Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten...

<<

Anoniem144

Bericht 12 Dec 2013 21:19

Avondeten...

D. eet al zo'n 5 maanden (bijna) geen avondeten. Ze wil ook echt niet proeven, eet alleen een paar stukjes vlees en een toetje. Ik was er altijd heel nuchter in, maar maak me er nu wel wat zorgen over. Wij besteden er tijdens het eten niet te veel aandacht aan en doen er dus niet gestrest over tegenover haar.
Het kromme en frustrerende is, dat ze bij anderen vaak wel wat eet.
Ze zit qua gewicht echt nog boven het gemiddelde, dus dat is het punt niet. Ik maak me eerder zorgen over vitamines e.d. We geven haar nu wel iedere avond multivitamine kauwtabletten.

Wat kunnen we hier nog mee? Iemand tips?
<<

Anoniem25

Bericht 12 Dec 2013 21:25

Re: Avondeten...

Luuk eet ook al een tijdje bijna niets. Heel soms proeft hij per ongeluk wat, maar meestal eet hij alleen zijn vlees. Mijn nichtje heeft bijna een jaar amper gegeten, en nu gaat ze ineens weer dingen proeven. Dus ik hou maar voor ogen dat het vanzelf weer beter kan gaan...

Ik probeer regelmatig dingen als quiche te maken (met flink paprika's, prei en champignons erin) en groentepannekoeken. Dit geef ik hem dan ook wel eens als lunch en eet hij prima. Verder is het heel moeilijk om me niet druk te maken (ook omdat hij nog steeds maar net 11 kilo weegt), maar ik weet dat het niet helpt om hem te pushen. Dus probeer ik zen te zijn, hem zijn vitaminepilletjes te geven, en denken 'het is een fase' ;)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Dec 2013 21:44

Re: Avondeten...

Lastig he, hier zijn het gelukkig fase's van weken, dan weer 2 weken goed eten week weer niet zo gaat het vaak hier.


Wat eet ze wel? Kan je daar wat mee varieren.
Hier eten ze bijv wel omelet dus als ze wat weken slecht eten maak ik dat wat vaker, zo probeer ik het te compeseren.
Ze eten heel goed fruit dus ik geef ze geen extra vitamines. Hoe eet D fruit? Kan je daar nog wat mee varieren?
:heart: :heart: 2011
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Dec 2013 21:46

Re: Avondeten...

Hier ook al 4 maanden hetzelfde probleem. Ik wissel het af door hem af en toe pannekoeken of patat te geven, we eten dat dan zelf ook. Soms een boterham, als wij soep eten. En voor de rest gewoon de normale maaltijd voor blijven zetten, maar eten weigert hij. Hij raakt het in sommige gevallen niet eens aan.
Als hij het echt bont maakt, komt er ook geen toetje.

Volgens mij duurt het nog wel even, dus probeer hem wel gewoon zijn brood en fruit te eten (ook al wordt dat fruit ook al steeds minder, behalve mandarijntjes).
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem166

Bericht 12 Dec 2013 21:47

Re: Avondeten...

Het heeft hier een jaar geduurd, en dan at ze ook overdag amper. Sinds kort eet ze beter, maar een hele dikke eter is ze niet. Het is soms best lastig, maar je er zorgen over maken zou ik niet doen. Mijn ervaring is inmiddels dat het vanzelf wel weer goed komt.
<<

Anoniem144

Bericht 12 Dec 2013 22:14

Re: Avondeten...

Fijn om te lezen dat het waarschijnlijk wel goed komt.

Studiebol, Ze lust van fruit alleen Appel en Peer. Ze moet ineens niets meer hebben van banaan, mango, kaki etc.
Ze eet brood wel erg goed. Ook vind ze een paar steeltjes friet wel lekker. Zelfgemaakte pizza eet ze ook wel, maar plukt ze vaak de groente van af :laughcry: verder eigenlijk niets aan pasta's, rijst of aardappel en groentes
Fijn dat jouw meiden met fases wel eten. Anders sta jij helemaal voor jan * te koken

Fearie, toetje geef ik juist wel, zodat ze wel iets binnen krijgt.

Aimee, Ik geloof wel dat je je dan wat drukker maakt, als hij pas 11 kilo is. D. is zo'n 14,5 kilo, dus dat is het probleem niet :razz:
Ik heb laatst pannenkoeken( met fruit) staan te bakken voor de lunch , at ze 1 hapje van :(
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Dec 2013 22:22

Re: Avondeten...

Wij ook wel. Maar in sommige gevallen schuift hij zijn bord direct aan de kant en zegt dan toetaah !
Ergens zie ik dat als belonen en ik wil dus voorkomen dat hij alleen aan tafel gaat voor zijn toetje. Ik geef dan liever voordat hij naar bed gaat iets meer melk, dat gaat ook goed.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Dec 2013 23:56

Re: Avondeten...

Haha star nou idd als ze niet eten dan kook ik behoorlijk voor jan l*l. Dan zit ik ook vaak " Ooh wat lekker. Nou mama die heeft wel lekker eten" en ondertussen denk ik lekker kansloos dat ik heb gekookt :-)

Balen dat ze momenteel fruit ook minder eet. Ik heb werkelijk waar geen ideeën. Ik denk wel dat kinderen zich niet makkelijk voor de gek laten houden als wij onze truukjes proberen. Hebben ze dat zo door.
Wel fijn dat ze brood eten dan weet je dat ze wel iets binnen krijgt.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem57

Bericht 13 Dec 2013 00:25

Re: Avondeten...

Hier eet ze ook niet zo bijster veel, brood niet, fruit niet en avondeten niet.
Ze krijgt kauwvitamines, en gewoon elke keer alles voorgeschoteld en voor de rest zien we het wel.
<<

Anoniem144

Bericht 13 Dec 2013 00:26

Re: Avondeten...

Meer als toch voorschotelen en afwachten gaat het hier ook niet worden.
<<

Anoniem57

Bericht 13 Dec 2013 01:10

Re: Avondeten...

Nee, precies. Ik eet zelf ook nauwelijks fruit en groente, en ben toch ook groot en sterk geworden. Het is af en toe wel zuur dat je voor de kat z'n k*t hebt staan te koken, maar ja.. Toetje laat ze hier trouwens ook vaak staan, het is net alsof ze de spanningsboog er nog niet voor heeft, na 5/10 minuten schuift ze haar bord weg, stoel naar achteren en zegt ze 'mama, klaar, spele?'.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria