Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

<<

Anoniem15

Bericht 11 Dec 2013 21:48

Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Op wat voor manier pakken jullie cadeautjes uit met sinterklaas of kerst?
Door middel van een spel of na elkaar? Dobbel spel of iets anders?
Met een groep of met zijn tweeën?
Alles gewoon snel achter elkaar?

Ik ben nieuwsgierig. mijn man en ik gaan cadeautjes voor elkaar kopen en ik zoek een leuke manier om dit te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2013 21:50

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Gewoon om de beurt. Ik vind dat dobbelspel echt heel stom (maar daar schijn ik een uitzondering in te zijn).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2013 21:51

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Dat dobbelspel is trouwens meer een spel op zich, niet een manier om cadeautjes te geven die je echt speciaal voor een bepaalde persoon hebt gekocht. Ik heb het wel een paar keer gedaan, maar dan waren het dus heel onpersoonlijke cadeaus en soms ook een beetje onzincadeaus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 11 Dec 2013 21:59

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Toen ik de topictitel las dacht ik dat je bedoelde of je het papier van de cadeautjes afscheurde of echt de plakbandjes losmaakte!

Nu on-topic, wij pakken altijd de cadeautjes uit na elkaar. Wat ik wel jammer vind is dat het eigenlijk wel snel voorbij is op die manier. Dus ik lees even mee!
<<

Anoniem15

Bericht 11 Dec 2013 22:34

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Ik vind het dan ook zo snel voorbij en zo jammer!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Dec 2013 22:57

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Mijn ouders hadden het slim aangepakt dit jaar. De kleinkinderen mochten de cadeautjes uitdelen. Doordat ze nog niet kunnen lezen hadden alle cadeautje een kleuren code. Bij de code hoorde een naam, dat hadden ze zo door. Vooral hun eigen kleur :D..
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Dec 2013 23:59

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Bij ons patatje degene die een cadeau heeft gekregen de volgende. Zij. Dan wel ff zoet want meestal ligt er veel te veel onder de boom haha
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Dec 2013 00:23

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Ene keer doen wij het spel en de andere keer pakken we het na elkaar uit. Spel vind ik persoonlijk niet zo leuk omdat het meestal niet echt cadeaus zijn waar je wat aan hebt. Vind het specifiek voor iemand cadeaus kopen leuker. Degene die een cadeau heeft open gemaakt pakt dan weer een cadeau voor een ander.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem40

Bericht 12 Dec 2013 00:32

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Wij doen het dobbelspel en ik vind het juist wel heel leuk. Maar het idee is eigenlijk ook dat we niet aan cadeaus doen met kerst, maar toch het dobbelspel doen. Iedereen koopt voor een euro of 15 zoveel mogelijk cadeaus en daar zitten altijd leuke dingen tussen. Ik heb voor dit jaar een paar sokken voor mannen en een paar sokken voor vrouwen, 2 verschillende soorten thee, lekkere speltcrackers, een kookboekje, een kraslot en 4 kleine flesjes drank in een cadeauverpakking. Wij eindigen vaak met veel etenswaren, omdat iedereen bij ons dat leuk vindt. Niet iets normaals natuurlijk, het moet wel een beetje bijzonder zijn dan. En er zitten inderdaad ook onzincadeaus bij, maar daar geven we geen geld aan uit. Ik heb van mijn werk een Donald Duck pocket en een Playmobil sleutelhanger gratis mee kunnen nemen. Die pak ik ook in, maar ik denk dat niemand het wil hebben.

Als je echt cadeaus hebt die voor iemand speciaal zijn kun je het dobbelspel niet doen. Mijn ouders maakte vroeger een speurtocht voor ons met Sinterklaas. Dan kregen we een briefje met een gedichtje erop, waaruit bleek dat we bijvoorbeeld in de douche moesten kijken. Daar lag dan 1 cadeautje en weer een nieuw briefje. Zo duurde het wel even voordat we alle cadeaus hadden en dan gingen we gewoon omstebeurt uitpakken. Wij vonden dat altijd erg leuk!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 12 Dec 2013 09:33

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Vroeger met Sinterklaas deden wij het met een dobbelsteen, als je 6 gooide mocht je een kadootje voor een ander uit de zak pakken. Daar kan nog best wel veel tijd overheen gaan :P
<<

Anoniem12

Bericht 12 Dec 2013 09:45

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Bueno schreef:Vroeger met Sinterklaas deden wij het met een dobbelsteen, als je 6 gooide mocht je een kadootje voor een ander uit de zak pakken. Daar kan nog best wel veel tijd overheen gaan :P

Zo deden wij dat ook altijd. Tegenwoordig doen we het met 4 dobbelstenen tegelijk, want anders gaat het ons niet vlot genoeg. :drunken:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Dec 2013 10:51

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Ik heb ooit een kerstmonopolie spel gemaakt :)

Dan kon je met kans een cadeaukaart trekken en zo een cadeautje pakken. Heel netjes pakte diegene dan altijd een cadeau voor een ander.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Dec 2013 12:33

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Wij hebben op de kado's stickers met namen, wie een kado gehad heeft mag ene volgende pakken voor iemand anders dan.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2013 16:22

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Met kerst leggen we altijd alle cadeaus bij mijn vriend zijn ouders onder de boom. Mijn vriend zijn broertje en opa en oma doen ook mee. Mijn schoonvader zit dan altijd naast de kerstboom en pakt nadat de een het cadeautje heeft uitgepakt, het andere cadeautje voor weer een ander. Wel lassen we altijd een pauze in, anders ben je er met 3 kwartier doorheen, maar wij zitten zeker wel 2 uren cadeautjes uit te pakken.
Heb er nu al zin aan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Dec 2013 12:00

Re: Op wat voor manier cadeautjes uitpakken?

Tabbie schreef:Ik heb ooit een kerstmonopolie spel gemaakt :)

Dan kon je met kans een cadeaukaart trekken en zo een cadeautje pakken. Heel netjes pakte diegene dan altijd een cadeau voor een ander.


Zo heeft mijn moeder vroeger een soort sinterklaas ganzenbord gemaakt, met opdrachten als: 'pak een lekkernij' en 'zing een sinterklaasliedje' :). Soms moest je een kaart pakken, daar stonden dan onze namen op. Diegene mocht dan een cadeautje uit de mand pakken. De winnaar was de sinterklaas en mocht de rest van de cadeautjes uitdelen. Super leuk!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron