Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding

<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 21:21

Re: Flesvoeding

Twellie schreef:Hij kan ook gewone koemelk of geitenmelk drinken? Als het maar voor af en toe is, is het misschien niet eens handig om te beginnen met poedermelk. Het is ook beperkt houdbaar als het open is, het is zonde als je steeds de helft weg kunt doen na een maand.


Kan dat nu al?? Ik heb daar helemaal geen verstand van. Dochter had KMA tot ze 2 was. Dus die heeft dat helemaal nooit gehad.
Ik ben alleen zo bang dat het te heftig voor hem is. Hij reageert zo sterk op alles. Zelf een fles bv met biobim pap resulteerde in vreselijke krampen.
<<

Anoniem103

Bericht 08 Dec 2013 21:28

Re: Flesvoeding

Misschien borstvoeding met rijstebloem? Of kan dat niet met borstvoeding?
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 21:31

Re: Flesvoeding

Tania schreef:Misschien borstvoeding met rijstebloem? Of kan dat niet met borstvoeding?


Ja, dat kan wel. Ik had biobim plus, dat is rijstmeel en boekweitmeel.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Dec 2013 21:52

Re: Flesvoeding

Rosalie had ook verschrikkelijke krampen van rijstebloem! Toen zag ik het echt somber in qua voeding! Maar van fijne granenpap of andere bijvoeding heeft ze helemaal geen last!

Nu met nr 2. voeding merk ik dat haar ontlasting weer harder is :(
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Dec 2013 21:53

Re: Flesvoeding

Jans schreef:
Twellie schreef:Hij kan ook gewone koemelk of geitenmelk drinken? Als het maar voor af en toe is, is het misschien niet eens handig om te beginnen met poedermelk. Het is ook beperkt houdbaar als het open is, het is zonde als je steeds de helft weg kunt doen na een maand.


Kan dat nu al?? Ik heb daar helemaal geen verstand van. Dochter had KMA tot ze 2 was. Dus die heeft dat helemaal nooit gehad.
Ik ben alleen zo bang dat het te heftig voor hem is. Hij reageert zo sterk op alles. Zelf een fles bv met biobim pap resulteerde in vreselijke krampen.


Volgens mij mag dat vanaf een half jaar, misschien dat iemand dat nog even kan bevestigen? Ik dacht het wel, maar ik weet het niet helemaal zeker.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Dec 2013 21:57

Re: Flesvoeding

Ik dacht dat koemelk pas vanaf een jaar mag. Ik heb altijd nutrilon gegeven, nu nr 4 inmiddels
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 08 Dec 2013 22:03

Re: Flesvoeding

Ik gebruik eigen merk vd AH, bevalt prima. Ik zou idd nummer 2 geven, op de pakken staat ook voor hoeveel maanden dat het is.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 08 Dec 2013 22:11

Re: Flesvoeding

Friso comfort is ook het proberen waard. Een voeding die het meeste vergelijkbaar schijnt te zijn met borstvoeding qua smaak en door de samenstelling vriendelijk voor maagje en darmen. Persoonlijk zou ik wel voor de nummer 2 gaan, je kunt iets langer doorgaan met het geven van nummer 1 flesvoeding maar als je kindje 8 maanden is dan lijkt het mij toch meer toe aan de nummer 2 voeding.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Dec 2013 22:14

Re: Flesvoeding

Als het om het doorslapen gaat, zou ik eerder iets van granenpap met borstvoeding proberen. Als je hem dat 's avonds geeft, heeft hij misschien een meer verzadigd gevoel. Al denk ik ook dat hij, als hij al langer slaapt, vooral de eerste uren aaneen slaapt, in de vooravond dus en daar heb je vrij weinig aan.

Hoe vaak komt hij nu 's nachts? Nog steeds om de 2 uur maximaal?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Dec 2013 22:53

Re: Flesvoeding

Toen N 9 maanden was begon ik ook met een fles kv voor het slapen om het doorslapen te bevorderen. Helaas maakte het geen drol uit en kwam hij gewoon net zo vaak. Bijkomend nadeel voor mij was dat mijn productie achteruit holde en ik 1,5 week verder helemaal over was op kv. N was ook heel gevoelig en zat al vrij snel onder de uitslag ik ben toen over gestapt op soja melk maar dat mag pas vanaf een jaar.
Mother of 3 adorable children
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 08 Dec 2013 22:57

Re: Flesvoeding

FV doet echt niets voor het doorslapen, dus zou mijn hoop daar niet op vestigen. Ik zou nu geen koemelk geven, als hij al sterk reageert zou ik koemelk proberen te vermijden. Er zit in koemelk geloof ik veel zout en dat is ook weer niet goed. Ik denk dat er aan vrijwel alles wel iets is op te merken momenteel. Wij hebben voor geitenmelk gekozen, was even wennen voor N. maar nu drinkt ze het zonder problemen. Geitenmelk is licht verteerbaar, misschien het proberen waard voor jou zoontje?
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 22:57

Re: Flesvoeding

Dat klinkt ook niet hoopvol, maia...
Ik dacht dat je productie rond deze tijd wel stabiel moet zijn..

Sanne, vannacht was het iedere 1,5 uur. En hij begint z'n dag om 05.30.. Echt vermoeiend..
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 22:58

Re: Flesvoeding

CCC, ja die nannycare klinkt wel positief. Ik ga me er nog even iets meer in verdiepen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Dec 2013 22:59

Re: Flesvoeding

Je kunt ook een klein zakje nutrilon halen? Je hebt van nr 1. zo'n 1 dags portie om in huis te hebben voor als bv niet lukt. Misschien gewoon 1 avond proberen?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 08 Dec 2013 23:13

Re: Flesvoeding

Ik gaf N. vanaf 3 maanden al een fles fv voordat we de nacht ingingen, zodat ik wat rust zou hebben. Ik kolfde altijd wel voordat ik naar bed ging en hier geen productieproblemen gehad trouwens.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Dec 2013 23:20

Re: Flesvoeding

Nee dan is donormelk idd niet nodig. Is er niet iets wat je met de bijvoeding kunt doen? Eet hij al goed, doe je rapley of prakjes? Of iets van een ontspannend bad en babymassage? Misschien helpt t om m dieper en langer in slaap te krijgen? *denkt even hardop mee*
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem166

Bericht 08 Dec 2013 23:41

Re: Flesvoeding

Jans, mijn dochter dronk rond die leeftijd ook nog zo'n beetje ieder uur. Ik geloof dat ze rond 11 maanden iets meer ritme kreeg en om de 2 à 3 uur dronk. Het is zwaar hè? Lukt het inmiddels om je zoon bij jullie in bed te voeden en dan samen verder te slapen of is hij nog steeds lang wakker na iedere voeding?
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 23:55

Re: Flesvoeding

Haha Sanne, dat zijn geen geruststellende woorden. Ik trek dat niet hoor, zoveel maanden.... Dan kan je me echt opvegen.
Vannacht heeft hij in ons bed geslapen, maar hij wordt dan nog meer wakker dan hij al doet.

Teddyaapje, rapley. Nee, nog niet veel. Z'n darmen reageren heel gevoelig. Dus we doen het rustig aan. Dit geklooi is eigenlijk pas erg geworden sinds we weer met de bijvoeding zijn begonnen.
<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 00:10

Re: Flesvoeding

Lukte het niet meer op die andere manier?

Dat flesvoeding niks doet voor doorslapen hoeft niet hoor. Het kan juist zijn dat je kind wel meer verzadigd is. Ik lees en hoor het in ieder geval wel regelmatig. Kwestie van uitproberen denk ik?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2013 00:38

Re: Flesvoeding

Twellie schreef:Hij kan ook gewone koemelk of geitenmelk drinken? Als het maar voor af en toe is, is het misschien niet eens handig om te beginnen met poedermelk. Het is ook beperkt houdbaar als het open is, het is zonde als je steeds de helft weg kunt doen na een maand.


Onder het jaar schijnt dat niet echt goed te zijn.
@Jans, ik gebruik gewoon etos huismerk nr. 2, ik baal ook van die suiker, sterker nog, ik baal sowieso van dat hele spul want ik had borstvoeding willen geven, maar L. doet er hartstikke goed op en verder zit er ook gewoon in wat hij nodig heeft.
L. krijgt overigens van mij een fles met pap 's ochtends, je zou dat ook 's avonds kunnen geven. Ik geef 180 cc water + 6 schepjes melkpoeder en daar doe ik dan nog weer 6 schepjes fijne granenpap in. Dat laatste is van bambix, voor 6+ maanden. Heel stom, ik ging kijken naar de 8+ pap en daar zat dus gewoon suiker in (of honing of een ander zoet spul). Ze moeten daar echt eens mee kappen, overal maar zoetigheid van te maken!
<<

Anoniem186

Bericht 09 Dec 2013 09:29

Re: Flesvoeding

Luce schreef:Lukte het niet meer op die andere manier?

Dat flesvoeding niks doet voor doorslapen hoeft niet hoor. Het kan juist zijn dat je kind wel meer verzadigd is. Ik lees en hoor het in ieder geval wel regelmatig. Kwestie van uitproberen denk ik?


Nee, was echt geen doen. Ik had je nog een pb gestuurd toen, denk dat je hem niet gelezen had.

Ja, dat denk ik dus ook. Kinderen slapen, over het algemeen, op flesvoeding beter dan op bv.


Pompoen, ja heel raar van die suiker..
Ken je de pappen van biobim? Die bevielen mij heel goed! Ze hebben verschillende en er zit geen rommel in. Mijn dochter at toen ze kleiner was altijd speltpap, vond ze heerlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Dec 2013 10:30

Re: Flesvoeding

Waarom heb je de hoop dat hij van fv langer gaat slapen?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Dec 2013 10:43

Re: Flesvoeding

Borstvoeding is beter verteerbaar waardoor ze vaak sneller weer honger krijgen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Dec 2013 12:32

Re: Flesvoeding

Helaas geen tips Jans. Wel zie ik dat je schrijft dat je dochter 's ochtends altijds speltpap drinkt, zou dat niks zijn voor je zoon 's avonds?
Maar ik vraag me af of er in bv dan geen suiker zou zitten, als andere voedingsstoffen in je melk komen, waarom suiker dan niet?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem193

Bericht 09 Dec 2013 12:50

Re: Flesvoeding

Teddyaapje schreef:Borstvoeding is beter verteerbaar waardoor ze vaak sneller weer honger krijgen.

Snap ik. Maar de meeste kinderen worden niet wakker van honger, maar om een andere reden.
Ook al wil hij dan de borst, betekent dat niet dat hij honger heeft. Mamahonger, dat hoogstwaarschijnlijk wel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers