Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een naam uit de top 5

<<

Anoniem185

Bericht 06 Dec 2013 12:40

Re: Een naam uit de top 5

Elliot schreef:Haha ik vind het altijd zo grappig dat Emma en Sophie zo snel worden genoemd. Mijn nichtjes (zussen) heten Emma en Sophie. Originele combi! :P
Haha, ik ken ook een Emma en Sophie die zusjes zijn, en dan hebben ze ook nog een Julia en een Lucas.

Je snapt ook wel dat wij natuurlijk bij de derde en vierde naam (Sophie en Emma) gewed hadden op top 5 namen, wat dus nog uit kwam ook.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 06 Dec 2013 12:48

Re: Een naam uit de top 5

We hebben gekozen wat we het allermooist vonden. Het bleek een niet vaak voorkomende naam, ik geloof plaats 148 ofzo. Inmiddels zit ze op het kdv in een groep waar 30 kindjes verspreid over de week komen en zijn er nog twee meisjes die L.ize heten. Tsjah..!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 13:32

Re: Een naam uit de top 5

Ja, daar zou ik in de toekomst zeker rekening mee houden. Ik vind het niet leuk dat wanneer ik 'Sanne' roep bijvoorbeeld, er 20 kinderen over het schoolplein aan komen rennen ;) Of Sanne 1, Sanne 2 en Sanne 3 in de klas.. No thanks.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 06 Dec 2013 13:33

Re: Een naam uit de top 5

Lotte heeft een populaire naam, al zie ik dat deze nu wel uit de top10 gezakt is. Toch is ze de enige Lotte op het kdv, terwijl namen die lager op het lijstje staan wel vaker voorkomen.
Ik sta voor de klas en heb ook een klas met 2 Pien'en, dat verwacht je toch ook niet? (En in dezelfde klas ook twee Fleurs en twee Kevins, en maar één Lotte ;))
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Shabby

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:11

Bericht 06 Dec 2013 13:45

Re: Een naam uit de top 5

Wanneer het echt dé naam is zou ik me er niks van aantrekken als die toevallig in de top 5/10/20 staat .
Dat verandert meestal ook wel weer.
You don't have to go fast, you just have to go..
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 22:18

Bericht 06 Dec 2013 14:41

Re: Een naam uit de top 5

Ik zou er ook geen rekening mee houden. Wij dachten redelijk orgineel te zijn, want Lu.ne kwam in Nederland niet veel voor. Maar het blijkt de naam hier in de regio wel steeds meer voor te komen. Weet nu al via-via van 7 naamgenootjes en ze gaat ook bij een Lu.ne in de klas komen (boe, dat vind ik dan toch niet zo leuk).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Dec 2013 15:30

Re: Een naam uit de top 5

Wij hebben er geen rekening meegehouden, we vonden dit gewoon een erg mooie naam en ja, hij staat in de top 5. Alleen namen die in onze familie of vriendenkring voorkwamen vielen af bij ons.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem57

Bericht 06 Dec 2013 15:36

Re: Een naam uit de top 5

Diese schreef:Ik zou er ook geen rekening mee houden. Wij dachten redelijk orgineel te zijn, want Lu.ne kwam in Nederland niet veel voor. Maar het blijkt de naam hier in de regio wel steeds meer voor te komen. Weet nu al via-via van 7 naamgenootjes en ze gaat ook bij een Lu.ne in de klas komen (boe, dat vind ik dan toch niet zo leuk).


Hier kwam ze op de crèche met 2 kindjes die Loïs heten in de groep. Vond ik toch ook stiekem wel jammer haha
<<

Anoniem30

Bericht 06 Dec 2013 15:41

Re: Een naam uit de top 5

De namen die wij mooi vinden komen niet voor in top 20 namen, maar als dat voor ons toevallig dé naam zou zijn, zou ik hem gewoon kiezen. Mits er niet enorm veel mensen in de buurt dezelfde naam hebben, dan vind ik het niet leuk. Ik vind Eva/Emma/Sophie hele mooie namen, maar niet dat ze zoveel gegeven worden. Maar als we bv. Lucas zouden kiezen, maakt het me niet uit dat het een top 20 naam is, omdat ik zelf zo zou hebben geheten als jongetje :yes:
<<

Anoniem173

Bericht 06 Dec 2013 16:10

Re: Een naam uit de top 5

Wij hebben 1 specifieke jongensnaam in gedachten al jaren lang, en die is ook uit de top 20. Tsja boeiend.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Dec 2013 16:18

Re: Een naam uit de top 5

De combi die ik in mijn hoofd heb, is origineel. Maar de roepnaam is wel erg bekend. Nou ja, so be it. Je ziet in dit topic als dat binnen of buiten de top-namen kiezen toch niet zoveel uitmaakt wat betreft de kans op naamgenomen in de klas.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 06 Dec 2013 16:33

Re: Een naam uit de top 5

Ja daar hebben wij wel opgelet, we wilden absoluut geen top 10 naam.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Dec 2013 16:36

Re: Een naam uit de top 5

Wij hadden een naam gekozen buiten de top 20, maar de dag na zijn geboorte kwam er een nieuwsbericht. Hij stond bijna bovenaan de populaire namenlijst.

Het maakt voor mij niet echt uit. Het blijft een leuke naam en ik heb hem in mijn omgeving ook nog niet gehoord verder.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 06 Dec 2013 16:44

Re: Een naam uit de top 5

Nee ik zou er geen rekening mee houden. Ik vind sophie echt een hele leuke naam :yes:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Dec 2013 17:46

Re: Een naam uit de top 5

Ik hou van namen die niet zo vaak voorkomen dus zullen ook niet snel in de top 5 staan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem134

Bericht 06 Dec 2013 20:55

Re: Een naam uit de top 5

Niet op gelet... zit net terug te kijken en toen wij in 2011 haar naam kozen stond hij op nummer 14. Inmiddels op nummer 1 zie ik.
<<

Anoniem25

Bericht 06 Dec 2013 23:24

Re: Een naam uit de top 5

MissD schreef:Niet op gelet... zit net terug te kijken en toen wij in 2011 haar naam kozen stond hij op nummer 14. Inmiddels op nummer 1 zie ik.


Trendsetter!

Ik vind ook echt een heleboel top 20 namen leuk, zou zo mijn dochters Emma, Sophie, Tess en Julia kunnen noemen :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Dec 2013 00:01

Re: Een naam uit de top 5

Aimee schreef:
MissD schreef:Niet op gelet... zit net terug te kijken en toen wij in 2011 haar naam kozen stond hij op nummer 14. Inmiddels op nummer 1 zie ik.


Trendsetter!

Ik vind ook echt een heleboel top 20 namen leuk, zou zo mijn dochters Emma, Sophie, Tess en Julia kunnen noemen :)


Haha, ik vind dus ook heel veel namen heel mooi uit de top 20.
Al komt die van mijn dochter er niet in voor.

Maar Julia, Sophie, Anna, Lotte, Jasmijn en Sarah, zouden ook namen van mijn kinderen kunnen zijn.

En van de jongens: Lucas, Thomas en Julian.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Dec 2013 01:41

Re: Een naam uit de top 5

M-Train schreef:Ja, dat wilde ik echt niet.


Ik ook niet :laughcry: . Bleek de naam waar we allebei weg van waren gewoon super hoog te staan. We hebben nog een tijd doorgezocht, maar dit was gewoon dé naam voor ons kind. Ben er nog steeds heel blij mee, het past echt bij hem. Maar ik had liever gehad dat hij niet in de top 20 zat!
<<

Anoniem87

Bericht 07 Dec 2013 01:48

Re: Een naam uit de top 5

Zoals jullie wel kunnen raden ben ik helemaal gek van de naam Elin. Ik roep al sinds de serie 'de Co-Assistent' dat ik als ik ooit een dochter krijg haar zo wil noemen. Helaas staat deze naam nu in de top 10, dat vind ik best jammer, dacht origineel te zijn. Maarja, so be it en gelukkig krijg ik nog lang geen dochter haha, dus wie weet ben ik dan weer super origineel.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Dec 2013 09:25

Re: Een naam uit de top 5

Ik heb even gekeken en de naam van D. staat op nr 35. Dat had ik ook niet verwacht want ik hoor de naam eigenlijk nooit.
<<

Anoniem123

Bericht 07 Dec 2013 09:30

Re: Een naam uit de top 5

Milady: Ik hoor de naam van jou zoon heel vaak, maar dat komt meer denk ik omdat ik uit een christelijke omgeving kom.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Dec 2013 09:43

Re: Een naam uit de top 5

Ja dat scheelt een hoop denk ik haha. Hoewel ik hem nu ineens wel meer hoor. Maar blijf het echt de mooiste naam vinden. :)
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 07 Dec 2013 13:18

Re: Een naam uit de top 5

Milady schreef:Ja dat scheelt een hoop denk ik haha. Hoewel ik hem nu ineens wel meer hoor. Maar blijf het echt de mooiste naam vinden. :)

Vind ik ook 1 van de mooiste namen!!
Hier hoor je de naam van onze oudste niet zoveel. Hij komt volgens mij wel in de top 20 voor maar dan zonder H. D. Staat op plek 35 begrijp ik en de naam van M. Komt niet zoveel voor. Ik hoor de namen niet achterlijk veel terwijl Fin wel in een christelijke omgeving bivakkeren.

Maar wij hebben niet echt gelet op de namen kwa top.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Dec 2013 14:03

Re: Een naam uit de top 5

Je weet het toch nooit, bij Yrsa in de klas zitten twee jongetjes met dezelfde naam en die naam komt helemaal niet in de top 5 voor, niet eens in de top 20. Namen uit de top 5 komen in haar klas niet voor, uit de top 20 wel, maar niet veel. Ik zou er dus geen rekening mee houden. Zal je net zien, laat je de naam die je leuk vindt zitten omdat je per se origineel wil zijn, heeft je kind alsnog een naamgenoot in de klas en komt de naam die je leuk vond maar te populair helemaal niet voor in die klas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers