Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boos worden op je kind(jes).

<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 12:37

Boos worden op je kind(jes).

Ik merk dat ik dit best een lastige vind. Zoals net. Zoon moet naar bed voor z'n middagslaapje en meneer heeft geen zin dus rent er vandoor. Nouja logisch en bekend. Dus ik er lachend achteraan om hem te pakken. Zodra ik hem heb gooit hij zich met z'n hele gewicht achterover waardoor hij zich bijna bezeert. Wordt woedend en krabt uit woede mij keihard in m'n gezicht. Ik merk dat ik dan echt pislink kan worden en dan spreek ik hem dus ook met boze stem toe en dan betrekt dat hele snoetje en gaat jij huilen en nu zit ik alweer de hele tijd met een klotegvoel en vind het zo sneu.

Niemand hoor ik hier ooit over, ik ben toch ook maar een mens met emoties dat pijn kan voelen en boosheid? En hij moet leren dat anderen pijn doen niet mag. Maar hoe pak je dat dan aan en hoe houd je je eigen boosheid onder controle?

Met dochter heb ik dit soort situaties trouwens nooit....en net zij is ook weer minder gevoelig. Zoon zal nu de rest van de dag mijn onze stem gaan nadoen omdat jij er zo van onder de indruk was. Maar de volgende keer weer net zo boos worden als hij naar bed moet.

Opvoeden is zo lastig. :nopompom:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Dec 2013 12:51

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Nou is L. nog een stuk kleiner, maar die begint ook zo zijn kuren te krijgen waar hij mij vreselijk op stang krijgt, zeker als ik moe ben. En boos worden op een 8 maanden oude baby... It isn't just right. Maar het gebeurd af en toe toch en dan voel ik me schuldig. Tot nu toe kan ik me aardig inhouden, dan ga ik even om een hoekje staan grommen. Maar heb ook wel eens tegen hem geroepen dat ik het helemaal zat was en dan kijkt hij me aan met zo'n pruillipje en gaat heel zielig huilen.

Ik weet zeker dat er op een dag een moment is dat hij mijn bril van mijn hoofd trekt omdat hij niet naar bed wil, me aan mijn haar trekt en in mijn oor krijst en dat het dan de zoveelste keer is en dat ik dan boos wordt net als jij miss M.
Ik wil niet boos zijn, ik wil hem geen dingen meegeven vanuit mijn woede, ik wil hem oprecht dingen leren, met al mijn geduld.

Maar ja ik ben bepaald geen geduldig persoon dus hoe doe je dat?
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 12:53

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ja dat dus. Ik kan oprecht van mezelf zeggen dat ik heel lief ben en er alles voor doe een super mama te zijn maar ik ben best opvliegend en vind dat heel lastig. :(
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Dec 2013 12:56

Re: Boos worden op je kind(jes).

Pfoei, ik herken het echt heel erg en met name als ik moe ben heb ik er moeite mee. Wat ik wel kan zeggen is dat ik het in grote lijnen wel steeds beter gaat, ik heb steeds meer geduld met hem. Maar het komt echt nog wel voor dat ik te hard naar hem uitval hoor. Meer dan sorry zeggen, uitleggen en knuffelen kan ik dan ook niet. En met telkens weer voornemen om bij een volgende keer engelengeduld te hebben. :angel:
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 12:57

Re: Boos worden op je kind(jes).

Wij 3 weer hahaha! en verder reageert er niemand. :lol:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Dec 2013 12:59

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ontaaaard zijn wij. Ach, kunnen we gezellig samen in de hoek (of ja, strafstoeltje tegenwoordig, toch? :P).
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Dec 2013 12:59

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik lees mee.. Ik herken echt alles wat jij en Pompoen zeggen namelijk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Dec 2013 13:03

Re: Boos worden op je kind(jes).

Maar serieus, het is wel echt een van de dingen die ik niet zo van mezelf had verwacht voordat ik moeder werd. Wat enigszins helpt is om mezelf voor te houden dat hij van mij moet leren hoe hij moet omgaan met boosheid en frustratie en dat het alleen maar averechts werkt als ik hem het verkeerde voorbeeld geef door driftig te worden. Maar in het heetst van de 'strijd' verschuift dat natuurlijk makkelijk naar de achtergrond. Soms probeer ik ons allebei 'rustig te te praten', als in: okee, dit is heel vervelend, maar ik ga rustig blijven, blijf jij ook maar rustig, even adem halen etc. etc. Of als hij heel irritant bezig is, maar niet concreet iets stouts doet en ik word boos, dan kietel ik 'm ook wel 's, dat buigt dan de situatie om.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 05 Dec 2013 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 13:05

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik ook! Ik had dit NIET achter mezelf gezocht.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:12

Bericht 05 Dec 2013 13:06

Re: Boos worden op je kind(jes).

Tsja, mijn zoon is nog een stuk kleiner en daar 'mopper' ik wel eens op als hij voor de zoveelste keer keihard aan mijn haar trekt maar echt boos word ik nog niet. Maar als mijn zoon mijn gezicht open zou krabben, dan zie ik niet in waarom je daar niet even boos op mag reageren? Zolang je niet onredelijk tegen hem krijst en geen fysiek geweld gebruikt vind ik persoonlijk eens goed boos worden zo erg nog helemaal niet.
17-05-2013
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 13:07

Re: Boos worden op je kind(jes).

Nou ik heb wel behoorlijk hard nee geroepen van vrij dichtbij. Vond ik eigenlijk wel teveel van het goede. :(
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 05 Dec 2013 13:09

Re: Boos worden op je kind(jes).

Dit lijkt mij heel lastig.
Hier ben ik dus bang voor als ik ooit moeder ben. Het lijkt mij soms echt moeilijk om je geduld te bewaren en niet vanuit moeheid/frustratie/pijn/boosheid te reageren. Helaas kan je niet altijd even weg uit de situatie, maar moet je juist op dat moment erop reageren.

Geen tips dus, wel begrijp ik je reactie en je rotgevoel goed.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:12

Bericht 05 Dec 2013 13:11

Re: Boos worden op je kind(jes).

Nah ik vind dat best kunnen, zeker als hij je echt pijn heeft gedaan. Tsja en dat hij schrikt, ik zou me daar niet schuldig om voelen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, ik word/ben een strenge moeder denk ik..
17-05-2013
<<

Anoniem331

Bericht 05 Dec 2013 13:12

Re: Boos worden op je kind(jes).

Hier gebeurt het ook wel eens. Altijd als ik moe ben, een rotdag heb, en niks extra's erbij kan hebben. Onredelijk dus. Wel maken we het altijd weer goed. Andersom ook. Dochter kan ook raar uit haar slof schieten soms, achteraf zegt ze altijd heel lief sorry.
<<

Anoniem103

Bericht 05 Dec 2013 13:12

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik herken het wel, vooral ook in de periodes dat ze nog slecht sliepen. Het is nu wel een stuk minder geworden, ik zit zelf lekkerder in m'n vel en slaap weer goed dat scheelt voor mij veel. Ik merk dat ik op de dagen dat ik wel moe ben een stuk minder geduldig ben en dan nog wel eens onterecht (te) boos word. Dat zeg ik dan achteraf ook tegen ze en dan vertel ik erbij dat mama gewoon een beetje moe was.
Ik had het van tevoren ook niet zo verwacht omdat ik van mezelf vrij geduldig ben maar ik denk dat het met kinderen toch anders is omdat ze er altijd zijn, alles moet elke dag gebeuren en je kan niet zomaar even afstand nemen als het je te veel wordt.
<<

Anoniem58

Bericht 05 Dec 2013 13:12

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik heb het hier wel eens met een vriendin over, nergens hoor je dat een moeder zegt dat ze eens echt boos geworden is op haar kind. Maar het gebeurd zeker wel (denk ik).
Ik kan soms echt zo kwaad worden op Christian, dan ga ik ook schreeuwen en zeg ik dat ik het zat ben. Er gaat dan wel echt iets aan vooraf, want ik heb best veel geduld maar dat is soms echt op, en dan ben ik moe en ook andere dingen aan mijn hoofd en dan gebeurt dat wel eens. Meestal is het ook zo klaar, praten we, zeggen we allebei sorry en leg ik uit waarom ik zo boos werd. Ook toen Christian kleiner was gebeurde het wel eens, maar dan schreeuwde ik niet tegen hem maar meer in het algemeen :). Zoals je zegt M-train, zijn we ook maar mensen. En boosheid is ook een emotie, dus niet zo raar om dat te tonen af en toe.

Wat wel "grappig" is, ik zeg het hem nu wel eens als hij echt moet kappen want ik voel mijn boosheid opkomen, en ik legde laatst uit hoe dat voelde en hij zei dat hij precies hetzelfde heeft. Hij heeft ook echt mijn karakter en nu met de leeftijd van 7 merk je dat dat af en toe botst.
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 13:12

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik ben wel blij te horen dat moeders het herkennen en het ook menselijk vinden.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Dec 2013 13:14

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik heb ook een heel temperamentvol karakter, evenals onze dochter. Alles doe ik met overgave en ik ben niet gauw van mijn stuk te krijgen. L. heeft dat ook, en die schrikt ook niet als ik boos op haar wordt, 2 minuten later doet ze het gewoon weer :laughcry: zij heeft gewoon een iets ruwere aanpak nodig, ze wordt hier in de hoek gezet, en dat gaat vaak niet zonder slag of stoot.

Ik denk altijd maar dat ik niet wil dat ze in zo'n raar tv programma met ontspoorde jongeren moet straks, dus dat we de lijntjes nu kort moeten houden.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Dec 2013 13:15

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik word ook wel eens boos op de kinderen. Mijn zoon kan ook zo krabben als iets niet gaat zoals hij wil. Als ik weer een kras in mijn gezicht te pakken heb dan word ik ook boos en spreek ik hem ook zo toe. Hij mag van mij best weten dat het niet leuk is als hij een ander pijn doet.
Op mijn dochter wordt ik ook wel eens boos, zij kan af en toe zo blijven zeuren dat ik er echt gek van word. Ik zeg dan ook tegen haar dat ze me op die manier heel boos maakt en dat ik het heel vervelend vind wat ze doet. Als ze dan toch doorgaat dan kan ik wel onredelijk reageren af en toe. Daar voel ik me dan schuldig over, maar kan het ook wel relativeren, ik ben ook maar een mens en heb niet altijd oneindig geduld.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Dec 2013 13:16

Re: Boos worden op je kind(jes).

Het word 'makkelijker' naarmate ze ouder worden. Of makkelijker, niet helemaal het juiste woord. Maar juist als ze groter worden kun je ze waarschuwen ook. Te ver is echt te ver. Er kan en mag hier altijd veel, maar het houd een keer op. De oudste word bijna 5, en weet best waar die grenzen liggen. Als ze deze na een aantal waarschuwingen toch negeert, dan ben ik best wel eens boos.
Als het maar niet ophoud na het boos zijn. Uitpraten of uitleggen waarom je boos was is wel een goed ding denk ik. Want ik kan me niet voorstellen dat je nooit een keer ruzie zou hebben, of boos zou zijn op je kind.
<<

Anoniem58

Bericht 05 Dec 2013 13:20

Re: Boos worden op je kind(jes).

Tangerine, wij noemen het ook echt ruzie hier in huis. Christian kan vreselijk zitten mokken en ect reacties uit lokken van mij. Soms ben ik daar gevoeliger voor dan anders en maken we inderdaad ruzie. Maar het is wel heel fijn als je je kind kunt uitleggen dat ook dat erbij hoort, dat we het altijd goed maken, en ook al ben ik boos dat ik dan nog altijd heel veel van hem hou.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Dec 2013 13:21

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik doe/zeg ook wel soms dingen waar ik later spijt van heb. Vooral als ik moe, ziek of niet goed in m'n vel zit. Ik ga dan vooral schreeuwen en dat vind ik echt zo verschrikkelijk van mezelf. Iedereen heeft een emmertje dat kan overlopen dus ik vind het niet gek dat zulke dingen zoals schreeuwen of hardhandig wegzetten kunnen gebeuren. Want hey we zijn idd maar mensen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Dec 2013 13:23

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ik had net nog zo'n moment :redface: Ze zaten beiden aan hetzelfde stuk speelgoed te trekken en erom te huilen. Ik had een hele vervelende ochtend bij de tandarts achter de rug en kon het er even niet bij hebben, dus ik riep iets te hard dat ze normaal moesten doen. Ze keken allebei zo beteuterd, dat ik er meteen spijt van had. Ze vonden me gelukkig toch nog lief, zei de oudste net :) Kom ik daar even goed mee weg! :angel:

Zolang je zelf beseft dat je eigenlijk anders had moeten reageren, is er volgens mij niets aan de hand. Het lijkt me volkomen menselijk om af en toe uit je slof te schieten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem331

Bericht 05 Dec 2013 13:23

Re: Boos worden op je kind(jes).

Bolletje schreef:Tangerine, wij noemen het ook echt ruzie hier in huis. Christian kan vreselijk zitten mokken en ect reacties uit lokken van mij. Soms ben ik daar gevoeliger voor dan anders en maken we inderdaad ruzie. Maar het is wel heel fijn als je je kind kunt uitleggen dat ook dat erbij hoort, dat we het altijd goed maken, en ook al ben ik boos dat ik dan nog altijd heel veel van hem hou.



Dat bedoel ik!

Mijn vriend mocht vroeger thuis nooit ruzie maken met zijn zus. Werd gelijk afgekapt, hoorde gewoon niet. Terwijl het eigenlijk een hele gezonde emotie is. Maar je moet er rekening mee houden hoe je kind is, een heel gevoelig kind vraagt een andere aanpak dan een rouwdouwer die nergens om geeft. En ik kan me voorstellen dat je ook hier in moet groeien, voor alles een eerste keer, en na zoveel keren reageer je beter tijdens zulke momenten.
<<

Anoniem171

Bericht 05 Dec 2013 13:30

Re: Boos worden op je kind(jes).

Ja ik kan echt boos worden en eigenlijk vaak bij mijn dochtertje. Onze karakters lijken erg op elkaar. Daarnaast is ze twee, zegt standaard NEE en zelluffff doen. Daarnaast is ze zo ontzettend ondeugend en eigenwijs. Zo presteerde ze het om eerst de hele woonkamer vol poedersuiker te strooien, toen ik dat aan het opruimen was en haar met wat drinken aan tafel had gezet kieperde ze dat drinken over zichzelf en de vloer heen omdat zij zelluuffff met haar beker in haar stoel moest klimmen. Toen ik haar had uitgekleed (alles onder de roosvicee) en naar boven had gestuurd om te plassen en te douchen presteerde ze het om de hele trap onder te piesen omdat ze weer eens treuzelde. Grrrrr! Toen heb ik haar aan haar arm gepakt en zonder iets te zeggen met onderbroek en al onder de douche gezet en ben ik beneden 10 minuten gaan afkoelen. Dochter flink geschrokken en brullen, krijsen, gillen om mama maar het lukte mij niet om sensitief meer te reageren. Na mijn afkoelperiode weer goed gemaakt met dochter en ook sorry gezegd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers