Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertellen jullie het kerstverhaal?

<<

Anoniem16

Bericht 07 Dec 2013 22:52

Vertellen jullie het kerstverhaal?

Gaan jullie het kerstverhaal vertellen aan jullie kinderen?

Ik heb het vorig jaar al verteld, al begreep hij er toen geen snars van natuurlijk, maar ook dit jaar ga ik het zeker weer vertellen. niet omdat ik ergens in geloof, het verhaal geloof maar omdat ik het er wel bij vind horen dat hij weet wat Kerstmis inhoudt.


En jullie? En geloven jullie er wel/ niet in?


ps. mocht je nog een leuk boek willen hebben..... Geen stille nacht! Echt te leuk.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Dec 2013 23:11

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Nee, ik denk dat hij er nog te jong voor is.

Ik ben wel katholiek, maar geloof er niet in. Maar we hebben wel een kerststal onder de boom staan.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2013 23:13

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ja hoor! Daarom is het voor ons ook kerst.
Ze vroeg van de week ineens wie er dan geboren gaat worden. Dat is dus nog wel een ingewikkeld onderdeel. Sowieso krijgen ze het op school ook te horen, daar beginnen ze nu al aan te werken.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Dec 2013 23:26

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik heb een boekje van Dick Bruna met het kerstverhaal erin, dat lees ik haar voor. Verder ga ik er nog niet heel diep op in, maar wij zijn dan ook niet gelovig. Ondanks dat vind ik het overigens wel belangrijk dat ze weet welk verhaal er schuilgaat achter kerst.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Dec 2013 23:35

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ondanks dat ik er niet in geloof vind ik het heerlijk om te vertellen haha. Ik ga met mijn kleuters dan bij onze levensgrote kerststal op school zitten en ga dan het verhaal vertellen. Ik ga er ook niet heel diep op in maar ik vind het belangrijk dat ze de grote lijnen weten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Dec 2013 23:35

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ja, maar nu in de waarom-fase waar Anouk in zit sla ik het liever over. Haha.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem16

Bericht 07 Dec 2013 23:37

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

hahha en anders de vraag terug geven en haar vragen wat ze zelf denkt. Dan krijg je ook vaak hele leuke verhalen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Dec 2013 01:14

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik heb laatst bij de kringloop een mooi (prenten) boekje gekocht. Het heet simon en de heilige nacht. En verteld het kerstverhaal uit de ogen vanuithet kleine jongetje simon. T. Vind het een leuk boekje en vraagt er geregeld om.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 08 Dec 2013 05:45

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Nee, ten eerste is hij net 1 geworden dus hij zal er niets van snappen. Ten tweede ben ik zelf een onchristelijk persoon en mijn vriend ook dus nee dat kerstverhaal zullen wij zelf niet meegeven aan ons kind (kinderen)... Dat moeten zij later zelf beslissen wat wij wel of niet willen geloven.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Dec 2013 06:41

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Meer voor de algemene kennis wil ik dat doen aan de hand van een prentenboek ofzo, ik ben niet gelovig.
L2014 & H2017
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 09:00

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

munk schreef:Ik heb laatst bij de kringloop een mooi (prenten) boekje gekocht. Het heet simon en de heilige nacht. En verteld het kerstverhaal uit de ogen vanuithet kleine jongetje simon. T. Vind het een leuk boekje en vraagt er geregeld om.


Alleen om de naam wil ik hem al hebben haha.

Wij hebben niets met het geloof en ik wil er ook weinig van weten , dus hier geen kerstverhaal.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 08 Dec 2013 09:43

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik wil het ze wel gaan vertellen. Wij voeden onze kinderen niet gelovig op, maar ze gaat straks wel naar een christelijke school. Hier in de stad is nl. maar één openbare school en die zit totaal aan de andere kant van de stad.

We hebben de Little People kerststal als kerststal staan. Daar mag ze ook gewoon mee spelen. Nu laat ze haar fantasie de vrije loop en komen de poppetjes overal en nergens te staan. Ik vind het wel belangrijk dat ze het verhaal leert kennen. Wie die poppetjes zijn enzo.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem25

Bericht 08 Dec 2013 09:46

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ja, ik wil mijn kinderen wel bijbrengen dat kerst meer is dan een groot vreetfestijn met bergen cadeaus. Wij geloven dan zelf niet, maar ik vind het belangrijk dat ze op de hoogte zijn van de oorsprong van kerst.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Dec 2013 09:54

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ja wij wel, en de andere christelijke feestdagen ook.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem115

Bericht 08 Dec 2013 10:01

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Nee wij vertellen geen kerstverhaal.
We maken het gezellig met een kerstboom en het versturen van kaarten.
Het is bij ons ook geen vreetfestijn of kadootjes.

Wij geloven niet ... En we geloven het kerstverhaal ook niet.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 10:01

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Kerst zien wij trouwens als 2 heerlijke vrije dagen die we samenbrengen met familie. Wel met lekker eten (en hoeft niet apart eten te zijn dat eten we toch niet haha ) maar geen kado's. Dat hoort bij sinterklaas.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Dec 2013 10:16

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Wij vieren helemaal geen kerst, we hebben ook geen kerstboom oid dus vertellen ook geen kerstverhaal.
Mother of 3 adorable children
<<

ChiQ

Bericht 08 Dec 2013 10:20

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

maia schreef:Wij vieren helemaal geen kerst, we hebben ook geen kerstboom oid dus vertellen ook geen kerstverhaal.


Vind je dat niet jammer?
<<

ChiQ

Bericht 08 Dec 2013 10:21

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

ChiQ schreef:
maia schreef:Wij vieren helemaal geen kerst, we hebben ook geen kerstboom oid dus vertellen ook geen kerstverhaal.


Vind je dat niet jammer?



Edit: weet even niet hoe oud je kabouters zijn maar, op een gegeven moment zou ik ze wel het een en ander vertellen. Ik zag trouwens gisteren in het tuincentrum allemaal Marokkaanse mensen een kerstboom kopen! Voor de gezellig denk ik!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Dec 2013 10:26

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik lees op school altijd het verhaal voor maar vertel er dan altijd bij dat dit is was christenen vieren met kerst. Ook vertel ik vaak over andere tradities rondom kerst/ feest van het licht.A lees ik dagelijks voor dus ook nu zal ik haar er wel over voorlezen en misschien dat ik even bij de levende kerststal ga kijken hier op het dorp
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Dec 2013 10:37

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

neehoor ik vind het niet jammer, van huis uit vierden we ook geen kerst dus ik mis het ook niet. Mijn kinderen zijn 6 maanden, 3 en 4 jaar. N zit nu op een Katholieke school dus hij krijgt het verhaal op school wel mee.
Mother of 3 adorable children
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Dec 2013 10:38

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik vraag me af of degenen die het kerstverhaal niet willen vertellen, dat van plan zijn nooit te doen? Ik vind het zelf belangrijk in die zin dat mijn kind/eren dadelijk weten waar het vandaan komt. Ik wil ze ook niet grootbrengen met alleen mijn ideeen. Als hij/zij besluit dat er wel meer is, of een geloofsstroming wilt aanhangen/volgen, wil ik dat steunen, ook als ik er niks mee heb.

Edit: buiten school om ook. Ik begrijp dat ze daar ook heus wel wat leren :thumbup:
L2014 & H2017
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Dec 2013 10:43

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

mijn ouders hebben het mij ook nooit verteld, maar ik weet er genoeg over vanuit school. Als ze vragen hebben geef ik ze met alle liefde antwoord en ze zijn vrij om te kiezen wat ze willen aanhangen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem16

Bericht 08 Dec 2013 22:08

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Maia; jij bent zelf Nederlands toch? Mis je het kerstgebeuren dan niet? Omdat je er wel mee opgegroeid bent?
<<

Anoniem103

Bericht 08 Dec 2013 22:17

Re: Vertellen jullie het kerstverhaal?

Ik ben niet van plan dat echt te gaan vertellen, dat horen ze vanzelf wel op school. We zijn zelf niet gelovig en ik vind het ook niet belangrijk om dat verhaal al zo vroeg te vertellen. Het geloof uitleggen op 3jarige leeftijd lijkt me vrijwel onmogelijk dus daar wachten we nog maar even mee tot ze het wel kunnen begrijpen. We hebben een voorleesboek waar er wel iets over in staat en dat lees ik wel gewoon voor maar voor hun is dat niet meer of minder dan gewoon een verhaaltje en dat vind ik wel prima.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers