Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragen over hypotheek

<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 08 Dec 2013 12:01

Vragen over hypotheek

Even wat vragen over een hypotheek.
Volgend jaar willen mijn vriend en ik een huis kopen. We hebben al op internet uitgevonden wat we kunnen lenen en bepaald voor hoeveel we wat willen kopen. Alleen nu vraag ik me af, hoe bepaal je bij wie je een hypotheek afsluit?

Hebben jullie voor de huizenjacht afspraken bij verschillende aanbieders gehad en daaruit bepaald waar je je hypotheek afsluit? Of heb je juist nadat je een huis op het oog had (gekocht onder voorbehoud) gesprekken gehad bij verschillende adviseurs?

En waarom heb je voor je huidige hypotheekverstrekker gekozen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2013 12:16

Re: Vragen over hypotheek

Wij hebben het via een collega, van een vriend van mijn vader gedaan.
Zij werken in de verzekerings/hypotheken branche enz en fungeren dan als tussen persoon.
Hij heeft voor ons uitgezocht waar het voor ons het voordeligst was.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Dec 2013 12:22

Re: Vragen over hypotheek

Wij hebben door een onafhankelijke adviseur laten uitzoeken waar het voor ons het voordeligst was.
Uiteindelijk was dit Aegon.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem5

Bericht 08 Dec 2013 12:25

Re: Vragen over hypotheek

Ooh La La! schreef:Wij hebben door een onafhankelijke adviseur laten uitzoeken waar het voor ons het voordeligst was.
Uiteindelijk was dit Aegon.


Wij ook. Eerst was dit ook Aegon, maar een paar weken verder, toen we ook daadwerkelijk voor de offerte gingen was dit Argenta.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 08 Dec 2013 12:35

Re: Vragen over hypotheek

En hoe zijn jullie dan bij die onafhankelijke adviseur gekomen?
En hadden jullie deze gecontact nadat je het huis op het oog had? Dus al over was gegaan tot de koop?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Dec 2013 13:15

Re: Vragen over hypotheek

Serena schreef:En hoe zijn jullie dan bij die onafhankelijke adviseur gekomen?
En hadden jullie deze gecontact nadat je het huis op het oog had? Dus al over was gegaan tot de koop?


Onze adviseur werkte nauw samen met de makelaardij die het nieuwbouwproject in de verkoop had.
We zijn toen voor een gesprek bij hem geweest. De kosten voor hem als tussenpersoon vielen ook nog eens erg mee omdat hij dus met die makelaar werkte.
Ons eerste gesprek met hem was 2 weken nadat we het appartement toegewezen gekregen hadden. Alles is heel snel gegaan zodat we nog gebruik konden maken van de oude hypotheekregels. Als we een week of 3 hadden gewacht, hadden we die regels niet meer kunnen gebruiken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem205

Bericht 08 Dec 2013 19:23

Re: Vragen over hypotheek

Wij zijn bij een tussenpersoon uitgekomen, maar zijn ook nog op gesprek geweest bij de hypotheker. Die laatste vonden we erg onplezierig en bij de tussenpersoon hadden we een fijn gevoel.
<<

Anoniem173

Bericht 09 Dec 2013 15:27

Re: Vragen over hypotheek

Wij hebben een gesprek gehad bij de hypotheker en bij een bank (1 van de grote banken:P). De hypotheker vonden we geen fijn gesprek, erg kleinerend (oh je hebt geen vast contract) en hij wilde totaal geen info over rentes enz geven. De bank hadden wij een veel beter gevoel bij omdat die gewoon gelijk concreet waren qua rentes, aflossing enz. We hebben daar vrij snel de opdracht gegeven tot offerte. Dit heeft wel lang geduurd in vergelijking met de andere kopers in het topic van 'tips van een huis kopen' die hadden het allemaal in 2 weken rond. Maar goed het komt bij ons uiteindelijk ook goed.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Dec 2013 16:14

Re: Vragen over hypotheek

Wij hebben een gesprek gehad bij de hypotheker, die was verbonden aan ons nieuwbouwproject en zou dan voor korting zorgen.
Dat was geen fijn gesprek en verliep erg moeizaam.
Wilde ook allerlei dingen van ons. Kregen we veel minder hypotheek ook enzo.
En hogere rente.

Toen zijn we ook bij een financieel adviseur gaan praten.
En die was veel aardiger, kon alles uitzoeken en kreeg veel meer voor elkaar voor ons.
Met veel betere voorwaarden enzo.

Maar daar komt iedereen van mijn vriend zijn familie en is een erg aardige man.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Dec 2013 16:53

Re: Vragen over hypotheek

Voordat we besloten om voor een koophuis te gaan hebben we de schoonzus van mijn vriend geraadpleegd. Zij was toen hypotheekadviseur. Zij heeft toen voor ons uitgezocht hoeveel we zouden kunnen lenen. Dat was echt heel prettig want zij deed dat echt in ons belang.

Met het bedrag in ons hoofd zijn we huizen gaan zoeken en toen onze keuze eenmaal op een huis was gevallen en het koopcontract getekend was, zijn we met verschillende banken het gesprek aan gegaan. Uiteindelijk bleven er 2 banken over die eigenlijk precies hetzelfde in de aanbieding hadden. De ene bank wilde toen de afsluitprovisie halveren en toen zijn we daar voor gegaan. Wij hebben het niet via een tussenpersoon geregeld, gewoon rechtstreeks bij de banken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 09 Dec 2013 20:28

Re: Vragen over hypotheek

Wij hebben een adviseur het uit laten zoeken. Wij zijn pas gaan zoeken en vergelijken nadat we het koopcontract getekend hadden.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers