Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Historische plekken waar jij bent geweest

<<

Anoniem130

Bericht 08 Dec 2013 18:02

Historische plekken waar jij bent geweest

Op dit moment zit ik een documentaire over Mandela te kijken op NGC en ik vind het dan toch wel bijzonder dat je Robbeneiland herkent en dat je daar hebt rondgelopen. Hetzelfde vond ik best overweldigend toen ik afgelopen zomer in Auschwitz rondliep. Onvoorstelbaar wat daar is gebeurd.

Wat voor historische plekken ben jij geweest en voelde je daar iets bij?
<<

Anoniem185

Bericht 08 Dec 2013 18:11

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Sachsenhausen vond ik erg indrukwekkend, en het was fijn om zo'n setje te hebben waarbij ik op nummertjes kon drukken en dan informatie kreeg via een hoofdtelefoon.

En Pompeii! Dat vond ik ook heel interessant, omdat ik ook goede begeleiding bij had die dingen konden vertellen.

Verder komt er zo snel niet echt iets in me op.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2013 18:14

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Telt Ground Zero eigenlijk al? Ik vind van wel! Heel indrukwekkend daar. Ik vond het enorm ontzagwekkend daar rond te open en al die namen te lezen.

Ik ben in Dachau geweest, dat vond ik ook heel indrukwekkend, en ik voelde me ook echt heel… bedrukt? bedroefd? iig heel unheimisch. Ik ben ook in Westerbork geweest maar daar had ik dat gevoel eigenlijk helemaal niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Dec 2013 18:16

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Auschwitz en Pompeii staan toevallig op mijn lijstje voor komend jaar!

Verder Rome: het Colosseum etc., natuurlijk ook vrij historisch.
❤ 7 juni 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 18:18

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Als Ground Zero telt, vond ik dat ook heel erg bijzonder, met al die beelden in je achterhoofd.

Ik vond Alcatraz ook heel erg adembenemend om doorheen te lopen. Zeker omdat het avond was en dus donker was. Bij het openen/sluiten van de celdeuren kreeg ik flinke kippenvel op mijn armen.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Dec 2013 18:20

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Jaaaa, Ground Zero telt vind ik!!

Pompeii had ik dat ook wel een beetje ja, dat is toch ook wel bizar hoe zo'n hele stad overvallen is door zo'n moment. Maar had het wel minder sterk. Colosseum vond ik wel echt bizar dat op zo'n klein stukje zoveel bloed gevloeid heeft en zoveel mensen gestorven zijn. Daar was ik toen ook wel even van onder de indruk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2013 18:21

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ohhh Alcatraz lijkt me ook heeeeeeel interessant eens te kijken…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 18:24

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Mocht je die mogelijkheid krijgen, Zora, dan zou ik het je zeker aanraden! Heb er geen seconde spijt van gehad. Heel indrukwekkend om te zien. Wel vond ik het erg vet dat ik de avondexcursie had. Zoveel meer sfeer wat het gevoel meer aansterkte.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2013 18:26

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Jaaaa voor de reis die ik per se ooit nog een wil maken door de VS staat dit ook zeker op het eisenlijstje!! Cool! Heb je toevallig foto's? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 18:45

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik heb helaas geen goede foto's online staan. Dit zijn de enige 2.

Cellenblok:

En Alcatraz, rechts zie je de kustlijn van San Francisco.

Hmm.. Ik zie dat al ik foto's via photobucket hier upload, dat dan gelijk alle fotos zichtbaar zijn in mijn profiel. Dat wil ik niet. Hoe kan ik dat uitzetten?
<<

Kannibaal

Bericht 08 Dec 2013 19:29

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik heb jaaaaren geleden Alcatraz bezocht (was een grote wens) en ik vond het geweldig.
Verder nog Ground Zero, Pompeii, Rome, Westerbork, Castillo de San Cristóbal in Puerto Rico.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2013 21:11

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Oh jammer, dat weet ik ook niet WInegum!

Jij dan Kannibaal? :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 21:20

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik heb ze via Facebook geupload, volgens mij lukt het zo wel zonder dat de rest van mijn foto's zichtbaar zijn.

Alcatraz met rechts de kuslijn van San Francisco:

Afbeelding

Cellenblok van Alcatraz:
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Dec 2013 21:40

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Auswitz en Sobibor (ook een concentratiekamp).
Berlijnse muur.
Sarajevo, waar Franz Ferdinand werd vermoord, precies die plek.
De brug van Mostar (Bosnie).
Het mausoleum van Tito.
Scheepswerf van Gdansk.
Klaipeda (voormalig Memel) waar Hitler een beroemde toespraak gaf.
Meerdere plekken in Estland en Letland die te maken hadden met de menselijke keten.
Begraafplaats en herdenkingspoort in Ieper.
Het stadje Arras (Atrecht).
Geboortehuis van Copernicus in Torun.

En vast nog wel meer maar dit is wat me zo te binnen schiet.

Een laatste close to home: ik woon waar de vrede is getekend na WO2 (letterlijk een paar meter verderop).
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 09 Dec 2013 14:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem20

Bericht 08 Dec 2013 23:52

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Tuol Sleng
Choeung Ek
Angkor Wat
Alcatraz enkel van afstand gezien helaas

Vind het lastig om 'historische plek' te definiëren.
<<

Kannibaal

Bericht 09 Dec 2013 00:06

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Zora schreef:Oh jammer, dat weet ik ook niet WInegum!

Jij dan Kannibaal? :D


Toen ik Alcatraz bezocht was het nog de tijd van de fotorolletjes. Ik heb dus helaas geen digitale foto's anders had ik ze graag laten zien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Dec 2013 07:58

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Haha oh da's al even geleden dan Kannibaal :)

Winegum, wat gaaaaaf!! Die 2e ziet er echt precies zo uit als ik zou denken!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Dec 2013 09:03

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik vond Ground zero ook heel indrukwekkkend. En de Berlijnse muur. En het Colosseum.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Dec 2013 09:48

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Als eerste noem ik Rome. Eén groot openluchtmuseum. Ik vond meerdere plekken en gebouwen indrukwekkend, maar bovenal het Forum Romanum en het Colosseum.

Ground Zero
De Chinese Muur
De verboden stad
Machu Pichu
<<

Anoniem309

Bericht 09 Dec 2013 11:23

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik ben in auschwitz geweest en vond daar op een gegeven moment zo'n zware sfeer hangen. Dat lag er denk ik ook aan dan het buiten vrij donker was en het rommelde van het onweer. Ik kreeg er echt kippenvel van.

Ik wil ook nog eens naar alcatraz. Daar ben ik als kind al eens geweest, maar daar kan ik me eigenlijk weinig van herinneren.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 09 Dec 2013 22:00

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik ben in Dachau geweest, in Nürnberg bij een bekend grasveld/plein waar Hitler verschillende bekende toespraken heeft gedaan en bij de Berlijnse Muur.

Verder ben ik in Rome geweest, maar daar wil ik graag nog eens terug.

Ik ben nog niet bij veel historische dingen geweest, dat zie ik wel.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Dec 2013 23:40

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Fayebella schreef:in Nürnberg bij een bekend grasveld/plein waar Hitler verschillende bekende toespraken heeft gedaan


Dat vond ik afgelopen zomer ook best wel indrukwekkend. Ik voelde me eerlijk gezegd een klein Hitlertje toen ik daar stond. Als je dan eerst die filmbeelden in het museum hebt gezien en je staat daar op de plek waar Hitler toen zijn toespraken heeft en je stelt je die mensenmassa's voor die hem toejuichten, dan is dat gewoon onbegrijpelijk en beangstigend en aan de andere kant stel dat ze jou op die manier zouden toejuichen dan zou je toch ook denken dat je alles kunt doen en maken. Ik vond het wel erg storend dat diverse anderen die daar waren (ook gewoon losse toeristen en vooral jonge mannen) dan op die plaats ook een foto lieten nemen toen ze de Hitlergroet brachten. Dat vond ik zo ongepast.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Dec 2013 00:00

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

Ik vind dit best wel een interessant topic maar aan de andere kant ook weer wat lastig want wat beschouwd iedereen nu als historische plekken. Ik zie nu gelukkig ook de Chinese muur staan want dat vond ik ook wel een historische plek ook als is er geen recente geschiedenis geschreven. Ik vond het toen zo'n indrukwekkend gevoel toen ik voor de eerste keer die muur zag uit de verte, vanuit de bus en dan zie je die over heuvels gaan en door dalen en als maar door gaan en dan het idee hoeveel mensen er hun leven gelaten hebben bij de bouw ervan.

Natuurlijk vond ik Auschwitz indrukwekkend maar eerder die reis hadden we in TsjechIé Lidice bezocht en dat trof me nog meer, dat bleef me echt dagen bij. Lidice was een klein dorp dat in WWII als wraakactie door de Nazi's compleet is vernietigd, de mannen zijn ter plekke vermoord en de vrouwen en kinderen zijn weggevoerd naar concentratiekampen en bijna allemaal daar gedood. Je hebt er een klein museum met foto's van het dorp hoe het was een paar dagen voor de gebeurtenis, toen een schoolfotograaf er net was om foto's te maken. En dat vond ik (nog meer als bij de Joden/Auschwitz) zo beangstigend dat het net zo goed mij had overkomen op een totaal onverwacht moment als het ook die onschuldige schoolkinderen, de winkelier etc overkwam. Er ligt nu een grote tuin/park.

Verder heb ik voor mijn gevoel best wel wat historische plekken gezien: o.a Moskou/St. Petersburg, ook een wow gevoel toen ik daar op het Rode Plein stond, wat zich daar allemaal heeft afgespeeld qua parades etc, en ook herkenbaar als je op het journaal laatst beelden zag van het staatsbezoek en het Kremlin. De piramides in Mexico/Guatemala en wat zich daar vroeger heeft afgespeeld. Ik vond Merv in Turkmenistan indrukwekkend: er is niet veel van over maar wel als je je realiseert dat daar een 1221 al een stad met een miljoen inwoners lag die compleet van de kaart is geveegd/uitgemoord is door een zoon van Ghengis Kahn. Steden in Uzbekistan met zulke gigantische indrukwekkende gebouwen en een rijke geschiedenis. Maar ik vond de restanten van de Berlijnse muur ook indrukwekkend, als ik nu iets over Noord-Korea lees dan is het ook wel herkenbaar dat ik daar ook bij de grens heb gestaan en in Pyongyang ben geweest en in het mausoleum. Maar ook afgelopen oktober in Leipzig bij het Volkerenslagdenkmal dan is het ook indrukwekkend wat voor veldslag zich daar 200 jaar geleden heeft afgespeeld en waar ik eigenlijk veel te weinig van af weet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Dec 2013 08:12

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

De plek waar Willem van Oranje is vermoord
Rome
Petra, Jordanie
Ground Zero
Auschwitz
L2014 & H2017
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 10 Dec 2013 16:33

Re: Historische plekken waar jij bent geweest

rapa nui schreef:
Fayebella schreef:in Nürnberg bij een bekend grasveld/plein waar Hitler verschillende bekende toespraken heeft gedaan


Dat vond ik afgelopen zomer ook best wel indrukwekkend. Ik voelde me eerlijk gezegd een klein Hitlertje toen ik daar stond. Als je dan eerst die filmbeelden in het museum hebt gezien en je staat daar op de plek waar Hitler toen zijn toespraken heeft en je stelt je die mensenmassa's voor die hem toejuichten, dan is dat gewoon onbegrijpelijk en beangstigend en aan de andere kant stel dat ze jou op die manier zouden toejuichen dan zou je toch ook denken dat je alles kunt doen en maken. Ik vond het wel erg storend dat diverse anderen die daar waren (ook gewoon losse toeristen en vooral jonge mannen) dan op die plaats ook een foto lieten nemen toen ze de Hitlergroet brachten. Dat vond ik zo ongepast.


Gelukkig was dat laatste bij mij niet.
Ik ben ook eerst in het Doku Zentrum geweest en daarna daar naar toe. Ik vond het ook echt indrukwekkend! Ik vind het sowieso beangstigend dat iemand zoveel macht heeft kunnen hebben. Vooral omdat hij in 1932 of 1033 al opgepakt is geweest. Hadden ze hem maar laten zitten.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers