Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel m2 is jullie huis?

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 08 Dec 2013 18:47

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ons huis is 125 m2.
We zijn er heel tevreden mee!
Mochten er kinderen komen, dan zouden we bij nr. 2 wel een kamer bijbouwen.
Dit hebben meer mensen in onze straat gedaan. Denk dat er dan nog zo'n 10m2 bijkomt!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 08 Dec 2013 21:34

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ons huis is 100 vierkante meter. Prima te doen met drie en eventueel in de toekomst ook met zijn vieren.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Dec 2013 22:20

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

140m2 echt prima, we hebben veel ruimte beneden, op de eerste verdieping 2 ruime slaapkamers en 2 kleinere en dan nog een hele grote zolder waar in de toekomst een dakkapel op komt.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 08 Dec 2013 22:50

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wij komen van 97m2 af en gaan nu naar 170m2
💜💜💙💙
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 09 Dec 2013 00:27

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Mijn huis is 120 m2. Op zich prima, alleen niet logisch ingedeeld. Daarom voelt het erg klein, met name de woonkamer is te klein.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Dec 2013 00:42

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik woon alleen en mijn appartement is 65m2. Ik ben er blij mee. Heb vooral een hele grote woonkamer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem219

Bericht 09 Dec 2013 08:07

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wij hebben 149m2

Groot zat voor ons drieën en we hebben nog 1 slaapkamer over voor een tweede kindje :)
<<

Anoniem17

Bericht 09 Dec 2013 10:33

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wij hebben een (beneden) appartement van 60m2. Ik vind het niet heel ruim. Gelukkig hebben we wel een redelijk grote woonkamer en een lekker tuintje. Eigenlijk vind ik het alleen irritant om maar één slaapkamer te hebben, onze slaapkamer is vrij krap en er staat nu steeds een wasrekje in met was die moet drogen. Die staat me in de weg. Maar verder is het met twee personen echt prima te doen.
<<

Anoniem173

Bericht 09 Dec 2013 11:04

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Nu wonen we op 45 m², woonkamer en 1 slaapkamer
Straks het nieuwe huis ongeveer 140m2 met 4 slaapkamers en mogelijkheid tot een 5e.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 09 Dec 2013 11:11

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

+/- 100 m2. Ik vind het net wat te klein (vooral de huiskamer).
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem19

Bericht 09 Dec 2013 12:27

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

90 m2 (maisonnette). Best wel groot voor een appartement, als je schattige jaren dertig huizen in onze stad bekijkt zijn die vaak kleiner dan dat. We hebben nu dus genoeg ruimte en zouden er best nog wat jaren kunnen wonen (met uitbreiding :P). Maar ik wil wel graag een "normale woning" en dan wel meer oppervlakte en niet minder.
<<

Joy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:25

Bericht 09 Dec 2013 12:49

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik heb net een maisonnette gekocht en die is 85m2.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Dec 2013 14:54

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

186 m2 ongeveer. Wij vinden het een prima formaat!eigenlijk is het nog iets groter maar op zolder hebben we een puntdak en daarvoor telt men wat m2 af bij de berekening van de oppervlakte. We hebben 3 gewone slaapkamers (2 normaal formaat en een heel grote) en nog een hele grote zolder waarvan eventueel 2 slaapkamers kunnen worden gemaakt maar ik hou van mijn zolder dus die blijft lekker van ons.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 09 Dec 2013 20:17

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

125m2. Opzich prima qua oppervlakte, had alleen de indeling wel anders gewild. We hebben 3 slaapkamers en een zolderkamer waar je nog wel 2 kamers van zou kunnen maken. In een volgend huis (hopelijk ooit) zou ik liever wat meer ruimte beneden willen hebben, en meer ruimte om het huis. Van mij hoeft het boven niet zo groot te zijn.
<<

Anoniem 52

Bericht 09 Dec 2013 23:39

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

80m², we wonen in een flat. We hebben een huiskamer van 25m², twee slaapkamers van 13m² ongeveer en een kleedkamer van 8m² en een achterlijke ruime hal waar je geen reet aan hebt :/ Bijna net zo groot als de ruime slaapkamer, vroeger was 't ideaal, want we hebben er heel wat forten en lego-steden gebouwd ;) (wat van mam ook altijd mocht blijven staan haha) en 't was ideaal om te voetballen! Maar nu ís 't kansloos :/ De keuken is me te smal, maar in de badkamer past een 2pers ligbad, om even aan te geven hoe groot dat is :)

De kleedkamer ga ik trouwens ombouwen tot mijn slaapkamer, zodat ik van mijn huidige slaapkamer mijn huiskamer kan maken. De kleedkamer ga ik mijn bed in zetten en de grote kledingkast als wand gebruiken om de boel te scheiden!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 09 Dec 2013 23:51

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

80m2 (appartement) 2 slaapkamers, grote woonkamer. Prima voor ons tweetje en misschien ooit ;) een baby
<<

Anoniem5

Bericht 10 Dec 2013 10:05

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

115m2 en ik vind het nu helemaal prima. Wij hebben ook op 180m2 gewoond en dat vond ik echt te groot en kil. Ik vind dit huis veel gezelliger en ook veel handiger ingedeeld. Ik wilde eerst nog uitbouwen maar nu we gisteren de muur tussen woonkamer en keuken eruit hebben gehaald en de keuken omgedraaid vind ik de ruimte nu ook helemaal prima. Wellicht dat we nog iets uitbouwen als er meer kinderen zijn, maar dat zal dan met name boven zijn, als we dat nog nodig vinden als er twee slaapkamers op zolder zijn. 5 slaapkamers is op zich ook prima.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Dec 2013 12:26

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wij hebben 240 m² en ik vind het wel prima zo. Alleen met poetsen ben ik echt uren bezig.
Het is hier ook niet kil o.i.d., de ruimtes zijn praktisch ingedeeld, zeker na de verbouwingen die we vorig jaar hebben gedaan.
2012 & 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Dec 2013 13:11

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Marin schreef:Never Mind, heb t al gevonden op funda en een kleine inschatting zegt me dat wij naar een gemiddelde van 600m3 kijken. Maar wat houdt dat in? Waarom zou je naar inhoud kijken? Kan je me dat in simpele taal uitleggen? ;-)


Zo 600 m3! Dat is veel zeg. Wil je vrijstaand gaan wonen? Hier heb je bij zoveel inhoud al snel een vrijstaande woning.

De reden dat ik naar de inhoud kijk is, omdat ik graag veel opbergruimte heb. Daarnaast als de oppervlakte groot is maar de inhoud klein heb je bijv. schuine wanden in de slaapkamer wat ik een behoorlijk nadeel vind omdat je dan aan die wand geen kast kwijt kunt. Daarom kijk ik naar de inhoud. Huizen vanaf 400 m3 hebben die opslagruimte die ik graag wil meestal wel. Daar kunnen dan evengoed slaapkamers met schuine kanten bij zitten, maar dan is het bijv. maar bij 2 van de 3 slaapkamers of zo. Ik ben vrij kieskeurig als het op een huis aankomt, want ik wil het in een keer goed doen. Maar 1 keer verhuizen en dan liever nooit meer.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 11 Dec 2013 13:52

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

130m3 huiskamer hadden we misschien wat groter gewild. Maar we hebben wel veel ruimte op de 1e (3grote slaapkamers) en de 2e verdieping (mogelijkheid tot nog 2 kamers te maken).
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 16:30

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

108m2. Is best klein vergeleken met de rest hier! Maar het voelt helemaal niet klein eigenlijk, we hebben een ruime woonkamer, 2 grote slaapkamers 1 kleinere en een zolder waar we slapen. Het is een eengezinswoning en ik vind de ruimte prima!
<<

Anoniem119

Bericht 11 Dec 2013 19:44

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Fred schreef:
Marin schreef:Never Mind, heb t al gevonden op funda en een kleine inschatting zegt me dat wij naar een gemiddelde van 600m3 kijken. Maar wat houdt dat in? Waarom zou je naar inhoud kijken? Kan je me dat in simpele taal uitleggen? ;-)


Zo 600 m3! Dat is veel zeg. Wil je vrijstaand gaan wonen? Hier heb je bij zoveel inhoud al snel een vrijstaande woning.

De reden dat ik naar de inhoud kijk is, omdat ik graag veel opbergruimte heb. Daarnaast als de oppervlakte groot is maar de inhoud klein heb je bijv. schuine wanden in de slaapkamer wat ik een behoorlijk nadeel vind omdat je dan aan die wand geen kast kwijt kunt. Daarom kijk ik naar de inhoud. Huizen vanaf 400 m3 hebben die opslagruimte die ik graag wil meestal wel. Daar kunnen dan evengoed slaapkamers met schuine kanten bij zitten, maar dan is het bijv. maar bij 2 van de 3 slaapkamers of zo. Ik ben vrij kieskeurig als het op een huis aankomt, want ik wil het in een keer goed doen. Maar 1 keer verhuizen en dan liever nooit meer.



Ik snap je uitleg, dank je!

Nee vrijstaande huizen kosten in de regio waar we willen wonen een miljoen. Dat gaat m niet worden. :razz:
Maar een twee onder een kap moet wel lukken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Dec 2013 20:03

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Hier stond laatst (wel ruim 75.000 euro in prijs verlaagd) een vrijstaande woning te koop voor zo'n 255.000 te koop uit de jaren 80. Ik ben 2x wezen kijken en het zag ervan binnen nog allemaal goed uit. Alleen de badkamer moest helemaal vernieuwd worden en de rest kon je best laten zitten. Voor dezelfde prijs heb je hier ook goede 2 onder-een-kap woningen hier met de inhoud die ik graag wil en een garage.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Dec 2013 21:42

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Klinkt goed. Ja dat is hier niet echt het geval. :P
<<

Anoniem134

Bericht 11 Dec 2013 21:45

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ons huis is 125m3 groot. In principe vind ik het groot genoeg, alleen zou ik bij een volgend huis niet meer op de eerste verdieping willen leven/wonen maar gewoon begane grond. De begane grond gebruiken we nu haast niet.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers