Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 00:43

Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Na een topic over positieve punten kon deze natuurlijk niet uitblijven.

Gisteren heb ik gevraagd wat mijn ontwikkelpunten zijn en dit zijn de antwoorden die ik kreeg.

Een vriend: Eigenwijsheid.
Een vriendin: Meer interesse tonen in anderen. Zelfverzekerder worden.
Moeder: Geduld hebben. Ook al kan het vandaag af, het hoeft niet.
Een forummer: Dingen uit handen durven geven. Ook anderen kunnen iets net zo goed als jij het kan. En dat geeft rust.

Dus vertel, wat zijn jullie ontwikkelpunten?
<<

Anoniem177

Bericht 06 Dec 2013 00:44

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Minder onzekerzijn en vooral op het werk voor mezelf op kunnen komen.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Dec 2013 00:52

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Meer interesse tonen in anderen, positiever zijn en steviger in mijn schoenen staan.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Dec 2013 00:52

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Minder onzeker zijn, feedback beter op me in laten werken zinder direct een weerwoord te hebben, en het eeuwige ge-jamaar afleren.
<<

Anoniem83

Bericht 06 Dec 2013 00:56

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Geduldiger zijn en minder explosief. Beter luisteren naar anderen, als in interesse tonen.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Dec 2013 01:07

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Sorry Nyx, maar ik vind dat men aparte dingen over jou zegt dan die ik niet kan rijmen met wat ik hier over lees. Dingen uit handen leren geven is een verkapt compliment evenals dat geduld hebben. Ik vind je niet bepaald iemand van 'de lat te hoog leggen, innerlijke onrust door hoge eisen aan zichzelf en omgeving, ongeduldigheid, storm en drang'.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Dec 2013 01:07

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

En om de vraag te beantwoorden: ik moet echt echt echt beter leren luisteren naar anderen en meer interesse tonen.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 01:10

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

M-Train schreef:Sorry Nyx, maar ik vind dat men aparte dingen over jou zegt dan die ik niet kan rijmen met wat ik hier over lees. Dingen uit handen leren geven is een verkapt compliment evenals dat geduld hebben. Ik vind je niet bepaald iemand van 'de lat te hoog leggen, innerlijke onrust door hoge eisen aan zichzelf en omgeving, ongeduldigheid, storm en drang'.


Ik weet het. Ik ben in mijn echte leven een heel ander persoon dan ik hier op het forum laat zien. Ik durf mezelf hier helemaal niet meer te laten zien, omdat ik soms om elk woord commentaar krijg. En op een gegeven moment is negatieve aandacht ook aandacht, toch? Mensen die mij echt kennen en weten wat ik zoal op een dag of in een week doe, weten hoe ik werkelijk in elkaar steek. En ik weet dat dit geen verkapte complimenten zijn.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Dec 2013 01:13

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx, ik vind het voor jou hier op het forum wel een ontwikkelpunt dat je een keer je échte jij laat zien. Alles wat ik van jou zie zijn namelijk altijd maar zorgvuldig gekozen woorden en lappen tekst. En dat maakt dat ik je hier op het forum niet zo oprecht over vind komen, terwijl je dat in het echt wel bent.

Edit: Verder kan ik me ook wel vinden in de reacties van M-Train, trouwens. Ook de reactie hieronder.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 06 Dec 2013 01:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Dec 2013 01:15

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:
M-Train schreef:Sorry Nyx, maar ik vind dat men aparte dingen over jou zegt dan die ik niet kan rijmen met wat ik hier over lees. Dingen uit handen leren geven is een verkapt compliment evenals dat geduld hebben. Ik vind je niet bepaald iemand van 'de lat te hoog leggen, innerlijke onrust door hoge eisen aan zichzelf en omgeving, ongeduldigheid, storm en drang'.


Ik weet het. Ik ben in mijn echte leven een heel ander persoon dan ik hier op het forum laat zien. Ik durf mezelf hier helemaal niet meer te laten zien, omdat ik soms om elk woord commentaar krijg. En op een gegeven moment is negatieve aandacht ook aandacht, toch? Mensen die mij echt kennen en weten wat ik zoal op een dag of in een week doe, weten hoe ik werkelijk in elkaar steek. En ik weet dat dit geen verkapte complimenten zijn.


Dat zijn wél verkapte complimenten. Als je een sollicitatie hebt en mensen vragen naar je ontwikkelpunten en je komt aan met zaken als 'ik moet leren dat anderen óók dingen goed kunnen en leren uit handen te geven' of 'ik leg de lat te hoog' grijpt de doorsnee hr-manager naar een teiltje, want daarmee wil je eigenlijk zeggen wat een streber en perfectionist je bent en dat is stiekum wel heul knap. Snappie?

En verder ken ik je niet en kan het best dat je in het echt heel anders overkomt. Maar wat je hier schrijft zijn neem ik aan ware daden en feiten en die zijn dan toch gewoon zo gebeurd? Dat je uitstraling misschien anders is kan best, maar dat zegt niks over wat je doet en hoe je het doet. Neem nou die sollicitatie gister of eergisteren. Je zegt :' dit keer wil ik het eens écht goed doen qua brief'. Nou nyx, ik zal je eerlijk zeggen dat ik toen alweer dacht: oh, ik dacht dat je altijd het probeerde écht goed te doen qua brief. En je so called perfectionisme blijkt daaruit ook allesbehalve.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 01:19

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maple, op het forum mezelf laten zien is moeilijker dan wat dan ook in mijn leven. Het klinkt heel erg dom, maar door het commentaar ben ik continu op zoek naar de woorden waarvan ik denk dat een ander ze wil lezen. De laatste weken twijfel ik continu of ik een topic moet openen over het overkomen op een forum en het echte leven en dan met name ben ik geïnteresseerd of iedereen hier assertiever (agressiever) is dan in het echte leven. Maar ik kan zo'n topic openen en de eerste post gaan over dat ik niet begrepen word en vervolgens bloed het dood of wordt het een gigantische rel waarbij ik alsnog word afgezeken en dat terwijl het in mijn ogen wel een interessant onderwerp is.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Dec 2013 01:20

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:Maple, op het forum mezelf laten zien is moeilijker dan wat dan ook in mijn leven. Het klinkt heel erg dom, maar door het commentaar ben ik continu op zoek naar de woorden waarvan ik denk dat een ander ze wil lezen. De laatste weken twijfel ik continu of ik een topic moet openen over het overkomen op een forum en het echte leven en dan met name ben ik geïnteresseerd of iedereen hier assertiever (agressiever) is dan in het echte leven. Maar ik kan zo'n topic openen en de eerste post gaan over dat ik niet begrepen word en vervolgens bloed het dood of wordt het een gigantische rel waarbij ik alsnog word afgezeken en dat terwijl het in mijn ogen wel een interessant onderwerp is.

Maar waarom forum je dan? Als het zo moet dat zou het forum voor mij geen enkel plezier meer zijn.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 01:26

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

M-train, je geeft in de tweede alinea al aan dat je me niet kent en dus zou ik het fijn vinden als je mijn ontwikkelpunten niet wegzet als verkapte complimenten. Want je kent me niet en dus kun je daar al helemaal geen oordeel over vellen.

Daarnaast heb ik de afgelopen twee jaar niet uit mijn neus zitten vreten of me maar voor 50% ingezet voor een sollicitatie, maar omdat iedereen het hier altijd beter weet, krijg ik het idee alsof ik mijn werk maar half doe. Terwijl dat wat ik volgens jullie hier maar half doe in het echte leven wordt opgevat als 200% geven. Misschien heb ik een luie omgeving en is dat wat jullie doen pas echt perfect. Maar hè, dat weet je niet. Want... Je kent me niet. ;)
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 01:27

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maple schreef:Maar waarom forum je dan? Als het zo moet dat zou het forum voor mij geen enkel plezier meer zijn.


Omdat ik het domme idee heb opgevat dat het ook anders kan. En onder deze naam ging het een hele maand goed, tot ze doorkregen dat ik het was en hé daar gaan we weer. Ik heb er echt wel aan gedacht om te stoppen met forummen, maar na al die jaren wil ik gewoon weten wat mij de gebeten hond maakt.
<<

Anoniem14

Bericht 06 Dec 2013 01:31

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

'Je kent me niet' is wel erg kort door de bocht. Je geeft jezelf misschien toch meer bloot dan je denkt. Ik snap wel waar bovenstaande uitspraken op gebaseerd zijn.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Dec 2013 01:34

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ten eerste: wij kennen je allemaal niet, dus why do you care?

Ten tweede: je vat mijn post op als een aanval en komt met termen als de gebeten hond. Soms is een opmerking als de mijne niet als aanval bedoeld en kun je proberen er een les uit te trekken omdat buitenstaanders je blijkbaar soms zo zien. Want ik ben misschien niet de enige. Of je er dan wat mee doet of niet is natuurlijk aan jou. Maar zet jezelf niet meteen in de schlachtoffer-hoek want zo bedoel ik het niet. Ik vind gewoon dat jouw omgeving je wat dit betreft geen goede punten heeft aangereikt. Verder vind ik je een heel lief en aardig en open persoon en zie ik graag een fijne toekomst voor jou. Die gun ik je. Ik ben trouwens mozzarella/cheese/Charles.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Dec 2013 01:36

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

De beste lessen in mijn leven waren trouwens die die het meeste pijn deden. Omdat ze me precies daar raakten waar het het gevoeligst was, schot in de roos.
<<

Anoniem91

Bericht 06 Dec 2013 01:37

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik had net al een stuk getypt en weer weggehaald, maar ik (wij) mis ook een heel stuk van jou. Jij bent van "verslaafde" naar dit punt gegaan, ik mis eigenlijk een heel hoofdstuk. Of ligt dat aan mij?
<<

Anoniem91

Bericht 06 Dec 2013 01:42

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maar on topic te blijven, mijn punten zijn toch wel dat ik mezelf meer kan en mag vertrouwen. Qua gevoel zit ik er vaak niet naast, maar ik mag meer zelfverzekerder worden. Bij alles wat ik doe of uitleg op mijn werk zit er een twijfel in. Al kan ik de menu en wijnkaart heel zelfverzekerd verkopen, maar omdat ik die al honderden keren in mijn handen heb gehad en alles geproefd heb en mijn werkgever en ik dezelfde mening hebben.
Ik hoop straks ook dat ik mijn uitgebreidere wijnkennis durf te gaan gebruiken. Ik kan al steeds vaker nee zeggen en ook een momentje voor mijzelf inlassen gaat me beter af, ook al moet iemand me dwingen. Maar ik doe mijn best :)
<<

Anoniem108

Bericht 06 Dec 2013 01:45

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:M-train, je geeft in de tweede alinea al aan dat je me niet kent en dus zou ik het fijn vinden als je mijn ontwikkelpunten niet wegzet als verkapte complimenten. Want je kent me niet en dus kun je daar al helemaal geen oordeel over vellen.


Mijn naam is geen M-train, maar ik sluit me wel aan bij wat zij zegt en moest even lachen bij dit stukje dat ik heb gequote. Bijna niemand kent jou toch in real life, maar ik heb wel ontelbaar veel topics van jou gelezen waarin ik denk: "Nyx, de forummer die wel eens mag werken aan zelfinzicht creëren en to the point komen." Misschien dat eens overwegen als ontwikkelpunten? Ik ken jou niet persoonlijk, dus baseer ik dit op wat ik je al jaren zie posten en dat dit niet overeenkomt met jouw echte 'ik', kan ik niet bevestigen zolang ik je alleen door een beeldscherm 'ken'. Dit is wat ik van je lees/zie en de punten die jouw vrienden noemen, lijken voor mij over een geheel ander persoon te gaan dan de forummer Nyx.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Dec 2013 02:24

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Weetjewel schreef:Ik had net al een stuk getypt en weer weggehaald, maar ik (wij) mis ook een heel stuk van jou. Jij bent van "verslaafde" naar dit punt gegaan, ik mis eigenlijk een heel hoofdstuk. Of ligt dat aan mij?

Dit ook. Nu hóéft je daar ook geen verantwoording voor af te leggen, maar het is ineens zo pats-boem, over, alles op dat gebied in orde. Althans, dat geef je aan. Er mist gewoon een stuk, het zal vast niet zo eenvoudig (geweest) zijn als je hier doet overkomen.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 02:28

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maple schreef:
Weetjewel schreef:Ik had net al een stuk getypt en weer weggehaald, maar ik (wij) mis ook een heel stuk van jou. Jij bent van "verslaafde" naar dit punt gegaan, ik mis eigenlijk een heel hoofdstuk. Of ligt dat aan mij?

Dit ook. Nu hóéft je daar ook geen verantwoording voor af te leggen, maar het is ineens zo pats-boem, over, alles op dat gebied in orde. Althans, dat geef je aan. Er mist gewoon een stuk, het zal vast niet zo eenvoudig (geweest) zijn als je hier doet overkomen.

Morgen reageer ik op alles en misschien wel d.m.v. een eigen topic. Die hadden jullie nog van mij te goed, maar die heb ik laten 'hangen' omdat het forum opeens uit de lucht ging.

Maar misschien is het dan ook handig om deze posts over te zetten, burgemeesters? Want dit topic ging me echt om de ontwikkelpunten en niet zo zeer om 'aandacht' te krijgen.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Dec 2013 02:29

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

We hebben natuurlijk helemaal niets te goed, je moet vertellen wat je zelf kwijt wilt.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 02:34

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maple schreef:We hebben natuurlijk helemaal niets te goed, je moet vertellen wat je zelf kwijt wilt.


Het is mij in maart/april/mei al gevraagd en dat heb ik toegezegd, maar laten hangen omdat ik het wel goed vond nadat ik de woorden niet kon vinden. Eind augustus was ik er daadwerkelijk mee bezig en toen ging het forum opeens offline en vond ik het helemaal wel goed. Maar ik kan me wel voorstellen dat als een forummer zegt dat ze een bepaald probleem heeft, je na een tijdje wel wit weten hoe, wat etc. In dat opzicht hebben jullie het daadwerkelijk van mij te goed.
<<

Anoniem170

Bericht 06 Dec 2013 05:39

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik ben enorm chaotisch en ontzettend ongeduldig.En ook nogal impulsief, meestal loopt het goed af, maar beter is om eerst beter over na te denken. Mijn vriend is tegenovergestelde en van hem leer ik het onbewust om hier aan te werken :)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers