Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto wedstrijd Holand Herald

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Dec 2013 13:28

Foto wedstrijd Holand Herald

Heeft iemand wel eens mee gedaan aan deze foto wedstrijd?
Het onderwerp van dit kwartaal is portretten en toevallig heb ik tijdens mijn vakantie een super mooie gemaakt.
Nu wil ik deze insturen, maar je moet nogal wat info mee sturen. Waar ik niet uitkom is:
a brief description of your shot and some tech specs
Ik kan wel een korte omschrijving geven hoe ik deze foto heb gemaakt (man kwam uit een café, ik zag een mooi beeld en maakt de foto...) maar ik heb niks gedaan met tech specs aangezien ik hem op de automatische stand heb geschoten. Niet erg professioneel dus... Hoe zouden jullie dat oplossen?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Dec 2013 14:34

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Ik heb die wedstrijd eens gewonnen!

Je moet gewoon een korte beschrijving geven van de camera die je hebt gebruikt en de instellingen (gewoon standaard dingen: diafragma, sluitertijd, iso) en een korte omschrijving van de foto, wie wat waar zie je.
Edit: ook al heb je op automatisch geschoten, staan in de EXIF data wel je instellingen. Kan je wel vinden in de eigenschappen van de foto op de computer.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Dec 2013 14:39

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Heb je trouwens wel met KLM gevlogen in de afgelopen drie maanden? Want volgens mij is dat wel een vereiste.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Dec 2013 14:41

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Marin schreef:Heb je trouwens wel met KLM gevlogen in de afgelopen drie maanden? Want volgens mij is dat wel een vereiste.


Ja, ik ben net terug van vakantie en ben met KLM gevlogen. Deze foto is ook tijdens mijn vakantie gemaakt.
Bedankt voor je info, ik zal eens zoeken!
<<

Anoniem119

Bericht 08 Dec 2013 14:49

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Top dan kan je in elk geval mee doen. Leuk ben benieuwd naar de foto. Waar ben je geweest? Ik had toen met het thema architectuur gewonnen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Dec 2013 15:03

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Even in klein formaat (want je weet maar nooit ;))

Afbeelding

Ik kan trouwens bij eigenschappen niks vinden over de instellingen, ook niet op mijn camera. Je bedoelde toch rechter muisknop en dan eigenschappen? Of moet je hem in een speciaal programma openen?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Dec 2013 15:13

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Super mooie foto, zeker inzenden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 08 Dec 2013 15:37

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Mooie foto hoor!
De technische eigenschappen zie ik als ik een foto in iphoto open. Weet niet hoe het met pc programmas zit, misschien dat je het in picasa oid ook kunt zien?
Anders mag je wel mailen, dan kijk ik even!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Dec 2013 18:34

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Super mooi, hij is wel een beetje overbelicht geloof ik dus misschien nog een klein beetje nabewerken. Verder echt super mooi inderdaad!
<<

Anoniem119

Bericht 08 Dec 2013 20:49

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Ik vind het echt een tijdschrift foto, zeker zo met die tekst haha. Mooi! Alleen jammer dat z'n oven zo weg allen in de schaduw van de hoed maar daar kan je verder weinig aan doen (tenzij je echt kan bewerken).
Kom je er beetje uit met die foto data?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Dec 2013 22:21

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Ik heb de foto in Picasa geopend en alles kunnen vinden wat ik zocht. Ik heb alleen pompoen even een mailtje gestuurd om te checken wat ze precies bedoeld.
Ik zie wat jij bedoeld, maar vind dat niet zo storend hier. Juist omdat die hoed bedoeld is om de zon uit zijn gezicht te houden en dat is ook precies wat je nu ziet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2013 00:42

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Ik heb je mail gehad, als ik het vergeet moet je aan mijn jasje trekken (want ik vergeet alles) maar ik kijk er graag even naar voor je!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Dec 2013 09:58

Re: Foto wedstrijd Holand Herald

Fijn dat het gelukt is met de foto data! En van die ogen is niet echt storend hoor, heeft iets mysterieus wel zo! Succes! Portret lijkt me een moeilijke categorie.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron