Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met de billen bloot..... PPD...

<<

Anoniem33

Bericht 06 Dec 2013 22:13

Met de billen bloot..... PPD...

Het moment is aangebroken... het moment dat ik kan en durf te vertellen dat ik een post partum depressie heb.

Nadat X geboren was leek alles met goed geluk af te lopen, totdat hij na een week ongeveer heel veel begon te huilen, uiteindelijk werd dat van kwaad tot erger en huilde hij van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat. Uiteindelijk met de 4weken controle bij het consultatie bureau doorgestuurd naar een manueel therapeut, osteopathie of cranio sacrale therapie. Bij de laatste zijn we terecht gekomen, op 21oktober hadden we daar onze eerste afspraak.

Eenmaal daar werd al snel bekend dat X een blokkade in zijn rug, nek en keel had. Tevens had hij zijn linker enkel en rechteronderbeen zwaar gekneusd, dit door de benarde positie die hij in mijn buik heeft aanmoeten nemen omdat hij de navelstreng 4 keer om zijn nekje had zitten. X had dus gewoon heel veel pijn, dat was dus ook de reden waarom hij zo veel huilde. Na 4 weken en 5 behandelingen ging het zo goed met hem (huilde amper nog) dat we niet meer terug hoefde te komen. Toch wou de therapeut ons nog 1 keer laten komen, niet voor behandeling maar voor evaluatie zei hij.

2 dagen na de laatste behandeling is bij mij de bom gebarsten. Ik was op, ik kon niet meer. Ik reageerde erg boos en agressief naar mijn man, kort lontje richting dochter en als zoon huilde schoot ik gelijk helemaal in de stress want dat beloofde weer een helse dag te worden. Eindelijk durfde ik bij mijn man toe te geven dat het me niet in de koude kleuren is gaan zitten allemaal. Ook veel nare dingen van E haar zwangerschap/ bevalling en slechte start kwamen weer boven. Vrijdags is de bom gebarsten, maandags zat ik bij de huisarts en woensdag weer bij de cranio sacrale therapeut. Toen ik binnen ging en hij keek me aan wist hij al genoeg. Hij legde een arm op mijn schouder en zei; komt goed dame! Hier help ik jou doorheen. Dat was dus de reden dat hij ons nog 1keer wilde terug hebben, omdat hij wist dat dit ging gebeuren.

Inmiddels zijn we 3 weken verder, ik ben sinds die tijd aan de anti depressiva en oxazepam. Tevens iedere 2 weken bij de huisarts zijn, elke week naar de cranio en binnenkort intake bij maatschappelijk werk en van daaruit naar een psycholoog. Medicatie doet weinig voor me, althans, de Anti depr. Oxazepam werkt snel maar maakt me heel moe en vlak. Ik ben mezelf niet meer en dat vind ik heel erg!

Sorry voor het lange verhaal maar het lucht me eindelijk even op om het hier van me af te typen...
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 22:17

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Dikke knuffel. :hug:
Ik krijg tranen in m'n ogen van je tekst. Bij mij is vorige week dezelfde diagnose gesteld... :(
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Dec 2013 22:19

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Meid, ik heb er geen ervaring mee. Maar wil je toch heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.
Ik had je zeker na de bevalling van E. een rustige kraam tijd en gewone tijd met X gegund. :hug:
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem103

Bericht 06 Dec 2013 22:19

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Wat een moeilijke tijd zal dit zijn voor jullie. Sterkte :hug:

En Jans jij ook veel sterkte :hug:
<<

Anoniem73

Bericht 06 Dec 2013 22:20

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Wat naar om te lezen :(

Wel goed van je dat je hulp hebt!

Anti depr middel werkt vaak pas bij na 4/5 wkn. Tenminste bij mij wel (lexapro).

Heel veel sterkte met alles!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Dec 2013 22:20

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken!
Het is ook niet niks wat er allemaal is gebeurt!
Sterkte! Ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit!
:hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 22:21

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Dikke knuffel voor jullie allebei Pien en Jans!
<<

Anoniem57

Bericht 06 Dec 2013 22:23

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Ah dames! Dikke knuffel, beiden!
Pien, bij jou had ik zo'n voorgevoel al, maar Jans bij jou had ik eigenlijk het idee dat het wat beter ging eindelijk. Misschien 'durfde' je niet (meer) te klagen?

In ieder geval heel veel sterkte allebei.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 22:26

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Parel schreef:Ah dames! Dikke knuffel, beiden!
Pien, bij jou had ik zo'n voorgevoel al, maar Jans bij jou had ik eigenlijk het idee dat het wat beter ging eindelijk. Misschien 'durfde' je niet (meer) te klagen?

In ieder geval heel veel sterkte allebei.


Dat laatste vooral.
Ik ben al weken thuis. Laatst 1 dag op m'n werk geweest. 1 collega vroeg hoe het ging en ik begon uit het niets te janken en kon niet meer stoppen. M'n moeder verblijft hier door de weeks om me te helpen met de kinderen. Het lukt me niet meer.
Ik wilde er eigenlijk niks over online hebben. Maar ik las pien haar bericht en toen moest ik toch reageren. Het is een rot taboe...
Maar ik wil niet pien haar topic vervuilen, dus ik laat het hier wel bij.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 22:26

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Jeetje meis, wat heftig. Ik wil jou heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven. Ik hoop dat je snel weer jezelf wordt!! :hug:

Ook voor jou Jans!! :hug:
<<

Anoniem33

Bericht 06 Dec 2013 22:28

Re: Met de billen bloot..... PPD...

bedankt allemaal...

@Magenta, ik krijg citalopram. huisarts zei dat ik met 2 a 3 weken echt moest merken dat ik rustiger werd, apotheek zei echter 6tot8 weken.

@Jans, dikke knuffel voor jou meid! ben je inmiddels ook in een traject gekomen?
<<

Anoniem33

Bericht 06 Dec 2013 22:30

Re: Met de billen bloot..... PPD...

@Jans, geeft niks meid! praten praten praten.....
ik wilde het eigenlijk ook stil houden maar kreeg geregeld pm' s of via facebook de vraag hoe het ging,
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Dec 2013 22:31

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien en Jans, heel veel sterkte en een dikke knuffel! En 'goed' dat jullie het hier delen. Balen dat jullie er last van hebben uiteraard, maar het taboe mag best eens doorbroken worden, soms is het gewoon zwaar na een zwangerschap en dat mag ook best gedeeld worden. En hopelijk lucht het ook wat op door het te delen met anderen!
<<

Anoniem33

Bericht 06 Dec 2013 22:37

Re: Met de billen bloot..... PPD...

En dat merk ik dus heel erg Roze, dat taboe.
ik mag niet verdrietig zijn, alles gaat nu toch goed?
ik heb toch 2 gezonde kinderen? wat wil ik nou nog meer....
Zulke reacties krijg ik jammer genoeg aan de lopende band.
<<

Anoniem142

Bericht 06 Dec 2013 22:38

Re: Met de billen bloot..... PPD...

.
Laatst gewijzigd door Anoniem142 op 05 Jul 2014 18:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Dec 2013 22:40

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Wat rot!! Maar ontzettend goed van jullie allebei dat jullie aan de bel hebben getrokken! Een hele hele dikke knuffel voor jullue allebei!!

Edit: jeetje Pien, dat mensen zo reageren op je vind ik heel erg.. Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem30

Bericht 06 Dec 2013 22:43

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien, ik vind het heel goed en knap van je dat je zo eerlijk bent en aan de bel hebt getrokken. Volgens mij heb je de bevalling en geboorte van je oudste nooit goed kunnen verwerken, en heb je nu gewoon een dubbele portie die teveel is geworden. Neem de tijd met de anti depressiva, die heeft echt een aantal weken nodig voordat je er wat van merkt, ook kan het dat je een hogere dosis nodig hebt natuurlijk.

Blijf praten en wees eerlijk voor jezelf, dan kom je er wel. Liefs!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 06 Dec 2013 22:48

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Het doet me echt verdriet om dit te lezen..

Ik heb het bij mijn zusje zien gebeuren en bij haar is het (bijna) helemaal mis gegaan.
Uiteindelijk is ze ruim een half jaar opgenomen geweest.

Echt respect meiden dat jullie zo voor jezelf zijn opgekomen.
Doorbreek juist dat taboe. Dan herkennen andere meiden eerder de symptomen.

Heel veel sterkte! Gooi het eruit wat je dwars zit..
<<

Anoniem85

Bericht 06 Dec 2013 22:52

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Heel veel sterkte, hopelijk ga je snel wat merken van de ad.
Laatst gewijzigd door Anoniem85 op 07 Dec 2013 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Dec 2013 22:53

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien; van jou had ik het idd via een pm al gehoord/gelezen,

Voor Jans en Pien; allebei een dikke :hug: . Respect voor jullie allebei om het zo eerlijk te vertellen hier!
Dat het snel een stuk beter mag gaan en de zon weer snel mag gaan schijnen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem75

Bericht 06 Dec 2013 22:59

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Oh Pien wat ontzettend naar!

Zelf loop ik sins deze week bij een Pop poli en daar hebben ze al vast gesteld dat ik een postnatale depressie heb gehad en dat ik daar nu weer. last van begin te krijgen. Of ja ik heb het nog niet helemaal verwerkt en het komt met vlagen terug. Ik heb ook een zware bevalling achter de rug van S. en heb 1,5 jaar mezelf verloren aan alles en toen ik dit hoorde viel eigenlijk alles op z'n plek. Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pm sturen.

Sterkte en hopelijk slaat de medicatie goed aan en ben je snel jezelf weer. :hug: En Jans jij ook!
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 06 Dec 2013 23:01

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien en Jans, ik wil jullie allebei veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie je weer snel beter zullen voelen.
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem25

Bericht 06 Dec 2013 23:01

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien, Jans en Razz: :hug:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Dec 2013 23:02

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien schreef:En dat merk ik dus heel erg Roze, dat taboe.
ik mag niet verdrietig zijn, alles gaat nu toch goed?
ik heb toch 2 gezonde kinderen? wat wil ik nou nog meer....
Zulke reacties krijg ik jammer genoeg aan de lopende band.



Blegh.. die opmerking ken ik helaas ook maar al te goed.

Wat vervelend Pien en Jans, maar wat goed dat jullie wel aan de bel getrokken hebben. Sterkte!

Razz ook sterkte.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 23:27

Re: Met de billen bloot..... PPD...

Pien, ik ben bij de HA geweest. Ik heb een doorverwijzing naar de psych gehad. Ik moet ook even bloed prikken. Ik heb ook wat andere (vage) klachten. De HA wilde even uitsluiten of er niet iets met m'n schildklier is.
De vk had een goede praktijk aanbevolen. Helaas vergoedt m'n ziekenfonds daar niks van. Ik ga kijken of ik kan overstappen. Ik wil in ieder geval niet naar een riagg.
Tijdens de zwangerschap bij m'n dochter heb ik ook een depressie gehad. De halve zwangerschap heb ik met een deken over m'n hoofd in bed door gebracht. Na de bevalling was dat gevoel weg. Nu is het precies andersom geweest.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers