Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

<<

Anoniem 48

Bericht 06 Dec 2013 19:43

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik heb een heel lijstje en dat is soms best lastig. Wat ik wel heb gemerkt en wat me hier nu ook opvalt is de manier van formuleren. Het doel word veel krachtiger als je de woorden minder niet en geen niet gebruikt. Dus ipv ik wil minder onzeker zijn, ik wil zeker zijn. Minder onzeker kan nog steeds onzeker zijn maar dan minder dan het was. Zal mijn lijstje morgen eens plaatsen.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 21:07

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Serendipity schreef:Nyx, de dag dat ik jou, je verhalen en je gedachtes ga begrijpen, ga ik een feestje bouwen. Echt. Ik leer veel forumsters na al die jaren hier beter begrijpen, maar jij blijft een uitzondering op de regel.


Dan hoop ik dat je nooit een feestje hoeft te bouwen. ;)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Dec 2013 21:20

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Op mijn werk verwacht ik soms dat mensen meteen iets oppakken als ik iets vraag: in die zin dat ik die dag of de dag erna wel antwoord krijg. Dat krijg ik eigenlijk altijd ook maar ik ben dan ook vaak verbaasd en erger me ietwat als ik wat langer moet wachten als ik er geen duidelijke reden voor zie. Ik moet af en toe meer geduld hebben, beter luisteren zonder zelf al dingen voor anderen in te vullen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Dec 2013 21:26

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik zou mezelf graag goed willen kunnen presenteren en minder onzeker zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 21:27

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:
Serendipity schreef:Nyx, de dag dat ik jou, je verhalen en je gedachtes ga begrijpen, ga ik een feestje bouwen. Echt. Ik leer veel forumsters na al die jaren hier beter begrijpen, maar jij blijft een uitzondering op de regel.


Dan hoop ik dat je nooit een feestje hoeft te bouwen. ;)


Hoezo? Wil je niet dat mensen jou begrijpen? Je geeft zelf vaak aan dat je warrig bent, dat je hier niet jezelf bent.. Dan lijkt mij dat dus iets wat je wilt veranderen?
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 22:11

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Serendipity schreef:
Hoezo? Wil je niet dat mensen jou begrijpen? Je geeft zelf vaak aan dat je warrig bent, dat je hier niet jezelf bent.. Dan lijkt mij dat dus iets wat je wilt veranderen?


Kijk, zodra ik hier weer bekent ben onder een naam komen we continu terug op hetzelfde. Ik word niet begrepen, ik ben warrig, ik ben hier niet mezelf. Terwijl als niemand weet dat ik hier nog op het forum kom, dan heeft niemand daar problemen mee. En ik ben vaak van naam geswitcht om de vooroordelen er maar af te halen. En dan wordt het bekend dat ik het ben en dan gaat het goed, tot er een moment komt dat ik weer merk dat ik niet van de vooroordelen af kom. Ik blijf hoe dan ook dat warrige meisje dat vreemd uit de hoek komt. Daar kom ik tijdelijk van af, maar ik kom er nooit helemaal meer vanaf. Ik heb altijd mijn best gedaan om anders uit de hoek te komen, maar op een gegeven moment moet ik gewoon accepteren dat ik niet altijd word begrepen. Wat alleen op het forum voorkomt.
<<

Anoniem59

Bericht 06 Dec 2013 22:23

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Maar Nyx, meestal herkennen mensen je aan je schrijfstijl... Het is niet dat ze je pas zo gaan lezen als ze weten dat jij het bent, maar ze weten dat jij het bent doordat je zo overkomt, je stijl is echt herkenbaar hoor :)

Mijn ontwikkelpunten? Structuur, minder drama, minder chaos, minder uitstelgedrag en meer concentratie en meer rust, graag :)
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 22:27

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Dat is niet helemaal waar, RYW. Onder deze naam werd het pas na ruim een maand bekend dat ik het was en dat was niet door mijn schrijfstijl, maar omdat ik vertelde dat Koninginnedag voor mij deur was en ik het vanaf mijn balkon kon meekrijgen.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 22:33

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:Dat is niet helemaal waar, RYW. Onder deze naam werd het pas na ruim een maand bekend dat ik het was en dat was niet door mijn schrijfstijl, maar omdat ik vertelde dat Koninginnedag voor mij deur was en ik het vanaf mijn balkon kon meekrijgen.


Ja, want jij bent de enige forummer met een balkon en met koninginnedag voor de deur? Er zijn toch wel meer forummers die midden in het centrum wonen.
En daarbij Nyx, heb ik bovenstaande nooit van jou gelezen en wist ik ook dat jij het was. Je bent gewoon herkenbaar.
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 22:35

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nee, maar ik ben wel de enige die het er elk jaar over heeft. Maar maakt niet uit. Als dat jouw idee is is dat meer dan prima. Ik heb daar mijn eigen ideeën over.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 22:37

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:
Serendipity schreef:
Hoezo? Wil je niet dat mensen jou begrijpen? Je geeft zelf vaak aan dat je warrig bent, dat je hier niet jezelf bent.. Dan lijkt mij dat dus iets wat je wilt veranderen?


Kijk, zodra ik hier weer bekent ben onder een naam komen we continu terug op hetzelfde Je bent er zelf over begonnen in een ander topic. Dat jij hier niet overkomt zoals je werkelijk bent. Dat zijn je eigen woorden en ik stel daar een vraag over. Niet heel raar toch?. Ik word niet begrepen, ik ben warrig, ik ben hier niet mezelf. Nogmaals, ook dit zijn jouw eigen woorden. Waar ik het me eens ben, je bent vaak warrig en ik begrijp je inderdaad niet altijd. Terwijl als niemand weet dat ik hier nog op het forum kom, dan heeft niemand daar problemen mee Klopt, dan reageer ik gewoon niet op je, omdat ik je niet begrijp. Net zoals ik nu ook amper op je reageer, alleen nu in dit topic omdat ik bepaalde vragen aan je heb.. En ik ben vaak van naam geswitcht om de vooroordelen er maar af te halen. Werkt niet, been there, done that. Ik blijf ook het stuiterende, drukke, limburgse, niet volwassen willen wordende meisje. En dan wordt het bekend dat ik het ben en dan gaat het goed, tot er een moment komt dat ik weer merk dat ik niet van de vooroordelen af kom. Gooi jezelf niet in de slachtoffer rol. Dit heeft geen fuck met vooroordelen maken, maar met het feit dat jij in een ander topic aangeeft dat jij niet zo bent in echt zoals je hier bent. Dat mag ik toch raar, vreemd en jammer vinden. Ik ben wel benieuwd hoe jij dan wel echt bent. Ik blijf hoe dan ook dat warrige meisje dat vreemd uit de hoek komt. Daar kom ik tijdelijk van af, maar ik kom er nooit helemaal meer vanaf. Ik heb altijd mijn best gedaan om anders uit de hoek te komen, maar op een gegeven moment moet ik gewoon accepteren dat ik niet altijd word begrepen. Wat alleen op het forum voorkomt. Kijk, en dit vind ik raar. Hoe kunt je op een forum nou zo ontzettend anders over komen??? Dat je anders overkomt snap ik.. Ik durf hier veel meer mijn mening te geven en te discussiëren, in het echt durf ik dat ook minder.



Al het dikgedrukte.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 22:38

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:Nee, maar ik ben wel de enige die het er elk jaar over heeft. Maar maakt niet uit. Als dat jouw idee is is dat meer dan prima. Ik heb daar mijn eigen ideeën over.


Zoals ik al aangaf, ik heb jou daar nog nooit over gehoord.. Ik wil alleen maar aangeven dat ik jou herkend heb aan je manier van schrijven, niet doordat je over je balkon en koninginnedag bept.
<<

Anoniem38

Bericht 06 Dec 2013 22:41

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ha Nyx, ik had je ook al lang herkent :-) maar heb daar niks over gezegd. Doe ik bij niemand, omdat ik altijd maar denk dat iemand met een reden verandert van naam!
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 22:47

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Serendipity, Het spijt me, maar ik ga niet op al het dikgedrukte reageren. Dit omdat ik het er niet mee eens ben, maar de discussie ook niet voort wil zetten.

Er zijn veel mensen die zich beter weten uit te drukken op het forum, omdat ze thuis achter een beeldscherm zitten en dat wel fijn aanvoelt en omdat ze schrijven gewoon goed af gaat. Ik ben daarin anders. Ik weet mijn mondje wel te roeren in het dagelijks leven. In het dagelijks leven laat ik me helemaal niets wijsmaken, weet ik alles beter (vraag kan zijn of dit ook echt zo is, tot nu toe wel) en kan ik over het algemeen goed uit mijn woorden komen. Over het algemeen omdat ik ook weleens iets zeg waarbij ik denk "Oei, dat was lekker warrig" en dan krijg ik een 'Huh?' en dan zoek ik andere woorden en kan ik het alsnog in een paar zinnen uitleggen wat ik bedoel.

Al met al ben ik ooit gaan forummen omdat ik 24/7 internet kreeg. Ik vond het leuk om alles te volgen. En het forum staat garant voor het laatste nieuws. Maar door alle hoogopgeleiden voel ik me vaak minderwaardig. Altijd het idee niet goed genoeg te zijn. Dat is mijn eigen onzekerheid, moet ik iets aan doen. Dat is misschien ook de reden waarom ik niet goed weet hoe ik het moet brengen, omdat ik gewoon tegen jullie opkijk. Dat heb ik minder in het echte leven en echt niet omdat ze laagopgeleid zijn, allesbehalve, maar omdat het niet op papier (tja, internet) wordt vastgelegd?
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 22:50

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Jip83 schreef:Ha Nyx, ik had je ook al lang herkent :-) maar heb daar niks over gezegd. Doe ik bij niemand, omdat ik altijd maar denk dat iemand met een reden verandert van naam!


Maar jij wist ook dat ik weg zou gaan en zou terugkomen onder een andere naam. Maakt ook niet uit. Mijn schrijfstijl is mijn schrijfstijl. Maar na al die jaren ben ik er nog niet achter wat mijn schrijfstijl dan is en waardoor ik ben te herkennen.
<<

Anoniem23

Bericht 06 Dec 2013 22:53

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik kan geen beslissingen maken als er anderen bij betrokken zijn. Ik ben altijd bang dat ik iemand tekort doe en wil dat iedereen blij is. Daar krijg ik steeds meer last van. Ik wil gewoon kunnen kiezen en zeggen wat IK wil en dan komen we er wel uit als iemand anders iets anders wil/voelt.
<<

Anoniem38

Bericht 06 Dec 2013 22:55

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:
Jip83 schreef:Ha Nyx, ik had je ook al lang herkent :-) maar heb daar niks over gezegd. Doe ik bij niemand, omdat ik altijd maar denk dat iemand met een reden verandert van naam!


Maar jij wist ook dat ik weg zou gaan en zou terugkomen onder een andere naam. Maakt ook niet uit. Mijn schrijfstijl is mijn schrijfstijl. Maar na al die jaren ben ik er nog niet achter wat mijn schrijfstijl dan is en waardoor ik ben te herkennen.


Ik vind het leuk dat je er weer bent hoor!
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 23:07

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx, ik heb geen idee wie je hiervoor was... ik zie dat soort dingen nooit. Ik herken geen mens onder een andere naam, vaak pas bij een foto oid denk ik ooow ja volgens mij.....
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 23:10

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Printje schreef:Nyx, ik heb geen idee wie je hiervoor was... ik zie dat soort dingen nooit. Ik herken geen mens onder een andere naam, vaak pas bij een foto oid denk ik ooow ja volgens mij.....


Die foto heb ik ook allang geplaatst hoor. :p

Zonder gekheid ik kan soms mensen herkennen door het gebruik van bepaalde woorden of bepaalde gebeurtenissen, maar bij mij gaat dat zo langzaam. Dan heb ik het door en zijn zij alweer toe aan de volgende naam. :P
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 23:12

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

hahaha dan heb ik dat ook gemist. Ik herken serieus niemand bij een naamsverandering, daarom baal ik er ook iedere keer van wanneer iemand zijn naam wijzigt en iedereen zegt je was zoooo herkenbaar... en ik dan dus denk mmmm ik heb serieus geen idee.

Overigens ben ik nu wel benieuwd ;)
<<

Anoniem29

Bericht 06 Dec 2013 23:47

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Nyx schreef:Serendipity, Het spijt me, maar ik ga niet op al het dikgedrukte reageren. Dit omdat ik het er niet mee eens ben, maar de discussie ook niet voort wil zetten.

Er zijn veel mensen die zich beter weten uit te drukken op het forum, omdat ze thuis achter een beeldscherm zitten en dat wel fijn aanvoelt en omdat ze schrijven gewoon goed af gaat. Ik ben daarin anders. Ik weet mijn mondje wel te roeren in het dagelijks leven. In het dagelijks leven laat ik me helemaal niets wijsmaken, weet ik alles beter (vraag kan zijn of dit ook echt zo is, tot nu toe wel) en kan ik over het algemeen goed uit mijn woorden komen. Over het algemeen omdat ik ook weleens iets zeg waarbij ik denk "Oei, dat was lekker warrig" en dan krijg ik een 'Huh?' en dan zoek ik andere woorden en kan ik het alsnog in een paar zinnen uitleggen wat ik bedoel.

Al met al ben ik ooit gaan forummen omdat ik 24/7 internet kreeg. Ik vond het leuk om alles te volgen. En het forum staat garant voor het laatste nieuws. Maar door alle hoogopgeleiden voel ik me vaak minderwaardig. Altijd het idee niet goed genoeg te zijn. Dat is mijn eigen onzekerheid, moet ik iets aan doen. Dat is misschien ook de reden waarom ik niet goed weet hoe ik het moet brengen, omdat ik gewoon tegen jullie opkijk. Dat heb ik minder in het echte leven en echt niet omdat ze laagopgeleid zijn, allesbehalve, maar omdat het niet op papier (tja, internet) wordt vastgelegd?


Hier heb je al 3 punten waar je jezelf in mijn ogen zou kunnen ontwikkelen.

Eerst zeg je dat je alles beter weet? Vervolgens noem je jezelf onzeker. Dat is natuurlijk wel een tegenstelling van 'heb ik jou daar'.

Het 3e dik gedrukte kan ik niet zo goed rijmen. Je kijkt op tegen mensen die hoogopgeleid zijn en kan (zoals ik het begrijp) makkelijker communiceren met mensen die lager opgeleid zijn - maar niet omdat ze laagopgeleid zijn? In welke categorie val je zelf dan?
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 23:54

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Een vriend zei ook dat ik mijn eigenwijsheid moest laten varen.

Verder zie ik hem even niet. Ik ben onzeker op het forum, niet in het echte leven (behalve bij sollicitaties, zeker als het erom hangt). Mijn vrienden zijn niet laag opgeleid. Ik kan mezelf beter uitdrukken in het leven dan hier op het forum.

Edit; Ik heb mijn bril niet op en zag alleen maar een lap tekst van mezelf en amper iets dikgedrukt. :confused:

Edit 2; Vrienden zijn niet laagopgeleid en kan ik goed mee praten, maar doordat ik het hier met de meesten niet goed kan vinden maakt me dat onzeker en vraag ik me af of het aan mijn opleidingsniveau ligt. Daardoor weeg ik mijn woorden te zorgvuldig af, edit ik te vaak mijn tekst en zijn we op het eind bij een topic dat nergens over gaat, maar wel is geplaatst.
Laatst gewijzigd door Nyx op 06 Dec 2013 23:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Dec 2013 23:56

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Ik denk dat ze bedoelt dat de mensen om haar heen in het echte leven niet laagopgeleid zijn. Dus hoog. En tóch kijkt ze niet tegen ze op omdat je irl praat en niet opschrijft.
#teammaple🍁
<<

Nyx

Bericht 06 Dec 2013 23:57

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Urban Naked schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat de mensen om haar heen in het echte leven niet laagopgeleid zijn. Dus hoog. En tóch kijkt ze niet tegen ze op omdat je irl praat en niet opschrijft.


Jup! Dat is hem inderdaad.
<<

Anoniem36

Bericht 07 Dec 2013 10:44

Re: Wat zijn jullie ontwikkelpunten?

Meer zelfvertrouwen krijgen
Geduldig zijn, niet boos worden als het niet gelijk lukt
Minder perfectionistisch zijn
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers