Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel m2 is jullie huis?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Dec 2013 21:56

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

ongeveer 230 m2 totaal , en het is voor ons groot genoeg. Teveel ruimte betekent hier vaak ook veel te veel rotzooi :P
<<

Anoniem100

Bericht 13 Dec 2013 12:59

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Hier hebben we een appartementje van 58m2 met z'n tweetjes. Voor nu prima, maar zouden uiteindelijk wel graag groter wonen en een tuin willen.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 13 Dec 2013 15:51

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Het huis is 190m2
Beneden 110 en boven 80m2.
We hebben geen zolder wat ik soms jammer vind.
Boven zijn alle wanden schuin, maar er zijn 4 slaapkamers te realiseren. Ruim genoem dus.
Aan opslagruimte geen gebrek. Op ons erf staat een schuur van 7x10 met daarop een verdieping.
Vooral de grote woonkamer ben ik erg blij mee.
Afbeelding
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 13 Dec 2013 16:08

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik heb denk ik het kleinste huis tot nu toe, ongeveer 28 m2. Ik heb een een woonkamer met keuken van 22 m2, een kleine badkamer van ongeveer 4 m2 en dan nog een klein halletje en een balkon. Voor nu is het prima, maar wat ik wel mis is een aparte slaapkamer, dat zou wel prettig zijn.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem 43

Bericht 13 Dec 2013 17:04

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Volgens mij is ons huis zo'n 115 m2. Ik vind het prima voor met zijn tweeën en eventueel met kinderen is het ook nog groot genoeg, al kan ik me wel voorstellen dat een iets groter huis met kinderen ook best fijn kan zijn.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 13 Dec 2013 19:27

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik heb een minihuisje. Echt een poppenhuis. 40 m2. Ik heb een woonkamer met keuken in de hoek en een aparte slaapkamer en een badkamer. Werkt prima voor me. Ik woon hier toch alleen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 13 Dec 2013 19:52

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ons huis nu is ongeveer 65 m2. Ons nieuwe huis wordt bijna 120 m2.
Ik mis nu echt een extra kamer en dat krijgen we in ons nieuwe huis gelukkig wel. 3 slaapkamers en een zolder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem142

Bericht 13 Dec 2013 21:01

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem142 op 05 Jul 2014 19:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 13 Dec 2013 22:36

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik woon in het noorden. We wonen in een vrijstaand huis, met een grote lap grond en hebben hier rond de 2 ton voor betaald. We moesten er daarna ongeveer 50.000 in investeren.
Niet erg duur in vergelijking denk ik.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 10:41

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Desalniettemin schreef:Wat zitten hier een aantal grote huizen bij zeg. Hier kun je een huis van boven de 175m2 echt niet onder de drie ton krijgen hoor. De meesten nog eerder richting de 4 ton ook. is het dan bij jullie zo goedkoop of hebben jullie ook gewoon een duur huis?


De huizen van rond de 120-170 m2 zijn hier rond de 5 a 6 ton. Het aantal m2 wat je er voor kunt krijgen wissel nog wel eens. Soms zijn t rijtjeshuizen, soms twee onder een kaps. Dat laatste willen we het liefst.
Wil je meer dan 200m2 ga je al snel naar een miljoen, maar ja dat wordt ons iets te duur :razz:

Ik vind het daarom echt interessant om te lezen hoe groot iedereen woont! Ik had daar zelf nog nooit bij over nagedacht. Nu let ik er beter op bij huizen kijken en hebben we wel een minimum ingesteld als het kan.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Dec 2013 10:46

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ons huis is zo'n 110m2. De huiskamer is wat aan de kleine kant maar dat ligt meer aan de indeling. Op de eerste verdieping 3 slaapkamers waarvan 1 vrij groot en dan op zolder nog een ruime kamer, een klein kamertje en 2 bergruimtes.
<<

Anoniem87

Bericht 14 Dec 2013 11:53

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Poeh Marin, een huis van 5 a 6 ton, ik krijg al bijna hartklachten als ik er aan denk. Jullie niet? Komt denk ik ook doordat ik veel negatieve verhalen ken hier. De dure huizen staan hier allemaal in een nieuwbouwwijk, die noemen ze ook wel de Scheidevenne ivm het hoge aantal scheidingen daar (en dan rep ik nog niet over het hoge aantal mensen aan de antidepressiva daar).
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 12:13

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ik ben het intussen 'wel gewend' dat het zo duur is. De gemiddelde woonwaarde van de huizen in de buurt waar we willen wonen is zo'n 7 ton geloof ik. Gelukkig kan het, anders zouden we daar niet kunnen wonen. Duurste stukje Nederland zo'n beetje. Soms wel frusterend want dan zien we een leuk rijtjeshuis, is het 7 ton. Maar ja we willen er wel graag wonen.
<<

Anoniem73

Bericht 14 Dec 2013 12:20

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wow rijtjeshuis voor 7 ton! Voor dat bedrag heb je hier gewoon een vette vrijstaande villa in een of andere extreem mooie villawijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Dec 2013 12:29

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Voor dat bedrag heb je hier ín Amersfoort een vrijstaande woonboerderij met erf of zo. Nou ja behalve 'op de berg' daar zijn de huizen sowieso wat duurder, maar dan heb je nog een prachtig huis.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 12:32

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ja zo'n mega verschil is dat altijd.
<<

Anoniem111

Bericht 14 Dec 2013 12:34

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Wow wat een bedrag idd.... Ik zou er buikpijn van krijgen om zo'n hoge hypotheek te hebben. Kunnen jullie met zo'n hoge hypotheek wel nog makkelijk minder gaan werken als er eventueel een kindje komt of hebben jullie dan een tophypotheek?
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 13:29

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Ja hoor, dat komt wel goed, maar m'n vriend zal niet minder gaan werken in z'n functie en ik kan waarschijnlijk wel stoppen met werken op gegeven moment als ik zou willen.
<<

Anoniem124

Bericht 14 Dec 2013 16:40

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Pitufo schreef:Wow wat een bedrag idd.... Ik zou er buikpijn van krijgen om zo'n hoge hypotheek te hebben. Kunnen jullie met zo'n hoge hypotheek wel nog makkelijk minder gaan werken als er eventueel een kindje komt of hebben jullie dan een tophypotheek?

Ja dit dus. Ik zou het ook niet fijn vinden,mmaar dat kan ik pas beoordelen sinds we zelf een huis hebben. Misschien zouden we zo'n duur huis wel kunnen financieren, maar had ik niet aan moeten denken hoe we ons gevoeld zouden hebben toen de tweeling kwam en ik m'n baan kwijtraakte als we zulke hoge lasten hadden gehad. Nu hieven we ons gelukkig weinig zorgen te maken, gelukkig maar, want de baan van m'n man staat een beetje oo de tocht, iets wat we noooooit hadden kunnen zien aankomen.

Anders gezegd: wij zouden nooit boven een bepaald bedrag kopen, ook al zouden we het makkelijk kunnen betalen. En ja, zelfs al hadden we het kunnen betalen van toekomstige erfenissen. Want ook onderhoud en energie is al bizar hoog bij grote huizen.

Maargoed, wij wonen in een goedkoop deel van het land en we zijn best wel voorzichtige mietjes wat dat betreft. En aan de andere kant baal ik ook wel weer dat wij in een oud onaf huis zitten terwijl we er financieel gezien best sjieker bij hadden kunnen zitten.

Maat dan troost ik mezelf met een paar dure laarzen of een tas die anders in de aflossing was gegaan. :sunny: :king: :thumbup:
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 16:53

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Maar nu is het net alsof we boven ons budget gaan kopen, maar dat is niet zo. We hebben zelfs ons budget wat verlaagd zodat we nog budget over houden voor evt verbouwing, meubels en verhuizing. We gaan inderdaad niet voor een hoger bedrag kopen dan we aankunnen natuurlijk.
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Dec 2013 16:55

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Maar Marin, je vriend kan toch ook z'n baan verliezen? Krijgt-ie dan zo snel weer een andere baan met 't zelfde salaris?
<<

Anoniem119

Bericht 14 Dec 2013 16:58

Re: Hoeveel m2 is jullie huis?

Die kans is wel echt bizar klein, Bazinga en zelfs dan maakt het niet echt uit. Maar verder hoef ik er niet zo nodig op in te gaan eigenlijk, dat voegt weinig toe. We gaan vast een mooi huis vinden, hopelijk gauw :-)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers