Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lompe opmerkingen

<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Dec 2013 12:56

Lompe opmerkingen

Vorige week kreeg ik van iemand te horen dat ik dikker geworden was. Gewoon uit het niets. Niet dat ik er nu nog mee zit hoor (ik ben juist afgevallen) maar ik vraag me serieus af waarom mensen deze dingen denken te zeggen. Ik zit m'n hersens te kraken maar ik kan gewoon geen enkele reden bedenken, buiten het feit dat je er iemand bewust mee wil kwetsen.

Hebben jullie nog lompe opmerkingen gehoord?
<<

Anoniem12

Bericht 11 Dec 2013 12:58

Re: Lompe opmerkingen

De man van m`n oma heeft regelmatig dat soort lullige opmerkingen.

'Je bent dikker dan je moeder'.

Ja so? :(
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2013 13:00

Re: Lompe opmerkingen

Ja, dat vind ik inderdaad stom. Ik heb dat overigens ook een keer gehad toen ik juist enorm was afgevallen, dat was helemaal raar, en die vrouw maar bij hoog en bij laag beweren dat ik was aangekomen. Ik was toen in de zomervakantie door het warme weer heel veel afgevallen, volgens mij woog ik toen nog niet eens 45 kilo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 11 Dec 2013 13:05

Re: Lompe opmerkingen

Mijn moeder is heel veel afgevallen (30 kg), en zij heeft één vriendin die zelf nogal stevig is. Die zegt nu steeds als ze mijn moeder ziet: Jeetje, wat zie je er ongezond uit! Echt alsof je ziek bent. Het is niet goed hoor, om zo te crashen.
Terwijl mijn moeder juist op een hele gezonde manier is afgevallen en voordat ze afviel ook écht te zwaar was, dus het is juist heel goed van haar dat ze al die kilo's kwijt is geraakt.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Dec 2013 13:06

Re: Lompe opmerkingen

Ik heb een eetstoornis verleden gehad en als iemand die opmerking in die periode had gezegd, dan had dat ontzettend veel impact gehad. Gelukkig kan ik het nu heel goed relativeren en er boven staan, want ik weet ook wie het zei, zeg maar. Dat scheelt wel.
Maar ik vind het nog steeds gewoon lomp dat die persoon dat zegt (en dat was niet de enige opmerking)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Dec 2013 13:07

Re: Lompe opmerkingen

Jeetje Elliot, je zou bijna denken dat die vriendin van je moeder gewoon jaloers is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2013 13:07

Re: Lompe opmerkingen

Elliot schreef:Mijn moeder is heel veel afgevallen (30 kg), en zij heeft één vriendin die zelf nogal stevig is. Die zegt nu steeds als ze mijn moeder ziet: Jeetje, wat zie je er ongezond uit! Echt alsof je ziek bent. Het is niet goed hoor, om zo te crashen.
Terwijl mijn moeder juist op een hele gezonde manier is afgevallen en voordat ze afviel ook écht te zwaar was, dus het is juist heel goed van haar dat ze al die kilo's kwijt is geraakt.


Dat klinkt vooral heel jaloers van die vriendin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 11 Dec 2013 13:08

Re: Lompe opmerkingen

Het is ook heel lomp. Ik snap ook nooit waarom mensen zulke opmerkingen 'moeten' maken. Voelen ze zichzelf er dan beter/slanker/mooier door ofzo?

Gelukkig weet je wel beter Zelda. Je ziet er prachtig uit!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Dec 2013 13:08

Re: Lompe opmerkingen

Grrr...topic weer verplaatst.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2013 13:09

Re: Lompe opmerkingen

Oh, ik weet nog een lompe opmerking, ik haal het later wel weer weg wegens herkenbaarheid, maar iemand in mijn familie laatst tegen iemand anders uit de familie die werk zoekt en net haar rijbewijs heeft: 'Misschien kun je met zo'n busje jongetjes ophalen die niet helemaal goed zijn.' Heel fijngevoelig, Ezra gaat ook met zo'n bus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 11 Dec 2013 13:16

Re: Lompe opmerkingen

Jeetje, Susan, wat een ondoordachte opmerking!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 11 Dec 2013 13:44

Re: Lompe opmerkingen

Iemand uit mijn omgeving kan er ook wat van. Vraagt ze via chat hoe het met F. is. Dus ik geef aan dat het op zich goed gaat met hem, maar dat hij alleen vrij veel huilt. Haar reactie: "hihihi". Dus ik zeg dat ik een baby die 80% van tijd dat hij wakker is huilt niet echt "hihihi" vind, krijg ik als reactie: "jawel".

Hier op het forum lees ik ze ook regelmatig trouwens, van die ondoordachte, kwetsende opmerkingen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem12

Bericht 11 Dec 2013 13:45

Re: Lompe opmerkingen

Figaro schreef:Iemand uit mijn omgeving kan er ook wat van. Vraagt ze via chat hoe het met F. is. Dus ik geef aan dat het op zich goed gaat met hem, maar dat hij alleen vrij veel huilt. Haar reactie: "hihihi". Dus ik zeg dat ik een baby die 80% van tijd dat hij wakker is huilt niet echt "hihihi" vind, krijg ik als reactie: "jawel".

Ze heeft ze verder wel alle 100? :laughcry:
<<

Anoniem287

Bericht 11 Dec 2013 14:05

Re: Lompe opmerkingen

Mijn moeder vind het soms nodig om in het bijzijn van mij EN anderen vol trots te vertellen dat ze slanker is dan haar dochter. Niet dat ik dik ben ofzo, ook gewoon slank, maar zij is dus nog slanker, en dat vindt ze maar al te leuk.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 11 Dec 2013 15:42, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Dec 2013 14:08

Re: Lompe opmerkingen

Tegen mij zeggen ze juist: Goh wat heb je een vervallen gezicht zeg. Weer afgevallen zeker…


Vind ik ook niet leuk. Ik zie er gewoon gezond uit mensen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Dec 2013 14:51

Re: Lompe opmerkingen

Niet echt lomp, maar inmiddels wel behoorlijk irritant: "Wanneer ga jij zwanger raken", "Zijn jullie al bezig met kinderen krijgen?" En alles ik die trant. Ik vond het ronduit brutaal. :thumbdown:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem17

Bericht 11 Dec 2013 14:51

Re: Lompe opmerkingen

Ik denk ook dat die vriendin van mijn moeder gewoon jaloers is. Kan bijna niet anders.

Susan, die opmerking die jij noemt is ook erg zeg! Ik heb laatst iets heel stoms gezegd tegen mijn vriendin, die van die vriend die hersenletsel heeft. We zaten Breaking Bad te kijken, en de hoofdrolspeler daarvan heeft een zoon die gehandicapt is. In de serie wordt daar iets over gezegd, dat 't een retard is ofzo. Vriendin had nog nooit Breaking Bad gekeken en vroeg wat er met die zoon was. Dus ik zei: Oh, da's een retard. Echt zo heel achteloos. Toen ik het had gezegd bedacht ik me meteen dat 't heel lomp was, aangezien die jongen in de serie volgens mij door een ongeluk gehandicapt is geraakt en haar vriend natuurlijk ook. Maar ik durfde er niks meer over te zeggen omdat ik dacht dat ik het alleen maar erger zou maken. God, wat voelde ik me dom zeg.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Dec 2013 14:57

Re: Lompe opmerkingen

Wat een lompe en lullige opmerkingen allemaal zag :(

Zo kreeg ik toen pas begon met hardlopen (en dus nog forser was dan nu) van een oudere man op een fiets die voorbij kwam, te horen zoiets van ja dat kan je goed gebruiken dat hardlopen :nopompom: Joh alsof ik voor niks ga hardlopen en ik mijn eigen gewicht nooit zie of zo....maar om het dan zo te zeggen, nee ik stond ten eerste met mijn bek vol tanden en ten tweede voelde ik mij er wel even rot onder.

Maar daarentegen was er laatst weer een (ook oudere toevallig :P) man die ik tegen kwam met hardlopen en die zijn duim op stak en zei goed bezig! haha Gelukkig zijn die mensen er ook nog!
<<

Anoniem199

Bericht 11 Dec 2013 15:04

Re: Lompe opmerkingen

Lady schreef:Niet echt lomp, maar inmiddels wel behoorlijk irritant: "Wanneer ga jij zwanger raken", "Zijn jullie al bezig met kinderen krijgen?" En alles ik die trant. Ik vond het ronduit brutaal. :thumbdown:


Ooooh die krijg ik ook regelmatig. Vooral van familie. Vind het ook behoorlijk brutaal. Stel dat we al een tijdje bezig zijn, maar het niet lukt en het nog niet aan iedereen hebben verteld.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 15:34

Re: Lompe opmerkingen

Elliot schreef:Ik denk ook dat die vriendin van mijn moeder gewoon jaloers is. Kan bijna niet anders.

Susan, die opmerking die jij noemt is ook erg zeg! Ik heb laatst iets heel stoms gezegd tegen mijn vriendin, die van die vriend die hersenletsel heeft. We zaten Breaking Bad te kijken, en de hoofdrolspeler daarvan heeft een zoon die gehandicapt is. In de serie wordt daar iets over gezegd, dat 't een retard is ofzo. Vriendin had nog nooit Breaking Bad gekeken en vroeg wat er met die zoon was. Dus ik zei: Oh, da's een retard. Echt zo heel achteloos. Toen ik het had gezegd bedacht ik me meteen dat 't heel lomp was, aangezien die jongen in de serie volgens mij door een ongeluk gehandicapt is geraakt en haar vriend natuurlijk ook. Maar ik durfde er niks meer over te zeggen omdat ik dacht dat ik het alleen maar erger zou maken. God, wat voelde ik me dom zeg.


Haha huh? Hoezo gebruik jij dat woord retard uberhaupt? Of is het geen scheldwoord en klinkt dat voor mij alleen maar zo?
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 15:36

Re: Lompe opmerkingen

Nens schreef:
Lady schreef:Niet echt lomp, maar inmiddels wel behoorlijk irritant: "Wanneer ga jij zwanger raken", "Zijn jullie al bezig met kinderen krijgen?" En alles ik die trant. Ik vond het ronduit brutaal. :thumbdown:


Ooooh die krijg ik ook regelmatig. Vooral van familie. Vind het ook behoorlijk brutaal. Stel dat we al een tijdje bezig zijn, maar het niet lukt en het nog niet aan iedereen hebben verteld.


Het ligt natuurlijk helemaal aan wie het zegt, en de toon waarop. Maar zelf heb ik er nooit moeite mee als mensen dat op een normale manier vragen. En wij zijn ook alweer 14 maanden bezig.
<<

Anoniem309

Bericht 11 Dec 2013 15:40

Re: Lompe opmerkingen

Nens schreef:
Lady schreef:Niet echt lomp, maar inmiddels wel behoorlijk irritant: "Wanneer ga jij zwanger raken", "Zijn jullie al bezig met kinderen krijgen?" En alles ik die trant. Ik vond het ronduit brutaal. :thumbdown:


Ooooh die krijg ik ook regelmatig. Vooral van familie. Vind het ook behoorlijk brutaal. Stel dat we al een tijdje bezig zijn, maar het niet lukt en het nog niet aan iedereen hebben verteld.


Of nog erger. Wat als je die opmerking krijgt als je net een miskraam hebt gehad. Ik krijg die opmerkingen ook vaak en vind dat zo irritant.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 15:42

Re: Lompe opmerkingen

tuttebel schreef:
Nens schreef:
Lady schreef:Niet echt lomp, maar inmiddels wel behoorlijk irritant: "Wanneer ga jij zwanger raken", "Zijn jullie al bezig met kinderen krijgen?" En alles ik die trant. Ik vond het ronduit brutaal. :thumbdown:


Ooooh die krijg ik ook regelmatig. Vooral van familie. Vind het ook behoorlijk brutaal. Stel dat we al een tijdje bezig zijn, maar het niet lukt en het nog niet aan iedereen hebben verteld.


Of nog erger. Wat als je die opmerking krijgt als je net een miskraam hebt gehad. Ik krijg die opmerkingen ook vaak en vind dat zo irritant.


Ai, zo had ik het nog niet bekeken. Ja dat is op zo'n moment wel heel vervelend en verdrietig ja.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Dec 2013 15:44

Re: Lompe opmerkingen

.
Laatst gewijzigd door Bisq op 16 Dec 2013 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 15:46

Re: Lompe opmerkingen

Oh Bisq dat MEEN je niet! Ongelooflijk. Wat heb je terug gezegd, en hoe reageerde die persoon daar vervolgens op?
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers