Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstkaart ja of nee?

<<

Anoniem72

Bericht 15 Dec 2013 20:37

Kerstkaart ja of nee?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Apr 2014 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 15 Dec 2013 20:42

Re: Kerstkaart ja of nee?

Nee ik zou dat dan niet doen, zit wel heel dicht op elkaar.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Dec 2013 20:44

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou niet en een condoleancekaart sturen en een kerstkaart. Ik zou denk ik een condoleancekaart sturen met daarin een verwijzing naar de feestdagen, mits ik een nette tekst kan bedenken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Dec 2013 21:17

Re: Kerstkaart ja of nee?

Als er iemand nu net overleden is dan zou ik alleen een condoleance kaart sturen, ik vind een kerstkaart dan niet echt gepast. Je stuurt ze nu toen ook die condoleancekaart of bezoekt evt de begrafenis oid omdat je hun kent/ze anders een kerstkaart stuurt.

Als het overlijden al bv paar maand terug was dan zou ik nu wel een kaart sturen, evt een neutrale kaart zonder een tekst als Prettige kerstdagen er op en dan er zelf iets op zetten van: dat 2013 voor hun geen gemakkelijk jaar is geweest en dat deze periode van feestdagen ook moeilijk zal zijn maar dat je ze toch een goed en gezond 2014 wilt wensen oid.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Dec 2013 21:23

Re: Kerstkaart ja of nee?

Vorig jaar bij het overlijden van het dochtertje van goede vrienden, begin december, hebben wij wel een kerstkaart gestuurd. Ik dacht dat het voor hun ook heel vervelend zijn dan maar geen kaarten te krijgen, maar heb er wel wat speciaals opgeschreven, een beetje zoals Rapa Nui het beschrijft.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem72

Bericht 15 Dec 2013 21:37

Re: Kerstkaart ja of nee?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Apr 2014 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Dec 2013 21:41

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik denk dat ik een blanco kerstkaart (of in de strekking van) zou sturen, met een tekst als 'ik denk aan je, sterkte'. Geen wensen voor een fijne periode. Ik zou er dus wel wat mee doen, maar met meer zorg dan de standaard kaarten.
L2014 & H2017
<<

Anoniem72

Bericht 15 Dec 2013 21:59

Re: Kerstkaart ja of nee?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Apr 2014 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Dec 2013 08:26

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou er vooral niet lang over gaan zitten nadenken. Ik denk niet dat die mensen kwaad zullen worden van een kerstkaart.

Als je ze normaal gesproken een kerstkaart zou sturen zou ik dat nu ook doen en als je niet weet wat er dan op moet kun je dát schrijven: moeilijk om iets passends op te schrijven, weet dat ik aan je/jullie denk deze dagen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem123

Bericht 16 Dec 2013 13:11

Re: Kerstkaart ja of nee?

Nee ik zou geen kerstkaart sturen. Als ik zo naar mezelf kijk zou ik zo vlak na een overlijden echt een beetje giftig worden als ik zo'n kaart zou krijgen. Alsof die kerst leuk gaat worden. Ik zou ze eerst een kaart sturen ergens in Januari, dat je nog steeds aan ze denkt.
<<

Patsy

Bericht 16 Dec 2013 13:23

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou een blanco kaart sturen en daarin zelf iets schrijven, dat je ze veel sterkte wenst deze dagen, of iets in die strekking.

Niet helemaal hetzelfde, maar toen mijn moeder vorig jaar om deze tijd heel erg ziek was, en we wisten dat ze in de periode van kerst en oud en nieuw of iets daarna zou overlijden, hebben mijn ouders heel veel standaard kerstkaarten gekregen. Kaarten met "prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Dit was voor ons erg confronterend en pijnlijk. Je weet wel gelijk wie er echt met je meeleven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Dec 2013 16:03

Re: Kerstkaart ja of nee?

SarahKey schreef:Nee ik zou geen kerstkaart sturen. Als ik zo naar mezelf kijk zou ik zo vlak na een overlijden echt een beetje giftig worden als ik zo'n kaart zou krijgen. Alsof die kerst leuk gaat worden. Ik zou ze eerst een kaart sturen ergens in Januari, dat je nog steeds aan ze denkt.

Echt? Giftig? Omdat iemand aan je denkt? Wauw.
Een kerstgroet betekent toch niet hetzelfde als 'lekker feesten en lol hebben!!' ?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Dec 2013 16:06

Re: Kerstkaart ja of nee?

Katrien schreef:Ik zou een blanco kaart sturen en daarin zelf iets schrijven, dat je ze veel sterkte wenst deze dagen, of iets in die strekking.

Niet helemaal hetzelfde, maar toen mijn moeder vorig jaar om deze tijd heel erg ziek was, en we wisten dat ze in de periode van kerst en oud en nieuw of iets daarna zou overlijden, hebben mijn ouders heel veel standaard kerstkaarten gekregen. Kaarten met "prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Dit was voor ons erg confronterend en pijnlijk. Je weet wel gelijk wie er echt met je meeleven.

Dat kan ik me goed voorstellen inderdaad :(

Ik denk nu trouwens dat SarahKey dát bedoelt hierboven, en dan snap ik het weer. Ik ging zelf uit van een blanco kaart, zonder zoiets vrolijks er op.
#teammaple🍁
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Dec 2013 16:28

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou zeker wel een kaart sturen. Persoonlijk zou ik er verdrietig van worden als mensen ineens massaal geen kerstkaart gaan sturen. Bij mijn tante is het inmiddels alweer ruim een jaar geleden dat haar man is overleden (niet in de kerstperiode overleden), maar nog steeds zet ik bij haar even een extra persoonlijke tekst.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Dec 2013 16:37

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik kom in een facebookgroep voor jonge weduwes en daar zijn een aantal dames écht woest omdat ze een kerstkaart hebben gekregen. Vooral omdat die onpersoonlijk was, dus niet met een tekst toegespitst op die persoon.
Een heleboel dames waren het met elkaar eens dat ze dan liever nog niets zouden krijgen en anders het liefst een kaart waarin geen fijne feestdagen werden gewenst maar dat mensen duidelijk rekening houden met het feit dat de feestdagen helemaal niet zo feestelijk zijn als je weduwe bent.
Ik vind het allemaal nogal ver gezocht en ook een beetje alsof de hele wereld maar rekening met je moet houden maar kan me de gevoelens ook wel voorstellen. Ik vind het zelf denk ik (want heb nog geen kaarten gehad) wel fijner om een iets persoonlijkere kaart te krijgen, maar ik heb er geen moeite mee als mensen mij fijne feestdage wensen.

In dit geval zou ik wél een kerstkaart sturen, maar eentje zonder voorgedrukt 'prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar' er op en dan zelf er iets op zetten.
Al is het maar: "wij denken aan je dit jaar met de feestdagen"
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 17 Dec 2013 06:26

Re: Kerstkaart ja of nee?

mijn vader is vorige maand overleden net voor sint maarten.. met sint maarten liepen de kindjes bij ons het huis voorbij terwijl ze normaal gesproken altijd komen.. mijn moeder had zelfs snoepjes in huis gehaald.. en die vond het juist heel jammer dat ze niet waren geweest (achteraf dachten de ouders van de kindjes dat het niet gepast zou wezen) .. Dus ik zeg stuur deze mensen gewoon een kaartje met een persoonlijke tekst erin! dit zullen ze vast waarderen!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 17 Dec 2013 09:46

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou een neutrale kaart sturen met een mooie plaat en daarin een mooie tekst of wens schrijven waarin ik verwijs naar zowel de gebeurtenis als de feestdagen.
En met feestdagen bedoel ik dan kerst en oud en nieuw. En dan niet over 'prettige kerstdagen' maar dat ik hoop dat ze ondanks al het verdriet toch prettige dagen met elkaar zullen doormaken o.i.d.

Ik ken overigens niemand die daar giftig om zou worden. Als ze daar wel giftig om zouden worden en mijn goede bedoelingen niet kunnen waarderen, dan is dat jammer. Dan zijn we geen goede vrienden, denk ik zo. De mensen die mij kennen weten dat ik zoiets nooit never kwetsend zou bedoelen.
Ik vind je reactie best heftig, SarahKey.
<<

Anoniem72

Bericht 17 Dec 2013 21:50

Re: Kerstkaart ja of nee?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Apr 2014 21:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Dec 2013 22:45

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou wel een kaart sturen en daar iets persoonlijks in schrijven dat je aan ze denkt in deze moeilijke tijd.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem17

Bericht 18 Dec 2013 09:02

Re: Kerstkaart ja of nee?

Niet helemaal hetzelfde, maar toen mijn zwager laatst overleed was zijn vrouw twee dagen na zijn begrafenis jarig. Ik heb toen een berichtje gestuurd met daarin dat ik aan haar denk, dat het wel een hele moeilijke dag moet zijn zo en dat ik hoop dat ze het samen met haar lieve kindjes toch een beetje gezellig weet te maken ondanks alles. Ik zag toen op facebook ook een berichtje voorbij komen van een oud klasgenootje van mij die haar ook kent:
Heeeeee meissiee!! Van HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag. Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt! Geniet ervan!
Dat schoot mij ook echt even in het verkeerde keelgat, ik bedoel, kom op zeg.. Hoe onnadenkend kun je zijn!

Ik zou dus wel een kerstkaart sturen, maar met een persoonlijke tekst. En dan ook geen standaart kerstkaart met voorgedrukte tekst, maar iets blanco's.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 18 Dec 2013 09:38

Re: Kerstkaart ja of nee?

Ik zou wel een kerstkaat sturen, maar wat al eerder genoemd is, wel met een persoonlijke tekst.

Op dit moment zit ik ook een beetje in zo'n situatie. Het is de vraag of mijn opa de kerst haalt of niet. Normaal stuur ik altijd een kaart naar hem, maa nu zal dat wel heel raar zijn, alhoewel geen kaart sturen en hij overleeft se kerst wel ook weer raar zal zijn misschien.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Dec 2013 09:42

Re: Kerstkaart ja of nee?

Jezzie schreef:Ik zou wel een kaart sturen en daar iets persoonlijks in schrijven dat je aan ze denkt in deze moeilijke tijd.

Inderdaad zoiets.

Ik verwacht trouwens wel dat mijn moeder gewoon kerstkaarten krijgt. Tuurlijk zal deze kerst moeilijk worden, maar ook gewoon leuk en gezellig, net als anders. Nou is het voor ons natuurlijk niet pas enkele weken geleden, maar toch.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers