Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Dec 2013 14:03

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Hier een periode gehad dat hij veel wakker werd 's nachts. Nu soms nog 1 x gelukkig
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 10 Dec 2013 14:21

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Hier beiden nooit, behalve als ze ziek zijn (en dan nog is het vaak alleen in de vroege avond en slapen ze 's nachts wel). Heel, heel soms waren ze wel eens wakker toen ze kleiner waren, dan legden we ze meestal bij ons in bed en sliepen we met z'n allen verder.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem144

Bericht 10 Dec 2013 15:13

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

D. werd vaak tussen 21.00 en 00.00 wakker. Sinds afgelopen week slaapt ze vaak van 19.30 tot 8.00/8.30, zonder wakker te worden.
L. Gaat na zijn fles van 19.00 naar bed. Hij wordt dan vaak rond 22.00 wakker. Na de fles van 23.00 weer naar bed en dan wordt hij tussen 3.00-5.00 1x wakker. Hierna slaapt hij weer tot 7.00/7.30.
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Dec 2013 15:22

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Annie24 schreef:Sinds oktober komt hij helaas ongeveer 10x per nacht. Gemiddeld elk uur dus :thumbdown: Daarvoor was hij een zo goed als perfecte slaper.


Oh wat erg zeg! Weet je waar het van komt? Kun je nog een beetje functioneren?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Dec 2013 19:35

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Twellie schreef:
Annie24 schreef:Sinds oktober komt hij helaas ongeveer 10x per nacht. Gemiddeld elk uur dus :thumbdown: Daarvoor was hij een zo goed als perfecte slaper.


Oh wat erg zeg! Weet je waar het van komt? Kun je nog een beetje functioneren?


We hopen dat het komt door de spanningen de afgelopen periode. Mijn vriend kreeg in augustus te horen dat hij per 1 november geen baan meer had ivm een faillissement. Gelukkig heeft hij op tijd wat nieuws gevonden en werkt per 1 november bij een ander bedrijf.
Daarnaast hadden we een nieuw huis gekocht (vorige week de sleutel gehad) en stond ons oude huis nog in de verkoop. Dit is gelukkig ook verkocht en de sleuteloverdracht daarvan is 30-12.
Doordat de sleuteloverdracht zo snel is moeten we nu in 2 weken het nieuwe huis in orde maken en verhuizen we 21-12.
Y. is altijd al een gevoelig mannetje geweest en snel overprikkeld dus we hopen eigenlijk dat het door alle spanningen komt. Hij maakt toch bewust alles mee en zal onze spanning ook wel aanvoelen.
Mijn moeder is hier nu heel vaak om op te passen omdat mijn vriend tm januari zogenaamde inwerktijden heeft wat eigenlijk gewoon kuttijden zijn. Vanaf februari heeft hij zijn eigen uren en gaat alles hopelijk weer op rolletjes lopen.

We hadden het slechte slapen eigenlijk pas verwacht in het nieuwe huis en niet nu al, maar het is niet anders. Mannetje kan er ook niets aan doen, al is het moeilijk om dat te beseffen als hij 's nachts voor de zoveelste keer wakker wordt :redface:

Zelf trekken we het wel redelijk. Ik lig elke avond tussen 21 en 22 uur op bed en als we niets voor de verhuizing moeten doen gaan we niet winkelen ofzo, maar blijven we lekker een ochtendje/middagje thuis. Mijn vriend werkt 32 uur en ik 36, maar we krijgen gelukkig beiden veel begrip van onze werkgevers, dus dat is ook fijn. Ik heb toevallig gister mijn beoordelingsgesprek gehad en mijn leidinggevende was trots op me dat ik me zo staande heb weten te houden afgelopen half jaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel fijn vond om te horen :redface:

We knallen op 31-12 die enorme fles champagne open in ons nieuwe huis en beginnen op 1 januari gewoon helemaal overnieuw. We komen er wel en Y. ook :thumbup:
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Dec 2013 19:39

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Mijn dochter slaapt meestal door, wordt soms 1 keer wakker. Ze wordt wel vaak 's ochtends heel vroeg wakker omdat ze eng droomt, als we dan bij haar geweest zijn valt ze meestal weer in slaap voor een half uur/uur.
Mijn zoon heeft af en toe een periode gehad dat hij doorsliep maar wordt nu al een hele tijd minstens 1 keer wakker (en dan komt hij bij ons in bed), maar meestal 2 of 3 keer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Dec 2013 19:59

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

R slaapt steeds als ik denk het weinige slapen niet meer te trekken een nachtje door maar meestal is hij rond 12, 3 en 6 wakker, dan krijgt hij een paar slokjes melk en slaapt hij verder. Ik vind het meestal niet zo erg, nu met de kerstboom aan vind ik het wel gezellig 's nachts.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2013 20:02

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Nagenoeg nooit, ook niet toen ze kleiner waren. Als ze al wakker worden is er ook echt iets aan de hand.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Dec 2013 20:47

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Pfff dat sommigen hier nog kunnen functioneren zeg hahaha. Dit is weer zo'n ding dat als ik dit van tevoren geweten had..... ik kan echt niet tegen die gebroken nachten. Hier wisselt het enorm, soms worden ze beiden meerdere keren wakker, een andere keer een vd twee etc. Echt ik blijf voor die uitknop in de nacht ;)
<<

Anoniem261

Bericht 10 Dec 2013 21:02

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

M. heeft het eerste jaar heel goed geslapen, was nooit wakker 's nachts (een uitzondering daar gelaten), maar de afgelopen maand is het ruk :thumbdown: . Hopen dat het tijdelijk is haha, we waren net zo lekker gewend aan die rustige nachten :wink: .
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 10 Dec 2013 21:24

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Mijn oudste dochter wordt af en toe wakker. Dan huilt ze heel hard en droomt ze.
De jongste wordt regelmatig wakker.... tussen 4 en 5 uur krijgt ze de fles.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 10 Dec 2013 21:25

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Normaal allebei niet. Dochter is eigenlijk nooit 's nachts wakker geweest vanaf dat ze 1 week oud was. Zoon slaapt vanaf 5 of 6 maanden eigenlijk altijd door zonder wakker te worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 10 Dec 2013 21:56

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

De oudste word eigenlijk nooit wakker, vannacht was ze bij me in bed gekropen, niet eens gemerkt maar ik werd opeens wakker met d naast me.

De jongste word soms geen 1x wakker, soms 3x. Het verschilt per nacht. Nu heeft hij al 3 nachten doorgeslapen. Alleen rond een uur of 10 werd hij wakker voor voor een fles.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem103

Bericht 10 Dec 2013 22:07

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Mijn zoontje de eerste anderhalf jaar van zijn leven om de 20 minuten ofzo als hij in zijn eigen bed lag, hij sliep dus vaak tussen ons in. Daarna ging het iets beter, dan was het om de 45/60 minuten en toen zijn zusje was geboren is hij door gaan slapen en sindsdien wordt hij alleen nog wakker als hij eng droomt of ziek is.
Mijn dochter werd de eerste vier maanden alleen wakker om te drinken, daarna werd ze elk half uur/drie kwartier wakker en sliep ze dus ook vaak bij ons. Vanaf dat ze een jaar is slaapt ze een stuk beter. Nu wordt ze nog 1/2 keer per nacht wakker.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 11 Dec 2013 12:31

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

N. heeft altijd periodes gehad. Vaak na een muziekje, speentje en haar knuffeldoekje viel ze weer in slaap. Maar de afgelopen drie weken hebben we een draak in huis. Ze word 's nachts wakker en heeft dan gewoon geen zin meer om te slapen en gaat negatief aandacht vragen door te schreeuwen. Helaas is het een volhoudertje en vaak gaat ze 4 uur lang door, erg fijn als de wekker weer om 6 uur gaat. Gaat vast wel weer over bedenk ik me elke keer :p
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 11 Dec 2013 12:51

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

M werd tot T er was nooit wakker en sliep super goed.

T is vanaf dag 1 al drama geweest. En helaas werd dochter er vaak wakker van.

Nu slapen ze allebij redelijk. T was zoizo 1x per nacht wakker. Met een aai over zn bol gaat hij dan weer slapen.
Alleen begint zijn dag wel al om 6u.
M slaapt meestal wel van half7 tot 7u sinds ze op school zit.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 11 Dec 2013 12:55

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Onze oudste word op dit moment nooit wakker. Alleen het naar bed gaan/gaan slapen is een drama.
De jongste word meestal 2 a 3x wakker. Verder houden ze wel van uitslapen (meestal) :wink:
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem135

Bericht 11 Dec 2013 13:01

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Dochter is al sinds haar geboorte een slechte slaper,gemiddeld word ze nu zo'n 4x per nacht nog wakker...
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 11 Dec 2013 13:33

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

K wordt eigenlijk nooit wakker. Doet hij dit wel dan weten we dat hij ziek wordt of ergens last van heeft.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 11 Dec 2013 14:06

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

De oudste twee worden nooit wakker (behalve als ze ziek zijn) en de jongste (4 maanden) gaat om 21 uur slapen, wordt dan wakker rond 3 uur voor voeding en slaapt dan tot 7 uur.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Dec 2013 15:01

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Hij slaapt mooi alle nachten door. Tandjes beginnen wel door te komen dus zo nu en dan is het even anders, maar in principe slaapt ie van 8 tot 8.
<<

Anoniem25

Bericht 11 Dec 2013 15:03

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Verschilt per nacht. Meestal 1 a 2x, maar soms ook wel 3 of 4 x. Echt helemaal doorslapen zonder naar hem toe te moeten hebben we volgens mij nog nooit meegemaakt...
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Dec 2013 16:13

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Hier wisselt het. Van 0 tot 2a3 keer ongeveer. Als hij vroeg in de ochtend wakker word leggen we hem bij ons in bed.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem255

Bericht 11 Dec 2013 16:44

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

Dochter weinig tot niet. Als baby zijnde ook niet.
Zoon echter... De eerste maanden, of eigenlijk het eerste jaar, werd hij ongeveer 10-15 keer per nacht wakker en om 05.00 was hij dan ook zogenaamd uitgeslapen.
Vanaf het eerste jaar gaat het soms maanden goed (slapen van 19.00 tot 06.30, met uitschieters tot 08.00) en dan ineens maakt hij er weer een potje van door weken of maanden vanaf een uur of 22.00 5-10 keer per nacht wakker te worden en dan vanaf 05.00 weinig tot niet meer te slapen (lees: elk halfuur weer wakker).
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Dec 2013 17:11

Re: Hoe vaak wordt je kindje 's nachts wakker?

T. slaapt meestal door. Soms wordt hij 1 of 2x wakker en komt dan bij ons in bed liggen.
Hoe vaak J. wakker wordt durf ik niet te zeggen. Ik klik mijn bh los en val weer in slaap terwijl ik hem voed. Hij slaapt bij ons in bed (begint in de co-sleeper). Ik gok dat het soms 1x is, soms 5x. Rond de 2,5mnd heeft hij een paar nachten doorgeslapen, dan werd ik smorgens wakker van hem terwijl hij nog in de co-sleeper lag.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers