Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Temperatuur/klimaat op het werk

<<

Anoniem321

Bericht 09 Dec 2013 14:57

Temperatuur/klimaat op het werk

Hoe is dat bij jou? Vind je de temperatuur prima of is het juist te warm of te koud?
Bij ons is het altijd te warm en ik vertrek 's middags standaard met hoofdpijn van kantoor, wat later op de avond dan weer wegtrekt.
Om de volgende dag op kantoor weer te komen opzetten.
Op mijn vrije dag en in het weekend heb ik nergens last van, waardoor ik zeker weet dat het van kantoor komt.

Het probleem is dat ik de enige ben die last heeft van de warmte. De rest zit hier in warme vesten en met sjaals om altijd over de kou te klagen en ik zit midden in de winter vaak in een t-shirtje :confused:
Het vreemde is dat als ik ergens anders ben, ik meestal degene ben die het koud heeft, thuis ook, het kan niet warm genoeg zijn. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik uitgerekend op kantoor zo'n last van de warmte heb, en mijn collega's niet.

Jullie nog temperatuurs/klimaatsperikelen? :nerd:
<<

Anoniem185

Bericht 09 Dec 2013 15:02

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Bij mij is dat eigenlijk het zelfde! In de winter is het daar binnen zo warm dat ik met een t-shirt rondloop. Als ik thuis kom moet ik een dikke trui en een vest er over en onder een deken kruipen om dan warm te blijven. Vooral ons kantoortje is echt belachelijk warm, maar goed, dat is twee vierkante meter met alleen een computer en een kast en zonder ramen... Dus ja, die computer stookt gewoon.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Dec 2013 15:33

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Is het dan echt warm, of is de luchtvochtigheid heel hoog of juist laag (dat haal ik altijd door de war) waardoor het voor jou heel warm aanvoelt?

Ik heb het altijd koud, maar regel zelf de temperatuur hier. Als een collega het warm heeft, trekt hij maar iets minder kleren aan. (lees: heeft altijd zomer en winter een tshirt, blouse en trui aan:P )
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Dec 2013 16:27

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

ik werk bij ouderen daar staat de kachel vaak op 23/25 dus warm haha

maarja die mensen zitten stil . Ik heb vaak gewoon een shirtje met een jasje erboven
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 09 Dec 2013 16:46

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

In het oude kantoor was het zo vreselijk heet. Echt smerig. Ik kleedde me daar echt speciaal op, geen truien aan! Nu in t nieuwe kantoor is t juist best koud, terwijl ik t vrijwel nooit koud heb! Even omschakelen dus!
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 09 Dec 2013 19:42

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

bij ons is het altijd koud tussen de 4 en 7 graden
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Dec 2013 19:50

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik heb vooral last van droge ogen/rode ogen. Ik vind het zelf ook vaak te warm en heb in mijn kantoor de verwarming ook deels uit gezet omdat er al genoeg warmte komt van de gang/andere kamers. Ik vind het vooral niet zo fris ruiken als ik terug kom van een pauze, in de zomer valt het mee dan heeft iedereen wel een raam open maar nu in de winter bijna iedereen de hele tijd alles dicht heeft zitten moet ik er echt aan wennen (eerste winter dat ik op die plek zit). Ik hoef ook echt geen truien aan, heb nu vaak iets met 3/4 mouwen aan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem178

Bericht 09 Dec 2013 20:01

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik heb een lichtvochtigheidsmetertje op mijn bureau liggen en de luchtvochtigheid is goed, ik voelde me soms ook niet lekker, vandaar dat ik het ging meten. Wel had ik onlangs een potje kokosolie bij me, wat vloeibaar werd. Omdat de smelttemperatuur rond de 24-26 graden zit zal het ook rond die temperatuur zijn.

Als ik me rot voel ga ik altijd even een denkbeeldige sigaret roken. Eventjes een paar minuten buiten staan en frisse lucht inademen. Vaak helpt dat een uurtje.
<<

Kannibaal

Bericht 09 Dec 2013 20:27

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

dolfijn1982 schreef:bij ons is het altijd koud tussen de 4 en 7 graden


Werk je in een koelcel?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Dec 2013 21:09

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Kannibaal schreef:
dolfijn1982 schreef:bij ons is het altijd koud tussen de 4 en 7 graden


Werk je in een koelcel?


:lol:

Bij ons is het nu na 2 jaar eindelijk een beetje goed ingesteld. Daarvoor was het in de zomer snikheet en in de winter te koud
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 09 Dec 2013 22:36

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Kannibaal schreef:
dolfijn1982 schreef:bij ons is het altijd koud tussen de 4 en 7 graden


Werk je in een koelcel?


ja ik werk in een koelcel
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 09 Dec 2013 22:37

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ella schreef:
Kannibaal schreef:
dolfijn1982 schreef:bij ons is het altijd koud tussen de 4 en 7 graden


Werk je in een koelcel?


:lol:

Bij ons is het nu na 2 jaar eindelijk een beetje goed ingesteld. Daarvoor was het in de zomer snikheet en in de winter te koud


bij ons merk je ook wel dat het in de zomer warmer is als in de winter
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Dec 2013 22:37

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik herken precies alles wat je schrijft. Wij kunnen zelf de temperatuur niet regelen, en het is standaard voor mij gewoon te warm. Of nouja, niet eens warm, maar vooral benauwd. Ik probeer zo vaak ik kan even een raam open te hebben, maar de meeste collega's vinden het dan al snel te koud. Zeurpieten :D

Ik ga ook standaard met hoofdpijn naar huis. Bah!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 10 Dec 2013 11:24

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Wat is het bij veel mensen te warm op kantoor! Lijkt me echt niet fijn, zeker niet als je er hoofdpijn van krijgt.

Bij mij is de temperatuur in de zomer super, heb dan totaal geen last van de warmte van buiten. In de winter is het een ander verhaal, dan is het meestal rond 12-15 graden op mijn werkplek. In de maanden september t/m november is het meestal erg rustig, waardoor ik veel meer stilzit en dus sneller last heb van kou.

Gelukkig heb ik sinds kort een nieuwe balie die niet meer in de tocht ligt en waarbij ik een betere werkhouding aan kan nemen. Vorige winter had ik standaard blauwe handen en pijn in mijn gewrichten.
Ook heb ik sinds dit weekend een dikke straalkachel gekregen voor als het echt koud wordt, echt dat ding is gigantisch. Als het goed is wordt het in de kerstvakantie superdruk, dan heb ik ook geen tijd meer om het koud te hebben. :kt:
Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Dec 2013 12:32

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik heb een heel koud kantoor, ook echt naar. Ik zit aan de koude kant van het pand. Alleen als zomers de mussen van het dak vallen is mijn kantoor lekker, verder vind ik het echt ellende.

Gelukkig heb ik een klein convector kacheltje waarmee ik het iets kan verwarmen.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Dec 2013 12:42

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Wij zitten sinds juli in een nieuw kantoor en het is heerlijk. Ik heb het jarenlang koud gehad in een extreem oud en tochtig gebouw en heb ik een heerlijk warm kantoor. Ik zit alleen, dus ik bepaal zelf hoe warm ik mijn kantoortje maak.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Dec 2013 19:09

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik heb het vaak koud en ik ben niet de enige maar waar het door komt kunnen we niet ontdekken. In andere ruimtes kan het namelijk bloedheet zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Dec 2013 16:56

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Bij ons is het altijd warm. Afgelopen zomer was het vaak zo warm dat de tuinslang met koud water de hele dag op het dag lag te stromen omdat de airco het steeds begaf. Ik heb er verder geen last van, ook niet als het zo warm is.

Op woensdagochtend ben ik altijd een ruim half uur in -20 aan het werk. Dat half uur duurt lang! Het is echt zo zo zo zo koud, echt niet prettig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem255

Bericht 11 Dec 2013 17:34

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Bij ons op kantoor hebben we precies hetzelfde probleem.
Altijd gesteggel tussen de mannen en de vrouwen (18 tegen 4, echt zo niet eerlijk!)
De mannen zweten zich een otje en de vrouwen zitten te rillen van de kou. Of andersom, afhankelijk van de tijd van de maand ;)
Nu in het nieuwe pand is het nog steeds zo. We hebben climat control maar we merken er niks van. Volgens mij staat het hele systeem fout ingeregeld. Ik heb daarom altijd een jasje of een vestje aan en een sjaal bij. In de herfst/winter in elk geval. Te warm? Dan kan ik iets uit trekken. Te koud? Dan kan ik weer iets aan doen.
<<

Anoniem133

Bericht 17 Dec 2013 21:26

Re: Temperatuur/klimaat op het werk

Ik sta voor de klas en het is snel warm met zoveel (zwetende) leerlingen. Omdat het heel snel koud wordt en tocht met de ramen open, zet ik de ramen nu in de pauzes open. Dan is het wel even koud als ze binnen komen, maar als iedereen weer zit, is het vrij snel opgewarmd. Ik heb ook een CO2 meter in de klas en die staat altijd op oranje of rood als alle leerlingen er zijn. Ook al staan alle ramen open.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers