Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld of ontwikkeling

<<

Anoniem29

Bericht 06 Dec 2013 19:58

Geld of ontwikkeling

Zou je eerder kiezen voor een baan waarin je jezelf kan ontwikkelen welke slecht betaald? (Zeg minimumloon +/- €1400,- Bruto fulltime)

Of kies je dan voor een baan waarin je niets leert maar welke wel goed geld oplevert? ( Zeg +/- 4000,- Bruto fulltime)


In beide situaties is de reisafstand gelijk en zijn de collega's leuke mensen waar je verder goed mee over weg kunt.


Waarom kies je welke situatie?
<<

Anoniem142

Bericht 06 Dec 2013 20:00

Re: Geld of ontwikkeling

.
Laatst gewijzigd door Anoniem142 op 05 Jul 2014 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Dec 2013 20:15

Re: Geld of ontwikkeling

Desalniettemin schreef:Dan kies ik voor het geld. Dan zoek ik mijn uitdaging wel op een andere manier.


Dit inderdaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Dec 2013 20:17

Re: Geld of ontwikkeling

Met dit verschil zou ik voor het geld kiezen, dan kan ik me altijd nog in mijn vrije tijd ontwikkelen en heb ik geld genoeg voor reizen (om me op die manier te ontwikkelen), voor cultuur (nog meer theater, tentoonstellingen in binnen/buitenland, optredens, etc.

Voor dat salaris kan ik me ook niet voorstellen dat het super geestdodend werk zou zijn. Als het salaris enigszins gelijk zou zijn, dan hangt het ervan af hoe hoog het dan is, kan ik voor de baan met uitdaging/ontwikkeling wel mijn vaste kosten betalen en ook nog genoeg leuke dingen doen dan zou ik daarvoor kiezen maar dan misschien wel met het oog op een beter salaris in de toekomst (juist door die ontwikkeling).

Ik vind de sfeer op het werk wel belangrijk, stel dat ik echt een uitdagende baan zou hebben maar ik zou door mijn collega's elke dag met tegenzin naar mijn werk gaan dan zou ik wel zoeken naar een andere baan met evt. lager salaris (mits ik daardoor financieel niet in de problemen kom)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem286

Bericht 06 Dec 2013 20:18

Re: Geld of ontwikkeling

Geld, dan zou ik er een opleiding naast gaan doen.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Dec 2013 20:20

Re: Geld of ontwikkeling

Dat laatste vind ik ook heel belangrijk. Vandaar dat ik had geschreven dat collega's en reisafstand gelijk zijn. Dus dat het puur om de werkzaamheden en het geld gaat.

Ik zou zelf trouwens ook voor de baan met het hogere loon kiezen. In eerste instantie om flink te sparen en kijken wat ik met dat geld wil doen. Ik denk dat ik het wel redelijk lang vol kan houden op zo'n plek en de uitdaging inderdaad op andere plekken zou zoeken.

Het enige nadeel lijkt me 40 uur geestdodend werk doen. Maar met leuke collega's ben ik daar denk ik ook weer snel overheen haha.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 20:23

Re: Geld of ontwikkeling

Heel lastig. Want met het miniumloon word je leven buiten het werk om gruwelijk saai want geld om te shoppen, leuke dingen te doen etc. is er niet.. Dat zou ik heel lastig vinden. Ook zou ik dan voor eeuwig thuis moeten blijven wonen.
Maar bij die goedbetaalde baan zou ik doodmoe worden omdat ik mezelf niet kan ontwikkelen en dus stil zou blijven staan. Daar zou ik doodongelukkig van worden.

Lastig!!
<<

Anoniem73

Bericht 06 Dec 2013 20:55

Re: Geld of ontwikkeling

Geld.
<<

Anoniem142

Bericht 06 Dec 2013 20:59

Re: Geld of ontwikkeling

.
Laatst gewijzigd door Anoniem142 op 05 Jul 2014 17:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 47

Bericht 06 Dec 2013 21:11

Re: Geld of ontwikkeling

Ik zou voor het geld kiezen en mijn uitdaging ergens anders in zoeken.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Dec 2013 21:11

Re: Geld of ontwikkeling

Dat hangt er vanaf wat mijn man verdient! :D
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Dec 2013 21:13

Re: Geld of ontwikkeling

Desalniettemin schreef:Dan kies ik voor het geld. Dan zoek ik mijn uitdaging wel op een andere manier.

Dat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 06 Dec 2013 21:14

Re: Geld of ontwikkeling

Is het werk op mijn huidige niveau, alleen kan ik me niet verder ontwikkelen of is het echt werk beneden mijn niveau?
<<

Anoniem29

Bericht 06 Dec 2013 22:33

Re: Geld of ontwikkeling

Beneden je niveau.

Denk aan receptioniste, barvrouw etc. In welke sector je maar wilt, maar wel onder aan de ladder.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Dec 2013 22:34

Re: Geld of ontwikkeling

Ik denk dat er best leuke banen zijn op het laagste niveau waarbij heel veel contact met collega's of mensen gewenst is. Ik als sociaal/extravert persoon zou daar nog best goed in passen. De mate van collega's vind ik wel echt heel belangrijk bij die keuze.

Als het geestdodend werk zou zijn met stomme collega's was ik gegaan voor het minimumloon.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 07 Dec 2013 16:59

Re: Geld of ontwikkeling

Serendipity schreef:Heel lastig. Want met het miniumloon word je leven buiten het werk om gruwelijk saai want geld om te shoppen, leuke dingen te doen etc. is er niet.. Dat zou ik heel lastig vinden. Ook zou ik dan voor eeuwig thuis moeten blijven wonen.

Ik vraag mij altijd af hoe mensen hier bij komen ?! Ik ga hier niet lopen roepen hoeveel ik verdien maar laten we op miniumloon houden. Maar ik hou genoeg geld over om te shoppen/terrasje te pakken/vakantie te gaan enz, alleen ja ik kan niet strooien met geld maar ik leef gewoon.
Altijd die zielige mensen van ik heb alleen maar bijstand bijv of oudere zijn arm hou aub op ! (ja sorry irritatie)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Dec 2013 17:34

Re: Geld of ontwikkeling

sanskie schreef:
Serendipity schreef:Heel lastig. Want met het miniumloon word je leven buiten het werk om gruwelijk saai want geld om te shoppen, leuke dingen te doen etc. is er niet.. Dat zou ik heel lastig vinden. Ook zou ik dan voor eeuwig thuis moeten blijven wonen.

Ik vraag mij altijd af hoe mensen hier bij komen ?! Ik ga hier niet lopen roepen hoeveel ik verdien maar laten we op miniumloon houden. Maar ik hou genoeg geld over om te shoppen/terrasje te pakken/vakantie te gaan enz, alleen ja ik kan niet strooien met geld maar ik leef gewoon.
Altijd die zielige mensen van ik heb alleen maar bijstand bijv of oudere zijn arm hou aub op ! (ja sorry irritatie)


Ik denk dat het ook heel erg samenhangt met je vaste lasten. Als je altijd een stuk meer hebt verdiend, een hoge hypotheek hebt met bijbehorende lasten en je raakt dan je baan kwijt en je komt in de bijstand of gaat het minimumloon verdienen, dan kun je echt niet meer shoppen/terrasjes pakken en op vakantie gaan.

Ontopic: ik zou voor het geld gaan.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 07 Dec 2013 17:44

Re: Geld of ontwikkeling

Als het financiële verschil zo groot is ga ik voor het geld. Een jaar of wat dat werk doen, mooi sparen en daarna weer verder kijken. Maar als het verschil wat minder groot is (zeg €2000 en €3000), dan ga ik voor de ontwikkeling. Op termijn vind ik dat echt het belangrijkste op mijn werk, dat er ruimte is om verder te komen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 07 Dec 2013 17:47

Re: Geld of ontwikkeling

Zonnetje schreef:
sanskie schreef:
Serendipity schreef:Heel lastig. Want met het miniumloon word je leven buiten het werk om gruwelijk saai want geld om te shoppen, leuke dingen te doen etc. is er niet.. Dat zou ik heel lastig vinden. Ook zou ik dan voor eeuwig thuis moeten blijven wonen.

Ik vraag mij altijd af hoe mensen hier bij komen ?! Ik ga hier niet lopen roepen hoeveel ik verdien maar laten we op miniumloon houden. Maar ik hou genoeg geld over om te shoppen/terrasje te pakken/vakantie te gaan enz, alleen ja ik kan niet strooien met geld maar ik leef gewoon.
Altijd die zielige mensen van ik heb alleen maar bijstand bijv of oudere zijn arm hou aub op ! (ja sorry irritatie)


Ik denk dat het ook heel erg samenhangt met je vaste lasten. Als je altijd een stuk meer hebt verdiend, een hoge hypotheek hebt met bijbehorende lasten en je raakt dan je baan kwijt en je komt in de bijstand of gaat het minimumloon verdienen, dan kun je echt niet meer shoppen/terrasjes pakken en op vakantie gaan.

Ontopic: ik zou voor het geld gaan.


Ja daar zit wel wat in klopt, ook als is mijn huur heel hoog :( (ja je moet een dak boven je hoofd hebben).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Dec 2013 18:35

Re: Geld of ontwikkeling

Geld, je leert namelijk áltijd wel wat van werken. Ik geloof niet dat je je in een baan helemaal niet kan ontwikkelen, misschien niet op het met betrekking tot je (simpele) werkzaamheden maar misschien wel van het samenwerken met je collega's enz. En indien ik daar ook op uitgekeken zou zijn, dan zou ik nog voor het geld kiezen, in mijn privéleven ontwikkel in me dan wel op een andere manier.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Dec 2013 19:19

Re: Geld of ontwikkeling

Hmm wanneer het parttime is zou ik voor het geld kiezen, ik heb dan nog genoeg tijd om mijzelf te ontwikkelen en gelukkig te zijn.
Wanneer het om een fulltime baan gaat, kies ik voor het ontwikkelen. Ik word echt ongelukkig van werk waarbij ik mijn hoofd niet kan gebruiken en fysiek ook niet genoeg uitdaging heb (als ik fysiek heel de dag op het land o.i.d. bezig kan zijn is het al anders). Ik heb niet genoeg energie om naast een fulltime baan (wat ik eigenlijk al niet kan) nog andere dingen te doen om mij te ontwikkelingen en gelukkig te zijn.
De baan neemt dan zo veel ruimte van mijn leven in beslag, dat ik daar gelukkig wil zijn. Dan maar minder verdienen en hopen dat mijn vriend genoeg binnen krijgt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers