Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf een alternatieve kerstboom maken

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 21:54

Zelf een alternatieve kerstboom maken

Wie heeft er hier een alternatieve kerstboom gemaakt of is dat van plan?
Ik wil graag iets wat makkelijk op te bergen is, er leuk uit ziet én waar ik de mooiste kerstversierselen in kan hangen!

Ik zit al jaren te hannesen met de kerstboom, vorig jaar heb ik alleen A. een kleintje gebracht in het ziekenhuis. Dit jaar zat ik er aan te denken om 't helemaal over te slaan vanwege de emoties, maar eigenlijk vind ik zo'n alternatieve boom ook wel leuk om te maken. Het lijkt me leuk om dan onze in de loop der jaren verzamelde kerstversieringen er in te kunnen hangen.

Wie heeft al zoiets gemaakt, heeft ideeën? Wat voor materialen gebruik je en waar haal je die vandaan?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Dec 2013 22:01

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik zag op Facebook een heel leuke van wc-rolletjes. Je hebt er alleen wel veel rolletjes voor nodig.



http://www.outnumbered.be/nl/creatief-k ... wc-rollen/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 22:03

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Grappig idee! Alleen vind dat meer leuk voor kinderen om te doen. 't is bovendien niet zo geschikt voor allerlei soorten kerstversiering. Ik heb echt van alles namelijk, van groot tot klein.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 22:05

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Dit zijn dingen die ik leuk vind:

Deze alleen ben ik bang dat ik er niet genoeg op kwijt kan :laughcry: en waar haal ik een pallet vandaan (en waar laat ik het in huis?)
Afbeelding

Deze is leuk met een houten trap en die heb ik niet en is ook wel erg groot:
Afbeelding

Dit vind ik wel een leuk idee, maar zo veel losse stukjes hout heb ik niet:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 22:06

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

't ding moet ook nog een beetje kindvriendelijk zijn of ergens neergezet kunnen worden waar 't kind er niet bij kan (ik denk dat ik 'm misschien wel op de piano zet).
<<

ChiQ

Bericht 07 Dec 2013 22:08

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik was vandaag in het tuincentrum en daar hadden ze van houtenplankjes kerstboom gemaakt! Maar wel in 3d hoor, dus in de vorm van een echte boom, mega leuk!
<<

Anoniem7

Bericht 07 Dec 2013 22:12

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik vind dat pallet leuk
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 22:12

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ja, ik dacht meer aan plat, of anders eventueel opvouwbaar. Misschien mijn vader maar eens lief aan kijken of hij nog wat zooi hout mee kan nemen, die heeft altijd wel een voorraad.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Dec 2013 22:38

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Wij hebben dit gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Dec 2013 22:45

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

En een rechthoekige plank bij de bouwmarkt halen en daar haakjes inslaan in de vorm van een driehoek? Zie link en dan nr 3

http://www.christmaholic.nl/2012/12/11/ ... erstbomen/
Laatst gewijzigd door Bloemetjesgordijn op 07 Dec 2013 22:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Dec 2013 22:47

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Een collega heeft een hele leuke boom gemaakt van allemaal boeken. Ziet er erg leuk uit.

Heb je ook al op Pinterest gekeken?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 22:54

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Isis schreef:En een rechthoekige plank bij de bouwmarkt halen en daar haakjes inslaan in de vorm van een driehoek? Zie link en dan nr 3

http://www.christmaholic.nl/2012/12/11/ ... erstbomen/


Ik denk niet dat dat echt heel mooi wordt, dat is te gladjes denk ik.

@Printje, ja pinterest heb ik die bovenste plaatjes vandaan. Maar ik zit gewoon met praktische bezwaren, hoe leuk ik ze ook vind.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Dec 2013 22:56

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik ben overigens ook wel benieuwd of N vd boom af gaat blijven...

R bleef er altijd keurig vanaf maar N is een echte meid en dol op al dat gebling bling.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 08 Dec 2013 10:11

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik heb zoiets zelf gemaakt http://www.gewoonknus.nl/c-Zomer-76/p-G ... -1186.html
Je kan bijv. ook met masking tape oid een kerstboom vorm op de muur (of een houten bord) maken en daarna versieren. Beetje het pallet idee bedenk ik mij nu.

Misschien heb je ze al gezien maar nog wat ideeën:
http://www.pinterest.com/pin/250653535484654561/
http://www.pinterest.com/pin/250653535484654556/
Ik heb muurstickers van zoiets voorbij zien komen: http://www.pinterest.com/pin/250653535484506004/
<<

Anoniem29

Bericht 08 Dec 2013 12:30

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik vind deze zo ontzettend leuk. Gewoon takken in het bos zoeken, op maat zagen en aan je muur hangen.

(Alleen het ophangsysteem zou ik over twijfelen. Zonde om allemaal gaten in je muur te slaan).

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Dec 2013 13:26

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik heb besloten, ik ga zelf een pallet timmeren, maar dan gewoon wat fijner en met minder grote sleuven, dus een beetje een mix van die kerstboom op de schrootjesmuur en de kerstboom op dat pallet.
Als het lukt en leuk is geworden zal ik er wel een foto van plaatsen ;-).
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 08 Dec 2013 13:35

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Die van intox kun je ook maken zonder allemaal gaten in de muur. Voor de bovenste stok maak je een gat in de muur en de andere stokken verbind je met leuk lint.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Dec 2013 13:37

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Pompoen schreef:Ik heb besloten, ik ga zelf een pallet timmeren, maar dan gewoon wat fijner en met minder grote sleuven, dus een beetje een mix van die kerstboom op de schrootjesmuur en de kerstboom op dat pallet.
Als het lukt en leuk is geworden zal ik er wel een foto van plaatsen ;-).


Als je een pallet wilt kun je daar wel aankomen! Bij de bouwmarkt vragen, misschien hebben ze er een over of soms hebben ze ze bij die scooterzaak op het Neptunesplein liggen om mee te nemen :laughcry:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Dec 2013 16:09

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ik wilde geen echt pallet want die vind ik te grof, heb ook geen zin in splinters ;-).
Ik ben net naar de gamma geweest, heb alles op maat laten zagen, nu ligt er binnen een berg hout, dat moet mijn kerstboom worden. :laughcry: :boom:
Het gaat een beetje zoals dat palet idee worden en ook een beetje zoals een ander plaatje wat ik zag waarbij ze in een schrootjeswand gewoon met spijkers de vorm van de kerstboom gemaakt hadden (alleen vind ik dat een beetje dom om je muur zo te vernachelen haha). Hij past precies op een stukje tussenmuur als het goed is en daar om de hoek zit gelijk een stopcontact voor de lichtjes. Ja ik zie het helemaal voor me. Nu even een plan van aanpak maken en ik twijfel ook over of ik het zal beitsen en dan met wit een boom er op zal schilderen. Het is nu gewoon vurenhout en dat vind ik dan eigenlijk niet zo heel mooi (al komt het wel van een naaldboom haha).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2013 20:28

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Zo klaarrrrr, 't was even wat timmer en schilderwerk, maar ik ben heel tevreden over het resultaat:

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 09 Dec 2013 20:32

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Wat ontzettend leuk zeg!!
<<

Anoniem17

Bericht 09 Dec 2013 20:39

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Wauw, leuk gedaan Pompoen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Dec 2013 20:45

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Ontzettend leuk!
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 09 Dec 2013 20:53

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

Whoa dat heb je snel gedaan! Echt iets voor jou! Super leuk.
<<

Anoniem20

Bericht 09 Dec 2013 21:01

Re: Zelf een alternatieve kerstboom maken

DAt doe je snel! Superleuk zeg!!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers