Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterkilootjes

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 10 Dec 2013 23:44

Winterkilootjes

De winter is nog niet eens begonnen en ze mogen er bij mij al weer af ;)

Ik vond dit vorig jaar zo'n geslaagd topic en ik vind het gewoon fijn om weer te schrijven over wat ik eet en hoeveel ik sport. Ik ben sinds juni bijna 7 kg aangekomen en ik vind dat niet tof. Ik wil er minimaal 5 kg vanaf en ik ben sinds vorige week weer bezig met gezond/bewuster eten en dat voelt gewoon weer heel goed!

Ik wil niet te streng zijn voor mezelf en té veel overal op letten maar ik kan niet echt een topic vinden wat bij mij past. Gewoon lekker, gezond, bewust en met mate eten (en drinken :laughcry: ) en 3 á 4 keer per week sporten.

Wie doet er meee?
<<

Anoniem23

Bericht 11 Dec 2013 00:08

Re: Winterkilootjes

Ik ben 4 kilo aangekomen in best een korte tijd.. Dus ik doe mee!
Kwestie van veel minder bewegen door blessure en veel meer wijn en ongezond voedsel. Vandaag weer een begin gemaakt aan gezond eten en meer bewegen dus hoop het niet al te bont te maken deze winter haha!
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Dec 2013 00:16

Re: Winterkilootjes

Ik do ook graag mee, in een onbewaakt ogenblik 4 kg aangekomen die ik er dus ook zsm weer af wil hebben. Heb vandaag geregeld dat ik een intake ga doen in de sportschool. Na ruim twee jaar toch maar eens doen.

Heb sinds vorige week een baan gevonden dus maar een mooi ritme met ook flink wat sporten erbij aanleren. En wat ik hoorde willen ze op mijn nieuwe werk een tanita weegschaal aanschaffen. Dus een goede motivatie. Kan dan ook af en toe eens duidelijk meten hoe ik qua vetpercentage en spieren zit.

Ook een bewust kerstpakket (van mijn bijbaantje) voor mij dit jaar nl de snelle vegetariër en oersterk. Super blij mee.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Dec 2013 08:28

Re: Winterkilootjes

Ik doe mee! Ik ben sinds juni zo'n 8 kilo aangekomen, waarvan niet alles eraf hoeft, maar het hoef ook niet zo door te gaan :laughcry:. Ik leef een beetje heel erg onregelmatig de laatste tijd, waardoor ik ook heel onregelmatig eet. En daar voel ik me gewoon niet lekker bij, dus ik wil eigenlijk vooral gewoon weer wat gezonder en vooral geregelder gaan eten.

Sporten is geen punt, dat doe ik genoeg :).
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Dec 2013 08:41

Re: Winterkilootjes

Ik ben niet echt aangenomen, weeg Nog steeds 69 kilo, maar zou nog wel een paar kilootjes er af willen. Ik zou wel 65 kilo willen wegen.
Ik loop 3x per week hard en meer sporten gaat me niet lukken. Ik zou wel wat beter op mijn voeding kunnen Letten. Met name in de weekenden eet en drink ik teveel.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Dec 2013 08:45

Re: Winterkilootjes

Ja! Ik doe ook weer mee. Ik vond dit zo'n fijn topic, hierdoor ben ik vorig jaar van 54/55 kilo naar 48 gegaan. Nu ben ik weer iets aangekomen tot 50 en daar blijf ik al maanden stabiel op maar dat blijft niet zo als ik zo door ga zoals nu. Ik eet weer te veel, teveel koekjes en chips ook. Wat ik eet is grotendeels gezond dus daar hoef ik niet veel in te veranderen. Ik ben gewoon weer te makkelijk geworden.

Daarnaast kan ik al een paar maanden niet echt hardlopen door een knieblessure. Ik ben wel blijven lopen maar dat werden dan stukken met veel pijn dus dat schiet ook niet op.

Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik de komende drie weken nog niet echt ga hardlopen in de hoop dat het dan echt klaar is, en wat lekkers mag blijven eten (ik wil wel zorgen dat ik onder de 50 blijf) en in januari ga ik er weer volledig voor. Vorig jaar kon ik het ook, nu ook!
Smile, it's free!
<<

Anoniem17

Bericht 11 Dec 2013 09:42

Re: Winterkilootjes

48 kilo? Ben jij heel klein Lavendel? Want 48 kilo klinkt echt als heel weinig..

Ik zou zelf ook nog wel zo'n 5 kg kwijt willen. Ik weeg inmiddels 72 kg en wil graag naar 66/67. Ik weet alleen niet of dit topic bij me gaat passen, ik weet nog dat ik vorig jaar niet zo'n fan was van 't winterkilootjes topic, haha. Ik blijf meelezen en misschien ook meeschrijven!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Dec 2013 09:56

Re: Winterkilootjes

Ja ik ben heel klein, 1.55 ongeveer :(. En zoals te zien in het winterlijf topic is 48-50 kilo nog steeds niet heel weinig haha
Smile, it's free!
<<

Anoniem23

Bericht 11 Dec 2013 10:05

Re: Winterkilootjes

Ja Lavendel is echt een ukkie haha <3. En je hebt een hartstikke mooi lijf hoor Lavendel!
Ik heb ook een knieblessure nu.. Zo intens irritant want zodra ik veel rust neem voel ik niks meer en zodra ik ga hockeyen of hardlopen doet het na een km of 2 echt zoveel pijn. Terwijl hardlopen met dit weer juist zo HEERLIJK is. Buh. Ik baalde dus ook gister toen ik na 2 km gewoon echt niet meer kon van de pijn. Gadver wat is dat irritant zeg! Dus toen heb ik daarna maar allerlei oefeningen gedaan waar geen knie aan te pas kwam.
<<

Anoniem17

Bericht 11 Dec 2013 10:10

Re: Winterkilootjes

Lavendel, ik zou een moord doen voor jouw lijf, haha!
Harri wat irritant van je knie! Ik heb met hardlopen steeds heel erg pijn in mijn lies. Echt zo irritant, ik weet niet hoe het komt en ik kan het er ook niet uitstretchen ofzo. En ik moet zaterdag een run van 5 km doen.. :(
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 11 Dec 2013 10:58

Re: Winterkilootjes

Ik denk dat ik dit jaar ook ga meeschrijven :). In september was ik op mijn lichtst, toen woog ik 71 kilo. Nu 72/73, dus op zich niet veel meer maar ik zou het liefste toch ooit onder de 70 kilo komen. Deze zomer heb ik echt gecrasht en dat was ook niet zo slim, dus nu wil ik het gezonder gaan aanpakken. Ben alleen nog heel erg zoekende.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Dec 2013 11:07

Re: Winterkilootjes

Ik lees en schrijf misschien ook wel wat mee. In de zomer woog ik 55.5 en nu 57.5, het is maar 2kg maar ik weet hoe ik ben in de winter, dan heb ik veel meer drang om ongezond te eten en niet te bewegen haha. Met de kerstdagen in het verschiet vind ik het een goed moment om er in ieder geval over na te denken en op te letten.

Vanaf januari/februari ga ik ook weer hardlopen (ben een echte voorjaars/zomer loper) en dan komt het vast zo weer goed, maar zoals meer is geschreven is het bij mij nu ook inderdaad allemaal wat 'zachter ;) en slapper' dan in de zomermaanden.

Iedereen veel succes en plezier. En het zit vooral in je hoofd! Dat vergeet ik zelf nog wel eens :P
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Dec 2013 13:26

Re: Winterkilootjes

Ik wil ook weer wat gezonder gaan eten en bewegen. Ik zit nog steeds iets boven mijn gewicht van voor de zwangerschap, omdat ik momenteel veel te veel snoep en nog niet weer aan het sporten ben. Nu kan ik overdag ook niet zomaar weg natuurlijk, maar ik wil in elk geval weer gaan beginnen met hardlopen dit weekend en dan heel rustig weer opbouwen. Vanaf januari zal ik dan ook weer beter op mijn eten gaan letten, dan moet er toch wat af gaan :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 11 Dec 2013 13:36

Re: Winterkilootjes

Jeeeuj, gezellig! Ik weet eigenlijk niet wat mijn gewicht nu precies is. Ik gok 61 kg en ik wil minimaal terug naar 56. Ik denk niet dat ik daar héél erg veel moeite voor hoef te doen want vorig jaar tijdens het Winterkilootjes-topic woog ik 54 na het aanpassen van m'n levensstijl. Ik moet gewoon weer overal goed op letten en dan komt het vast goed.
Weet je wat ik wel heb gemerkt bij mezelf en wat denk ik echt veel verschil zou maken op een dag? Ik eet vaak door terwijl ik eigenlijk vol zit. Net had ik bijvoorbeeld een tosti gemaakt en toen ik hem voor 3/4 op had zat ik eigenlijk vol maar toch eet ik hem helemaal op. Gisteravond had ik dat ook, ik zat eigenlijk vol maar had toch nog een paar stukjes kipfilet gegeten omdat ze zo lekker waren. Dan voel ik me daarna vet opgeblazen en vol en dat is helemaal niet relaxed. Stom dat ik het toch doe.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Dec 2013 14:23

Re: Winterkilootjes

Ik doe misschien in het nieuwe jaar mee! Eerst nog op vakantie en nog dikker worden ;)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Dec 2013 15:20

Re: Winterkilootjes

Haha, Dennenappel!

En Toet, herkenbaar. Ik heb dat vooral met avondeten. Dan heb ik eigenlijk genoeg gehad, maar vind ik het zo lekker dat ik toch nog dooreet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem4

Bericht 11 Dec 2013 18:08

Re: Winterkilootjes

Ik doe ook mee hier!
Mijn collega's willen ook allemaal een paar kilo's kwijt en dat helpt echt heel goed!
Ik weeg nu 66.8 en qua gewicht ben ik wel tevreden, maar m'n onderlichaam mag wel strakker.
Ik vind het alleen heel moeilijk om te sporten nu omdat ik het al druk genoeg heb, maar ik probeer wel thuis op m'n matje iig elke dag been-en buikspieroefeningen te doen.
Of het echt zoden aan de dijk zet weet ik niet maar goed, helemaal niks doen iig niet.

Ik snoep al veel minder dan bijvoorbeeld vorig jaar en ik sport nu dus vrijwel niet maar m'n gewicht blijft wel stabiel en dat is erg fijn. Ook heb ik veel minder last van m'n PDS.
Naja eigenlijk wil ik dus vooral strakker worden, en als ik dan nog 2 kilo afval ben ik heel blij. Zolang ik maar niet meer aankom.
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Dec 2013 19:56

Re: Winterkilootjes

De weegschaal was al binnen op mijn werk, ik ben benieuwd. Vrijdag ga ik er even op staan. Dan weet ik ook hoe ik zit qua vetpercentage vocht enz. Ben heel erg benieuwd of het mee of tegenvalt. Merk dat ik echt een dip krijg als ik niet goed eet. Ik wil heel graag de 68 halen dus ga ervoor.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Dec 2013 20:05

Re: Winterkilootjes

Rogue, ben je toch niet gaan dansen?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem4

Bericht 11 Dec 2013 20:11

Re: Winterkilootjes

Bliss schreef:Rogue, ben je toch niet gaan dansen?


Nee :(.
Het is me niet gelukt om m'n sportschool-contract te slijten. Ik hoop dat m'n vader 'm wil overnemen en anders mss een vriend die hier weer is komen wonen.
Ik blijf het proberen.
En ik zou voorlopig alleen op maandag kunnen gaan dansen want de hiphoplessen zijn op woensdag en ik heb 2 modules die ik op woensdagavond moet volgen. Dus dat is ook niet handig, moet ik 2 keer een break nemen.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Dec 2013 20:58

Re: Winterkilootjes

Ik lees ook weer mee :) Ik woog twee weken terug ineens 62,3 en mijn grens is toch echt 62 haha. Ik ben toen direct begonnen met de touwtjes weer wat strakker en gezonder eten. Nu weeg ik 60,7 maar ik wil graag terug naar 58. Al weeg ik in de winter wel iets meer dan in de zomer.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Dec 2013 22:15

Re: Winterkilootjes

Rogue schreef:
Bliss schreef:Rogue, ben je toch niet gaan dansen?


Nee :(.
Het is me niet gelukt om m'n sportschool-contract te slijten. Ik hoop dat m'n vader 'm wil overnemen en anders mss een vriend die hier weer is komen wonen.
Ik blijf het proberen.
En ik zou voorlopig alleen op maandag kunnen gaan dansen want de hiphoplessen zijn op woensdag en ik heb 2 modules die ik op woensdagavond moet volgen. Dus dat is ook niet handig, moet ik 2 keer een break nemen.


Jammer! Hopelijk lukt het alsnog!
❤ 7 juni 2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 11 Dec 2013 22:24

Re: Winterkilootjes

Gisteren had ik nog wat gezonde tussendoortjes gehaald en met eten gaat het nu al een stuk beter.

Gisteren had ik:

O: Yoghurt, muesli, lijnzaad, honing
T: Een mandarijn en een banaan.
L: 1 speltboterham met rosbief en 1 speltboterham met humus
T: Paar stukjes appel en peer, wat worteltjes
A: Pasta met tomatensaus en groenten, kipfilet met Parmezaanse kaas
T: een mini snickers en een half danoontje
Verder groene thee, water, koffie en één glas sinaasappel-mangosap

Vandaag:
O/L: Tosti van speltbrood
T: Worteltjes, appel, banaan
A: Eerst om 16.30 een sukadelapje en een paar stukjes aardappel met schil uit de oven, daarna om 19.00 een gevulde puntpaprika met mais, tomatenpuree en pompoen
T: Ik pak zo alleen nog thee en een mandarijn.

Ik heb vanmiddag een workoutje thuis gedaan met veel buikspieroefeningen. Het echte sporten moet nog beginnen, probleem is dat ik m'n abonnement moet verlengen en daar eigenlijk geen geld voor heb nu.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 11 Dec 2013 23:32

Re: Winterkilootjes

Ik wil niet afvallen(juist eerder aankomen), maar wil wel graag weer wat strakker worden. Mag ik dan ook meeschrijven? Momenteel kan ik al een maand of 3-4 niet sporten ivm een blessure en voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik binnenkort wel weer kan.
Ik zoek dus vooral leuke tips om strakker te worden en moet wat gezonder gaan eten..ook voor mijn vriend, want die moet wel afvallen :P .
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Dec 2013 23:36

Re: Winterkilootjes

Vervelend zeg je blessure, wat voor als ik vragen mag?
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers