Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie en eetgewoontes

<<

Anoniem272

Bericht 11 Dec 2013 17:33

Relatie en eetgewoontes

Mijn man en ik eten veel samen en eten ongeveer hetzelfde. Echter heeft hij aanleg om aan te komen (hij is een beetje een buikje aan het kweken) en ik moet zelf juist waken voor ondergewicht.

Meer meiden die hier ervaring mee hebben, of misschien juist met de omgekeerde situatie? Hoe gaan jullie ermee om qua boodschappen doen etc?

Als ik boodschappen ga doen en mijn man vraagt me een zak chips mee te nemen, heb ik al bijna de neiging om te zeggen 'zou je dat nou wel doen', maar dat lijkt me zo beledigend overkomen. En zelf lust ik die chips ook best :redface: en ik kan het hebben. Vind dat best lastig!

Nu heb ik ontzettend zin in patat, maar ik ga natuurlijk niet alleen patat voor mezelf halen :thumbdown:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Dec 2013 17:36

Re: Relatie en eetgewoontes

Als mijn vriend aan het werk is eet ik chips in bed. Ik kan door de bv eten als een bootwerker en hij probeert af te vallen.. Ik eet dus vaak stiekem omdat ik het anders zo sneu voor hem vind.

Hij is overigens op dieet omdat hij tijdens mijn zwangerschap door al die vreetbuien van mij is aangekomen.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Dec 2013 17:43

Re: Relatie en eetgewoontes

Ik zou dan of die patat eten waar hij niet bij is, of het accepteren als hij ook patat neemt (of chips of wat dan ook). Tegen hem zeggen dat hij het beter niet kan eten en het vervolgens voor zijn neus wel eten zou ik echt niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Dec 2013 17:56

Re: Relatie en eetgewoontes

Het voordeel van onregelmatige diensten van je partner; lekkere dingen eten/snaaien/snoepen als de ander er niet is haha.

Maar misschien dat jij wat meer jus kun gebruiken, mayonaise (de witte sauzen) bij bepaalde groentes en je man de rode (minder vette) sauzen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem75

Bericht 11 Dec 2013 18:50

Re: Relatie en eetgewoontes

Mijn vriend en ik zijn echt precies hetzelfde. We vinden veel dezelfde dingen erg lekker en we hebben ook hetzelfde figuur. We komen het eerste aan bij onze buik en onze bovenarmen en onze benen, kont en armen zijn redelijk slank.

Mijn vriend heeft een tijd lang aan een dieet gedaan. Ik niet want ik was net zwanger. Ik probeerde niet te snaaien waar hij bij was en als ik een keer zin had in bijv. wat chocolade zorgde ik dat het op was voordat hij thuis kwam :angel:
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 11 Dec 2013 19:31

Re: Relatie en eetgewoontes

Hier precies andersom. Als ik boodschappen doe haal ik dus vaak alleen gezonde dingen en daar baalt mijn man van. Als hij s'avonds zin heeft in wat lekker is er vaak niks. Dan gaat hij het alsnog halen en snack ik weer mee dus eigenlijk heeft het weinig zin. Ik haal nu vaak chips oid in een smaak die ik zelf niet zo lekker vind maar mijn man wel. Misschien is dat een idee?
14-01-2011
01-04-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 11 Dec 2013 21:04

Re: Relatie en eetgewoontes

Hier andersom, ik moet altijd op mijn gewicht letten anders ben ik in no time weer 30 kilo zwaarder. Mijn vriend moet uitkijken met zijn gewicht omdat hij ondergewicht heeft en de laatste tijd enorm is afgevallen.

Hier haal ik gewoon van alles, ook omdat ik het zelf lekker vind maar zal zelf mate moeten houden. Als ik wil opletten en ik bespreek dat met mijn vriend probeert hij ook wat op te letten. Op andere momenten op het werk neemt hij dan bijv wat lekkers ipv thuis op de bank.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Dec 2013 21:44

Re: Relatie en eetgewoontes

Ik wil afvallen, man mijn kan eten wat hij wilt zonder aan te komen.
Hij haalt altijd chips die ik niet lust en snoep verstopt hij.

Ik zal het wel heel vervelend vinden om te horen opmerkingen zoals, zal je dat nu wel doen.
Of ik zou zelf ook niets nemen of als hij niet thuis is of iets dat hij echt niet lust.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Dec 2013 00:31

Re: Relatie en eetgewoontes

Mijn vriend houdt niet van snoepen en is nu op zijn voeding aan het letten maar ik hoef er van hem geen rekening mee te houden. Hij weet dat ik dagelijks mijn portie suiker nodig heb en dat ik dan ook meteen een hele zak pepernoten opeet of een zak m&M's. Hij stoort zich er niet aan gelukkig. Ik zou ook NOOIT zulke opmerkingen maken of denken, ik vind mijn vriend geweldig, met of zonder buikje, hij is lekker chubby nu. Zou je het andersom leuk vinden?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 12 Dec 2013 06:14

Re: Relatie en eetgewoontes

Wij hebben allebei aanleg om dik te worden (of dik te zijn eigenlijk :laughcry: ) en we houden allebei enorm van lekker eten. We begrijpen elkaars 'strijd' met afvallen dus erg goed en stimuleren elkaar daar zo goed mogelijk in. We proberen zo veel mogelijk zonder koolhydraten te eten hoewel dat niet altijd mogelijk is, maar wat hij eet, eet ik ook en vice versa. Meestal gezond, maar als de een ineens zin heeft in een snackje dan bezwijkt de ander ook altijd. Ach we doen ons best en houden rekening met elkaar. We passen qua smaken heel erg bij elkaar, houden allebei heel erg van pittig eten. Dus dat is ook wel fijn, we koken graag in dezelfde stijl, alleen is hij wat chaotischer in de keuken ;-)
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 12 Dec 2013 07:17

Re: Relatie en eetgewoontes

Bekend probleem hier. Vriend komt minder snel aan dan mij. Helaas heb ik het afgelopen jaar meegegeten met hem wbt friet en snaaien, en ben ik best veel aangekomen. Die verleidingen zijn zo moeilijk te weerstaan.
Helaas houd hij geen rekening met me wat dat betreft dus dat is erg lastig om weer af te vallen. Maar er zou dus best 15 kg af mogrn.
<<

Artemis

Bericht 12 Dec 2013 12:08

Re: Relatie en eetgewoontes

Ik snap niet zo goed dat dat een probleem is: zijn eten is zijn verantwoordelijkheid en het is niet echt aan jou om daar op die manier mee om te gaan. Als hij niet wil aankomen moet hij gezond eten, dat moet hij zelf doen.

Ik zou werkelijk uit mijn dak gaan als mijn man het zou wagen te zeggen 'zou je dat nou wel doen' als ik iets wil eten, of geen patat haalt omdat hij vindt dat ik dat niet mag eten. En hij kan alles eten zonder aan te komen, ik ben sowieso zwaarder. We eten alleen ongeveer hetzelfde en gezond is gezond en ongezond is ongezond, of je nou te zwaar bent of niet.

Het is niet zo dat hij 3x per week patat kan gaan eten omdat hij toevallig slank is, dat blijft ongezond. En als het maar eens in de twee weken is is er ook niets mis mee als je te zwaar bent.

Als je gewoon een gezond eetpatroon aanhoudt kun je beiden hetzelfde eten hoor, ongeacht je gewicht.
<<

No. 3

Bericht 12 Dec 2013 12:22

Re: Relatie en eetgewoontes

Bij ons is het andersom. Hij is slank, ik kom snel aan en moet afvallen. Maar we laten elkaar vrij in de keuze wat we eten. Het is mijn lijf en mijn verantwoordelijkheid wat ik erin stop. Zodra hij dingen gaat zeggen als 'zou je dat nou wel doen?', kwak ik een puddingvla op z'n dunne hoofdje.

Wat 'ie wel doet, is me steunen in goede keuzes. Dus elke keer dat ik ben wezen hardlopen, complimenteert 'ie me. Klinkt misschien peuterschoolachtig, maar dat past beter bij me. En afgelopen weekend heb ik bedacht dat ik de komende vier maanden geen cola meer drink, en toen samen ritueel de cola door de gootsteen gespoeld. Hij weet gewoon hoe graag ik wil afvallen en denkt daarin met me mee zonder pressure.

Edit: we halen trouwens gewoon lekkere dingen in huis. Vaak krijgt hij 's avonds laat nog trek en eet dan een halve zak chips op. Dat hoeft 'ie voor mij niet stiekem te doen, het is mijn eigen verantwoordelijkheid om niet mee te doen, niet die van hem.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Dec 2013 13:26

Re: Relatie en eetgewoontes

Hier is dat ook wel eens lastig. Mijn man wordt ook wat te zwaar, maar als hij er zelf niet op wil letten, ga ik er geen rekening mee houden. Ik kan ook niet zonder consequenties van alles eten en maak ook zelf keuzes wat wel en wat niet. Willen man en kinderen pizza, prima, eet ik wel een stukje mee, maar haal ik er ook een salade bij. Ik kies er op dat moment voor om niet die pizza op te eten, die keuze hoeft hij echt niet voor mij te gaan maken.
Als hij dat wel zou doen, dan zou ik net als No.3 die pizza naar zijn hoofd slingeren ;)
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2013 16:33

Re: Relatie en eetgewoontes

Hier was het juist andersom. Ik at alles wat ik lekker vond. Chips at ik iedere dag, hele zakken waren zomaar leeg. Daarna at ik dan wat anders. Ook dronk ik enorm veel frisdrank. Mijn vriend kon een zak chips zo aan de kant leggen en frisdrank dronk hij niet dag in dag uit. Maar nadat ik symptomen van overwerkt/overspannen kreeg, ging ik minder snaaien en frisdrank drinken. Ik verloor binnen 4 maand 12 kilo. Na die 12 kilo dacht ik, als mij dat nu zo lukt, geen chips en frisdrank, kan ik dit ook wel volhouden. Dit is gelukt, wel met heel wat stress erbij, stress is bij mij sowieso niet goed, krijg geen hap door mijn heel. Ben nu 23 kilo kwijt en chips raak ik zelden meer aan, frisdrank drink ik helemaal niet meer, alleen nog maar water.
<<

Patsy

Bericht 12 Dec 2013 16:48

Re: Relatie en eetgewoontes

Mijn man kan alles eten zonder aan te komen, ik kom juist snel aan. Warm eten doen we gewoon gevarieerd, hij eet dan sowieso meer dan ik. Als we een keer patat of pizza eten eet hij altijd meer dan ik, niet omdat ik me inhoudt maar ik ben dan gewoon vol. Als we wat lekkers eten (snoep, koek of chips) houdt ik er wel rekening mee, ik eet er dan veel minder van dan hem. Als mijn man zou zeggen dat ik misschien minder van iets zou moeten eten dan zou ik denk ik heel opstandig worden en juist alles opeten (waarschijnlijk tot ik er misselijk van wordt).
<<

Anoniem321

Bericht 13 Dec 2013 10:07

Re: Relatie en eetgewoontes

Mijn vriend is aan de lichte kant en ik zou graag een paar kg willen afvallen.
Toch eten we hetzelfde. Ik ben zo van de lekkere dingen en kan daar eigenlijk niet vanaf blijven. Ik eet rustig chips en chocola mee met mijn vriend, terwijl het beter voor mij zou zijn als ik het iets vaker liet staan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers