Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brownies

<<

Anoniem40

Bericht 11 Dec 2013 19:04

Brownies

Ik ben op zoek naar een goed recept voor brownies, dat ook niet te moeilijk is en ze mogen niet te erg kruimelen. Het is de bedoeling dat ik voor zo'n 75 mensen brownies ga maken, en ik kan er niet te lang over doen. Een recept voor brownies met witte chocola is ook welkom, dat wil ik wel een keer uitproberen!
Ik wil de proefversie straks gaan maken, dus wie helpt me aan een goed recept?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Dec 2013 19:08

Re: Brownies

Jummmm...! Weer eens wat anders:

Brownie Muffins met Oreo koekjes
Ingrediënten:
165g boter plus wat extra’s voor het invetten
200g donkere chocolade
3 eieren
2 ei-gelen
1 vanillestokje
165g lichtbruine basterdsuiker
2 el bloem
1 el cacaopoeder
Snufje zout
150 gram oreo koekjes

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180*C en vet het muffinblik in met de extra boter.

Smelt de boter langzaam in het pannetje, haal de pan van de hittebron zodra de boter gesmolten is

Rasp ondertussen de chocolade met de fijnste rasp, en voeg alle geraspte chocolade toe aan de gesmolten boter, roer de twee ingrediënten goed door elkaar met een pollepel. De chocolade zal nu mooi en geleidelijk aan smelten.

Mix in de mengkom de 3 eieren en de 2 ei-gelen tot een luchtige en schuimige massa.

Leg het vanillestokje plat op de snijplank en druk met je hand lichtjes op het stokje. Snij vervolgens het stokje in de lengte doormidden en schraap het stokje leeg met het theelepeltje.

Voeg vervolgens al mixend het vanillemerg toe aan het ei-schuim.

Mix nu in twee keer de suiker toe aan het ei-schuim, op deze manier houdt het schuim zijn luchtige vorm.

Giet het gesmolten chocolade/boter-mengsel langs de zijkant van de mengkom bij het ei-schuim.

Schep nu met behulp van de siliconen spatel, de chocolaboter door het ei-schuim en voeg nu ook het bloem en de cacaopoeder toe, blijf de massa goed rond scheppen tot het een mooie en bijna glad beslag wordt.

Verkruimel de helft van de koekjes en schep deze door het beslag. Vul elk vakje van het muffinblik nu voor helft met het beslag en verkruimel de overige koekjes en druk deze nog her en der in het beslag.

Bak de brownie muffins gaar en donkerbruin in 20 tot 25 minuten, laat de muffins volledig buiten de oven maar in het muffinblik afkoelen.
<<

Anoniem40

Bericht 11 Dec 2013 19:31

Re: Brownies

Bedankt Jans!
Denk je dat dit ook gewoon als een plaat kan en dat ik die dan in stukken snij? We krijgen namelijk ook cupcakes, dus dan is het niet zo leuk et muffinvormpjes.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Dec 2013 19:42

Re: Brownies

Ja, ik denk dat dat wel moet lukken.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Dec 2013 19:47

Re: Brownies

Ow, dat klinkt lekker Jans!

Volgens mij ben jij echt geweldig in de keuken Jans. Jij hebt altijd zulke lekkere recepten.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Dec 2013 19:52

Re: Brownies

Leuk om te horen, dank je! Ik vind koken leuk, niet van dat culinaire precisiewerk, daar ben ik niet voor geschikt.
Normaal gesproken vond ik het echt leuk om lekker en gezond te eten. Tegenwoordig is het steeds meer lekker en ongezond, :yes:.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers