Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

<<

Anoniem25

Bericht 08 Dec 2013 20:50

Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Luuk slaapt 's middags het liefst nog een uur of 2. Probleem is alleen dat hij dan 's avonds niet voor 22.00 in bed ligt, en 's ochtends wel weer vroeg wakker is. Ik geniet echt van die uurtjes slaap tussen de middag (ga dan zelf ook altijd even slapen), maar vind het ook wel heel fijn om hem in de avond een beetje op tijd er in te hebben.
Nou had hij gister alleen in de auto 15 minuutjes geslapen, ging hij er 's avonds om 19.00u in en heeft geslapen tot 7.30. Vandaag nog eens geprobeerd; vanmiddag 10 minuten in de auto geslapen toen we boodschappen gingen doen, en vanavond om 18.45 op bed. Hij is dan alleen vanaf zeg maar 17.00 écht moe en niet meer te genieten.

Hij heeft dus eigenlijk nog wel behoefte aan zijn middagslaapje, want hij houdt het niet vol om wakker te blijven en stort ook wel in eind van de middag. Maar als hij te lang slaapt, is hij 's avonds niet moe genoeg om te gaan slapen. Hoe veel slaap hebben andere kindjes van rond de 2 jaar nodig? En hoe gaan andere moeders daarmee om? Het middagslaapje inkorten tot 45min tot een uur, of proberen op te houden?
<<

Anoniem75

Bericht 08 Dec 2013 20:55

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik vind 'm iig nog best jong om 's middags helemaal niet meer te slapen. Toen S. zo'n periode had en 's avonds niet snel kon inslapen heb ik het middagdutje van 2 uur verminderd na 1 uur per dag en dan zorgde ik er ook voor dat hij iig vóór 15.00 klaar was met zijn dutje en om 19.15 lag hij er weer in. Dit hebben we zo'n 3 kwart jaar gedaan en daarna helemaal niet meer naar bed gebracht 's middags.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Dec 2013 20:56

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Kun je hem niet na een uurtje wakker maken?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 08 Dec 2013 20:56

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Tot voor kort sliep Demi van 11.00-13.00 en dan van 18.30 tot 7.30.

Nu laten wij haar in de middag slapen vanaf 12.30 . Ze slaapt dan meestal 2 tot 2.5 uur. Ze kan dan in de avond rond 19.30 prima naar bed gelukkig.

Misschien kun je hem van 11.00 tot 12.30/13.00 laten slapen?
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 08 Dec 2013 21:01

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik lees mee zit met het zelfde probleem. A slaapt tussen de middag nog .maar ze slaapt dan 2 uurtjes.Savonds is het dan feest .Ze gaat rond 19/19.30 op bed maar slaapt niet eeder als 22 uur .Als ik ze smiddags niet op bed breng dan is ze niet te genieten smiddag .Savonds slaapt ze wel binnen 10 min .
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem25

Bericht 08 Dec 2013 21:33

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Als ik hem om 11.00 's middags op bed leg gaat hij niet slapen, meestal word hij pas rond een uur of 12.30 moe... Maar ik zal eens proberen zijn slaapje te verkorten tot een uurtje, hopelijk werkt dat.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 21:36

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik zou het inderdaad inkorten.
En anders om de dag laten slapen. Dat werkte hier ook goed. Meestal sliep ze niet meer, maar af en toe wel weer een keer. Dat was net genoeg om aan haar trekken te komen en 's avonds nog gewoon te kunnen slapen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Dec 2013 21:52

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik maak haar na een uur weer wakker.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Dec 2013 23:11

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Hier nooit afgebouwd. Het ging vanzelf.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem57

Bericht 09 Dec 2013 01:02

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik denk eigenlijk meer dat het een fase is.
L. had het ook, maar nu heeft ze het zelf min of meer al gereduceerd naar 1,5 uur tussen de middag en dan ligt ze tussen 20.00 en 21.00 in dromenland (ligt er 19.30/19.45 uur in, kletst gewoon) en wordt ze de volgende ochtend 8.30 uur wakker.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Dec 2013 11:31

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Hier een kindje van net 3 dat nog regelmatig even slaapt. Anders redt ze het niet tot de avond, en valt ze vaak vlak voor het eten in slaap. Als ze gaat slapen, probeer ik haar na een uur of anderhalf uur wakker te maken, en dan gaat ze 's avonds rond 8 uur naar bed. Dat gaat goed. Wanneer ze niet geslapen heeft en het redt dan gaat ze om 7 uur en is ze ook zo vertrokken. Als ik haar zou laten liggen 's middags komt het weleens voor dat ze ineens 2 of 3 uur slaapt en dan krijg ik haar 's avonds dus niet voor 22u in bed, vandaar dat ik haar dus liever na een bepaalde tijd wakker maak.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2013 14:47

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik zou het middagslaapje inkorten en kijken hoe het dan gaat. Mijn zoontje is net 2 en slaapt sinds 2 weken ineens bijna niet meer tussen de middag (jammer want ik vind het wel heel fijn om dan even tijd voor mezelf en bepaalde huishoudelijke klussen te hebben). Maar ik leg hem er steeds maar in, en wacht rustig af. Hij heeft de laatste 4 dagen niet meer geslapen 's middags dus ik vrees nu toch wel dat er haast een einde aan komt. Maar misschien is het ook weer een fase, we zien het wel. 's Nachts slaapt hij over het algemeen wel goed (van 19.30 tot 7.30 ongeveer)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Dec 2013 20:40

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

F wil de laatste tijd niet meer slapen in de middag. Ik leg hem dan wel in Bed, maar hoor vervolgens alleen maar liedjes voorbij komen :)
Hij gaat om 19:00/19:30 slapen en slaapt dan meestal 13 uur.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2013 21:02

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik ben op een gegeven moment wel gestopt met het slaapje, maar toen was ze al wat ouder, al ruim twee. Het scheelde wel heel veel voor de regelmaat, ze ging 's avonds veel beter naar bed. Later heb ik hetzelfde gedaan met het opstaan 's ochtends, ik zet nu standaard de wekker om half acht, ook in het weekend, en dan hoeft ze er op vrije dagen niet meteen uit, maar dan maak ik haar wel wakker. Als zij overdag teveel slaapt of 's ochtends te lang doorslaapt dan ligt ze 's avonds gewoon te lang wakker.

In zijn geval zou ik het slaapje eerst inkorten, bijvoorbeeld naar een uur of drie kwartier, net wat werkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Jan 2014 11:49

Re: Middagslaapje afbouwen, hoe werkt dat?

Ik up m even voor wat advies!

L. lijkt wat moeite te hebben met inslapen. We gaan rond 19.30 uur naar boven, meestal ligt ze er dan rond 19.45 uur in. Maar ze slaapt vaak pas na 21 uur. Ze is niet vervelend, ze oogt niet moe, wil wel naar bed, maar slaapt gewoon niet. Ze kletst en speelt wat en draait wat rond. Ze is de volgende ochtend wel weer tussen 6 en 7 uur wakker.
Ze slaapt overdag meestal van 13 tot 15.30 uur. We hebben haar slaapje terug gebracht naar 15 uur en maken haar wakker als dat nodig is (nog niet nodig geweest, ze werd steeds vóór 15 uur wakker), maar dit lijkt geen effect te hebben. Wat kunnen we doen? Haar slaapje terugbrengen naar 1,5 uur of zelfs 1 uur? Om 13 uur is ze vaak wel moe, maar ze zou ook nog wel wat langer wakker kunnen blijven. Maar wordt dat dan niet te weinig voor dr allemaal? Iemand nog tips of ervaringen?
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers