Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lompe opmerkingen

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Dec 2013 09:25

Re: Lompe opmerkingen

Wtf Marsy?! Wat een verschrikkelijke man! Maar wat een fijne collega en ik vind dat er goed op is gereageerd. Maar echt, hoe haalt zo iemand het in zijn botte harses?!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem301

Bericht 20 Dec 2013 10:37

Re: Lompe opmerkingen

Wow heftig Marsy. Waarom moesten vrouwen in de rij huilen? Wat een verhaal, ongelooflijk dat zo'n man zoiets zegt!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Dec 2013 11:44

Re: Lompe opmerkingen

Ik heb die vrouwen dus zelf niet gezien maar ik ga ervanuit dat ze mijn zusje, net als bijna iedereen uit dit grote dorp, kennen. En dan is het best even heftig als er hardhandig iemand de deur wordt uitgezet en mijn zusje daar praktisch naast staat en gewoon met haar grote glimlach rondkijkt, de hele heisa niet snappend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 20 Dec 2013 11:48

Re: Lompe opmerkingen

Marsy31 schreef:Ik heb die vrouwen dus zelf niet gezien maar ik ga ervanuit dat ze mijn zusje, net als bijna iedereen uit dit grote dorp, kennen. En dan is het best even heftig als er hardhandig iemand de deur wordt uitgezet en mijn zusje daar praktisch naast staat en gewoon met haar grote glimlach rondkijkt, de hele heisa niet snappend.


Aw, ja dat snap ik!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Dec 2013 18:31

Re: Lompe opmerkingen

Bah wat een onnadenkende man Marsy, ik krijg er kippenvel van.
R. 2013
D. 2016
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 20 Dec 2013 19:24

Re: Lompe opmerkingen

Marsy, wat een walgelijke opmerking van die man zeg! Bah, word er helemaal naar van.

Toen ik in groep acht zat had ik nogal veel puistjes in mijn gezicht, waar ik heel onzeker over was. Aan het eind van het schooljaar zouden we met de klas een eindmusical opvoeren. Ik kan me nog heel goed herinneren dat een meisje uit groep zeven naar me toe kwam en vroeg of ik die pukkels speciaal voor de musical erop had geschminkt of dat ik die altijd had.. Au!
2014 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Dec 2013 21:18

Re: Lompe opmerkingen

Ik heb er nogal eens een handje van om dingen eruit te flappen en die kunnen vrij lomp zijn, maar de dingen die ik hier lees.. Die zijn niet lomp meer, die zijn gewoon kei hard! Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd kunnen halen om bepaalde dingen te zeggen...

Marsy: Wat goed dat je collega's zo goed reageerden!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem287

Bericht 22 Dec 2013 20:57

Re: Lompe opmerkingen

Oh men ik heb net iets heel doms gedaan! Mijn ouders wonen in het buitenland en mijn vader is voor Kerst in Nederland met zijn vriendin. Mijn moeder had aan hem een tas met kerstcadeautjes meegegeven voor mij en er zat ook een sjaal in waarvan mijn vader zei dat ik het eerlijk moest zeggen als ik hem niet mooi vond, omdat ze hem dan gewoon kon ruilen. Maar ik vind de sjaal super super leuk en ik smste net naar mijn moeder dat die sjaal dus absoluut mee terug gaat….. :redface: en ik zag het pas toen mijn moeder terugsmste dat het niets geeft en dat ik een andere krijg in het voorjaar. Ik was dus het zeer belangrijke woordje NIET vergeten, aaaaaw ik vind het zo zielig voor mijn moeder! Heb natuurlijk gelijk het misverstand rechtgezet maar ze heeft dus wel even gedacht dat ik de sjaal verschrikkelijk vind! :redface: :pale:
<<

Anoniem185

Bericht 22 Dec 2013 23:25

Re: Lompe opmerkingen

Ach joh Siamsa, dat kan toch iedereen overkomen! Je hebt het terug rechtgezet dus dan is het goed!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 22 Dec 2013 23:33

Re: Lompe opmerkingen

Ik vind dit ook niet zo'n erge Siamsa, dit zijn gewoon dingen die kunnen gebeuren!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem287

Bericht 22 Dec 2013 23:48

Re: Lompe opmerkingen

Ja ik weet dat het niet een echte erge lompe opmerking is want het was gewoon een typfoutje, maar ik vond het wel even heel lullig voor mijn moeder omdat ze dus echt dacht dat ik de zorgvuldig uitgezochte sjaal heel lelijk vindt. Gelukkig weet ze inmiddels dat ik juist heel blij ben met de sjaal! :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Dec 2013 22:31

Re: Lompe opmerkingen

Echt verschrikkelijk wat sommige mensen zeggen, ik snap dat niet hoor. Mij is het afgelopen jaar best een aantal keer gevraagd of ik zwanger ben (nee dus). Waarschijnlijk omdat ik én wat dikker ben bij mijn buik, én onze zoon nu 2 is en dan verwacht men toch blijkbaar haast een tweede. Als ik zwanger ben, dan maak ik dat toch wel bekend? Ik snap sowieso niet waarom mensen opmerkingen moeten maken over gewicht, het is waarschijnlijk puur om zichzelf beter te voelen.
<<

Anoniem309

Bericht 25 Mei 2020 10:47

Re: Lompe opmerkingen

Even een up omdat er vast weer veel nieuwe verhalen zijn met lompe opmerkingen.

Mijn man had gisteren best wel een lompe maar ook grappige opmerking. Ik had net gemaaid en met een bosmaaier kom je best wel onder het opspattende gras te zitten. En toen ik klaar was kwam mijn man met de geweldige opmerking dat ik naar een hamster rook :palm: . En bedankt lieverd :laughcry:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mei 2020 10:50

Re: Lompe opmerkingen

tuttebel schreef:Even een up omdat er vast weer veel nieuwe verhalen zijn met lompe opmerkingen.

Mijn man had gisteren best wel een lompe maar ook grappige opmerking. Ik had net gemaaid en met een bosmaaier kom je best wel onder het opspattende gras te zitten. En toen ik klaar was kwam mijn man met de geweldige opmerking dat ik naar een hamster rook :palm: . En bedankt lieverd :laughcry:


Uh.... hoe ruikt een hamster ??‍♀️
2015 💙
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 25 Mei 2020 10:51

Re: Lompe opmerkingen

Minx schreef:
tuttebel schreef:Even een up omdat er vast weer veel nieuwe verhalen zijn met lompe opmerkingen.

Mijn man had gisteren best wel een lompe maar ook grappige opmerking. Ik had net gemaaid en met een bosmaaier kom je best wel onder het opspattende gras te zitten. En toen ik klaar was kwam mijn man met de geweldige opmerking dat ik naar een hamster rook :palm: . En bedankt lieverd :laughcry:


Uh.... hoe ruikt een hamster ??‍♀️


En hoe weet je man hoe een hamster ruikt?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem316

Bericht 25 Mei 2020 10:51

Re: Lompe opmerkingen

Hahah misschien bedoelt ie het goed? :P Al vind ik die beestjes over het algemeen stinken haha.

Hier heb ik de eerste lompe opmerking (notabene van het ziekenhuis?) wat betreft mijn zwangerschap al binnen: 'Nou, dan ben je gelijk klaar!'
Uuuh...? Ten eerste is dit meer dan wat wij 'klaar' hadden genoemd. En ten tweede; voor hetzelfde geld willen we er 4? Vond het zo'n gekke opmerking van haar.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 11:06

Re: Lompe opmerkingen

Dee schreef:Hahah misschien bedoelt ie het goed? :P Al vind ik die beestjes over het algemeen stinken haha.

Hier heb ik de eerste lompe opmerking (notabene van het ziekenhuis?) wat betreft mijn zwangerschap al binnen: 'Nou, dan ben je gelijk klaar!'
Uuuh...? Ten eerste is dit meer dan wat wij 'klaar' hadden genoemd. En ten tweede; voor hetzelfde geld willen we er 4? Vond het zo'n gekke opmerking van haar.


Vind ik ook! Wat weet zij daar nou van?
<<

Anoniem309

Bericht 25 Mei 2020 11:19

Re: Lompe opmerkingen

Hij zei dat hij bedoelde dat ik de geur van hooi om me heen had. Wat ook echt wel zo was, dus ik kon best lachen om die eerlijkheid.

Dat is inderdaad ook wel een hele lompe opmerking Dee
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mei 2020 11:39

Re: Lompe opmerkingen

Nou Dee, berg je maar. Ik kan inmiddels een boek schrijven over de lompe opmerkingen die mensen maken over een tweeling, echt absurd. Zo vreselijk onnodig. Het ergste vind ik als mensen zeggen: “oh wat erg, een tweeling! Zo blij dat ik geen tweeling heb!” Of iets in die trant.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2020 11:45

Re: Lompe opmerkingen

Pff wat irritant Dee! Gewoon nu al...

Toen bleek dat het er bij ons twee waren geweest maar er eentje het niet gehaald had, zeiden mensen ook 'ach eentje is toch wel rustiger'. Misschien ben ik het daar zelf toch ook wel mee eens maar ik voelde me toen toch wel verdrietig daardoor. Alsof die ene niet welkom was geweest.

En nu krijg ik weer de grote buik opmerkingen, die vind ik ook echt niet leuk. Eén groot voordeel van Corona tijd: Geen buik aanrakingen van vreemden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Mei 2020 12:01

Re: Lompe opmerkingen

Grote buik, kleine buik.. :12:
Ik kreeg ook vaak te horen dat ik een grote buik had.
En: 'Weet je zeker dat het er niet twee zijn?'
Echt, stfu gewoon.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mei 2020 14:12

Re: Lompe opmerkingen

Hee dat heb ik gemist Marin, dat het er twee geweest zijn. Bij deze zwangerschap of bij O? Ik kan me voorstellen dat je dan niet op dat soort opmerkingen zit te wachten zeg.

Dee, vervelend he. Maar het zal niet de laatste keer zijn dat mensen zoiets zeggen. Een greep uit wat ik heb gehoord:

'was het natuurlijk'?'
'Zeg maar nee dan krijg je er twee'
'zonde, dan heeft je man er maar één keer plezier aan beleefd'
Of kijkend naar onze drie kinderen: zohoo, dat hebben jullie snel gedaan. Hoeveel schelen ze nou? :palm:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2020 14:18

Re: Lompe opmerkingen

Ja tijdens deze zwangerschap, bij de eerste echo. Gekke was dat ik zelf vanaf 't begin heel sterk precies het gevoel had dat 't er twee zouden zijn, maar dat eentje 't niet ging redden. Bleek dus te kloppen. Was er best even verdrietig toen om, voelde heel dubbel, blij om goeie echo maar toch niet helemaal. Maar ben intussen helemaal blij om het gezonde baby'tje hoor. Maar inderdaad, dat soort opmerkingen (van vrienden) vond ik toch wel beetje pijnlijk.

Ongelooflijk wat voor opmerkingen je krijgt zeg!
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mei 2020 14:29

Re: Lompe opmerkingen

Vrienden willen dan iets troostends zeggen, maar zeggen ondertussen iets dat meer over hen gaat: dat zij (als ze zouden kunnen kiezen) liever één kindje tegelijk zouden krijgen. Maar er valt niks te kiezen, dat is het hele punt. En dan gaan ze voorbij aan jouw gevoel over het verlies van een vruchtje dat er was.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 25 Mei 2020 14:29

Re: Lompe opmerkingen

Ach joh, dat wist ik ook niet. Wat verdrietig voor je zeg, het is toch een kindje van je dat je hebt gedragen en dat heel welkom was geweest. Ik vind ook dat je daar best wat van mag zeggen, ook al lukt het soms niet om dat in the moment te doen. Geldt ook voor de tweelingmoeders: 'ik vind het niet leuk om te horen wat je nu zegt over mijn kinderen' - knal 'm in je vocabulaire hoor, niks mis mee!

Ik had het pas met mijn schoonmoeder over mijn miskramen en zij heeft er ook een paar gehad, dus dat bespraken we hoe dat was en vroeger ging enzo, en ik vertelde dat ik er soms nog zo verdrietig van kan zijn, dat het echt voelt als mijn kindjes, hoe klein ook. Maar toen zei ze iets in de trant van: ja, maar ja, anders had je een leven lang zo'n beperkt kind gehad - dit was voor beide partijen beter.
Hoe waar dát misschien ook is, dat gaat toch niet over het verdriet dat je hebt? 'O, wat had het fijn geweest als het gewoon een gezonde zwangerschap en gezond kindje was geweest', dát is de juiste reactie. Het erge vind ik dat zij dat dertig, veertig jaar geleden waarschijnlijk ook hoorde, of dat er überhaupt niet over te praten viel, en dat je dan dan verdriet zo moest verbergen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers