Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanvullende tandartsverzekering?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 07 Dec 2013 16:30

Aanvullende tandartsverzekering?

Heb jij dit?
Hoeveel ben je per jaar ongeveer kwijt aan de tandarts?

Ik twijfel op het moment zo erg, ik heb net uitgerekend wat ik per jaar aan verzekering betaal en dat is ongeveer €250. De rekeningen die jaarlijks vergoedt worden zijn bij elkaar ongeveer €50-€60.

Wie twijfelt er mee of hakt de knoop door? :)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Dec 2013 17:22

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ja die heb ik.
Dit jaar had ik een controle & röntgen: 60 euro
daarnaast heb ik eigenlijk altijd wat tandsteen: 20 euro.

Afgelopen keer had ik ook nog een aantal gaatjes: gem. 60-80 euro per gaatje vullen.

Mijn verzekering kost elke maand rond de 12 euro en ik krijg t/m 250 euro vergoed.
Dit jaar heb ik ongeveer 145 euro aan verzekering betaald en 200 euro vergoed gekregen.

Volgend jaar doe ik de overige gaatjes en haal ik mijn verzekeringspremie er opnieuw uit.

Als je nog nooit gaatjes hebt gehad en alleen controles hebt, kan een tandartsverzekering in ieder geval niet uit. Mocht je één gaatje hebben dan gaat het erom hangen.
08/2018
05/2021
<<

Kannibaal

Bericht 07 Dec 2013 17:55

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik ga twee keer per jaar naar de tandarts en daar betaal ik 45 euro per keer voor. Dat is voor controle en een gemiddelde gebitsreiniging (beetje tandsteen weghalen en polijsten). Een keer in de twee jaar wordt er standaard een foto gemaakt maar dat kost iets van 15 euro. Heb nog nooit een gaatje gehad in m'n leven en daarom heb ik geen aanvullende tandartsverzekering, maar betaal ik alles zelf.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Dec 2013 18:01

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

CZ Jongerenpakket niks voor jou? Geïntegreerde tandartsverzekering voor een goede prijs.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Dec 2013 19:05

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ja, ik heb ook aanvullen voor 250,-.
Omgerekend was dit voor mij voordeliger dan los.
Ik heb minimaal 2x per jaar controle en tandsteen verwijderen en dan evt. nog gaatjes, foto's e.d.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 07 Dec 2013 20:31

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik heb het laatst even uitgerekend, ik ben aanvullend vergoed tot 250 euro en betaal daar per jaar 153 euro voor. Afgelopen jaar heb ik in totaal 203,60 euro aan tandartskosten gemaakt dus voor mij kan het prima uit zo, ik laat het volgend jaar ook zo staan denk ik.
<<

Anoniem38

Bericht 07 Dec 2013 20:45

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik heb geen aanvullende tandverzekering. Ben maar 65€ per jaar kwijt aan de gewone halfjaarlijkse controles en heb nooit iets. Dat kost me minder dan elke maand voor 10-12-15€ per maand bijverzekeren.
<<

Anoniem6

Bericht 07 Dec 2013 21:23

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik had dit jaar voor het eerst geen tandartsverzekering en dat heb ik geweten ook. Ik ben dit jaar 1200 euro aan tandartskosten kwijt geweest voor de volgende dingen. Door de zwangerschap kreeg ik opeens ook veel meer problemen met mijn gebit. Dit jaar neem ik wel weer een tandartsverzekering.

-Controle.
-Foto's laten maken.
-3 gaatjes gevuld.
- 1 kies getrokken. Hier kwam later een ontsteking in waardoor ik nog 2 keer ben moeten terug gaan.
- Tandsteen verwijderen.
- Wortelkanaalbehandeling ( deze was echt ontzettend duur)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Dec 2013 22:10

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Riemer schijnt de goedkoopste te zijn van allemaal, die kun je los afsluiten. Gewoon even een tip.
Ik doe altijd aanvullend tot 250 euro, ik heb meestal niet zo heel veel tandartskosten in een jaar, zou raar zijn als dat ineens heel anders wordt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Dec 2013 22:22

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik heb een aanvullende tandartverzekering bij Unive, wel de laagste. Ik betaal 125 euro per jaar en kan hiervoor maximaal 250 euro terugkrijgen. Iedere rekening die ik indien krijg ik 80% terug, dus tot maximaal 250 euro per jaar.
2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Dec 2013 23:57

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik ga 1 keer per jaar naar controle, dat is al jaren geleden door de tandarts vastgesteld dat dat voldoende was, ik heb als kind heel veel vullingen gekregen en nu al jaren vaak alleen tandplak verwijderen en om de zo veel jaar een foto. Ik heb afgelopen jaar de 1 ster polis genomen (had 2 sterren) en betaal dan ca. 150 euro per jaar. Ik heb hier net een rekening liggen van mijn jaarlijkse controle met tandplak verwijderen en een foto (5 minuten tandartsbezoek) en dat kost iets van 63 euro waarvan ik ivm de foto 7,56 euro zelf moet betalen. Dus eigenlijk betaal ik door die verzekering meer dan nodig is. Mijn maximale vergoeding per jaar bij 1 ster is 250 euro, dus misschien zou het wel net zo voordelig zijn om de verzekering op te zeggen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem29

Bericht 09 Dec 2013 20:44

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ik heb geen aanvullende tandarts verzekering.

Ik heb nog nooit een gaatje gehad (of erger dan dat). Dus zie het nut niet in van een tandarts verzekering. Ik ga ook maar 1x per jaar naar de tandarts. Dat is genoeg volgens mijn tandarts. Dan haalt hij wat tandsteen weg en dat is het.

Als je de afgelopen jaren niet meer hebt gehad dan enkel controles zou ik geen extra verzekering nemen.
<<

Anoniem151

Bericht 09 Dec 2013 20:47

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Penélope schreef:Ik had dit jaar voor het eerst geen tandartsverzekering en dat heb ik geweten ook. Ik ben dit jaar 1200 euro aan tandartskosten kwijt geweest voor de volgende dingen. Door de zwangerschap kreeg ik opeens ook veel meer problemen met mijn gebit. Dit jaar neem ik wel weer een tandartsverzekering.

-Controle.
-Foto's laten maken.
-3 gaatjes gevuld.
- 1 kies getrokken. Hier kwam later een ontsteking in waardoor ik nog 2 keer ben moeten terug gaan.
- Tandsteen verwijderen.
- Wortelkanaalbehandeling ( deze was echt ontzettend duur)


Maar hoe zit het dan met je eigen risico? Ik dacht dat je alleen je eigen risico hoeft te betalen en wat daarboven zit, wel wordt vergoed? :confused:
<<

Anoniem122

Bericht 09 Dec 2013 20:49

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Blue Phone schreef:
Penélope schreef:Ik had dit jaar voor het eerst geen tandartsverzekering en dat heb ik geweten ook. Ik ben dit jaar 1200 euro aan tandartskosten kwijt geweest voor de volgende dingen. Door de zwangerschap kreeg ik opeens ook veel meer problemen met mijn gebit. Dit jaar neem ik wel weer een tandartsverzekering.

-Controle.
-Foto's laten maken.
-3 gaatjes gevuld.
- 1 kies getrokken. Hier kwam later een ontsteking in waardoor ik nog 2 keer ben moeten terug gaan.
- Tandsteen verwijderen.
- Wortelkanaalbehandeling ( deze was echt ontzettend duur)


Maar hoe zit het dan met je eigen risico? Ik dacht dat je alleen je eigen risico hoeft te betalen en wat daarboven zit, wel wordt vergoed? :confused:


Eigen risico geldt alleen voor de vergoedingen uit de basisverzekering, en hierin is een vergoeding voor de tandarts niet opgenomen. Dus alles wat betreft tandartskosten wordt niet via de basisverzekering vergoed, dus dien je een aanvullende tandartsverzekering te nemen. En een aanvullende verzekering staat weer los van het eigen risico.
<<

Anoniem151

Bericht 09 Dec 2013 21:01

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Ah, dankje!
Ik moet me er duidelijk nog even in verdiepen. Maar een tandartsverzekering lijkt me, met het trekken van 4 verstandskiezen door de kaakchirurg in het vooruitzicht, wel verstandig in mijn geval..
<<

Anoniem122

Bericht 09 Dec 2013 21:02

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Blue Phone schreef:Ah, dankje!
Ik moet me er duidelijk nog even in verdiepen. Maar een tandartsverzekering lijkt me, met het trekken van 4 verstandskiezen door de kaakchirurg in het vooruitzicht, wel verstandig in mijn geval..


Volgens mij valt de kaakchirurg wel weer onder de basisverzekering, maar dan moet het wel noodzakelijk zijn dat de kaakchirurg de verstandskiezen verwijderd (als ze lastig te verwijderen zijn dus).
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 09 Dec 2013 21:30

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

TukTuk schreef:
Blue Phone schreef:Ah, dankje!
Ik moet me er duidelijk nog even in verdiepen. Maar een tandartsverzekering lijkt me, met het trekken van 4 verstandskiezen door de kaakchirurg in het vooruitzicht, wel verstandig in mijn geval..


Volgens mij valt de kaakchirurg wel weer onder de basisverzekering, maar dan moet het wel noodzakelijk zijn dat de kaakchirurg de verstandskiezen verwijderd (als ze lastig te verwijderen zijn dus).


Kaakchirurg valt inderdaad onder de basisverzekering. Ben er dit jaar 2x geweest en gaat dus eerst van je eigen risico af. dat was wel ff jammer.
<<

Anoniem151

Bericht 09 Dec 2013 21:43

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Handig weer, het forum! :)
Ik lees inderdaad dat de kaakchirurg onder de basisverzekering valt en dus eigen risico. Dan wordt het voor 2014 dus het laagste eigen risico en geen aanvullende tandartsverzekering. Aangezien ik daar dus niks aan heb voor m'n verstandskiezen..
Al ligt het geloof ik weer anders als de verstandskiezen wel door de tandarts getrokken kunnen worden.
(Eigenlijk kunnen de bovenste 2 wel door de tandarts getrokken worden, maar de onderste 2 niet. Aangezien ze toch links in 1 keer doen en rechts de andere keer, is het het handigst als de kaakchirurg ze allemaal trekt..)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 10 Dec 2013 18:02

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Vorig jaar ben ik ook naar een kaakchirurg geweest, ik heb een bultje (bot uitstulping) in mijn mond weg laten halen en ik heb er nooit meer iets van teruggezien, ook niks zelf betaald. Vond ik al een beetje vreemd.

Ik heb voor verschillende polissen gekeken, ook voor de jongerenpolis maar wat heb ik aan 50 condooms haha.
Fysio gaat tot €250 en dat vind ik nu, in deze situatie wat te weinig. Dit jaar ben ik 8 keer naar de fysio geweest en ik hoop niet dat ik er heen moet maar het zou zomaar kunnen aangezien ik nog steeds af en toe last heb van mijn slijmbeursontsteking. En wat als je bekkeninstabilleit krijgt?

Veel kraamzorg zit al in de basisverzekering maar ik heb nu een pakket samengesteld waarbij je ook nog wat uren couveusezorg vergoed krijgt en nog wat andere dingen. Best handig om achter de hand te hebben.

Misschien toch maar de goedkoopste tandartsverzekering want je zal net zien dat je het nu ineens nodig hebt.

Een vriendin van me werkt bij een zorgverzekeraar en heeft mijn pakket eens onder de loep genomen en zou me vanavond mailen. Ik ben benieuwd wat zij zegt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Dec 2013 18:06

Re: Aanvullende tandartsverzekering?

Oh god, ik moet me schamen. Ik had jou in jouw situatie nooit een jongerenpakket aan mogen smeren. Don't tell my boss. :laughcry:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers