Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd: Antibiotica

<<

ChiQ

Bericht 13 Dec 2013 13:28

Advies gevraagd: Antibiotica

He mensen,

Ik was dinsdag met Julian naar de huisarts, ik vermoedde al oortjes nadat hij onwijs verkouden was geweest. De huisarts keek en omdat hij niet hele hoge koorts had, schreef ze alleen neusspray voor. Maar gisteren heeft Julian zijn DKTP gehad, en hierna zo'n hoge koorts. Tikte de 40 aan. Ik vond dat echt te hoog na zo'n prik. Dus vanmorgen opnieuw naar de huisarts, hij vond ze behoorlijk ontstoken en hebben we antibiotica gekregen. Is een siroop, hij moet 3,5ml per keer krijgen met een spuitje maar hij perst alles er gewoon net zo hard weer uit. Weet even niet wat ik het best kan doen. Iemand advies? En heeft iemand ervaring hoe snel dit ging werken?
<<

Anoniem87

Bericht 13 Dec 2013 13:33

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Wat heeft hij gekregen, amoxicilline?
<<

Anoniem73

Bericht 13 Dec 2013 13:42

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Mag je het niet ergens doorheen mengen?
<<

ChiQ

Bericht 13 Dec 2013 13:42

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Elin schreef:Wat heeft hij gekregen, amoxicilline?


Ja.

Pff ik maak me zo'n zorgen, hij is zo ziek, zijn oogjes glijden helemaal weg en hij kreeg hele grote warme vlekken op zijn gezicht.
<<

Anoniem73

Bericht 13 Dec 2013 13:46

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Mijn dochter heeft het ook een tijdje moeten slikken ivm longontsteking. De enige optie was even in de houdgreep en snel naar binnen spuiten.
<<

ChiQ

Bericht 13 Dec 2013 13:48

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Hij is net in slaap gevallen in bed, hij ademt ook mega snel. Pff. Ik maak me zo echt heel erg zorgen.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 13 Dec 2013 13:51

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Een medicijnspeen of medicijnflesje gebruiken? Al is het misschien zonde om aan te schaffen voor een ab.mijn dochter krijgt dagelijks medicijnen. Met spuitje was iedere keer een gevecht, maar met het flesje gaat het super.
<<

Anoniem87

Bericht 13 Dec 2013 14:00

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Je kunt het aantal ml wat je moet geven mengen met wat extra water en limonade, hopelijk lukt het dan!

Maar als je je zoveel zorgen maakt, meet z'n temperatuur anders nog even en als je het niet vertrouwt bel je toch nog even de huisarts zo? Daar zijn ze voor hoor :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Dec 2013 14:03

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Anders even de huisarts of apotheek bellen voor tips voor toediening! Wat rot dat hij zo ziek is! Als je het echt niet vertrouwd gewoon weer de huisarts bellen trouwens hoor!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Dec 2013 14:06

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Als je het niet naar binnen krijgt en je zorgen maakt zou ik direct weer contact opnemen met de HA! Beter nu dan in het weekend.

Beterschap voor je kleine mannetje.
<<

Anoniem187

Bericht 13 Dec 2013 14:07

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Elin schreef:Je kunt het aantal ml wat je moet geven mengen met wat extra water en limonade, hopelijk lukt het dan!

Maar als je je zoveel zorgen maakt, meet z'n temperatuur anders nog even en als je het niet vertrouwt bel je toch nog even de huisarts zo? Daar zijn ze voor hoor :)


Dit mag je nooit zomaar doen toch? In verband met de werking van de AB, die kan dat minder worden omdat het verdund is. Tenminste, dat heb ik zo begrepen.
<<

Anoniem87

Bericht 13 Dec 2013 14:10

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Serendipity schreef:
Elin schreef:Je kunt het aantal ml wat je moet geven mengen met wat extra water en limonade, hopelijk lukt het dan!

Maar als je je zoveel zorgen maakt, meet z'n temperatuur anders nog even en als je het niet vertrouwt bel je toch nog even de huisarts zo? Daar zijn ze voor hoor :)


Dit mag je nooit zomaar doen toch? In verband met de werking van de AB, die kan dat minder worden omdat het verdund is. Tenminste, dat heb ik zo begrepen.


Onzin, de suspensie zelf wordt ook aangemaakt met water door de apotheek. Het aantal mg blijft toch hetzelfde.

(Oja, en voordat ik iemand over me heen krijg dat je geen medische adviezen moet geven, ik werk in een apotheek en ChiQ weet dat ook. Heb zelfs jaren bij haar huidige apotheek gewerkt :))
<<

Anoniem97

Bericht 13 Dec 2013 14:12

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Ik mocht het ook gewoon mengen, dus ik zou dat proberen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Dec 2013 14:37

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Heb je al geprobeerd het tegen zijn wang aan te spuiten? Dat werkt hier altijd.
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 13 Dec 2013 14:40

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Elin schreef:
Serendipity schreef:
Elin schreef:Je kunt het aantal ml wat je moet geven mengen met wat extra water en limonade, hopelijk lukt het dan!

Maar als je je zoveel zorgen maakt, meet z'n temperatuur anders nog even en als je het niet vertrouwt bel je toch nog even de huisarts zo? Daar zijn ze voor hoor :)


Dit mag je nooit zomaar doen toch? In verband met de werking van de AB, die kan dat minder worden omdat het verdund is. Tenminste, dat heb ik zo begrepen.


Onzin, de suspensie zelf wordt ook aangemaakt met water door de apotheek. Het aantal mg blijft toch hetzelfde.

(Oja, en voordat ik iemand over me heen krijg dat je geen medische adviezen moet geven, ik werk in een apotheek en ChiQ weet dat ook. Heb zelfs jaren bij haar huidige apotheek gewerkt :))


Sorry, ik bedoelde het alleen maar goed. Tegen mij is echt gezegd toen ik AB voor mijn buurmeisje ging ophalen, dat het NIET aangelengd mocht worden. Dat zou met geen 1 AB mogen ivm de werking.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Dec 2013 14:49

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Wat raar Seren, tabletjes bestaan er zelfs in oplostabletten. Zou wel heel raar zijn als die dan niet opgelost mogen worden!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 13 Dec 2013 15:15

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

ChiQ schreef:Hij is net in slaap gevallen in bed, hij ademt ook mega snel. Pff. Ik maak me zo echt heel erg zorgen.


Ja het is onwijs eng he? Wij hebben afgelopen weekend met J. bij de weekendhulp gezeten omdat hij ook mega hoge koorts had en onwijs snel ademde en hij viel steeds weg...

Hier een behoorlijke infectie en zelfde kuur gekregen. De kuur gaat er hier makkelijk in, bij de oudste is dit altijd een drama geweest en je mag het mengen, bijvoorbeeld met diksap, yoghurt enzo.

Maar ik snap je zorgen! Ik was ook zooo bang van het weekend, maar de arts zei tegen mij koorts gaat bij die kleintjes heel snel omdat ze maar een klein lijfje hebben, het is ontzettend vermoeiend voor ze waardoor ze weg kunnen zakken. En dat snelle ademhalen komt dus ook door die koorts...

Ik zei van de week tegen man, pff je wordt wel heel snel oud door kinderen al die zorgen..
Met mijn oudste had ik dit ieder geval nog nooit gehad..
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem193

Bericht 13 Dec 2013 16:10

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Met zo'n spuitje achter in zijn wang spuiten, niet op de tong. Dan krijgt hij het echt niet terug geperst naar buiten.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 13 Dec 2013 17:12

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Inderdaad mengen met iets, misschien in twee delen op een lepel met het toetje wat hij het allerlekkerste vindt? Als je je echt zorgen maakt, laat je geruststellen door nog even te bellen met de huisarts. Eigenlijk vind ik hierbij altijd dat je moederinstinct je laat weten wat je moet doen, zorgen moet je doen en niet maken... Sterkte!
<<

Anoniem18

Bericht 13 Dec 2013 17:14

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Kan het niet zijn dat hij allergisch is voor de amoxilline?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Dec 2013 17:28

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Hoe gaat het nu met hem?
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Dec 2013 17:30

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Wat heftig zeg! Heb niet veel toe te voegen. Mijn moeder deed het bij mij vroeger door de appelmoes of yoghurt. En ik zou bij zorgen weer bellen. Zo wil je niet het weekend in ook. Beterschap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Dec 2013 23:15

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Ben ook wel benieuwd hoe het met hem gaat?

Ik ben ook allergisch voor die antibiotica en flemonxine (of hoe je het ook schrijft)
Als kind zijnde kreeg ik heel erg vlekken ervan.
December 2009
juli 2012
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Dec 2013 23:17

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat. Hopelijk ligt hij lekker te slapen!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem166

Bericht 14 Dec 2013 15:34

Re: Advies gevraagd: Antibiotica

Hoe gaat het met J. nu? Heeft hij een goede nacht kunnen maken?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi