Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer, kinderen?

<<

ChiQ

Bericht 17 Dec 2013 13:24

Re: Wanneer, kinderen?

Rush, ik denk dat jij juist een hele lieve moeder zal zijn. En so what, afentoe verlies je je geduld en dat vul je weer tot de nok aan met liefde. Krijgen ze helemaal niets van. Tenzij je zo instabiel bent dat je het elke dag meerdere keren hebt maar ik denk juist dat jij het wel aan kan!
<<

Anoniem57

Bericht 17 Dec 2013 13:27

Re: Wanneer, kinderen?

En als je nou het geluk hebt een kind voort te brengen met hetzelfde korte lontje rush, dan kunnen jullie lekker samen tegen de wereld aan schoppen!
<<

Anoniem12

Bericht 17 Dec 2013 13:30

Re: Wanneer, kinderen?

ChiQ schreef:Rush, ik denk dat jij juist een hele lieve moeder zal zijn. En so what, afentoe verlies je je geduld en dat vul je weer tot de nok aan met liefde. Krijgen ze helemaal niets van. Tenzij je zo instabiel bent dat je het elke dag meerdere keren hebt maar ik denk juist dat jij het wel aan kan!

Wat lief, dankjewel.

Nee, ik heb dat echt op mindere dagen, dat alles zich opstapelt. En als ik dan af sta te geven op de kat dan denk ik vaak 'ik heb vast geen geduld voor kinderen' haha. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ook niks gewend ben, qua kinderen. Ik was altijd zelf de jongste van de hele familie, dus nooit drukte enzo om me heen. Als ik dan nu een middag bij m`n neefjes ben dan vind ik dat zo druk en als ze dan op een gegeven moment vals gaan spelen met spelletjes dan borrelt het gewoon haha. En m`n moeder blijft dan zo lief en geduldig. :laughcry:
<<

Anoniem144

Bericht 17 Dec 2013 13:37

Re: Wanneer, kinderen?

Rush , ik denk dat dat bij eventuele eigen kinderen totaal anders is. Ik irriteer me ook sneller aan mijn nichtjes , dan aan mijn eigen kindjes. Ik denk dat je met eigen kinderen meer geduld leert te hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Dec 2013 13:41

Re: Wanneer, kinderen?

Nu ik zelf kinderen heb erger ik me juist totaal niet aan gillende kinderen op straat, als een vreemd kind begint te gillen denk ik: ik hoef hier lekker helemaal niks mee! Héérlijk!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 17 Dec 2013 14:55

Re: Wanneer, kinderen?

Susan schreef:Nu ik zelf kinderen heb erger ik me juist totaal niet aan gillende kinderen op straat, als een vreemd kind begint te gillen denk ik: ik hoef hier lekker helemaal niks mee! Héérlijk!



Ja dit dus ook :)
<<

Anoniem112

Bericht 17 Dec 2013 14:59

Re: Wanneer, kinderen?

Mamsie schreef:
ChiQ schreef:Nee, ik trek geen conclusies. Jouw kind is een ander kind, alle kinderen zijn anders, maar het is wel een feit dat de situatie en karakter van je kind ook meespeelt in hoe je als ouder bent. Je kan nog zó makkelijk zijn maar het zegt echt niets over je kind en al helemaal niet hoe je er als ouder in staat.


Zo waar! Ik vond mijn eerste echt appeltje eitje. Toen kwam draak nummer 1 en daarna draak nummer 2. Nou ik was nog steeds net zo makkelijk en dezelfde (met zelfs meer ervaring) moeder maar phoe het was echt wel pittig. Toen zag ik dat niet zo erg maar als ik nu terug kijk zie ik het wel.
Elk kind is idd anders. Ik zeg ook wel eens "Ik behandel mijn kinderen niet gelijk, ik kijk naar wat zij als individu nodig hebben".

Maar goed, het is ook wel zo dat je eigen gedrag van invloed is op je kind. Alleen sommige kinderen hebben zo veel karakter dat zij van invloed zijn op jou ;)



Precies mamsie! Ik ben een heel relaxed type die alles wel neemt zo als het is of gaat en vind alles snel goed, heel easy going nou laat dat nu net helemaal niet werken bij mijn oudste..
<<

Anoniem 48

Bericht 17 Dec 2013 15:19

Re: Wanneer, kinderen?

ChiQ schreef:Ik vond haar reactie niet fel, ik vind het wel makkelijk gedacht. Maar, waarschijnlijk had ik het ook op die manier ervaren als Julian een rustiger en minder pittig kind was. Je kan zeggen wat je wil, maar als je kind bijna niet slaapt, veel huilt, continu frustratie heeft omdat dingen niet lukken, zich te snel ontwikkelt maar zijn lijfje werkt nog niet helemaal mee, of bijv zoals nu, kiezen die doorkomen en oorpijn, ik ben vannacht van 00:23 uur tot 05:00 in de weer geweest met Julian, ik heb om 03:00 badje staan maken in de hoop dat hij zou slapen, hij kronkelde op de grond van pijn, letterlijk.. Nou makkelijk kan je wezen maar makkelijk is het niet en ik ervaarde het vannacht als heel erg zwaar. Tel daarbij op dat ik van de ochtend 06:30 tot hij ging slapen om 22:00, 2x een kwartiertje rust had toen hij eventjes sliep, en je bent kapot! En, oh wat was ik makkelijk.. maar geloof mij, de liefde en geduld moet je op een gegeven moment uit je tenen halen. Dus vertel mij nog maar eens wat over hoe ik er in sta.


Ik vind dit juist er heel relaxt mee om gaan. Voor jou mss wel zwaar maar je kan het ook anders zien. Er zijn ook moeders die perse hun kind op de kamer willen laten want ja hij/zij moet slapen. Jij staat om 3 uur 's nachts een badje te maken om je kindje te laten ontspannen. Dat vind ik echt een briljant idee. Je moet er maar net opkomen met een enorm slaaptekort en een krijsend kind en dan ook nog eens een man die de volgende dag wel weer uitgerust op zijn werk moet zijn. Relaxt is volgens mij niet alleen zelf relaxt ogen maar op de goede momenten doen wat goed voor je kind is. Voor het ene kind kan dat zijn dat je een heel strak ritme aanhoud en voor een ander kind kan het voldoende zijn als hij/zij haar eten en slaapjes maar krijgt. En als je dan een kind hebt dat echt ritme nodig heeft is het juist relaxt als je je daar bij neer kan leggen. Voor de omgeving kan dit dan als krampachtig over komen, maar als je zelf dan steeds probeert om het te veranderen kan dat juist heel krampachtig over komen en jezelf meer stress opleveren.
<<

Anoniem27

Bericht 17 Dec 2013 15:51

Re: Wanneer, kinderen?

Echt fijn alle reacties van jullie! Leuk om al die verschillende meningen en verhalen te lezen. Ik denk dat ik het los moet laten om een kind in te plannen in ons leven. Maar er vanuit gaan dat het gevoel wel gaat komen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Dec 2013 16:37

Re: Wanneer, kinderen?

Dat denk ik ook, AppleGreen, dat gevoel komt vanzelf. Ik wist al wel een tijdje dat ik kinderen wilde, maar 'later' pas. Ik was 31 toen we trouwden en vlak daarna vertelden vrienden van ons dat ze een kindje verwachtten. Toen had ik ineens zoiets van: dat wil ik ook! Een maand later stopten we met de anticonceptie en nog een maand later was ik zwanger. Ik was 'al' 32 toen ik moeder werd, maar eerder was ik er ook gewoon nog niet aan toe.
Net als Rush maakte ik me er wel eens zorgen over of ik niet te ongeduldig zou zijn, of ik wel een goede moeder zou zijn, of ik het wel zou kunnen. Ook tijdens de zwangerschap nog wel eens. Maar nu gaat het eigenlijk vanzelf en ben ik juist heel relaxed. Nu heb ik wel de mazzel dat ons meisje best makkelijk is, ze slaapt sinds kort zelfs door! En onze ouders en zussen willen altijd wel oppassen, dus vrijheid genoeg nog :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Dec 2013 16:59

Re: Wanneer, kinderen?

Ik heb altijd al een kinderwens gehad maar het was nog niet het juiste moment, ondanks dat mijn man en ik al 8.5 jaar samen zijn.

Wij houden ook van stappen, gaan veel uit eten, bij vrienden op bezoek en stedentripjes maken.
We waren de afgelopen jaren druk met studeren, daarna naar een andere stad verhuisd en we hadden een heel klein appartementje, hard aan het werk en nog niet de zekerheid van een vast contract.

Maar nu ben ik 28 en ondanks dat onze vrienden ook nog geen kinderen hebben gaan de gesprekken er steeds vaker over, niemand gaat meer elk weekend stappen en wij hebben die behoefte ook niet meer wekelijks naast een drukke baan, door de week vind ik het heerlijk om 's avonds thuis te zijn, we gaan vaker gewoon gezellig bij vrienden op bezoek i.p.v. de kroeg in e.d. Ik denk dat dat in veel gevallen een natuurlijk verloop is naar mate je ouder wordt en gaat werken en in ons geval passen kinderen dus ook steeds beter in ons leven. (Uiteraard begrijp ik dat er een hoop zal veranderen als ze er eenmaal zijn, maar minder dan pak em beet 5 jaar geleden)

Bij mij wordt de kinderwens ook steeds sterker en zeker nu we verhuisd zijn, beide een vast contract hebben en de wens dus ook realiseerbaar is praktisch gezien.
Gelukkig denkt mijn man er ook zo over, een paar jaar geleden zag hij het nog totaal niet zitten en nu heeft hij in gedachten al een babykamer ingericht.

De pil is inmiddels een maandje de deur uit, we zullen zien wat de toekomst ons brengt. Spannend vind ik het wel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem66

Bericht 17 Dec 2013 17:54

Re: Wanneer, kinderen?

Minx schreef:
ChiQ schreef:Ik vond haar reactie niet fel, ik vind het wel makkelijk gedacht. Maar, waarschijnlijk had ik het ook op die manier ervaren als Julian een rustiger en minder pittig kind was. Je kan zeggen wat je wil, maar als je kind bijna niet slaapt, veel huilt, continu frustratie heeft omdat dingen niet lukken, zich te snel ontwikkelt maar zijn lijfje werkt nog niet helemaal mee, of bijv zoals nu, kiezen die doorkomen en oorpijn, ik ben vannacht van 00:23 uur tot 05:00 in de weer geweest met Julian, ik heb om 03:00 badje staan maken in de hoop dat hij zou slapen, hij kronkelde op de grond van pijn, letterlijk.. Nou makkelijk kan je wezen maar makkelijk is het niet en ik ervaarde het vannacht als heel erg zwaar. Tel daarbij op dat ik van de ochtend 06:30 tot hij ging slapen om 22:00, 2x een kwartiertje rust had toen hij eventjes sliep, en je bent kapot! En, oh wat was ik makkelijk.. maar geloof mij, de liefde en geduld moet je op een gegeven moment uit je tenen halen. Dus vertel mij nog maar eens wat over hoe ik er in sta.


Ik vind dit juist er heel relaxt mee om gaan. Voor jou mss wel zwaar maar je kan het ook anders zien. Er zijn ook moeders die perse hun kind op de kamer willen laten want ja hij/zij moet slapen. Jij staat om 3 uur 's nachts een badje te maken om je kindje te laten ontspannen. Dat vind ik echt een briljant idee. Je moet er maar net opkomen met een enorm slaaptekort en een krijsend kind en dan ook nog eens een man die de volgende dag wel weer uitgerust op zijn werk moet zijn. Relaxt is volgens mij niet alleen zelf relaxt ogen maar op de goede momenten doen wat goed voor je kind is. Voor het ene kind kan dat zijn dat je een heel strak ritme aanhoud en voor een ander kind kan het voldoende zijn als hij/zij haar eten en slaapjes maar krijgt. En als je dan een kind hebt dat echt ritme nodig heeft is het juist relaxt als je je daar bij neer kan leggen. Voor de omgeving kan dit dan als krampachtig over komen, maar als je zelf dan steeds probeert om het te veranderen kan dat juist heel krampachtig over komen en jezelf meer stress opleveren.


Ik wil net zeggen, volgens mij pas jij je dan vrij makkelijk aan aan je kindje Chiq.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers