de 3 jaar de meterstanden op. Dat regelt het energiebedrijf niet zelf.
Ja, dat heb ik ook gehad. Die komen dan van enexis ofzo. Ik heb het later wel opgezocht en dat klopte helemaal. Al komen die niet 's avonds.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Dec 2013 23:42

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Ze waarschuwen wel tegenwoordig veel voor deze vorm van oplichting. Ik weet ook niet of ik wel open had gedaan als het een bedrijf was met een onbekende naam.
<<

Kannibaal

Bericht 18 Dec 2013 11:26

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Je hebt jezelf gewoon een beetje voor schut gezet tegenover een paar simpele verkopers.


Waar slaat dat op zeg! Laat jij wel Jan en alleman binnen? Er hoeft maar 1 gek te zijn hoor, je hoort het vaak zat!
Mijn man, zelfs zijn collega's en mijn buurman vonden het heel slim dat ik niet open heb gedaan. De buurman doet dat zelf ook niet als hij ze niet kent, dus nee ik sta zeker niet voor schut!

Dat heet veiligheid, jezelf beschermen!


Ik ben het helemaal met je eens CBL, ik had zelf ook nooit opengedaan. Als iedereen met de beste bedoeling bij je voor de deur zou staan, dan zouden er ook geen mensen meer overvallen worden in hun eigen huis. Zoals je vaak bij Opsporing Verzocht ziet. Sowieso ergelijk dat geleur aan de deur.
Laatst gewijzigd door Kannibaal op 18 Dec 2013 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 18 Dec 2013 11:47

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Heb het heel toevallig gekeken dat programma. Ook zomaar een willekeurig slachtoffer in een flat.
Ze hebben haar te grazen genomen en moest haar pinpas/pincode afgeven.
Het gebeurd zoveel...

Ik doe savonds nooit de deur open. Als ze mij kennen bellen ze mij maar.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 12:02

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Kannibaal schreef:
caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Je hebt jezelf gewoon een beetje voor schut gezet tegenover een paar simpele verkopers.


Waar slaat dat op zeg! Laat jij wel Jan en alleman binnen? Er hoeft maar 1 gek te zijn hoor, je hoort het vaak zat!
Mijn man, zelfs zijn collega's en mijn buurman vonden het heel slim dat ik niet open heb gedaan. De buurman doet dat zelf ook niet als hij ze niet kent, dus nee ik sta zeker niet voor schut!

Dat heet veiligheid, jezelf beschermen!


Ik ben het helemaal met je eens CBL, ik had zelf ook nooit opengedaan. Als iedereen met de beste bedoeling bij je voor de deur zou staan, dan zouden er ook geen mensen meer overvallen worden in hun eigen huis. Zoals je vaak bij Opsporing Verzocht ziet. Sowieso ergelijk dat geleur aan de deur.


Ja idd. Mijn man en buurman vonden het slim dat ik niet open had gedaan. Ik weet dat het niet netjes is om te oordelen op iemands uiterlijk, maar die jongeman die sprak vond ik nogal opdringerig, zeker toen hij vrij hard die badge tegen de deur deed. Bovendien vond ik hem er een beetje eng, gluiperig uitzien.
<<

Kannibaal

Bericht 18 Dec 2013 12:05

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Ja idd. Mijn man en buurman vonden het slim dat ik niet open had gedaan. Ik weet dat het niet netjes is om te oordelen op iemands uiterlijk, maar die jongeman die sprak vond ik nogal opdringerig, zeker toen hij vrij hard die badge tegen de deur deed. Bovendien vond ik hem er een beetje eng, gluiperig uitzien.[/quote]

Als je gevoel zegt van 'Niet opendoen', dan moet je dat niet doen. Mijn ervaring is dat je gevoel je niet in de steek laat. En als ze dan nog zo opdringerig gaan doen, dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan lijkt me. Ik denk denk echt dat je goed gehandeld hebt.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 12:12

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

In een vlaag van verbijstering had ik mijn man gebeld, hij was aan het overwerken en bijna klaar toen ik belde. Hij was een beetje geschrokken en is iets eerder weg gegaan wat zijn collega's begrepen. Ik zei hem dat ik hem beter niet had kunnen bellen omdat hij zich onnodig zorgen had gemaakt. Bovendien heb ik de deur niet open gedaan, dus er was niks gebeurd.
Daar dacht ik op dat moment niet aan dus voortaan hoop ik beter na te denken.
<<

Anoniem27

Bericht 18 Dec 2013 15:58

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

caribbeanlover schreef:In een vlaag van verbijstering had ik mijn man gebeld, hij was aan het overwerken en bijna klaar toen ik belde. Hij was een beetje geschrokken en is iets eerder weg gegaan wat zijn collega's begrepen. Ik zei hem dat ik hem beter niet had kunnen bellen omdat hij zich onnodig zorgen had gemaakt. Bovendien heb ik de deur niet open gedaan, dus er was niks gebeurd.
Daar dacht ik op dat moment niet aan dus voortaan hoop ik beter na te denken.


Huu waarom gaat hij eerder weg van zijn werk terwijl er niks is gebeurd?? Wat heb je hem verteld waardoor hij eerder weggaat? Ik vind het best overtrokken allemaal je reactie. Gelijk een heel verhaal erbij bedenken terwijl er volgens mij niks aan de hand is omdat je niet open hebt gedaan. Dat vind ik trouwens een prima actie, had ik ook niet gedaan. Maar meer omdat ik niet hou van verkopers aan de deur.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 17:16

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Dat moet je aan hem vragen.
<<

Anoniem122

Bericht 18 Dec 2013 17:20

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

Welk bedrijf was t eigk?
<<

Anoniem27

Bericht 18 Dec 2013 18:52

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

caribbeanlover schreef:Dat moet je aan hem vragen.


Haha bij deze via jou :P
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2013 23:52

Re: Onbetrouwbaar bedrijf aan de deur!

TukTuk schreef:Welk bedrijf was t eigk?



Budget Energie. Heb ze inmiddels gemaild en een mail terug gehad. Ze wilde weten wat onze postcode was zodat ze kunnen achterhalen wie er hier geweest zijn. Het is niet hun bedoeling geweest en ik heb gevraagd of ze die jongen erop willen aanspreken en mij willen terug mailen hoe het afgelopen is.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron