Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekregen?

<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 29 Dec 2013 16:04

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik heb er ook nog 1 bij. Met de vriendinnen doen we altijd surprise en dan moeten we voor 15 euro iets kopen. Ik had dit jaar 4 dingen op mijn lijstje. Die allemaal gekregen, ik blij, precies wat ik wilde. Tot ik gisteren in het dorp kwam en iets anders zocht, zag ik de helft van mijn cadeaus staan bij Action (geen probleem i love Action). Maar toen ik het bedrag bij elkaar optelde was het in totaal 8,50. Dat vond ik wel tegenvallen, had het dan bij de Hema gekocht of nog gevraagd dat ik er iets bij moest verzinnen.
Vorig jaar had ik namelijk iets voor 14 euro in totaal en heb nog lang gezocht naar een leuk dingetje voor 1 euro voor erbij.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Dec 2013 16:14

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Je zegt de helft. Misschien waren die andere 2 dingen wat duurder? Eigenlijk vind ik het een beetje sneu om uit te rekenen hoeveel je cadeautjes waren..
<<

Anoniem22

Bericht 29 Dec 2013 16:15

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Jeetje Fayebella, je hebt toch gekregen wat je wilde. Wat maakt het bedrag dan uit? Ik vind het een beetje een verwende reactie.
<<

Anoniem 49

Bericht 29 Dec 2013 16:17

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Willem schreef:Jeetje Fayebella, je hebt toch gekregen wat je wilde. Wat maakt het bedrag dan uit? Ik vind het een beetje een verwende reactie.

Inderdaad..
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 29 Dec 2013 16:27

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Dat mogen jullie vinden, maar de andere dingen kwamen van de Hema, dus ja ik heb dat uitgeteld. Omdat ik toevallig tegen die dingen aan liep bij Action en zag wat het koste. Ik was op zoek naar iets anders, niet dat ik ging narekenen wat ze gekocht had. Dat heb ik gedaan omdat, omdat ik er dus tegen aan liep.
Het is vooral dat het me van diegene tegenviel, ik had het niet verwacht. En ja ik ben nog steeds blij met mijn cadeaus. Maar als je afspreek met 9 personen dat je een cadeau doet voor 15 euro, dan ga ik er vanuit dat iedereen dat ook doet.
<<

Nyx

Bericht 29 Dec 2013 16:32

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik snap het eigenlijk wel dat ze daarvan baalt, of is dat echt verwend?

Vriendin en ik zouden voor 20 euro cadeautjes voor elkaar kopen. Ik kwam op een paar cent na precies op 20 euro uit. Als ik kijk naar wat ik heb gekregen, dan heeft ze ongeveer zeven euro aan mij uitgegeven. Ik denk dat ik wel voor 20 euro aan cadeautjes heb gekregen, maar het meeste komt uit haar eigen kledingkast. Dingen die ze niet paste etc.

Maar ik klaag niet, want ze gaf me ook een winterjas. En ook al heeft ze die jas niet voor mij gekocht, ze geeft hem me wel. En hij was 100 euro.
<<

Anoniem22

Bericht 29 Dec 2013 16:34

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Gaat het jullie dan echt om de waarde of om krijgen wat je vroeg? Ik snap het punt niet zo waarom het per se dat bedrag moet zijn en dat dat zelfs het krijgen van wat je vroeg kan overschaduwen. Als ik een leuke avond heb gehad en ik krijg ook nog wat er op mijn lijstje stond dan maakt het me echt niet uit welk bedrag er is uitgegeven.
<<

Nyx

Bericht 29 Dec 2013 16:38

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Willem schreef:Gaat het jullie dan echt om de waarde of om krijgen wat je vroeg? Ik snap het punt niet zo waarom het per se dat bedrag moet zijn en dat dat zelfs het krijgen van wat je vroeg kan overschaduwen. Als ik een leuke avond heb gehad en ik krijg ook nog wat er op mijn lijstje stond dan maakt het me echt niet uit welk bedrag er is uitgegeven.


Het enige wat ik wilde was een kapstok van de Action en die heb ik ook gekregen. Dus wat ze voor de rest heeft gekocht/uit haar kast heeft geplukt moet me eigenlijk helemaal niets uitmaken.

In mijn geval gaat het er puur om dat ik (met pijn en moeite) 20 euro van mijn eigen weekgeld heb uitgegeven om haar precies te kopen wat ze wilde en dat ik dingen terugkrijg die ik niet kan gebruiken en die ook de waarde niet heeft van die 20 euro. Kan niet eens goed benoemen wat het gevoel is wat ik kreeg, maar ik vond het niet heel erg leuk. En ik mag echt niet klagen met haar. Maar het voelt niet lekker, zeg maar.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 29 Dec 2013 16:40

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik ben nog steeds blij met mijn cadeaus. Ik vind het eerder een principe kwestie en ik had het van haar gewoon niet verwacht. Misschien is dat nog wel het meest teleurstellende. Maar ik zoek ook altijd tot ik iets heb gevonden voor het hele bedrag. Als iemand te "weinig" op haar lijstje heeft staan, dan vraag ik ook altijd of diegene nog meer weet, weet diegene niks heb ik ook nog wel eens cadeaubon erbij gedaan om toch aan het bedrag te komen.
Verkeerde verwachting denk ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Dec 2013 16:40

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Nou ja, ik vind dat als je afspreekt om voor 15 euro cadeaus te kopen, dat je dan dus voor 15 euro cadeaus koopt. Als je het cadeau dan voor minder kunt kopen dan is dat in mijn ogen een voordeeltje voor degene die het cadeau krijgt, je hebt immers afgesproken dat je 15 euro uitgeeft, dus dan krijgt diegene nog wat meer. Het cadeau op zich is niet teleurstellend, maar ik vind het niet erg netjes van die vriendin om het resterende bedrag in eigen zak te steken, ik vind dat niet zoals het hoort.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 29 Dec 2013 17:04

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Maar misschien heeft ze jouw cadeaus niet bij de Action gekocht? Dat je het daar hebt gezien, betekend nog niet dat ze het daar heeft gehaald?
Dat ze bijvoorbeeld Dove douchespul hebben bij de Action voor 2 euro zegt niks, want misschien heeft iemand wel Dove douchespul bij de Etos gehaald voor 4 euro.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 29 Dec 2013 17:21

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

@ Jorja, ze heeft het wel daar gehaald, dat zag ik aan de verpakkingen die er omheen zaten.
Het klopt wel wat je zegt, sommige dingen zijn idd duurder bij andere zaken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 29 Dec 2013 18:36

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik ben het wel eens met Susan, als je voor 15 euro afspreekt is het ook netjes om je daar aan te houden, wel vind ik het kinderachtig om het na te rekenen. Als het vriendinnen van je zijn vind ik dat je zo ook vertrouwen moet geven, zolang je het niet checkt bij de persoon zelf vind ik dat je er niet zo maar van uit kan gaan dat ze minder besteed heeft aan het cadeau.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem273

Bericht 29 Dec 2013 18:40

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Fayebella schreef: Maar toen ik het bedrag bij elkaar optelde was het in totaal 8,50. Dat vond ik wel tegenvallen, had het dan bij de Hema gekocht of nog gevraagd dat ik er iets bij moest verzinnen.


Dus dan had ze het voor meer geld bij de Hema moeten kopen zodat ze aan die €15 kwam, maar dan had je exact hetzelfde aan spullen gekregen? Ik snap deze opmerking niet echt geloof ik. Verder was het idd netjes geweest als ze nog wat erbij had gekocht, had ik wel gedaan. Dan had ik niet gevraagd of je nog meer wensen had maar gewoon zelf iets erbij bedacht.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 29 Dec 2013 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 18:52

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik zou het ook niet leuk vinden hoor. 15 euro is 15 euro en als het nou een euro scheelde oke maar het is wel een groter bedrag. Zij zelf heeft als het goed is ook voor 15 euro gekregen. Had er dan nog wat chocolade of iets voor onder de douche erbij gedaan ofzo.

Zelf zou het trouwens niet in me opkomen op het na te rekenen trouwens maar als je er toevallig tegenaan loopt dan is de verleiding natuurlijk wel groot.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2013 19:23

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik snap het wel hoor.
Je spreekt een bedrag af, en dan vind ik het niet echt eerlijk als jij wel cadeautjes krijgt voor 15 euro, maar zelf maar voor de helft koopt...
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2013 20:30

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik snap het ook wel. Als ik dat zou ontdekken zou ik ook enige teleurstelling voelen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Dec 2013 21:10

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Meestal ben ik wel blij met cadeaus, ondanks dat ik niet alles mooi vind. Sowieso als ik weet dat iemand haar best heeft gedaan om het uit te zoeken. Dingen die ik kreeg maar die niet zo mooi waren:

- toen we gingen samenwonen kregen we een groot glazen bord met onze namen erin gegrafeerd. Heel lief van de geefster, heel origineel en toepasselijk voor de situatie maar het is niet mijn smaak. Ik heb het echter wel neergezet, op een kastje in de slaapkamer, omdat ik het wel lief van mijn vriendin vond.

- een keer douchegel van het goedkoopste supermarktmerk (doppeldouche) van de toenmalige vriendin van mijn vader. Maar ach, gewoon gebruikt en het was lief dat ze iets voor me kocht. En ik wist ook dat ze niet zoveel te besteden had dus daarom waardeer ik het al dat ze toch iets meenam. Dus in die zin niet teleurstellend

- een keukensetje (een houdertje voor een sponsje, een bekertje voor spatels etc.., en nog een paar dingen) allemaal met een 3d-decor van een soort cartoon-kok. Echt zo lelijk, ik heb het in de container gegooid. Ik kreeg het van mensen die emotioneel niet veel voor me betekenen dus dan vind ik het een stuk makkelijker om weg te gooien.

oja, en dit bedenk ik me nu. Ik hield een keer een verjaardagsfeest en er kwamen ook een paar vrienden van mijn vriend. Ze hadden een grote doos mee met daarin een 'cadeau'. Ik voelde wat bewegen dus ik dacht nog dat het een schattig konijntje zou zijn, of een poesje ofzo. Zat er een grote bruine kip in, die ze gewoon ergens hadden meegenomen. Ik schrok enorm en gilde, dus ze hebben hem meteen maar weer teruggebracht. Het was natuurlijk als grapje bedoeld maar een beetje teleurstellend was het wel.


Oh, en wat betreft het afspreken van een bedrag: ik zou zelf niet teleurgesteld zijn als ik had gekregen wat ik wilde, maar ik weet dat familieleden er wel op letten dat ze exact op het bedrag komen dus daarom vul ik het ook altijd aan tot het afgesproken bedrag. Meestal bedenk ik zelf nog een cadeautje, of ik geef er geld of een bon bij
<<

Anoniem287

Bericht 29 Dec 2013 22:44

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

M-Train schreef:Ik heb er weer een bij: kreeg van m'n schoonmoeder (who else) een kookboek voor koude taarten uit de koelkast. Want dan kon ik niks aan laten branden. Ok? Wist niet dat ik ook al zo'n ramp in de keuken was. Heb ze die avond voorzien van een heerlijk driegangen kerstdiner. Dus dat is een leuke kado zo vooraf met zo'n opmerking erbij. Ter info: mevrouw herself kookt alleen uit blikjes en pakjes en als we komen eten krijgen we meestal tosti Hawaï die dan de hemel in moet worden geprezen.


Ze is eigenlijk gewoon stikjaloers op jouw kookkunsten!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 29 Dec 2013 23:19

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik kan echt helemaal niks bedenken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem78

Bericht 30 Dec 2013 12:51

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Afgelopen kerst nog...we deden lootjes en ik had een verjaardagskalender gevraagd. Mijn broertje had mij en heeft een heel gekke verjaardagskalender gegeven van een of andere vage kunstenaar van dokkum ofzo. Hele lelijke plaatjes en echt ouderwets. Hij vond het erg grappig maar ik baalde wel want ik ga hem echt niet ophangen.....
Ik heb ervan geleerd dat ik de volgende keer maar moet opschrijven wat voor een verjaardagskalender ik wil, haha!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:10

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Ik bedacht me nog iets stoms. Ik kreeg een boekenbon van iemand, nu lees ik veel dus ik was er blij mee. Keek ik op diegene haar facebook, had ze twee weken ervoor gepost dat ze een boekenbon van haar werk had gekregen en wat voor stom cadeau dat was. Er had iemand gereageerd met "geef hem gewoon als cadeau aan iemand die je niet mag". :nopompom:
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2014 16:12

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Carool schreef:Ik bedacht me nog iets stoms. Ik kreeg een boekenbon van iemand, nu lees ik veel dus ik was er blij mee. Keek ik op diegene haar facebook, had ze twee weken ervoor gepost dat ze een boekenbon van haar werk had gekregen en wat voor stom cadeau dat was. Er had iemand gereageerd met "geef hem gewoon als cadeau aan iemand die je niet mag". :nopompom:


:lol:
<<

Anoniem12

Bericht 06 Jan 2014 16:14

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Carool schreef:Ik bedacht me nog iets stoms. Ik kreeg een boekenbon van iemand, nu lees ik veel dus ik was er blij mee. Keek ik op diegene haar facebook, had ze twee weken ervoor gepost dat ze een boekenbon van haar werk had gekregen en wat voor stom cadeau dat was. Er had iemand gereageerd met "geef hem gewoon als cadeau aan iemand die je niet mag". :nopompom:

Ik zou eronder zetten. Bedankt voor de cadeaubon.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jan 2014 16:27

Re: Het meest teleurstellende cadeau dat jij ooit hebt gekre

Dat is inderdaad wel erg, Carool! Het wil natuurlijk niet per se zeggen dat ze dat advies exact heeft opgevolgd, misschien heeft ze gewoon gedacht: Carool leest graag, dus dat is een geschikte persoon om die bon aan te geven. Maar het komt wel wat zakkig over zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers